Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielestä se on joku, uudinverhoteline??

Sellanen itelläki hankkimatta,sopivan kuosin sille jo näinkin...[;)]

kiitti Ginessa: täytyy etsiä nyt tarkemmin kun tietää mikä se hökötys ees on! ite rakastuin Finlaysonin AAPPA kankaaseen siitä sitten varmaan teen verhot lakanat ja pinnasuojan [:D]

Heips!

Taidan olla myöhäinen teihin verrattuna, ei olla nimittäin hankittu vielä yhtään mitään! Naureskeltu pari kertaa, että laitetaan sitten vaunut ja kaukalot vimpan päälle :D

Kolmen viikon sisään pitäis saada tietää, että vaihtuuko kaupunki alkukesästä. Ajattelin ruveta hommaamaan tavaraa vasta sitten muuton jälkeen. On näissä entisissäkin romuissa roudaamista! :D Jos huonosti käy ja joutuu sairaalaan makaamaan pariksi kuukaudeksi lopussa niin sitten saa mies tehdä hankinnat tai tilaan netistä! Ajattelin kyllä ottaa äitiyspakkauksen, joten siinä tulee peruskamaa ja tuttavilta saadaan vaatteita.

Pitää sitten perustaa joku vaunuvertailuketju, jotta saisi vinkkejä! Ne on nyt varmaan kuitenkin kallein hankinta, eikä niistä oikein mitään vielä tiedä! Ei pidä vielä ostaa vaunuja, ettei käy niinku kaverille! Se oli niin mielissään vaunuista, että uhkas useampaan otteeseen lähteä niitä nuken kanssa työntelemään :D

Haniliini, meillä ainakin sai lastenvaunuihin takuun alkamaan vasta elokuun puolesta välistä alkaen, ettei takuu kulu jo ennen kuin vauva on syntynyt!

Mulla myös Haniliini sama kokemus tuosta vaunujen takuuajan alkamisesta. Ensimmäiselle lapselleni ostettiin uudet vaunut ja myyjä merkitsi kuittiin erikseen lasketun ajan ja siitä ajasta vasta lähti takuuaika kulumaan.

Et sen takia ei kannata jättää vaunujen ostamista myöhenpään. Tosin eihän niillä vaunuilla ole mikään kiire. Ja ehtiihän ne ostaa vaikka vasta vauvan syntymän jälkeenkin. Mut niit on vaan niin kiva hiplata näin etukäteen[;)].

Meidän vaunut on tosin mummulla ku sillä on tilaa vähä liikaakin. Ihan tulee välillä sellanen olo et pitää sinne lähteä sen takia et pääsee vaunuja hiplaamaan. Ja tällä kertaa päädyin ostamaan käytetyt kun hyvät satuin löytämään halvalla.

Mä en ole noit vaatteita ostanu vielä ollenkaan. Odotan siihen rakenneultraan ja mahdolliseen tietoon sukupuolesta. AAAARRRGGHHHH enää alle viikko odotusta[:)] siihen. Saas nähä alkaako sen jälkeen vauvan vaatteiden shoppailuvimma?? Ne pienet vaatteet on niin ihanan söpöjä!!

Ensimmäiset hankinnat tuli tehtyä tänään [:)] käytiin kahden kaverin ja kummitytön kanssa hakemassa vaunut jotka oli erittäin halvat ja hyvässä kunnossa. Ja sitten innostuin ostamaan vähän vaatteita. Tuli ostettua 5bodya, 3pipoa, t-paita, potkarit, unipuku ja sellaiset ihanan tuntuiset housut [:D] Tuli kyllä ihana olo kun teki ensimmäiset ostokset.

Meille tulee vaunuiksi Emmaljungan edge duo combit sport -rungolla. Ajateltiin tässä maaliskuun aikana mennä hieromaan kaupat loppuun. Samalla varmaan ostetaan akta gracon logico s turvakaukalo ja samanmerkkiset mosaic (matka)rattaat. Onko kenelläkään aikaisempia kokemuksia tuosta kaukalosta/ noista rattaista?

