Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on pahoinvointien takia paino pikemminkin tippunu kun noussu. Tosin eiköhän sitä ehitä kiriä kilot takasin korkojen kera loppuraskaudessa. Kuppikoko mulla muuttu E -> G viimeks. Toivottavasti samat liivit käy tälläkin kertaa. Raskauden + imetyksen jälkeen meni onneks samat liivit taas.

Ei munkaan, eikä ainakaan viime raskaudessa muuttunut niin paljon että olisi uusia liivejä tarvinnut ostaa. Synnytyksen jälkeen maidon noustua toki oli sitten kokoa hiukan enemmän.

No huh huh Gnome :D mulla on valmiiks D-koko , saas nähdä mihin päättyy.. en oo viitsiny käydä vaa'alla, kuullaan tuomio sit ekalla käynnillä. Kyllä varmasti nousee kun ruoka maistuu eikä flunssan takia ole päässyt liikkumaan normaalisti. Sun syömiset kuulostaa tosi järkeville/ hyville! Että huoli pois, toivottavasti turvotus helpottaa! Eipä tää niin hauskaa ole ku turvottaa joka paikasta, vaatteet käy pinkeeks :D

Nyt jo olo on niin turvonnut ja pahoinvoiva, että oli pakko ostaa kokoa suurempia pikkareita ja sukkahousuja. Puristava sukkahousujen vyötärö, yök!
Tissien kasvukin on lähtenyt käyntiin. Vielä kuukausi sitten koko oli 75H, mutta nyt jo 75I. Saa nähdä mihin tässä vielä päädytään! :D Onneksi ikä on jo tehnyt osansa, ja rintojen pieni valahtaminen on käsitelty. Ei tule sitten muutkaan muutoksen niin suurena järkytyksenä.

Pelkään kyllä kuollakseni hirveetä lihomista kun jo valmiiks löytyy ylipainoa vaikka tiputettuja kilojakin on se 25 takana.. Mulla kaikki läski kertyy mahaan eli toivon sinänsä että toi pötsi alkais vähän raskauden aikana muokkautua semmoseks kummuks jossai vaiheessa että siitä erottais ettei se pelkkää lihomista/läskiä ole :D Syöpöttelyn tarve on niin kova että saa olla tarkkana ettei kaikkea mahollista tuu ahmittua!

Muutama kilo on ylimääräistä jo ennen raskautta, niin toivoisin ettei paino nouse ihan järjettömästi.. Vauvamahan kasvua odotan taas innolla, sen olen joka kerta kantanut ylpeydellä :) ennemmän "pelottaa" raskauden jälkeen jäävät kilot.
Paino on lähtenyt nousuun aikaisemmissa raskauksissa puolessa välin raskautta ja rinnat mulla on yleensä kasvanu vasta synnytyksen jälkeen kun maito nousee rintoihin niin en mäkään näin raskausaikana oo joutunu vielä ostamaan uusia liivejä.

Noni, tänään hetken mielijohteesta nousin puntarille... + 2,5kg tullut nyt kuukaudessa. Pelkäsin kyllä, että olis tullu enemmänkin. Tosin jokainen kilo tässä kohtaa tuntuu ankealta, koska nk. ylimääräistä painoa ei tosiaan tarttis tulla yhtään... :eek:

Voi ei, varmat rintaliivihankinnat edessä ja kun mun koolle ei oikein valmiiksikaan saa Suomen markkinoilta (kuin ehkä yhdestä nettikaupasta) sopivia kokoja, niin ulkomailta pitää tilailla. Oon siis pienikokoinen mutta isorintainen, en haluu ees ajatella, miltä alan tässä pikku hiljaa näyttämään. :dead:

Kevään ja kesän aikana erinäisistä syistä kertyi ylipainoa 10-15 kg, mikä ei sekään tätä tilannetta kaunista. Näiden viikkojen aikana paino on lähinnä tippunut kilon tai pari, mutta se taitaa johtua ihan vaan siitä, että stressi on helpottanut. Ei näiden ekstrakilojen lisäksi kyllä hirveästi tarttis lihoakaan... Onneksi mies jaksaa kehua silti, vaikka oma olo ei todellakaan ole hehkuva. :cat:

