Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle meinaa nyt iskeä paniikki vaikka lähes kaikki pitä solla valmiina mut jotain pientä puuttu. Ja ny ku toi kphdun kaula ei ole enää ihan terävimmillään niin parasta käydä hommaamas kaikki tarpeellinen valmiiksi.

Seuraavaksi ku menen Prismaan osta sieltä vaipat, tuttipullon tutit, sitterin (olen jo kattonut sitä aiemmin ja on halvin vain 35egee). Ne liivin suojat ja terveyssiteet itelle. Nii joo ja se kylpyamme jos siellä on. Kävin tuossa nimittäin tarkastamassa bonus tilini saldon ja sieltä löytyiki yli 300e nii voin ostaa niillä[:D].

Käytiin ensimmäistä kertaa katsomassa vaunuja tänään...jäi kyllä mietityttämään hieman kun kuulemma kannattaa harkita tarkkaan, että ottaako kääntyvät pyörät vai ei. Toistaiseksi asumme kerrostalossa, mutta maalle kyllä haaveillaan... en sitten tiedä! Ensi vuonna kyllä luulisin että kaupunkiversiot olisivat paremmat. Pitää kattoa mitä netistä löytäisi.

Kylppäriin katottiin semmoista yhistelmää jossa on hoitopöytä ja amme samassa. Ei ehkä maailman kaunein kapistus, mutta voisi olla käytännöllinen.

Toivottavasti meillä on vielä hyvin aikaa näitä miettiä [8|]

Ai niin, ootteko muuten pulloja hommatessa miettineet sitä myrkkyjuttua joka oli jossain lehdessä jonkun aikaa sitten niistä muovipullojen myrkyistä, joita voi irrota lämmityksessä jne.

Tuttavani käyttää aina vastasyntyneellä lasipulloja, mietin toisaalta niitä tai sitten netistä voi tilata pulloja, joiden valmistuksessa ei ole käytetty sitä tiettyä myrkkyä, oliskohan ollu joku bisfenoli A, mitä voi pulloa lämmitettäessä liueta maitoon.

Lidia, mulla on ainun mam- tuttipullo ja tutteja pari. Niissä ainakin lukee, että Bpa free (meniköhän kirjainyhdistelmä oikein ulkomuistista), eli varmaan tarkottaa just tota. Kyl niis aika hyvin lukee siin paketis jos niis ei sitä "myrkkyä" oo, koska nykypäivän kuluttajille se kuitenkin on yks ostopäätökseen vaikuttava tekijä, joten kannattaa olla isolla, eikä missään nurkassa pikkuprintillä.

Autokaukalon jalusta haettu tänään...
Aika paljon on kaikkea pientä vielä hommattavana, mutta nyt on kyllä rahat niin tiukilla et joutuu oottamaan et saa lisää rahaa ens kuussa...Laskujakin kun pitää maksaa välillä...[;)]

Onneksi kaikkein välttämättömimmät on hommattu ja suurimmat ostokset...No joo pesuaineet ja puhdistusaineet puuttuu vielä...Ne nyt on helppo hakee...

Tänään lasten kirpparilta tarttu TAAS mukaan pari 56 cm bodya ja tikru-sukat, sekä hoitoalusta (vihreä nallekuvioinen...Ikean puhallettava alusta mulla jo onkin, mutta tuo kirpparilta löytynyt maksoi vaan 1,5 euroa, joten on nyt sitten kaksi...[:)] Saa toisen vaikka kylppäriin...

Ja HUOMIO kaikki! Mä voisin myös luopua noista äitiyspakkauksessa (2010) tulleista kestovaipoista...Lähtee vaikka ihan postikulujen hinnalla tai sitten voin ottaa myös vaihdossa jotain pientä...[:)] Ajattelin täällä ensin kysellä ja laittaa ne sitten muuallle myyntiin, jos kukaan ei ole kiinnostunut...

Miu: Laitappa mulle sähköpostia, niin vaihdetaan osotteet yms. (gazelle82@luukku.com) Niin joo, ne harsot pidän kyllä itelläni, mutta muut voin sulle postittaa. Onko ok?

Luukussa on joku häiriö, en pääse lukemaan viestejä, mutta toivottavasti alkaa lähipäivinä alkaa toimimaan taas...