Muuten olen hommaillut joitakin vaatteita ja niitä sitten kovasti täällä hypistelen ja elokuuta odottelen[:)] Ollaan päätetty, että sit rakenneultran jälkeen (23.3) aletaan enemmän noita vauva-juttuja hommailemaan...

Mä tänään menin ja ostin Möykkyläiselle ekan vaatteen. Jos tuota pussia ny voi vaatteksi sanoa. Oli vaan nii ihana ja vielä täysin neutraalin valkoinen. Pitkät hihat ja huppu sellanen pussi suh ohutta mut kaksin kertainen pehmeä puuvillakangas. Sit siinä oli kolo et voi laittaa auton istuimen vyöt kiinni. Ihan pienimmän koon otin ku ajattelin sen sopivan noihin elokuun viileneviin iltoihin.

Kävin myös Me&i:n vaatekutsuilla. Olihan niillä ihania vaattetia mut tosi tyyriitä ja ja niin selkeästi joko tytölle tai pojalle suunnattuja et tällä kertaa en nyt lähteny mitää ostamaan. Olipahan vaan huono päivä ku rakenneultraan ja mahdolliseen tietoon sukupuolesta se kokonaiset 2.5 päivää. kaverilta sain myös makuupussin vauvalle. Ihan samanlaisen mikä mulla itelläkin oli aiemmin, ennenkö sen kirpparilla pistin eteenpäin.

Nyt on ensimmäinen hankinta tehty. Eilen ostettiin Emmaljungan Cerox yhdistelmävaunut Lastentarvikkeesta. Saatiin siirrettyä hienosti se takuuaikakin alkamaan vasta elokuussa. Kiitos siitä teille, jotka asiasta kerroitte. Noudetaan ne vaunut tossa kesäkuussa vasta kotiin... tai aikasemmin, jos niitä alkaa jo kovin kaipailee.

Ahh, ihana äiti <3 Hän haluaa välttämättä ostaa meille vaunut [:)] en pistä vastaan [:D]
Kävin eilen lastenvaatekirpparilla ja lähti ihan käsistä toi ostelu.. [;)] Oli niin paljon hyvänlaatuisia unisex vaatteita halvalla että en malttanut jättää.. Tarttui matkaan bodyjä, pari potkupukua, yhdet 62 koon farkut[:)] ja yökkäreitä.. Eli oikein hyvä saldo [:D]

Nyt on meillekkin alkanut pikkuhiljaa vauvan tarvikkeita tulemaan. Eilen tuli käytyä kylässä paikassa jossa on 2-v tyttö... Nyt on sitten pinnasänky ja sitteri valmiina vauvalle. Aikasemin meille on hommattu jo turvakaukalo... Nyt sitten vielä kun vaunujen myyntihinnasta päästään kavereiden kanssa sopimukseen, niin suurimmat hankinnat onkin tehty.. [:)]
Kirpparilta olen minäkin muutamia vaatteita ostanut.  Mies kyllä epäili ettei niin pienet vaatteet voi kenellekkään mahtua, mutta tulee vielä huomaamaan että luulatavasti ne on aluksi jopa isoja.. [:D]
Hoitopöytä meillä on vielä mietinnässä tarvitaanko me sellaista ollenkaan...

minäkin olen miettinyt tuota hoitopöytää, onko se teille muille mammoille ollut tarpeellinen?

Mitään ei olla vielä hommattu vauvalle. Siskolta ja kälyltä on tyrkyllä kamaa kovastikkin. - Lähinnä vaatetta, mutta jotain uuttakin haluaisi hommata, ettei mennä tässäkin perinteisesti "siskon vanhoilla". Nimim. Ne löysävartiset kaunoluistimet muistan ikuisesti.

