Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

Madie, kiva että oli hyötyä pinnasuojusvinkistä[:D]
Ja mullakin tulee mieleen vaan juuri tuo kyseinen ruoka-knorr[:D][:D][:D]
 
mä aloin miettimään mitä meiltä vielä puuttuu ja tuli sit mieleen et meillä ei ole kuin yksi lakana ja kaksi pussilakanaa pinnasänkyyn ja siis kosteussuoja ei ole vielä valmis, (helteiden ja nakkisormien vuoksi kun ei ole kauheasti pystynyt neulomaan [:@]) joten siis ajattelin käydä eurokankaasta katsomassa (tai siis pyysin äitiä käymään) minkä hintaista se olisi metritavarana, joten saisi useamman kappaleen kerralla...

Sit hoksasin et meiltä löytyy normisänkyyn sopivia (80cm) lakanoita, (eikä meillä ole yhtään tuon levyistä sänkyä) joten äidin kanssa tehtiin 4:stä normaalilakanasta 6kpl pinnasänkyyn sopivia lakanoita, 2kpl pussilakanoita ja 4kpl tyynyliinoja, menee päänalusena niin kauan kunnes tyyny hommataan...

Kierrätystä parhaimmillaan [:D]

Jotenkin aina kun miettii et nyt on kaikki tarvikkeet, tulee taas jossain vaiheessa mieleen et jotain pientä vielä kuitenkin puuttuu...noh kaikki isoimmat ja tarpeellisimmat on kuitenkin hommattuna [:)]
 
mukava yllätys kun poika on niin pieni niin 50 senttiset vaattet hukkuu pojan päälle...Ja mullahan ei niitä oo kuin muutama kappale...joten toivottavasti ei tuu paljon pukluja...En taida jaksaa mennä ostoksille ihan heti...
 
Mä jätin sen hiton rintapumpun ostamatta ku en oikein viimeks saanu sitä toimimaan. Ja perkele ny on sanottava suoraan. maito noussu tänään oikein urakalla. Tytsy jaksaa syödä vain toisen rinnan osittain kerralla. Tisiit nii täynnä enkä mä saa käsin niitä herumaan. Ku olis jonkin laine pumppu. huomenn laitan ukon heti klo 12 asialle. Mä vielä katoin niitä käsikäyttösiä mut jätin ostamatta vaikka ei olis maksanu ku 22e. Olis edes jtoain millä yrittää ku tolla käsipelillä tuntuu tulevan vaan enemmän kipeeksi.[:@][:@][:@][:@]

Mä en nyt tiedä mitä tää oli, jurputusta kai mut toi tavara puuttu ja mä tarviin sen nyt[:@][:@][:@]
 
Hmm eli kannattaiskohan sittenkin ostaa pumppu valmiiksi..? Oon kyllä pohtinut tätä ja paljon! Mutta kalliiksi tulee jos ei olekaan tarvetta.

Toivottavasti saat Eemi pian helpotusta[:)]
 
Madie: käsi käyttönen Ainun pumppu millä koittelin viimeksikin maksoi joko cittaris tai prismas ku aiemmin katoin 22 tai 24 euroo. Et ei plajoa köyhdy.

Ja äiti lupas tuoda ku tulee iltapäivällä kylään[:D].

enneksi Möykkyläinen ollut tänään syöntituulella niin saanu vähä tyhjättyä.
 
Mulle kovasti kaverit on suositelleet sellaista rintapumppua, missä se "imuosa" joka tulee rintaan kiinni, on pehmeää silikonia. Kuulemma tekee tosi kipeää kun tissit on muutenkin arat ja pinkeät, jos joutuu sellaisella kovalla pumppaamaan... en kyllä tuosta ainusta ole ihan varma kumpi on, mutta se mitä itse katselin, oli alle kympin kalliimpi...
 