Oltiin ke-su reissussa avokin kanssa ja käytiin ensin parhaan ystäväni ja kummipoikani luona josta tulikin sitten kivasti tavaraa mukaan [:D] tuli 5 kassillista vauvanvaatteita (koot oli 56-80 välillä), syöttötuoli, pinnasänkyyn sellainen koriste/tuutulaulujuttu, leluja, riepuja ja muuta hyödyllistä tilpehööri [:)] Nyt sitten iski vain ressi kun ei ole vieläkään löytynyt vauvanvaatteille lipastoa/kaappia [&:]

Miu: Paketti lähti eilen matkaan! Laitoin sulle myös s.postia tänään...

Löysin muuten vihdoin sen imetystyynyn, jiihaa! Kirpparilta löytyi mollavauva-merkkinen (kotimainen) ja päällysen kuosikin oli omaan makuun, hintaa oli 10 euroa, uutena maksaa 45 eurosta ylöspäin...
Nyt ei vissiin puutu kuin kuumemittari![:)] Täytyis hakee apteekista...
Niin ja sitten mietin, että pitäiskö ostaa kaiken varalle pari purkkia korviketta?? Jos tulee joku "hätätilanne" ja kaupat on kiinni/ei pääse kauppaan, niin ois kaapissa hätävarana...Mitäs ootte mieltä?

kysymys! Te, jotka ootte mahdollisesti tehneet pinnasängyn reunasuojan itse niin millaisesta kaupasta löytää täytteet? Ja mitä ootte käyttänyt täytteenä?
Ei jaksais kiertää miljoonaa kauppaa näillä helteillä ja tällä kunnolla.. Eli apu olis kiva[:)]

Oon kyllä miettinyt, että jos päällystäis jotkut vanhat. Täytyy vaan vissiin ottaa mittanauha kirpparille sitten mukaan kun ikinä ei oo oikean pituisia! Mulla olis kotona yks reunasuoja (ilmaiseksi saatu), joka on ihan liian lyhyt. Kai sekin hätätilanteessa kävis, mutta ongelma tulis siinä, että mitä sinne loppuosaan tunkee.
Miksköhän kaikki pinnasängyt ei voi olla samankokoisia[&:]

Madie, mä ostin sellasta valmiiks tikattua kangasta, siis missä vanu jo valmiiks välissä. Vastaa paksuudeltaan about noita ikean malleja. Lastentarvikeliikkeissä oon siis nähny sellasia, jotka on paljon paksumpiakin. Mulla siis kävi tuuri kun olin ostams kangasta, kun sitä mitä halusin sattu olemaan just tikattuna ja myyjä suositteli sitä. ei siis tarvinnu sitä vuorta sinne väliin ommella. Ja tossa mun oli valmiina se toinen puoli luonnonvalkonen, joten se on nyt ulospäin ja kuvioita on sit vauvalle. Aluks ompelin ite vaan liian harvaan niitä "kiinnitysnauhoja" mut sit laitoin niit tiuhemmin niin hyvä tuli[:D] Saikohan tästä taas mitään selkoo...

Mä tilasin tänään mulle kantoliinan. Isän vaimo lupas sen maksaa ja oli sitä mieltä, että uutena ostetaan niin saadaan sen värinen ku halutaan. Ja hän halus et ostetaan hug a bub-merkkinen, koska hänen kätilö- ja fysioterapeuttiystävät oli sitä suositellu. On se arvokas (85.90e), mut sen pitäs olla hyvä ja helppo. Ja kun katsoo sen jälleenmyyntihintoja niin käytetystäkin maksetaan yli 50e. Ja eipähän menny omasta pussista=) Mut oon kyl onnellinen, koska mulla tuo selkä ei oo paras mahdollinen niin haluan myös, et se liina on hyvä.

En mä itekään olis raaskinu tollasta ostaa. Oisin koittanu löytää just käytettynä, mut en mä mitenkään sillon varmaan olis osannu just tota merkkiä etsiä. Eli kirpparilla ku olis tullu hyväkuntonen vastaan niin oisin ostanu, mut en valita jos mulle tollanen halutaan ostaa[:D] Oli mulla kyl se kriteerinä, et pitää olla tollanen trikoinen, et sellasta joustamatonta kangasta en olis halunnu. Joskus alkuvuodesta vähän budjetoin, et mitä pitää ostaa jne. niin olin merkannu kantoliinalle 30e, mut nyt pääsin tavallaan 0euroon.
Haniliini, sä oot kyl löytäny tosi halval, ku kattelin useammasta paikasta niin käytetty oli alk.50e!!! Hyvä ostos siis sulla[:D]

