Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullekaan ei onneksi ole tullut lisää ainakaan mainittavasti. Mun BMI on reilusti yli sen viimeisen kohdan, joka taitaa olla "40 => " ... :smiley-ashamed004 Mutta ihan positiivisena vielä mennään. Minkäs teen kun olen BMIn mukaan liian lyhyt... :rolleyes:

Mut on myös punnittu joka kerta, se myös merkataan äitiyskorttiin. Lisäksi viereiseen sarakkeeseen merkataan paljonko paino on noussut viikkoa kohden.

Mullakin mitattu ja merkitty painonnousu/viikko. Nyt kyllä ei oo kiva mennä, kun on nuo joulukilot... :/ Tähän mennessä ollut niin maltillinen painonnousu. Mut sekä miehen äiti että oma äiti kommentoi joululoman aikana, että vauvamaha alkoi erottua kunnolla. Huomaa kyllä raskausarvistakin, että nopeasti pullahti esiin, kun vielä rv 18 & 19 ei näkyny oikeastaan mitään ja nyt maha tuntuu levinneen joka suuntaan. Niin ja reilun kolmen viikon mittaisen loman aikana meni kasa paitoja pieneksi.

Mut tykkään raskausmahan ulkonäöstä kyllä. Vähän vähemmän tykkään siitä, että kiristää ja ahdistaa ja painaa, mut se ei kai liity ulkonäköön. :D

Tännää oli neuvola ja oli eri täti tällä kertaa niin mut jopa punnittiin..800g viikossa tullu lissää painoa :sad001 (nyt rv 23+1)
mie romahan! Jos tätä tahtii paino nousee niin emmää mahu mihinkään:sad001 oon muutenki ihan pirun itsekriittinen painon suhteen aina ollu niin tää raskaus saa mut sekoamaan totaalisesti!

Täällä paino muuttanu suuntaasa toistaseks. :) Ehdinhä mä noita joulukiloja kerätä aika huimasti ja sunnuntai iltana paino oli vielä 77,9kg. Eli +11 kiloo plussasta. Tänään oli sit kuitenki 76,5kg, eli ainakin nesteet on lähteny pois. :joyful: En siis todellakaan laihduta. :D Jätettiin vain herkut tyystin pois ja mennään ihan perus terveellisellä kotiruoalla. :smug: Aamupala, 2 ruokaa ja iltapala joka päivä. Ja paaaaljon vettä! Ja tietysti koiran lenkitystä, kuten aina tähänkin asti.

Oiskohan iha mahoton toive, jos toivoisin ettei tää paino nouse iha hirveesti yli 80kg koko raskauden aikana...?:shy: Vai ihan tyhmä ajatus...

tutkailin tuossa esikoisen aikaista odotuskorttia niin ihan hämmästyin kun olen jo rv17 painanut enemmän kuin nyt, en muistanutkaan olleeni niin tukevassa kunnossa vaikkakin silloinkin lähtöpaino vielä normaalin rajoissao_O:joyful:

rosmarinaa: En tiedä onko mahoton toive ettei yli 80kg mene, mut mulla on sama toive :) Mulle on tullu nyt plussan jälkeen noin +7kg eli tällä hetkellä painan noin 75kg. Oon kyl aika huolettomasti herkutellu, et jos nyt ottais itteensä niskasta kiinni ja jättäis noi herkut pois, niin ehkä ois toivookin saada pidettyy paino alle 80kg?? :eek:

Mut yritän kyl samalla olla liikaa miettimättä painoa nyt raskauden aikana, mut kyl se silti aina tulee mieleen... Varsinki ku tein kovan työn vuoden 2013 aikana ku laihdutin reilu 20kg ja sainkin sen painon pidettyä hyvin koko seuraavan vuoden.. No viime vuoden aikana alko pikku hiljaa hiipimään kiloja takasin (häiden suunnittelua ja liikunta jäi olemattomiin) ja aattelin et sit häiden jälkeen alotan taas kunnolla pitämään huolta itestäni ja treenaamaan.. No sit plussasinki ja se vähän lamautti ja varsinki sit ku pahoinvointi iski niin ei todellakaan ollu haluja treenata tai miettiä mitä suuhunsa laittaa, kuhan jotain sai alas :mad: Mut nyt ku on taas ihan hyvä olo ni vois vähän tsempata, toki on alkanu selkä vähän särkemään, mut jos jotain sais tehtyy, ja varsinki tota ruokaa vähä miettii tarkemmin :)

