Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, ihana äiskä sulla[:)]
Mun äiti ei oo hankkinu vauvalle mitään, mut sellanen se on....

Mut ihanat on ne aappa jutut [:D]

Ei hemmetti ku haluis kans sellasen viilentimen...ooooooooooooooooooooooo tahtooooooooooo[:D]

En mä tiiä tarviikos sen olla sellanen kasettiroskis,ehkä ihan vaan poljinroskis...kattoo ny, ei kiirettä.

Leipasin äsken itelleni mansikka kakun kun vuosia täytän, sain lahjaksi jo aamuvarhain wokkipannun
ja runo kulhon, sekä jaloille welwdan viilentävän ja turvotusta vähentävän jalkageelin.[:)]

Miu82: mä oon niin kade, ja niin on meiän kisukin.. Se nytkin makoilee tuulettimen eessä, karvat vaan pöllyää.. Seittemäs kerros on kiva näillä helteillä, luojan kiitos ettei ikkunat oo etelään päin...
Onneks porukat lähtee ens viikoks reissuun ja mä meen sinne evakkoon kun siellä on ilmalämpöpumppu.. [:D]
Taidan kohta lähtä prisman pakastealtaiden läheisyyteen hengailemaan...

Paljon onnea Ginessalle!

Kiitos paljon onnitteluista [:D]

Nuita liivinsuojia, kestoja nimenomaan,ootko tilannu mistä..vaiko huutonetistä?
Sellassiii pitäis vissii kai hankkii..jotainhan tuli äitiyspakkauksessa mukana...

me käytiin keskiviikkona ostamassa viimeinkin pinnasänkyyn patja+petari ja pinnasuoja, lisäks ostettiin hoitopöytä kun ilmeni ettei se joudakkaan kummipojaltani lainaan. No onpahan nyt sellainen pöytä mikä haluttiin ja on sopivan korkuinen. Enää puuttuu itkuhälytin, jonka anoppi lupasi meille ostaa.

Mä oon kans niin kateellinen miun ilmastointilaitteesta!!! Meillä kans sisälämpötila on vähintään +28 eikä tätä mökkiä saa viileämmäksi sitten millään...meillä on joka ikinen räppänä auki ja takapihan ovikin yleensä, mutta ilma ei vaihdu ollenkaan [:@] tekis niin mieli hillua kotona ilkosillaan, mut kun rinnat vuotaa niin paljon et on pakko pitää liivejä ja suojia ja valkovuotoo on niin paljon et on pakko pitää alkkareita ja pikkuhousun suojia ni se siitä sitten [:'(]

Onnea Ginessa!!!

Just käytiin hakeen vaunut miehen siskon varastosta, jonne ne roudattiin jo helmikuussa, kun ne ostettiin.
Nyt pitäis sit pestä ne kankaat, ehkä jaksa ens viikolla.

Imetysliivit kävin myös ostamassa. Tai viikko sit ostin sellaset kaarituettomat, jotka ei paljoo tue, mut ajattelin niiden olevan yöllä ihan ok. Nyt ostin ihan kunnon kaarituelliset ja on tukevatkin. Hintaa oli 59.50e, mut se nyt on sellanen normihinta yleensäkin mun rintsikoille, joten en jaksa ajatella asiaa sen enempää. Ja toisaalta ajattelen, et on se mulle ainakin niin osa osa elämää, et liivit pitää olla hyvät, joten en niiden laadusta kyllä tingi muutaman kympin takia.

Olis kyllä voinut hoitaa hankinnat hieman aikaisemmin! Vointi on vaan ollut tämän viikon alkuun asti mitä mainioin, eikä tullut mieleenkään, etten ehkä nyt jaksa enää shoppailla. Tänään käytiin rattaita katsomassa ja onpas se vaikeaa puuhaa kun ei tiedä mitä haluaa! Ja ikea-reissulla rupes jalkoja sattumaan ja muutenkin tuli vähän huono olo niin että piti istuskella vähän väliä. Onneksi vaatteita on hommattu etukäteen jonkun verran. Taitaa pian käydä niin, että mies saa hommata kaiken jos oon niin vaivanen etten ite jaksa käydä ostoksilla. Jos sitä sentään imetysliivit jaksais ite käydä hakemassa. JÄrkevää jättää kaikki viime tippaan!

Äkäinen mieli kun söi just niin pahaa valmisruokaa...