En ole koskaan ostanut netistä mitään (siis niinkuin nettikaupasta) muuta kuin hotelleja ja lentoja, mutta ajattelin nyt kokeilla tilata itselleni imetysliivit netistä. Otin riskin - tilasin briteistä - saa nähdä millaiset ovat [:D] Ensin tietysti onnistuin tekemään saman tilauksen kahdesti, kun ensimmäisellä kerralla tuli joku virheviesti - sähköpostiin oli kuitenkin tullut kaksi vahvistusta, mutta sain vissiin peruttua toisen niistä [:D] Pitää vähän tarkkailla paljonko sieltä masterilta nyt häviää rahaa [8|]
 
Mä kanssa tilasin imetysliivit Briteistä - kaveri suositteli tätä linkkiä: http://www.nursingbra-shop.co.uk/
 
Liivit tuli viikossa ja oikea summa meni visalta. Ainoastaan musta oli hölmöä että tosi pitkään kesti se että tuli vahvistus siitä että tilaus on käsitelty, oisin odottanut heti viestiä ja sit ihmettelin että menikö tilaus - tuli vahvistus ainoastaan siitä heti, että rahat oli veloitettu.  Olisi vaan kannattanut tilata vielä isommat varmaankin - tilasin koon L (nykykoko 85D) ja kun koitin, niin nuo liivit on nyt lähes sopivat, vaikka katsoin että noissa pitäisi riittää tilaa 90E asti. Mutta puolet halvempia nuo on kun vastaavat esim. Bebesissä.
 
Tää kävi lauantaina ostamassa tulevaan lastenhuoneeseen verhokankaat. Tänään pitäisi äidin tulla meille, ja laitan sen ompelemaan ne valmiiksi. Musta ei nyt oo oikein tuollaiseen tarkkaan hommaan[:D]
Lisäksi löysin Lindeksistä imetysliivit itelle. Kokoja oli vähän hintsusti enää, ja olisin halunnut liivit mustana, mutta piti nyt tyytyä noihin valkoisiin,jos sitä sitten saisi haettua mustat kun on synnyttäny, pitää vaan tulla toimeen näillä nyt aluksi.
Aamulla aloin miettimään että pitäisi varmaan hankkia itelleen joku imetys yöpaita ehkä, niin olis sitte tuo syöttäminen helpompaa yölläkin. Saas ny nähdä.

SItteriä ollaan kateltu.Semmosta minkä saa ihan makuu asentoon. Meillä kun on nuo koiruudet, niin ei viitti aivan heti laittaa ihan lattialle makoilemaan. Mutta eipä sekään nyt ole niin tärkeä, mutta jos jostain tulee eteen niin sitten varmaan ostetaan.
 
Olipa tuolla Lilan linkissä kauniita imetysliivejä!![:)] Uskaltaiskohan tilata, mä en jaksa uskoa, että onnistuisin saamaan sopivia[:(]. Toisaalta, eivät ole niin pahan hintaisia...
 
Tilasin samalta sivustolta kuin Lila - saa nähdä tuliko sopivat, mutta jos ovat pienet niin menevät sitten vähän myöhemmin varmaankin. En ole selviytynyt Lindexiin vieläkään - yhdet hennesin mulla on varmuuden vuoksi [8|] Ajattelin jos sitä kolmilla pärjäisi...

Nuo koot tuolla pitäis olla aika helppo valita- mallinkin valitsin ihan vain sen mukaan mitä monet olivat netissä kehuneet - ei ole vielä itse oikein imetysliivien asiantuntija, sittenpähän sitä tietää [:D]
 
Mun listaltahan puuttui vaikka mitä!

Tänään hankin hoitotason ja tiedän mistä haen pinnasängyn [:D] Mukaan lähti tänään myös vaippoja, tuttipulloja (isompi ja pienempi) (olinkin positiivisesti yllättynyt että Aventin pulloissa ei ole sitä myrrkyä mikä nyt olikaan, luulin että sitä on kaikissa muovipulloissa), amme (löysin ihanan helmen valkoisen [:)]), huppupyyhe (eihän yksi riitä millään [:D]) ja peitto ja tyyny vauvalle... ja pehmolelu pinnasänkyyn, siis semmoinen miksikä niitä sanotaankaan, narusta vetämällä kuuluu musiikkia. Ai niin ja pulloharjan!

