Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli aiemmin puhetta siit nenäimurista. Kävin jossain vaiheessa kattomas yliopistonapteekin sivuilta niin sellanen letkusysteemi makso 13-14e. Siis kun en sitä pikkuniistäjää haluu, ku moni sitä on haukkunu. kävin tänään tossa meidän omassa apteekissa, joka ei siis yliopistollinen. Maksoi sellanen letkusysteemi sit 1,34e. Eli tää vaihtoehto tuli loppujenlopuks kaikken halvimmaks [:D]
Vähän on erilainen ku se yliopistollisen, mut ajaa varmasti täysin saman asian.

mä ostin kans samanlaisen "letkusysteemin" lastentarvikkeesta kahdella eurolla [:)] Meillä gazelle sama juttu, vaihdettiin auto tilavampaan tässä just muutama päivä sitten, edellisellä autolla huristeltiin vuoden verran ja ai että tuntu pahalta se "hylätä" sinne autokaupan pihaan...[&o]

Pitu: Meillä tuo ihanuus ehti olla reilut neljä vuotta! Taitaa olla parempi, että jään kotiin kun mies lähtee autoa viemään..Vois tulla itku (varsinkin näitten hormonien kanssa), kun auto pitää jättää sinne...[:D]

yritin etsiä tietoa tuosta kohdunkaulan lyhenemisestä ja kohdun suun pehmenemisestä...tuloksetta.
Voiko arvon mammat valaista tyhmää ja kertoa että mitä tuo nyt tarkalleen meinaa?
sen selvitin että pitää kohdunkaulan lyhentyä pois kokonaan ja suun pehmitä, mutta alkaako paikat avautumaan sitten samaten kun noin on tapahtunut, ja kauanko yleensä vie tuo kohdunkaulan lyhenemisen kanssa että se on kokonaan hävinnyt?

muoks. tämäpäs meni nyt ihan väärään ketjuun![:D]

Lemppi koita hakea tarkenpaa tietoa ennemminkin synnytyksestä ja sen etenemisestä vaikka kätilöiden kannalta tai lääkäreiden. Heidän artikkeleistaan tai ja ym. voi löytyä tarkenpia selostuksia tuosta aiheesta.

Mutta joo kohdun kaula häviää tai siis lyhenee ja avautuu. Mut sekin meni muistaakseni ensi synnyttäjällä jotenkin vähän erilailla kuin toissynnyttäjällä. Olikohan se jotenkin niin et ensisynnyttäjällä se kohdun kaulakanava häviää ensin kokonaan ennen kuin se uloin osuus eli se kohdun suuaukko alkaa avautumaan ollenkaan. Ja toisella kertaa ja siitä eteenpäin se kohdun suu alkaa avautumaan jo siinä vaiheessa kun kaulakin häviää. Siis näin mä muistaisin ja olen ymmärtänyt. Ja tää tekis ehkä sit sen et toisella kertaa synnytys on yleensä nopeampi. Olen joskus nähnyt tälläisestä jonkun kuvankin et miten se eroaa se avautuminen ekalla ja tokalla kertaa mut se on vähä vaikee selittää silleen tarkkaan.

Tuohon aikaan kui kauna menee ei oikein voi vastata. Kun kaikki synnytykset kestävät oman aikansa. Mut eiks se ole niin ensi synnyttäjillä yleisin synnytyksen kesto olis jotain 12 tuntia ja toisella jne puolet siitä tai jotain. Eli se on se avautumisaikakin.

Mäkin voin huomenna jos muistan käydä ettimäs jos löydän sulle linkkiä. Mut nyt yöpuulle.

Avautumisvaiheen kestolla löysin monta juttua mut ei edelleenkään tuota tarkenpää kliinistä selostusta kohdunkaulasta. Mä muistaakseni olen joskus kirjastossa käynyt lukemassa lääketieteellistä kirjallisuutta aiheesta mistä varmasti löytyy tarkat selostukset.

Kiitoksia kauheasti Eemi selvennyksestä! mukavaa kun on ammattilainen selittämässä asioita tiedonnälkäisille..[:)] Täytyy vielä etsiä josko löytäisi enemmän tietoa kohdunkaulasta, varmaan vie tie kirjastoon jos ei muuten löydy... Minulla on pakkomielle löytää asioille selitykset jotta voisin ne käsittää. [:)]

Täs asias mä olen ihan yhtä maallikko ku kaikki muutkin. Mut mä taisin silloin ku ekaani odotin niin etsiä nuo tiedot jostain kirjaston kirjasta. Meilläkin on erikoistumisalat ja mun osalta ortopedia ei yhtään auta synnyttämisessä[:D]. Mut just se et ite on ollu kiinnostunut aina siitä miten asiat menee kliinisesti ja fysiologisesti nii pistää ettimään tietoa itelle ajankohtaisesta asiasta. 