Jeppuli, mulla ihan sama tilanne! Aloin laihduttaa tammikuussa 2013 ja viime kesään pysy tasasesti, mut kesällä tuli +7kg.. Aloin kans tiputtaa ja en saanu ees kiloo pois, kun tuli se plussa. :grin Mullaki jäi sit retuperälle, kun tuli pahoinvoinnit ja 2kk meni maatessa ja syödessä kans mikä ikinä sisällä vaan pysyi... Eli suolaset ja makeet herkut tietysti. :laughing021 Mikäs muukaan...

No mut, jos nyt vaan yrittää tsempata sen mitä pystyy ja vähän tarkemmin kattoo mitä syö, niin eiköhän siitäkin ole jo iso etu meille molemmille. :) Vaikka onhan se tietysti vaikee vastustaa, kun kaikkee hyvää tekee mieli.. :p

Jos makeeta tekee mieli, niin smoothiekakku toimii ainaki täällä! Vie makeen nälän pois oikein sopivasti, ja kaloreitakaan ei niiiin hirveesti oo. :rolleyes: + helppo ja nopee tehä!

Äh ei olisi saanut rosmarinaa mainita kakkua :D Minun alkoi nyt tehdä kovasti mieli juustokakkua ja tiedän tasan tarkkaan kuka sen meillä tulisi syömään :hilarious:

Täällä paino edelleen miinuksella, mutta en osaa sanoa paljonko, kun en kovinkaan usein ole uskaltautunut vaa'alle enää. Veikkaisin jotain -4/-3kg välillä.
Maha on kasvanut kunnolla ja muuten varsinkin ylävartalosta olen hoikistunut entisestään, vaikka tuleekin herkuteltuakin viikottain :nailbiting: :eek:

Hiukset myös kasvaa kamalalla tahdilla ja tänään paitaa pukiessa hämmästyin mikä minua osui alaselkään ja hiuksethan ne :D
Sain siskoltani jouluna lahjaksi hyviä tuotteita hiuksia varten ja niitä tullut käytettyä.

Frozenflower, koeta tota smoothiekakkua! Täällä kans hirveet mieliteot kokoajan, ni tuo ainaki mulla auttaa. :) uusimmassa pirkka (tai nykyään tais olla nimi k ruoka) lehdessä oli hyvä ohje. Sen mukaan tein, tosin ohjeessa olevaa jogurttia en käyttänyt, vaan käytin rasvatonta vaniljajogurttia. Käy tsekkaa se resepti!

Mäkään en luota neuvolan vaakoihin. Painohan riippuu täysin siitä mitkä vaatteet on päällä, onko just syöny ja juonu paljon jne. Viime neuvola mittauksen mukaan multa olisi tippunut 100 g painoa edelliseen mittaukseen verrattuna, eikä kyllä pidä paikkaansa. Itse käyn välillä aamulla ennen aamupalaa aamupissan jälkeen ilman vaatteita vaa'alla, niin tiedän mitä oikeasti on tullut lisää raskauden alusta; tällä hetkellä 2,7 kg ja rv 21+5 menossa.

Juu neuvolan vaa'at on ihmeellisiä.. kävin tiistaina neuvolassa ja aamupaino sillon kotona 66.6kg ja sit neuvolan vaaka näyttää 69.2kg!!! :D pikkasen olin ihmeissäni. Vaatteet ja aamupala vissii vähän nosti painoa..

