Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin vkl kirpparilta joitankin vaatteita pienokaiselle. Alkoi tuntua kumman paljon konkreettisemmalta vauvan tulo, kun pyykkitelineellä roikkui vauvan vaatteita! Jotenkin sitä on keskittynyt tähän raskauteen ja nyt alkaa pikku hiljaa tajuta, että sieltä on pieni ihminen tulossa meidän elämään ihan oikeasti- Apua! [:D]

Lidia, samanlaiset fiilikset iskee täälläkin jokaisen bodyostoksen myötä [;)]

Hmmmh mitenkähän paljon niitä vaatteita pitäisi hommata..? Ja minkäkokoisia? Kirppareilta olen ostellut kaikkea 56cm:stä 86cm:iin, mutta enimmäkseen meillä on noita isompia vaatteita. Normikaupoista olen ostanut vain 56cm ja 62cm ja pohtinut pääni puhki ovatko nuo viiskutoset liian isoja vastasyntyneelle. 50cm kamppeet vaikuttaa niin järkyttävän pieniltä [:)] Hitsi kun en ole ennustaja enkä tiedä minkäkokoinen lapsi sieltä syntyy. Tai miten se kasvaa ja miten tarvitaan vaatteita. Toisaalta olisi kiva, jos vaatteita olisi sen verran ettei tarvitse ihan jatkuvasti olla pesemässä, mutta sekin on kurjaa jos vaatteita on "liikaa" ja ne jäävät käyttämättä. Otappas tästä nyt taas selvä..

Tuleva isä ei muuten ole vielä joutunut uhraamaan senttiäkään vauvan tarvikkeisiin. Vaunut, kaukalon, pinnasängyn, vaatteet yms olen kaikki itse maksanut. Tosin hän osti vanhan ja ruman farmariauton, johon nyt saa jatkuvasti olla ostamassa uusia osia. Mieheni tuntien auto menee taas kohta vaihtoon. Pitäisiköhän pikkuhiljaa alkaa tasaamaan tilejä... [:@]

Emilialle...
Tuo loppu tossa tekstissä ois voinnu olla mun kirjottama.. Tuntuu että ainut minkä hankinnan mies on katsonut tarpeelliseksi tehdä on farmariauto.. ja meilläkin tosiaan autot vaihtuu noin 2-3 kertaa vuodessa...
Nyt on sitten farkku johon tänään tehtiin 760 euroa remontti... hip hei... oishan niillekkin rahoille voinnu olla jotain muutakin käyttöä... Eli nyt olis paras auton pysyä pihassa siihen asti että siintä isosta takakontista on jotain hyötyäkin.. [:)]

Meillä miehelle iskee aina muhkea autokuume odotuksen aikana. Eikä tulisi mieleenkään että hän olis jotenkin osallistunut näihin muihin tarvikeostoksiin. Yhden kolmesta samanlaisesta pääntuellisesta isonlapsen turvaistuimesta muistan hänen ostaneen[:)]. Keskinäisenä vitsinä meillä onkin ne yhdet ainoat sukat, jotka hän osti esikoiselle ja edelleen käytössä kolmannella[:D]

Meille hankittiin 7-hlö Touran kolmannen ollessa n. 5kk, siis maksoin siitä puolet. Nyt on mulle on vaivihkaa esitelty sellaisia pikkupussi-Transporterin sorttisia autoja[:D]. Meillä on siis kolme harrasteautoa ja kaksi työkauppakassia[:)]

Eiköhän aluksi yritetä ahtautua tähän touraniin[:)]

Nyt on hankittuna Turvakaukalo pikakiinnityksellä.Miehen serkulta ostettiin. Työkaverilta ostettiin brion yhdistelmävaunut, ja Ikean pinnasänky ja hoitopöytä sydeemi[:D] Vähän vanhempaa mallia kuin alunperin suunniteltu Leksvik sarja. Ja kaiken kaikkiaan rahaa menny yhteensä alle 400[:)]
Yhden ohuen karvahaalarin mies halus ostaa kirpparilta,kun oli niin söpöhaalari <3 niin ja eka lelukin on ostettu, sekin kirpparilta. Systeriltä sain läjän pikkuruisia kietaisupaitoja,housuja ja bodyja.Anoppi oli kans ostanu muutaman bodyn ja kietaisupaidan ja neulonu ihanan villanutun ja housut.
Pitäisi ostaa noita kestovaippoja kirpparilta, kun on alannut kovasti kiinnostamaan niitten käyttö. Oon yrittäny ammentaa tietoa netistä mahd.paljon ja neuvolassa luen Kestovaippa lehden hyvinkin tarkasti kannesta kanteen[:D]