Ostin Lastentarvikkeesta peiton ja tyynyn vauvalle - hölmö minä, koska onhan mulla jo ne äitiyspakkauksen vastaavat! Toi oli vähän isompi kuin äitiyspakkauksen ja Lastentarvikkeessa myytävät pussilakanat sopii tuohon kokoon.. Sovitaan että joku kaunis päivä pissa menee läpi peitolle ja silloin toinen peitto on hyvin tarpeellinen! [:D] Ja ne oli tarjouksessa... Pitää aina perustella miehelle ostoksiaan tosi vakuuttavasti [:D]

Mistä olette löytäneet kivoja pussilakanoita? Kattelin kodinykkösestä (ei ainakaan pojalle mitään ylisöpöä löytyny), Lastentarvikkeesta (löysin kivoja, mutten osannut päättää), joten vinkkejä muista otetaan vastaan!

Ai niin, kattelin Citymarketissa rintapumppuja ja miksi minä näin vain 49 (Ainu) ja 56 (Avent) hintaisia pumppuja? Ajattelin hommata pumpun, mutta en kyllä viitsisi noin paljon kuitenkaan laittaa rahaa jos en käytäkään!
 
Jopa täällä Perähikiän pikkukylän Maxi Makasiinissa oli rintapumppuja noin 25e, luulisi siis löytyvän muualtakin ja muistakin kaupoista huokeanhintaisia lypsimiä [;)] Ne olivat muistaakseni Ainu-merkkisiä, mutta käsin pumppaamalla toimivia. Sähköiset on vissiin kalliimpia..
 
Lidia, Kyllä niitä peittoja kannattaa olla muutama kappale, kaveri ainakin suositteli jolla 2kk poika..
varsinkin alkuun niillä falskasi vaipat välillä yöllä, ja sitten käyttävät peittoja ihan muutenkin, esim sylissä
kun poika on niin siihen käärittynä yms, joten jotain siihen kuitenkin puklataan tai tiputetaan tai muuta..
Tulipa sekava teksti... [:)]
 
Mä en tiä mitä vesilintua heittäisin tuolla pumpulla. Mä kyllä muistin et mä en tahtonu sillä viimeksikään saada maitoa herumaan. Enkä saa nytkään. Oli tissi sit pinkee tai ei, ei mitään vaikutusta. Mulla on just toi ainun käsikäyttönen pumppu. Se oli lainassa viimeksi kaverilta ja jäi pääasiassa käyttämättä. Mutta kun se tuska parina ekana päivänä maidon noususta oli niin kamala et piti jotain saada yrittää. Ja ny on kyllä varmasti mennyt se 25egee ihan hukkaan[8|].

Villaisen pitkän kaulahuivin kannattaa muuten varata esille. Mulla ainakin vaikka muuten on kuinka kuuma niin jos tisseille tulee tuuletusta tai yhtään viileää niin heti värisee koko mamma. Noi tisut on ihan yli herkät pienellekkin viileälle. Olen sen huivin kietassut tohon rinnan ympäri ja selkään solmu et pysyy paikallaan. Hyvä apu.[:)]
 
Mie sain lainaan neuvolasta sellaisen iänikuisen rintapumpun ja homma ainakin toistaiseksi on toiminut sillä hyvin...Paitti nyt on jo maito alkanut vähetä...Mutta taidan aloittaa uuden keskustelun imetykseen liittyen...voi olla että joudutaan hommaamaan oma pumppu kotiin...Käsikäyttöisillä ei kuulemma tee kuin väliaikaisena jotain...jos tarvii enemmän niin on pakko investoida sähkökäyttöiseen...
 
Eilen pistäydyin Oulussa uudessa lastenvaate- ja tarvike -kirppiksellä ja tein kyllä hienon löydön!
Tyttöjen Reima mini tec -talvihaari, kokoa 62 ja väri on vaaleanpunainen.. [:)]

Tosin itse en tiedä, että tuleeko tälle värille käyttöä, kun emme tiedä kumpi on tulossa..
Oli pakko ostaa, oli ihan uuden näköinen, eihän tuon kokoinen vaatteita vielä kuluta..ü

Mutta minäpä ilmottelen myöhemmin, jos ei tule omalle eikä siskoni vauvalle
tarvetta tuolle puvulle, niin voisin myydä sen jollekkin halukkaalle! [:)]


 
Takaisin
Top