Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lueskelin teidän viestejä niin tuli mieleeni tuo vakuutusasia. Eipä olla vielä erityisemmin mietitty otettaisko sellainen vai ei. Arghh. Pitäis kai ruveta vertailemaan vakuutusyhtiöitä ja sitten miettiä, että luottaakko kunnalliseen vai ottaisko vakuutuksen! Onko vinkkejä/kokemuksia mihin olette olleet tyytyväisiä ja mihin ette?

Lidia10.. Vakuutuksissa on paikallisesti aika isojakin eroja..esim. pohjantähti korvaa erikoismaidot esim. maitoallergian yhteydessä..omavastuu on kuitenkin 100-150 € en oo varma kun ei saatu vielä tarjouskirjettä..

Hyvä linkki arviointiin vakuutuksissa on..http://www.fine.fi/userfiles/file/lasten_sairvak09.pdf
Kylläkin viime vuodelta mut antaa jotain osviittaa..Toisissa yhtiöissä vaaditaan esim. kotivakuutus jotta vauvavakuutuksen saa..

Pohjantähdellä vakuutus varaus maksaa muistaakseni jotain 450 €/vuosi..Eli melko kallista on..Ja vakuutusehdot kannattaa lukea tarkkaan ennenkuin allekirjoittaa vakuutuskirjaa..Ne voi rajata äidin terveydentilan takia jotain juttuja pois..

Eiks ne vaadi siihen vakuutuksen saamiseen sen todistuksen raskaudesta neuvolasta mikä tarvitaan äitiyspäivärahojenkin hakemiseen? Ainakin kun Tapiolan sivuilla kävin katsomassa.

Me ollaan päädytty nyt ottamaan se vakuutus jo tässä vaiheessa. vaika onkin kallis. Mutta luulen, että siinä vaiheessa jos lapsella on jotain vialla ja sitä vakuutusta olisi todella tarvittu ja sitä ei ole niin v....tus on suurenpi kuin silloin os lapsi onkin ihan terve ja vakuutusta ei tarvitse juuri käyttää.

Mulla 1.4 se neuvola mistä saan sen todistuksen. Otan muutaman kopion ja menen työnantajalle ja vakuutusyhtiöön ja pitiks viel johonkin muuallekkin?

Eemi03 juu vaatii ne joissain paikoissa..Joissakin riittää äidin itse täyttämä terveysselvitys + kopiot kaikista sivuista neuvolakortista..

Meillä vakuutus fenniasta. Omavastuu 50€, vakuutusmaksu raskauden ajalta 90€ ja vuosimaksu syntymän jälkeen noin 250€. Lähinnä arvostan vakuutuksessa sitä, että kipeän lapsen kanssa ei tarvitse jonottaa päivystyksessä, vaan voi kävellä suoraan yksityiselle. Yksityisellä puolella taas on vähemmän kiire ja mahdollisuudet laajempaan tutkimiseen ja testaamiseen olemassa. Ja jos jotain vakavaa tulee voi keskittyä murehtimaan lapsen pärjäämisestä, ei siitä kuinka saada sairaalalaskut maksettua.

Ei tarvinnut raskaustodistusta vaan tosiaan ne kopiot neuvolakortista ja täyttämäni terveysselvityksen.

vakuutus myönnettiin viikolla 15. tarvitsi vain neuvolakortista kopion ja multa kysyttiin muutama kysymys paperilla. 100€ on ennakko maksu joka otetaan tosta loppusummasta ekalta vuodelta pois ja 2 v asti vuosi maksu 451.15€ siitä lähtee sitten tippumaa. omavastuu 100€. 

Juttelin tällä viikolla ystäväni kanssa, jolla on kuukauden ikäinen vauva, ja minulle tuli yllätyksenä, että esim. Pohjolassa vauvavakuutus ei automaattisesti muutu lapsivakuutukseksi. Eli niillä on joku uudelleenarviointi siinä 2kk iässä, jossa siihen mennessä ilmenneet ongelmat suljetaan pois ja sen jälkeen vakuutus muuttuu lapsivakuutukseksi. Itsellä on paha atopia ja allergia, joten vakuutuksella lapselle olisi pääpointtina, että jos noita periytyy niin niistä tulisi korvauksia myös, niin ei oikein kiehdo tollainen systeemi.

Eli täytyisi selvitellä mistä saisi sellaisen vakuutuksen, jonka voisi ottaa ennen syntymää ja joka pysyisi sitten voimassa. Ei kyllä houkuttaisi Pohjolasta alkaa siirtämään pois kaikkia muita vakuutuksia - ystävän mukaan noissa kattavammissa vakuutuksissa oli usein ehtona, että kotivakuutuskin siirtyy sinne toisaalle.