Soitin eilen niistä vaunuista taas mitkä ostettiin 6.3..
ovat vihdoin tulleet,mutta se adapteri edelleen matkalla sinne.
Me haetaan ne vasta 29.5, joten eipä tässä kauhia kiirus ole
Eilen ostin kauhian kalliit pussilakanat,uudinverhot,reunapehmusteen ja tangon.
kissaverkon pinnikseen,muutaman vaaleenpunaisen sideharson,
vaunuihin sellasen pussukan mihin saa pullon,ja vaikka lompsan/avaimet, pari kassikoukkua myös.

Aattelin että kyllä me se uus patja ostetaan pinnasänkyyn, täytyy yrittää myydä se edellinen pois.
kiirusta silläkään ei oo kun aattelin laittaa sängynkin vasta kasaan joskus 13.6 jälkeen...

Ei olisi pitänyt maalailla piruja seinille tuosta auton vaihdosta.. Eiköhän se ukonkutale alkanut eilen illalla puhella, että kesällä voisi myydä tuon farkun pois kun saadaan jenkkirassi talviteloilta ajoon!! Ääää... Suunnitteli myös pitävänsä sen amerikanraudan myös talviautona, koska muutamme ensi kuussa lähemmäksi hänen työpaikkaansa. Joo muuten ihan kiva, mutta kun se auto nielee bensaa 15litraa satasella. Kunnon "perheauto" [:D] Miehet.. Tipihän on sitten minun kipusisko, eikös joo, kun teilläkin on noin monta harrasteautoa [:D]
Ei kai tässä muuten mitään, pelottaa vaan tuo rahan meno. Eikä siinäkään muuten mitään, mutta kun on tuo muksu tulossa. Itse pärjään vaikka vähemmälläkin, mutta lapsen hyvinvoinnista en ala tinkiä!!

Voi että.. Kaiveltiin äitin kanssa eilen vaatehuoneen uumenista lakanoita pinnasänkyyn. Löydettiin lakanoita joissa minäkin olen nukkunut melkein parikymmentä vuotta sitten [:)] Ihanan pehmoisia nuo vanhat ja paljon pestyt lakanat.. Meiltä pääsi melkein itku, kun tuumimme että ympyrä sulkeutuu kunhan meidän poitsu nukkuu niissä lakanoissa [:D] Toki siellä oli myös uudempia, pikkuveljeni aikaisia lakanoita.

Hoitotasokin löytyi, mutta nyt on kysymysmerkkinä miten saan sen pysymään pyykkikoneen päällä kun se on niin liukas. Vai laittaisinko hoitotasoksi pyyhkeitä ja suojafroteen.. Hmm.. Hoitopöytää en hommaa ollenkaan, uuteen ja hieman nykyistä pienempään kämppään sellainen ei oikein mahdu.

Onko kellään kokemusta aiheesta hissitön kerrostalo ja lastenvaunut?? Uusi asunto siis kolmannessa kerroksessa ja arveluttaa jo nyt miten onnistun roudaamaan vauvaa ja vaunuja rapuissa. Vaunut ehkä voi säilyttää jossain alhaalla, mutta kuitenkin, vaikealta tuntuu [:-]

Emilia, itse ostin hoitotason ja laitoin sellaisen piirongin paalle. Liukkaalta vaikutti, mutta meidan tyton paino piti sen hienosti paikallaan sen minka tartti[;)]. Niin, etta kylla se paikallaan pysyy. Ja ainahan sanotaan, etta lasta ei saa jattaa makailemaan yksikseen, joten jos se liukkaus on ongelma, niin huomaat sen kylla ajoissa ja keksit jonkin vippaskonstin sen paikaallaan pitamiseksi. Mutta tosiaan - lapsen paino auttaa jo paljon.

Mulla on myos useita tuttuja, jotka asuu taloissa ilman hissia. Sinne vaan vaunut riviin rappujen alle tai kellariin. En ole kuullut tihutoista, mutta varoisin jattamasta hienoja leluja ja muuta sellaista sinne vaunuihin.

Emilia, meillä on tämmöinen vanha kaksi kerroksinen kerrostalo. Ei hissiä. Luultavasti pitää jättää noi vaunut tuonne ulko-oven viereen eteiseen, mut sitte on kyllä inhottavaa kun kaveri joka asuu tuossa alakerrassa nii polttaa tupakkaa ihan älyttömästi. Pitää sanoa sille et menee sitte kauemmas ettei tupakanhaju tartu niihin kärryihin.

