Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on ihan hirveä kiristys ja puristus ja pingotus kokoajan mahassa! :smiley-angry017 Sattuu ihoon ja ihan tosissaan on olo et iho repee. Viime päivinä lähteny niin hurjaan kasvuun ettei mitään rajaa. Painoo on tullut 2,5vk aikana lisää 4kg, tosin uskon et näistä aika paljon joulukiloja.. Nyt sit yhteensä +9kg aloitukseen. :arghh:

Kaikista "paras" oli appivanhempien naapuri joka oli sanonut "näytti niin isolta et luulin kaksosia odottavan". :smiley-angry016 Vähän kieltämättä kirpas. Ja siitähän oli miehen ja anopin pakko alkaa heittää vielä vitsiä et niin tosiaan näyttää. Näyttää kuulema myös kaljamahalta! :sad010:sad010 Ei tunnu enää kivalta, vaikka muista olikin niin hulvattoman hauskaa.

muoks. tais mennä valitukset vähän väärään ketjuu, anteeksi siitä..

Täällä sama juttu kuin Odettella. Alkupunnituksesta +2kg ja ennen raskautta +4kg. Olin myös kovasti turvoksissa ekassa neuvolassa. Uskoisin että tuosta 4 kilosta osa on myös joulun suklaita :angelic:
Nyt menossa rv 19+0.

Muokattu viimeksi:
Täällä 20+4 ja +15 kg....alku meni syödessä,kun verensokerit laski kahdessa tunnissa kunnon ruoasta kolmeen,ja olo oli sen mukainen..viimeaikoina tullu liikaa herkuteltua,ja syötyä kaikkea sellasta,mitä ei pitäis...nyt pitäis saada stoppi tähän touhuun.

Joulun jälkeen alkaa +10 kg hiipiä tauluun. Ryhtiliike varmasti tarpeen. :(

+170g rv 21+2 että paino on laskenut kun pelkkien vauvojen yht paino on jo noin 800g. Ei kyllä haittaa kun lähtölukema on turhan iso:/

Nyt alan jo innoissaan ihaills peilikuvaa.
Rv 19+4 ja -5kg. Maha varsinkin kun alkaa pyöristymään ja on pullahtanut ulos. Muuten olen hoikistunut reippaasti muualta paitsi reisien sisäosasta. Niitä pitää kyllä ruveta treenaamaan kun ovat rumat.

Ihottuma jyllää vieläkin eikä lääkärit osanneet neuvoa mitään sellaista jota en olisi jo omatoimisesti kokeillut.

+-0 Ihan hyvä vaan, ei oikein "saisi" tulla lisääkään. Pois saisi tietty lähteä, mutta en aio siihen tietenkään aktiivisesti pyrkiä. :)

Täällä on painoo kertyny sen verran et kävely ja seisominen alkaa olee raskasta... Painan nyt enemmän ku ikinä, melkein 78kg ja pituutta siis 151. Mulla normipaino ollut tuolla 60-63kg, viime kesänä ennen ku plussasin, paino nousi 67 kiloon. Tais muutama kesäkilo tulla.. :D en sit ehtiny pudottaa takas normipainoon, kun plussasin ja nyt eilen aamulla oli 77,8kg mittarissa....

Pienikin kävely alkaa tuntumaan jo jaloissa, samaten seisoskelu. Huomasi eilen ruokaa laittaessa, kun puutui jalat ikävästi. Välillä oli pakko istua. :|

Osa tästä tietty joulukiloja, mut nyt pitää tarkkana olla syömisten kanssa. Eihän mun elämästä tuu mitää jos en jaksa kävellä. :D huitelen kuitenki päivät pitkät kotihommia tehden ja päälle lenkkeilen sen 1-2h päivässä. :P

Äh..nyt alkaa ärsyttää oma painonnousu. Nyt siis meneillään rv24 ja painoa tullu sen 10kg lisää. Kauheen huono omatunto, vaikka herkuttelut raskausaikana on pysynyt aikalailla aisoissa..meinaa itku tulla, kun tuntuu, että painoa on tullut ihan liikaa viikkoihin nähden. En edes halua miettiä kuinka paljon kiloja tulee vielä loppuraskauden aikana. :(

20+4 ja kiloja -7 :O Tänäänkin lounaalla otin pari haarukallista ruokaa ja alkoi samantien kuvottaa -_- Karkit ja mehu sitten maistuvatkin..