Meillä täällä on viimeisemmät ostokset tapahtunu Nepalissa, mies on siellä nyt ja se ihan itte ehdotti et hän käy sieltä ostaa meille harsoja koska ollaan päädytty siihen että mein prinssi kulkee äitin ja isin jalanjälkiä myöten harsovaippojen kera... mies on ostanu sielt nyt ainaski 15kpl harsoja ja maksanu niist ehkä maksimissaan jonku 5€. Nyt tulevan maanantain jälkee pitäis varmaa alkaa kasaamaa laukkua mikä otetaa synnärille mukaan... alkaa olee sellanen fiilis et tää pirpana tulee ulos ennen LA:aa....

Käytiin lidlissä toissapäivänä ja ajattelin, et katon piruuttani jos siel ois viel niit itkuhälyttiämiä. Oli, yksi kappale! Ostin sit sen ja ajattelin just, et meillä sille ei oo varmaankaan jokapäivästä käyttöö niin en halua laittaa vempaimeen yli 60 euroo.
En tiiä oisinko muuten uskaltanu ostaa tuota, mut täällä joku oli ostanu ja sano, että toimii niin 25e ei oo paha hinta.
Nyt ei puutu enää ku vähän jotain pientä sälää.
Kestovaippojen imut on valmiiks leikattu, mut pitäs mennä johonki kylään mistä löytyis saumuri, että sais ne vedeltyä valmiiks.

Meillä alkaa olemaan kaikki kasassa, eilen kävin tekee viimeset ostokset. Ostin sit ne itkuhälyttimet uutena (philips, 59,90€) ku ei oo löytyny kirppareilta tai huuto.netistä hyviä kovinkaan halvalla.

Enää puuttuu pinnasängyn reunapehmuste ku ostin jo yhden mut se ei oikeen oo hyvä, liian korkee, päätin sit et myyn sen huuto.netissä ja sanoin äitille et ompelee meille semmosen. [;)]
Ja toinen on hoitoalusta. On meillä sekin mut se on vähän liian iso meidän pesukoneen päälle ja haluaisin nyt semmonen kovalla pohjalla olevan jonka saa pinnasängyn päälle, niitä kehuuvat ja kun tilaa on niin vähän niin se ois hyvä. Sen taidan tilata netistä jostain uutena.

Minun täytyy toivoa, että kaikki menisi hyvin ja vaavi tulisi maailmaan vasta lasketun ajan tienoilla. On nimittäin edelleen muuton jäljiltä järjestelemistä enkä ole vielä päässyt pesemään vauvan vaatteita. Hoitopöytä, vaunut, amme on ainakin hommaamatta ja sänky vielä väärässä kaupungissa. Meinaa tulla kiire [8|] Pikkuiselle pitää vielä ostella jotain sukkahousuja ja sukkia ja muutamat 50cm kokoiset vaatteetkin jos ostais. Jep, eli puuttuu vielä paljon, mutta onneksi tuota pikkusälää saa ihan joka kaupasta, pulloja ja tutteja ja rasvoja jne. Pitää hyöydyntää teidän listoja kunhan päästään vauhtiin [:D]

Hieno homma Miu! Oon kyllä vähän kateellinen [;)] Meillä ei sentään ihan noin hellelukemia, kun pidetään parvekkeen ovi ja kaikki ikkunat koko ajan auki, mutta lämmintä silti. Toivottavasti vaavi syntyy vasta sillon kun pitäiskin, eli elokuun loppupuolella, silloin ei varmaan ole enää niin hellettä. Mietin vain, että uskaltaako sitä sillon pitää ainakaan makkarin ikkunaa auki ettei vedä. Hyvä ilmanvaihto makuunuoneessa mainittiin jossain yhtenä kätkytkuolemia vähentävänä tekijänä.

Aaaaawwww, mun oli ihan pakko tilata finnlaysonilta sellainen aappa makuupussi vauvalle
aappa kassi ja heijastin vaunuihin.[:D]

Vielä jos vaipparoskiksen sais ja sellaset valjaat vaunukoppaan kun rupee punkee ylös ite.
Istuinosassa kyllä on valjaat mutta ei vaunukopassa.[:-]

Miu, mistäs sun iskä osti sellasen ilmastointilaitteen?
Onko hyvä???[:-][;)]

Takaisin