Eilen kävin taas kirpparilla. Löyty aivan ihana vihreä koko puku 60cm [:)] Todella suloinen. Pitkät hihat ja pitkät housut. Pitkä vetoketju, et on helppo pukea se vauvalle. Mie rakastan vihreää väriä.

Emilia, me asutaan just kolmannes kerroksessa, ilman hissiä[:@]
No, asenteella mennään! Ja hitaasti hyvä tulee[;)] Siis ajatellen jo tuota ison masun kanssa ylös kiipeemistä.

Meillä yhtiössä 3 taloa, ja me asutaan ykkösessä. Kakkosessa on sellanen sisäpyörävarasto, jossa ei oo hirveesti ollu tavaraa (onneks), ku oon käyny välillä katteleen. Rappukäytävissähän ei sais paloturvallisuuden takia säilyttää vaunuja. Ite oon ajatellu, että vien tonne kakkosen varastoon, jolloin kellään ei oo mitään sanomista asiasta. Tientenki vähän mietityttää se, että en tunne kakkosen asukkaita samallalailla, ku oman rapun tyyppejä.
Tää yhtiö on kuulemma kyl ollu rauhallinen noiden pöllimisten tai ilkivallan suhteen. 20 vuoden aikana on vissiin kaks kellarimurtoo tehty.
Mietin myös sitä, että tuleeko siitä itelle paskaa niskaan jos tulis tulipalo ja jos vaunut olis ollu siel rappujen alla???[:-]
Kuvittelin myös, että vaunut kuuluu tossa tapauksessa kotivakuutuksen piiriin, mutta vakuutusyhtiössä sanottiin, että ellei ole murtojälkiä niin niistä harvemmin saa mitään, huoh[:o] Siis, jos joku käy ne sieltä nostamas autontakakonttiin, niin no can do. Ajattelin huoltomiehelle ehdottaa, et porais seinään jonku metallilenksun tms, johon sais kiinni vaunut lukolla, jos kerran pelkkä lukko vaunuissa ei riitä. Mutta ei sillonkaan mitään murtojälkiä välttämättä jää...
Hankalaks menee. Kai se täytyy vaan koittaa luottaa ihmisiin, ei jättää mitään ylimäärästä koskaan vaunuihin ja lukita pyöristä, jolloin penskat/teinit ei niit vaan ohimmennessään rupee työnteleen.
Mut siis jos ei oo tollasta pyörävarastoo niin ei paljon jää muita vaihtoehtoja jäljelle, ku rappujen alunen. Häkkivarastoon tunkeminen olis vähän turhan tuskasta ja meillä ei varmaan edes mahtuis, ku se ovi on niin kapee ja varasto muutenki täynnä tavaraa!

Koitetaanhan keksiä ratkaisuja[:D] Mies jo ehdotti "vaunuhissiä" parvekkeen puolelta[:D][:D][:D]

Meillä ei oo pyörävarastoa ollenkaan. Jos veis ne tuonne kellariin nii sinnekki on portaat ja samalla vaivalla ne sit tulis tänne ylöskin. Asumme kakkoskerroksessa. Ärsyttävää kun ei ole minkäänlaista säilytystilaa niille.

Tuo ulko-oven sisäpuoli on kyllä aika täynnä rojua. Pitää miehelle sanoa et vie ne moottoripyörä tavarat siitä johonki muualle. Jotain ihme rojua se on siihen kerännyt et saa pyöräänsä huoltaa.

Tuota ulko-ovea ei saa edes lukkoon [:(] Sais vuokraisäntä tehdä siihen paremman oven et sais sen lukkoon. Yhdessä välissä täällä kävi aika paljo mustalaisia koputtelemassa oviin. Mut nyt on ollu jo pitemmän aikaa hiljaista.

Pitää meilläki tehdä joku metallilenksu siihen et ei ainakaan kovin helposti ne kärryt lähde kävelemään jonkun mukaan.

ALKUPERÄINEN: Sartza

Mietin myös sitä, että tuleeko siitä itelle paskaa niskaan jos tulis tulipalo ja jos vaunut olis ollu siel rappujen alla???[:-]

Paloturvallisuuden takia vaunujen säilyttäminen rapussa on kielletty kahdesta pääsyystä:
a) ne voi olla hätätilanteessa tiellä, eli pahimmillaan estää poistumisen palavasta rapusta tai viivästyttää palokaluston saamista rappuun. Aika paljonhan tossa riippuu vaunun paikasta ja rapun mallista, mutta ne voi periaatteessa rappujen allakin olla palokaluston tiellä (letkulaatikot yms. vie aika paljos tilaa).
b) vaunujen materiaali syttyessään voi aiheuttaa myrkyllisiä palokaasuja.