Paino jännittää, oon valmiiksi ylipainoinen (BMI 30), joten hirveesti ei saa tulla lisää. Eniten pelottaa, kuinka ilkeitä neuvolassa asiasta ollaan :(

Olen ostellut isompia sukkahousuja ja yhden äitiyshameen töihin. Olen joutunut myös siirtymään isompiin liiveihin. En osaa pelätä raskauden aiheuttamia muutoksia, vaikka tämä on varmasti vasta alkua :)

Mä en ole koskaan ollut niin tyytyväinen kroppaani kuin edellisen raskauden aikaan. Laihduin ekan puolen raskausajasta ja lopulta kiloja kertyi vain +4,5kg. Rakastan raskausmasua jos poisluetaan se ihan viimeisen kk laskeutunut vatsa, jonka kanssa eläminen alkaa olla tuskaa.

Ei herrajumala nyt tätä turvotusta!! :(
Oli pakko mennä ostamaan jo L kokoisia leggareita ja pitkiä paitoja tarttis löytää... Sovituskopissa näky peilistä oli ihan kamala! Maha on... :0 ja muka rv 9 starttaa huomenna. Ihan vois olla jo 19.
En kestä...
Ja itsehän täällä viime viikolla sanoin että älkää ressatko :D mut huh huh...
Keväällä lähti about 5kg ja tuli heivattua isot vaatteet pois... Ois ollu nyt käyttöö...

Mulla on tuntunut vähän vaikealta oman kropan tuleva muutos. Ekat raskausviikot (4-6) oli vaikeita ku tuli ihan yllärinä tämä raskaus. Edelliset lapset tulleet siihen tahtiin ettei paljoa ole ehtinyt itseensä keskittymään. Nyt reilu 2v edellisestä synnytyksestä ja olen saanut alapääni mieleiseeni kuntoon :) nyt taas aivastaessa pitää laittaa jalat ristiin :/ sekä keväästä aloin nauttimaan omassa kropassani olemista. Alkuvuoden alipaino-pelosta päästyäni. Nyt kun vatsa on turvoksissa, odotan sitä kasvavaa vatsaa. Vielä viikko sitten yritin peitellä vaikka turvotus oli valtava jo silloin :) Kasvavista rinnoista olen tyytyväinen, kivaa vaihtelua nahkaläpysköihin :'D kun kaikki liivit tuntuivat vielä kk takaperin ihan liian isoilta! :/

rv 8+0

itse pitää varmaan jotkut mammahousut kans tähän hommata kunhan nyt noita viikkoja tulee, edellisen raskauden pärjäsin ilman mutta voishan ne jotkut kivat olla

Itse aloitin Jutan superdietin toukokuussa, mentiin naimisiin kesäkuussa;Juhannuksena jolloinka olin vähä lepsumpi muutaman viikon ajan ruokavalion kanssa. Heinäkuussa aloin taas kunnolla diettaamaan, nyt painoa tippunut 7,1kg. Meillä edelleen viikottain punnitus. En ole raskaudestanu vielä kertonut juuri kenellekään,katsotaan koska ihmiset huomaa ja alkaa kysellä, miksi en enään polta ym.. Mutta siiis ajatttelin että jatkan samalla ruokavaliolla läpi koko raskauden; Jutan mukaan. AInoa, että hiilareita ei saa raskaana oleva jättää pois ja liha pitää "puolikertaistaa" Eli ennen kun on ollut 100g lihaa raaka painona niin nyt 150g. :alien

mutta sallin itselleni myös mieliteot !:grin

Täällä myös ylipainoa ja voi että ahdistaa mennä neuvolaan.. Viime raskaudessa paino nousi ~25kg ja synnärille jäi 11kg+5kg tiputin synnytyksen jälkeen kotona.. Sitten tuli kaikki stressi ja sukulaisten ja lemmikkien kuolemat, niin paino taas samassa, kuin synnärille mennessä..
Nyt olen ollut herkkuja syömättä vajaa 2vko, käyn kävelemässä päivittäin noin tunnin ja aloin syömään terveellisesti, niin mitä vielä! Painoa tullut viikossa 2kg! :arghh: :smiley-angry017
Tämä ei ole reilua!

Ties miten pitäisi ruoskia itseään menemään, että saisi terveellisesti painoa alas :smiley-angry007

Takaisin