Lempi ja Essi: mulla ei edellisesen vauvan kanssa ollut käytössä erillistä hoitopöytää. Pesukoneen päällä oli vain tälläinen pehmuste missä on pienet seunat ja se toimitti oikein hyvin hoitopöydän virkaa. Minusta on hyvä olla kuitenkin jonkinlainen paikka missä voit pukea, riisua ja putsata vauvaa itse saaden seistä. Mutta varsinaisen hoitopöydän asemasta käy mikä tahansa taso minkä pääliselle voi asettaa jonkin pehmusteen. Meillä on nyt hyvin leveä mutta syvyyttä puuttuu pesukoneesta, joten se ei oikein käy. ja minulle yksi ystävä lupasi hoitopöydän 30eurolla joten nyt otan sen. Mutta noin yleisesti varsinainen hoitopöytä ostoksena ei ole tarpeellinen jos on kuitenkin joku hyvä paikka. Jotkuthan tykkäävät ihan vain sängynpäällä pienen suojan turvin hoidella vauvaa. Mun selälleni se ei vain pidemmän päälle sovi. Tämä siis tietysti mun mielipide. Ja ihan niinkuin kaikista vauvan tarvikkeista kaikilla on omansa varsinkin niiden tarpeellisuuden suhteen. 

Mä luulen että meillä tulee myös toimimaan pesukone hoitopöytänä.. Siihen mahtuu hyvin pehmustettu alusta kun on sivusta täytettävä malli.. Ja helppo kun lavuaari on ihan vieressä...

Hain eilen serkultani saamani ihanan kehdon [:)] Se on puunvärinen ja nyt mietinkin jo ettämiten sitä tuunailisin.. [:D]

Mies sanoi heti että pitää rock henkinen pääkallo maalaa päätyyn [;)][:D] ei ehkä...
Saas nähä jääkö haaveeksi tuunailu, mutta ajatuksena valkoinen kehto missä olisi jotain kukkia päädyssä tms. olisi kovin soma [:)]

me saatiin serkulta sitteri [:D] ja kummipojalta tulee hoitopöytä...itse ole neulonut lisää kestovaippa kuoria...vaunut, turvakaukalo, pinnasänky yms. hankinnat tehdään sitten jossain vaiheessa rakenneultran jälkeen...

Vaatteitakaan tuskin tarvii itse ostaa, kun mun serkuilla on lapsia melkoinen määrä, joten luulisin siltä jotain irtoavan [;)]

Kävin tänään kirpparikierroksella ja mukaan tarttui 30 € eestä vaatteita..Ärsyttävää vaan kun yrittää etsiä neutraalin värisiä vehkeitä niin juuri niitä ei ole paljoakaan..Kyllä pinkkejä ja vaaleansinisiä löytyy..No joo ostin kyllä yhen vaaleansinisen fleecetakin, mutta siihen kuului ruskean väriset housut..Sit ostin keväthaalarin, pari fleece/velour haalaria..Parit potkupuvut, bodyt..yms..Laittelen kuvia kunhan kerkeän..Niin ja yks hattu..[:D]

Tamperelaiset tai miks ei muutkin [:)] kävin eilen IDEAPARK:issa, niin sinne oli ilmestynyt käytettyjen lastenvaateiden kauppa. tai en tiä kauanko on ollu siellä mut nyt osu mun silmään[:)] tosi halvalla näytti olevan.. käykääs poikkeen!! ja muutkin kun kohta avataan kauan kaivattu IKEA tännekkin[:)][:)][:)]jippii!!!

Tittuliini, kiitos vinkistä!!! Täytyykin käydä katsomassa joku päivä tuolla ideaparkissa, et mitä löytyis!!!
Juu, ikeaa odotelleesa. Tosin mennään kyl nyt käymään vantaalla pääsiäisenä niin haetaan vähän lipastoo ja sellasta mille on jo nyt käyttöä. Muut ikeasta tulevat tavarat sit täältä "omasta ikeasta". Niillähän lukee, et avataan kesällä 2010, mitä se sit tarkalleen tarkoittaa, sitä jännitetään seuraavaks[:D]

Takaisin