Siitä en tiedä voidaanko tuomita vahingon tuottamisesta/ sammutustöitten estämisestä/ kuoleman tuottamuksesta korvauksiin. Rahaahan se vain on. Isompana ongelmana pitäsin että joku naapuri, sinä, ukko tai sun lapsi kuolee palossa niitten vaunujen takia. Tietenkin jos se ei haittaa niin ei kai siinä sitten mitään...

Onhan ne kaikki paloturvallisuusjutut tosiaan tehty ihmisten hyväks, eikä suinkaan kiusaks.
Ite ei onneks tarvi pohtia tuota "ongelmaa", aion viedä tosiaan tuohon viereiseen rakennukseen, vaikka joudunki muutaman askeleen ottamaan enemmän. Mut ymmärrän kyllä, et jos ei oo mitään paikkaa missä säilyttää niin moni pitää rappujen alla. Jos jotain sattuu niin sit kyllä on varmaan suuret omantunnontuskat jos kävis noin huonosti, ku Pähkylän esimerkissä.
Uusissa kerrostaloissa onneks on aika hyvät mahdollisuudet vaunujen säilytykseen, mut kai se suurin ongelma on just näis vanhois talois.
Jossain vaihees mietin sitäkin, et auton perässä vois säilytellä jonki verran, mut meillä ainaki mies on autolla töissä päivät, niin olis vähän kurjaa istuu päivät kotona sen takii, et vaunut olis muualla. Joten sen vaihtoehdon hylkäsin heti.

Toivottavasti kaikille löytyy sopiva säilytyspaikka!

Vaunujen säilytyksestä vielä. Itse asun kerrostalon toisessa kerroksessa, jossa ei ole hissiä. Ostin uusien vaunujen lisäksi parvekevaunut (5€). Vanhat ne on, mutta ajaa hyvin asiaa parvekkeella, eikä tarvitse roudata vaunuja edestakas. Mä en ainakaan jaksais.

Ja noista vaunujen säilytyksestä vielä, että itse aijon laittaa vaunut häkkikellariin. En ota sitä riskiä, että joku ne sotkee tai just se, että naapurin äijän tupakansavu pilaa ne.

Kiitoksia vinkeistä ja pohdinnoista vaunujen suhteen! Sain itsekin uusia näkökulmia ja ajatuksia [:)] Mutta senhän näkee sitten kunhan vaunuralli alkaa, kuinka onnistun menettämään hermoni niiden kanssa sählätessä. Ehkä opettelen supermieheksi ja ehdin juosta laittamaan vaunut valmiiksi ja sitten vasta haen vauvan kyytiin. Tai sitten kannan vauvan kantokopassa. Saas nähdä. Kaikkea sitä joutuukin ottamaan huomioon kun vauva on tulossa [:D]

Kääks enää 15viikkoa laskettuun aikaan ja tässä ajassa pitäisi ehtiä muuttaa ja juhlia lakkiaiset ja laitella vauvalle kaikki valmiiksi ja ravata neuvoloissa ja lääkärissä ja huih [:D]

Tuolta syyskuisista tulin kurkkimaan ja huomasin että täällä samoissa ongelmissa pyöritte. Me myös hissittömässä talossa kakkoskerroksessa ja ilman mitään varastoja..ja tuonko sano vaunumyyjällä ni se rupes esittelemään britaxin b-smart rattaita joihin sitten yhdistetään vaunukoppa ja turvaistuin. Kylläkin kahdessa osassa joutuu kantamaan ylös mutta aika näppärästi ne toimi. Kannattaa käydä tutkimassa. Värivalikoima ei innosta mutta muuten ok ja kun tässä keskustassa asustelee ni vielä se kolmipyöräisyys mahdollisuus on plussaa. Ja jos hinta huimaa päätä ni saman sorttisia oli muillakin valmistajilla..Esim. carena.

Onnea vaunuostoksille!!