Toi painonnousu on ärsyttävää eikä siihen välttämättä pysty vaikuttaa, ei edes sillä ruokavaliolla! Itsellä raskauksista painoa tulee lujasti ainoastaan rv17-26. Sitä ennen ja sen jälkeen lukemat on melkeinpä vaatteista ja vuorokaudenajasta kiinni. Monilla ystävilläni käytännössä kaikki raskauskilot ovat tulleet jo ekan 16vkon aikana. Tiedän myös useita, joilla paino on noussut loppusuoralle mennessä jotain +3kg, mutta viimeisten 4vkon aikana tullut se +10kg aikkasen hulinalla.... Eipä noista tiedä!

Pointtini kai oli, että vaikka kiloja olisi nyt tullut kuinka paljon/vähän, ei se merkkaa lopputulemaan välttämättä mitenkään! Pitää vaan osata kuunnella omaa kroppaa ja olla sille raskauden aikana ja sen jälkeen tosi armollinen!

Rv 24. menossa ja painoa on tullu yhteensä 15kg. 161senttinen ja 90kg, on tässä tätä kannettavaa o.O
Ihmekkään jos alkaa jalat ja lonkat kipuilemaan :P liikkuminen on vaappumista, puuskuttamista jo vaatteita pukiessa..
Ja kyllä, peilikuvan kanssa on saanu tapella. Tai pääkopan, miten sen nyt sanos. Ensimmäiset raskausarvetkin on ilmestyny vatsaan, ne ei nyt sinänsä kauhistuta, enemmänkin tämä selluliitin määrä! Hyvä ettei kohta naamassa ole :P
Välillä omakuva masentaa, välillä ihastuttaa. Kaikki kuuluu asiaan ja pääasiahan koko touhussa on tuo tulollaan oleva tenava, eikä mun peilikuva.

Painosta ennen raskautta tähän hetkeen on tullut +2 kg, mutta silti olo on tukala. :O

Mä en viiti edes mennä puntariin kotona ettei ala ärsyttää painon nousu. Mulle riittää kun neuvolassa mittaavat. Viimeks pari viikkoa sitten oli +7,5kg, joten kai se on siitä vähän noussu ainakin mitä vaatteiden istuvuudesta tuntee :yuck:

täällä on nyt tullut joku 4-5kg normipainoon verrattuna lisää ja rv 20+3 mutta niin, mahakin alkaa olla niin iso että ihmettelisin jos ei vaa'assa näkyisi. Itselläni lähtöpaino kuitenkin "normaali", bmi tais olla jotain 21 tienoilla niin lähinnä mielenkiinnosta tuolla vaa'alla käyn

Me ollaan sitten rosmarinaa melkeinpä samoissa mitoissa. Mulla tullut kiloja noin 3 lisää alkuajoista, mutta lähtöpaino olikin sitten hiukkasen korkeampi. Mun miehen mielestä mä alan näyttää muuten pienemmältä nyt, kun vatsa on kivasti pyöristynyt. Kivasti jaksaa kehua kyllä, vaikka totuushan on se, että joulukiloja noi kilot on. :'D

Sugarplum Sprite, mulla on menny kaikki reisiin ja takapuoleen..! :hilarious: Mulle ei mene päälle edes sen aikaset toppahousut, kun painoin 75kg ja olin oikeesti lihava. Tai siis menee, mut kiristää aika ihanasti. :dead: Eiköhän noilla joulun syömisilläkin liene osansa tässä asiassa. :shifty:

Onko teitä muita punnittu säännöllisesti neuvolassa? Mua ei oo punnittu ko kerran ja se oli joskus viikolla 14 tai 16. Ni vähä hankala kyllä loppuusa arvioida että palijonko painoo lisää tullee raskauden aikana ko ei oo samalla puntarilla punnittu alusta asti.. meillä nimittäi kotona puntarissa on tyyliin viijjen kilon heitto jos pistät puntarin eri kohtaan lattialle :D

Aika jännä ettei punnita. o_O Mut on ainakin joka kerta punnittu. Siitähän näkee jos tulisi yhtäkkiä paljon turvotusta yms.

En nyt tiiä onko noista neuvolan mittauksista mihinkään. Aina eri vaaka ja eri määrä vaatteita päällä. Ei ne silloin ole vertailukelpoisia tuloksia. No mä tietty olenkin mittauksissani tarkka :hilarious: vanha laborantin koulutus näkyy :grin
Oma vaaka on samassa paikassa ja käyn siinä lähes joka aamu ilman vaateita aamupissin jälkeen. Silloin pysyy vertailukelpoisina arvot. Onneksi ei ole tullut kuin +1,5kg mutta lähtö BMI olikin lähes 39 :yuck:

Takaisin