Lidia: onneksi kuitenkin suurimman osan voi hankkia vielä synnytyksen jälkeenkin, eikä ole oleenkaan myohässä. Kuhan vauvalle on muutama vaatekappale, pari vaippaa ja mahdolliseti turvakaukalo jos aikoo kotiin lähteä autolla. Kaiken muu saa sit myöhemminkin. Vaunuissakin yleensä lähdetään lykkäämään vasta aikaisintaan viikon ikäisenä. Eka viikko menee suurimmaksi osaksi sisällä. Usein toinenkin.

Mä oon jo orjuuttanu mun äitiä sillä tiedolla ja et kaikki mitä ei ehitä hankkii ennen tän tiitiäisen tuloa ni mein äiti menee sitte shoppailee kun minä ja vaavi ollaan vielä kättärillä... Miu82: Kiitos paljon siitä kantoliinasta ja siit paidast ja potkareist aivan ihania oli kaikki... :) näin tuossa pari päivää sitten kirppiksellä kaukalon autoon makso jotain 10 egee ja mietin jo et pitäskö ostaa, koska me ei tarvita kaukaloa ollenkaa sen jälkee ku ollaan päästy kotiin... pitäs varmaa ehdottaa miehen serkun vaimolle et ostetaa vaik puokkii tai jotai voi voi... tähä välii aika typerä kysymys mut tulipahan just mieleen voiko vaavii kuskata autossa vaunujen kantokopassa??? meinaa ei varmaa joskus kasikyt luvul paljoo noit kaukaloit oo ollu...

Mä varmaa kannan sen sylissä kotii... ihan turhaa ostaa kaukaloo yhtä matkaa varten.... ja sekin minkä siel kirpparil näin ni oli aikaslail kulahtanu tiedä mitä kirppuja siellä on.... eiks noit kaukaloit vois vuokrat jostai...??? [;)]

Miu ja sanjana, mina tulen sairaalasta mopon kyydissa, vauva sylissa, etta silleen :D
No ei ehka ihan, ajattelin taksin ottaa, ai niin ei taalla oo valttamatta, no tuk tuk saa kayda :D
Mutta noin niinku muuten taalla ajellaan mopoilla vauvat sylissa, hurjaa, mutta silma jo tottunut.

Aamu, oot niin onnekas... Miks suomes pitää olla tällast kauheet pilkun viilausta...? Mullaki silmät on tottunu et on mopot täynnä muksuja ja äitiki viel kyydis.

sanjana, mun mielestä joistain sairaaloistakin saa lainaan/vuokralle turvakaukaloita. Tai sit voi kysästä neuvolasta. Bussissahan saa kuskata vauvaa miten haluaa, et jos asuu kaupunkialueella, niin vaunujen kans bussilla kotiin voi olla hyvä vaihtoehto. Tai oon mä kuullu myös, et jotkut on kävellykki kotiin, jos matkaa ollu vaan pari kilsaa.

Jee tuleva isä osteli viimeinkin vauvalle kaikkea tarpeellista! Johan oli aikakin senkin osallistua näihin hankintoihin.. Kaupasta tarttui mukaan potkuhousut, parit sukat, vaippoja ja liivinsuojuksia sekä litra maidonvastiketta kaiken varalta. Rintapumpunkin olisi ostanut, mutta sanoin että sen kyllä ehtii hankkia sitten myöhemmin jos tarve tulee. Omin päin hän osti viime viikolla korva-/otsakuumemittarin ja kahvikupit, joissa lukee "äidin muki" ja "isän muki", suloista [;)] Ja radio rockilta oli tilannut pari Ramones- bodya [:D]

Nyt on hyvä mieli [:D] Kaikki alkaa olla valmiina vauvan tuloa varten <3

Kuuleemma myös esim. seurakunnalta tai punaiselta ristiltä saa lainaan turvakaukalon. 
Sain ystävältä kasan mamin koliikkituttipulloja joihin hommasin uudet tutit. Tarttu mukaan yksi vaippapaketti ja liivinsuojia, ja pulloharja..
Tiimarista tarttui matkaan ensikirjoja kun oli puoleen hintaan.
Yritin etsiä imetysliivejä muttei ollut kokoja :(  Ostin sitten tiukan imetystopin, niin omphana jotai varalla jos vaikka tuliskin vauva etuajassa..
Koko ajan raksuttaa pää että mitä vielä puuttuu, mutta taitaa kaikki tärkeä (ja vähemmänkin tärkeä..) olla jo hankittuna..