Emilia, mulla siis ainakin aikomuksena just kantaa vauva siinä kantokopassa mennessä ja tullessa. Eli varastoon jätän vaan sen "istuisosan" tai miksikä sitä ny sanotaankaan[:)]

Tosiaan, ei aina ole helppoa se vaunujen sailyttely. [:-]

Jos yhtaan lohduttaa, niin vaikka asun paritalossa, niin tielta meille kulkee vain kolmet portaat (alaspain) ja pienen pieni polku. Jos mielii vaunujen kanssa jonnekin, on aina vaan otettava porras kerrallaan humpauttamalla. Nykyvaunuilla ei mikaan ongelma, mutta on pakko tehda pari kiekkaa kotiin tullessa, jos on ollut ahne kaupassa [;)] - tulee vaunut liian painaviksi turvallisesti humpauttaa (varsinkin talvella kun on jaata..)

Meilla ei ole varstoa ulkona, joten olen pitanyt vaunuja eteisessa, joka sekin vain kapea kaytava, niin etta se on vaan hilauduttava jotenkuten ohi.. Kaikkeen sita sopeutuukin [8|]

Meidän talossa on pienenpieni hissi... Vähän jännitti kun hain vaunut kotiin, että mahtuuko..
No nippanappa sinne pääsin sulloutumaan vaunujen sivulle.. [:)]
Asutaan meinaan 7 kerroksessa.. ois ollu vähän turhan pitkä matka kantaa vaunuja ylös... ja meillä kun alaovet on päivisin auki niin en kyllä uskaltais vaunuja jättää alas, niin ja pyörävarastokin on aika siinä ja siinä, tässä talossa asuu jonkin verran epämääräistä porukkaa..
Miksi ihmeessä näissä 70 luvun taloissa on niin säälittävän kokoset hissit..
Mutta hyvä kun ei tarvii enempää miettiä ja vaunut meni hissiin..
Nyt meillä alkaa olla kaikki hankittuna (siis suurimmat).. Kylpyamme puuttuu, mutta se nyt on pieni ostos.. Niitäkin on niin paljon erilaisia, että pitää ruveta pikkuhiljaa tutustumaan valikoimiin..

Nyt asutaan kerrostalossa onneksi ekassa kerroksessa. Meillä on nii likaset pyörävarastot et sinne en vie. Ja olen kysyny meidän oikeasti isoista rappukäytävistä niin niissä saa luvan kanssa säilyttää. Otin vaunut se mukaan pehmeällä kantokassilla et sitä on helpoin kantaa sen yhden kerroksen ylös. Viimeksi asuimme kolmannessa kerroksessa. Silloin oli oikein hyvä vain vaunuille tarkoitettu varasto. Mulla oli silloin kova koppa, joka kiinnitettiin runkoon niin mun piti ihan sit ottaa vauva vaunuista syliin kantoon. Onneksi oli ja on hyvä nukkumaan. Silloin päätin et seuraavaksi haluan pehmeän kopan. Naapuri silla kanteli vauvaansa ja kävi niin helposti[:D].

Tuli muuten siinä oikeaan käteen aikamoinen hauis ensimmäisen puolentoista vuoden aikana. Ja varsinkin sit ku meni töihin niin aikasin: töistä ensin hakemaan poikaa hoidosta -> kotiin, kannat autosta kolmanteekerrokseen toisessa kädessä kun toisessa aina jotain muuta tavaraa -> Otat koiran, kannat lapsen alas, et viitti kaivaa vaunuja varastosta ku eka vaan käytät koiran pika pissillä ku lapsella on jo nälkä. ->kannat lapsen, joka siis ei osaa vielä kävellä, metsän reunaan ja päästät koiran tarpeilleen. -> palaat kotiin lapsi edelleen kainalossa ja koiran remmin toisessa kolmanteen kerrokseen. Ja kun vuhdoin saat laskettua lapsen lattialle sylistä käsi on ihan puutunut. Mutta hyvin voimistuu ajan saatossa[:D]. Tää oli aina vähä v:mäinen osa päivää. Sit tekemään ruokaa ja taas vielä vauva ikäinen lapsi sylissä valmistat sen ruoan, koska mies on kolmivuorotyössä, eikä juuri muutenkaan osallistu lapsen hoitoon. Lapsi kärsii eroahdistuksesta hoidon aloittamisen vuoksi ja jos selkäsi hänelle käännät alkaa huuto[:o].

[:D][:D][:D]

No joo, ei se lapsen kanssa eläminen ole ihan noin kamalaa. [;)]. Paljon siltä myös saa. Tämä on vain jäänyt mieleen sellaisena negatiivisena osana elämästä. Ja kun mä en olis halunnu mennä viel töihin... Mut oli pakko.

Vähä meni hankintojen virestä tää loppuaihe[:)].

Takaisin