Mua kans pelottaa mitä neuvolan vaaka sanoo maanantaina. Se tuntuu jotenki nii epäreilulta, kun pitää vaatteet päällä mennä vaa'alle. Voisin vaikka mielummi heittäytyä ihan ilkosilleen siellä. :D painoo toki tullu lisää viime käynnistä joka oli marraskuun alussa, mutta kuinhan paljon ne vaatteet tuo lisää.. Aamupalan jätän syömättä, kun on vaan itelle kidutusta nähdä hirveitä lukemia.

Mulla on raskauden alusta tullut 4 kg, aiemmin oli viikkonousut keskimäärin 100g ja joululomalla +340g... Miten niin joulu näkyy? Mut lohduttaudun sillä, että maha on levinnyt, jalat taas jopa kaventuneet. Niin ja nyt joululomilta palattua paino on hitusen laskenut, vaikka syön kyllä hirveästi. Tai siis pieniä annoksia kerrallaan, mutta joku 6 krt päivässä.

Kuulostan siltä, että mittailen paljon, mutta lähinnä vaakaa näen neuvolassa ja painonnousut sitten neuvolakortista. Mutta musta kaikki mittailemiset ylipäänsä on mielenkiintoisia, vaikka samalla aina pelottaa, että joku onkin pielessä. Tänään otettiin neuvolassa sf-mitta, sitäkin siis aletaan seurailla.

Hauskin juttu tänään kyllä oli, kun vaihdoin vaatteita (olin siis alusvaatteisillaan) ja peilin edessä kauhistelin mun raskausarpia, joita on jo iso kasa ja myös arvostelin kilojani siinä hiljaa mielessäni. Siis kaikin puolin tunsin oloni rumaksi, lihavaksi valaaksi. No, mies tulee olkkarista, katsoo mua pitkään ja sanoo, että kylläpä näytänkin oikein erityisen hyvältä. Näin me nähdään eri asioita. :D

Meillä mitataan neuvolassa paino joka kerta ite ennen varsinaista aikaa ja merkitään korttiin. Samoin verenpaine.
Mä oon yrittäny pukeutuu joka kerta suht samanlaisiin vaatteisiin, että ees vähän sais jonku kuvan painonnousista :D Mulla ei oo kotona vaakaa.. mut tosiaan riippuuhan se hirversti siitä missä vaiheessa päivää sitä painoa mittaa. Mä oon kyl vielä yrittäny saada kaikki ajat aamulle, niin ois vaan aamupala mukana punnituksessa :D

Se on oikeasti kamalaa kun ottaa samalla vaa'alla ja vaatetuksella sekä aamu- että iltapainon. :eek: Ihan hirveä ero! Ite punnitsenkin itseäni kotona vain aamulla ennen ruokaa ja pukeutumista... :cool: Tulee parempi mieli. :hilarious:

Sitruunahappo, sama homma täällä. :D Otan joka aamu painon pelkissä pikkareissa vessareissun jälkeen. ;) Sen jälkeen vasta aamupala. ;)

Toi aamu-ja iltapainon ero on kyllä mielenkiintoinen. Mulla se on jopa 2-3 kg. Ja mihin se muka häviää 8h yöunien aikana? :woot: No aineenvaihduntaahan se on, mutta silti...:rolleyes:

Ihan normaalistikin aamulla ja illalla voi painossa olla eroa 2-4kg, että punnitus pitäisi oikeasti tehdä siksi aina samaan aikaan aamusta vessakäynnin jälkeen about vaatteitta. Eikä tarvii punnita joka päivä, vaan pari krt viikossakin riittäisi painonseurantaan. Että ei nuo neuvolapunnitukset ole senkään takia ihan vertailukelpoisia, että jos joku lukema on otettu aamulla ja toinen iltapäivällä, voi olla ihan luonnollista vaihtelua joitain kiloja...

Äää en kestä kun reidet ja perse vaan levii :woot: Ja allit ovat tulleet :arghh:
Nyt onkin jo +10kg mikäli koti vaakaan uskomista! Mut kyl mä sen itekkin huomaan kun katon peiliin tai yritän housuja pistää jalkaan, kaikki kiristää.
Noh, ainut millä lohduttautua on ettei raskausarpia ole ilmaantunut (ainakaan viellä) :yuck:

Takaisin