sinkkivoidetta, hoitovoidetta ja peppupyyhkeitä lähti tänään kaupasta mukaan - ja pari tuttia ja liivinsuojuksia. PItää nyt pikkuhiljaa raahailla noita tavaroita kotia. Pesin pari koneellista vauvan vaatteita ja laittelin lipaston laatitkkoon. Huomasin sitten että kun lipasto on jo aika vanha, että ne laatikot haisee vähän, tai siis ei pahalle, mutta jotenkin puulle ja sillai, mietin tässä, että tarttuukohan haju vaatteisiinkin. Ei se haju toisaalta ole kovin paha eikä lipasto ole missään vaiheessa ollut missään kosteassa varastossa tms. mutta joku semmonen ominaishaju niissä laatikoissa on. Jos yhtään tuntuu siltä että haju tarttuu niin siirrän ne kyllä kaappiin [&:]

Mannerheimin lastensuojeluliitto vuokraa kanssa noita kaukaloita kuulemma..nii ja moni neuvolakin, jos kukaan ei vielä sitä maininnut.

Lidia10, googletappa punaseetri.

Tassa yksi linkki http://www.tri-nor.com/webshop/product_info.php?cPath=1&products_id=39

Lisätietoa Punaseetristä

Öljyssä sen salaisuus...

RED punaseetrin teho perustuu puussa luontaisesti olevaan öljyyn. Puun kasvaessa öljy toimii luontaisena tuholaiskarkotteena ja lahonsuojana. Punaseetrin raikas ominaistuoksu johtuu sekin juuri öljystä, joka raikastaa ja samalla suojaa arvokkaat vaatteet koilta ja turkiskuoriaisilta - ja karkottaa sokeritoukat, torakat, muurahaiset ja muut kodin pikkutuholaiset.

Pohjois-Amerikan itäosissa kasvava punaseetri (aromatic Eastern red cedar) tunnetaan jo siirtomaa-ajoilta erinomaisena, luonnollisena tuholaiskarkotteena. Intiaanien käyttämän, heikosti lahoavan puun ominaisuudet keksittiin pian myös Euroopasta tulleiden puuseppien toimesta ja punaseetristä alettiin valmistaa mm. matka-arkkuja ja villavaatteiden säilytyslaatikoita.

Myrkytön ja lisäaineeton

RED punaseetri on täysin myrkytön, lisäaineeton ja kemikaalivapaa tuote. Se on erinomainen vaihtoehto kemiallisille karkotteille ja turvallinen myös lapsiperheissä. Myrkyttömänä RED punaseetri ei tapa tuhohyönteisiä vaan karkottaa ne muualle, joten perusteellinen vaatteiden puhdistus ja säilytystilojen siivous tai suojeltavan kohteen puhdistaminen on välttämätöntä olemassa olevan tuholaiskannan poistamiseksi.

Luonnollinen ja kestävä

Teho säilyy puussa jopa vuosia. Uudista tuoksu tarvittaessa (noin vuoden välein) avaamalla puun syyt keskikarkealla hiekkapaperilla tai käytä muutama tippa RED punaseetriöljyä suoraan tuotteelle uudistaaksesi sen tehon.

Mun aiti lahetti mulle Suomesta noita, lahinna karkottamaan noita otokoita mita taalla on, mutta raikastaa myos. Tosin tuoksuu puulle se seetripala, muttei mun tai vauvan vaatekaappi ole alkanut haisemaan/tuoksumaan puulle :)
On myrkyttomia, ja sopii myos vauvanvaatteille [;)]

edit. Mulla on noita renkaita siis, joita olen riptellut sinne tanne. Nuo pallot on varmaan kans katevia lipastossa/laatikossa.

Tulipahan tehtyä tänään se kaikista kallein hankinta, eli viikon päästä lähtee auto vaihtoon! Vaihdetaan uudempaan ja tilavampaan farmariin (jossa myös automaattinen ilmastointi, jee!!!!)...Ikävä vaan on luopua tosta meidän nykyisestä rakkaasta citymaasturista, joka on ollut ihan loistoauto! Mulla (ja myös miehellä) on ollu joku ihme kiintymyssuhde siihen, vaikka sehän on VAAN auto!![8D] Mutta nyt on tullut aika erota, toivottavasti se pääsee hyvään uuteen kotiin...[:(][:)]

Takaisin