Aivan [:D] Itse olen tietosanakirjojen suurkuluttaja, mutta kun olen pienestä kaupungista kotoisin niin kirjaston antikaan ei ole kovin kattava...ei kata minun tiedonnälkääni. [:(]

Olisin muuten ortopedien painajaispotilas paukkuvien lapojen, olkien ja nilkkojeni , puutuvien käsien, ylilikkuvien nivelteni ja notkoselkäni takia [:D]

Ai oliko ne lindexin aika paksuilla kupeilla varustetut imetysliivit tarjouksessa Miu?? Mä olen ajatellu niitä mennä ostamaan jossain vaiheessa. Nyt sit kannattais jos on tarjouksessa. Mä kuvittelin et ne ei alenna tollasia tuotteita ollenkaan.

Kiitti Miu![:D] Mulla ei ollukkaa huomiselle suunniteltuna mitään tekemistä, joten suuntaanpa sitten Lindexille.

Järvenpään lindexillä oli ihan kökkö valikoima [&o] täytyy varmaa metsästää noita liivejä jostai muualta vielä.. löysin tosin imetystopin joka oli myös kätevän oloinen esim öisin [:)]

Mies nyt kuitenkin kävi ostamassa pojalle sitterin vaikka alkuun olin sitä mieltä ettei tarvita...
Mut kai se on ihan hyvä juttu kuitenkin!

Kirkkaanpunaisen osti,ihana[:D]

Mä oon vähän sinisen ja vihreen vastustaja,puen mielellään pojan ruskeaan,oranssiin ja punaiseen,mustaan ym.....

Hö enhän mä ny uskalla lähteä tonne Lindexxiinkään. No mieluiten mä kyllä sinne synnärille lähden. ku vois olla jo varma et onko lähtö edes vai ei!

No jos tää rauhottuu nii lähen sit vaikka äitin kans yhessä nii ei ole paniikkia.

Sartzalle iso kiitos reunasuojuskangasvinkistä! Kävin ostamassa sellaista "valmiiksi pehmeää" (ei nyt muistu oikea sana[:D]) ja lopputulos on enemmän kun mieluinen. Nyt on aivan ihana sänky odottamassa meidän pientä[:)]

Kiitti Lindex vinkistä. [:D]
Pitää kyllä huomenissa käydä kattomassa sieltä liivit itelle, kun olis tarvis. Meinasin jo viime pe suunnistaa sinne, mutta en sitten jaksanutkaan kävellä torin poikki toiselle reunalle.[8D]

Jaksoinpa pitkästä aikaa lähteä vähän ihmisten ilmoille ja suunnattiin miehen kanssa ideaparkkiin (ajattelin samalla uhmata sitä, että lapsivedet saattaa mennä kauppareissulla[;)]).
Ideaparkin lindexillä ei ainakaan ollut mitään...[>:] Eikä oikeestaan muissakaan vaatekaupoissa. No, vauvalle tarttui Pentikiltä ihana pupu-pehmolelu ja hennesiltä pingviini-pehmolelu.[:)] Itselle löytyi pari paitaa ja vatsan sai täyteen Hookin siivistä, slurps!
Niin ja minimanista ostin vauvalle turkoosin koirapyyhkeen ja ihanan pehmo soittorasian, missä nalle ja sydän!

Meillä vielä hankkimatta:

- sitteri, mietin alkuun etten tarvitisisi sitä, mutta ne ei maksa siis perusjutut kuitenkaan kauheasti, joten ajattelin käydä hankkimassa sellaisen. Tosin kalliimmat oli hienompia :) Voi olla, että silti ostan sen perus Emman sitterin...

-pinnasänky patjoineen (ihan alkuun on semmoinen rottinkinen sänky vauvalle jo) & hoitotaso - ajattelin, ettei osteta hoitopöytää vaan valmiiksi jo toinen sänky ja hoitotaso. Miehen mielestä ei kauheasti järkeä vielä ostaa pinnasänkyä, mutta kun ei erillistä hoitopöytääkään oikein voida kun ei mahdu ja lipastoja on jo ihan liikaa talossa niin voisi sitä selkäänsä koittaa säästää. Pesukone on päältä täytettävä ja makkarin lipastot liian korkeita/kapeita, ettei niiden päällä pysy pehmuste.

-lakanoita & pussilakanoita lisää (mulla ei ole kuin äitiyspakkauksen ne)

- pinnasänkyyn reunapehmusteet

- yöpuku pikkuiselle ja 50cm potkuhousuja pari kpl. Sukkia lisää vauvalle.

- vaippoja, imetysliivit, imetyspaita, yösiteitä

-leikkialusta

-harsoja lisää

Täältähän mun pitää sitten käydä katsomassa, mitä vielä puuttuu [:D]

Meille tuli eilen "puolivahongossa" pikkuniistäjä. Ja saatiin iso kasa vaatteita, igen.. [:D] Lisäksi mä tilasin -käytettyjä kylläkin- kestiksiä taas muutaman zibaleen. Mut nyt -taas- mei tarvita enää mitään. Paitsi vauva kotiin <3! [:)]

Minä sitten tempasin ja ostin toiset vaunut, kun oon sen verran pinnallinen, ettei nuo vanhat emmaljungat miellyttäneet silmää. [:D] Nämä uudet on kyllä myös käytetyt, mutta viime vuotiset ja ollut vaan hetken käytössä yhdellä lapsella. Merkki vaan oli outo, Knorr, sanooko kellekään mitään? hyvältä nuo tuntuu, vaikka joku saksalainen halpismerkki taitaakin kyseessä olla.

Takaisin