^kotivakuutusta ei tarvinnut ainakaan meillä siirtää, sen kanssa vakuutus on vain halvempi. Ei siis vaikuta kattavuuteen millään tavalla. Tuo meidän sairas/henkivakuutus on voimassa kunnes lapsi täyttää 17 tai kunnes me irtisanotaan se, ja kun se on otettu raskauden aikana se kattaa ihan kaiken mahdollisen, myös mahdolliset kehityshäiriöt ja perinnölliset sairaudet.

me otettiin vauvavakuutus Lähivakuutuksesta, kun sattuu kaikki muutkin vakuutukset olemaan siellä. Valittiin vakuutus 50e omavastuulla, jolloin vuosimaksu on 259,83e. Muistaakseni vakuutus on voimassa siihen saakka kun lapsi täyttää 18v. Meillä riitti minun itseni täyttämä todistus terveyden/raskauden tilasta, otti hän kyllä kopiot äitiyskortistakin, mutta totesi sitten ettei niitä olisi tarvittukkaan...

Taisin tuonne rakenneultra kuulumisten osioon kirjoittaa että hankittiin tiitille soittorasia-pehmonalle, tarkoitus olisi nyt alkaa iltaisin ennen nukkumaan menoa soittaa joko soittorasiasta musiikki tai laulaa tuutulaulu...

Vakuutus on työnalla täälläkin. Ja todennäköisesti Tapiolasta tulee kun siellä on muitakin vakuutuksia valmiiksi. Tosin kotivakuutusta ei siellä vielä ole ja se pitää sinne siirtää jotta lapsivakuutuksen saa. Mutta siellä ainakin syntymättömän lapsen vakuutus muuttuu suoraan ns lapsivakuutukseksi ja korvattaviin kuuluu kaikki syntymässä havaitut sairaudet. Tosin äidinmaidon vastikkeet, vitamiinit, ravintolisät on rajattu vakuutuksen ulkopuolelle mikä on tietysti harmi. Mutta allergiankin kanssa lääkkeet ja rasvat korvataan ja niihin on meillä mennyt se suurin raha edellisten lasten kanssa. Eemi03 Tapiola ei vaadi erillistä todistusta raskaudesta vaan äidin terveysselvitys ja kopio neuvolakortista riitti ainakin mun tapauksessa hakemiseen. Nyt sitten vain odotellaan päätöstä.

Ai eikö tarvinnukkaan todistusta. Mä sit varmaan luin väärin. tai oletin asian suoraan. No mut anyway mä päädyn siihen Tapiolaan siksi, että mulla ihan kaikki vakuutukset siellä. Ja joka kuukausi tulee lasku johon on yhdistetty ihan kaikki vakuutusmaksutkin. Eli kaikki jaettuna 12 erään. Mä olen pitänyt tästä vaihtoehdosta oikein paljon. Ei tartte maksaa kerralla niitä yli 200 euron laskuja mitä autovakuutusainakin suoltaa 4 kertaa vuodessa. Samalla mennään ottamaan vakuutus meidän rakennusprojektille, joka muuten alkoi tänään puiden kaadolla. Huh olipahan siinä hommaa. Melkein 40 puuta on nyt pitkin maata ja suuri osa oksistakin jo kerättynä kasoihin. Huomenna sit jatkuu.

Hienot vaunut! Noin äkkiseltään katsottuna runko näyttää samalta kuin Emmaljungan siinä cerox-mallissa. Mitä jouduit maksaa?

^kyllä mä luotan niitten tukevuuteen, mutta jos ne tuntuu huterilta on niissä se 14 päivän palautusoikeus. Ens viikolla niitten pitäs saapua käsittääkseni, voin sitten raportoida tänne jos haluut :)

Kannattaa muistaa että emmaljungissa ja briossa yms. maksaa myös brändi.

nimim. omistan matsuin telkkarin ja se on tolkuttoman hyvä

Mä oon katsonut noita samoja vaunuja ja miettiny ja pähkäillyt.. Joten mahtavaa jos laitat kommenttia millaiset mielestäsi ovat [:)]

Mä en vieläkään ole hankkinut mitään vauvalle.....[&o]
Eilen vanhimmalle tyttärelle vaatteita etsiessä oli tarkoitus ostaa vauvalle jotain,mut mä en vaan yksinkertaisesti tykännyt mistään tarjonnasta mitä pienille pojille oli tarjolla...Sarjakuvahahmoja,autoja ja mopoja....[:@]Ja sinistä sinisen päälle...
Mä haluaisin löytää jotain kivaa pehmoista,ruskeaa ja oranssia,vaaleansinisen kelpuutan,mutta en halua mitään kuvia....

Nyt on sit tullu lisää hankintoja. Sain ystävältäni kassillisen vauvanvaatteita :). Sit oltiin mieheni kanssa PikkuSiilissä (lasten kirpputori). Sieltä sain kahdet hyvät housut ja paidan ja kaikki makso yhteensä 10€ :D. Mies osti pikku taulun, jossa oli Mauri Kunnaksen seitsemän veljestä -koirat ja yhden kuvakirjan. Vaikutti kyllä kivalta kaupalta, et ne jotka Turun seudulla asustelee, niin menkää ihmees käymään tai myymään sinne vaateita.

Takaisin