Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on itsetunto rojahtanut nyt ihan täysin. Ennen raskautta olin 64kg/170cm, hyvävartaloinen ja "timmissä" kunnossa. Kävin salilla ja omasin hyvän pyllyn. Nyt raskaus on vienyt kaikki voimat, eikä urheilemaan enää jaksa. Tulee syötyä mitä sattuu ja mitä pystyy sillä hetkellä syömään. Nyt kun katon itseäni peilistä niin näen jaloissa ja pepussa selluliittiä, isot reidet ja väsyneen naaman. Pienet tissini ovat täynnä raskausarpia ja roikkuu. Tätä lasta yritettiin 2v ja ajattelin joka päivä että olen valmis mihin vaan kehonmuutoksiin kuhan saan lapsen, koska ajattelin että nehän kuuluvat raskauteen. Nyt kuitenkin mieli on niin maassa ja ahdistaa. Ja tuntuu että mieskin välttelee mun vartalon näkemistä, kun ei sitä ole paljoa seksikään kiinnostanut viikkokausiin. Olo on tosi kurja ja pettynyt. Hyvä ja itsevarma itsetunto katos hetkessä tälläseen kokoaikaseen itkemiseen ja kropan murehtimiseen..
Äläpä sinä toukokuun tallitoverini huoli!! itse lähes samoissa mitoissa 176cm/62kg ennen jokaista näistä neljästä raskaudesta. Lähtöjään minäkin äärettömän urheilullinen. Kiloja on tullut kaikista 17-20kg liikuin ja elin terveellisesti tai sit en. Kaikki kilot on lähtenyt 1v. sisällä synnytyksestä ihan just sillä tahdilla, kun synnytyksestä palautuminen on edennyt. Kiinteytys, eli sali, vasta palautumisen jälkeen. SILTIKIN...Joka ikinen kerta tämä löllö ja outo raskausvartalo yllättää, eikä todellakaan hyvällä. Nytkin kamppailen omasta mielestäni ällön peilikuvani kanssa. Mieheni on erimieltä. :)
Olenkin tullut siihen tulokseen, että tämä oman kehonkuvan kanssa kamppailu on osa äidiksi valmistautumista! Lapsen eteen "uhraa" vaikka vartalonsa ja oikein hyvällä mielellä. Vaikka kyllä se useita kriisejä ja itsetutkiskeluja aiheuttaakin. Samat tutkiskelu jatkuu vauva sylissä.
Ja mitä miehiin ja seksiin tulee raskaus/vauva-aikana... En tiedä yhtäkään miestä, jolla lopahtais kiinnostus raskaana olevaan lapsensa äitiin ulkomuotojen vuoksi!!! Tuo sinun muuttava vartalo on itselläsi mielessä kellon ympäri - ei kenenkään mies pysty 24/7 rakastaan ajatella. :D Naiset muutenkin vetäytyy miettimään asioitaan, eikä ehkä huomaamattaan ole vartalonsa ja seksuaalisuutensa kanssa niin avoin kuin aiemmin. Ehkä sekin vähentää seksuaalisia hommia. Meillä ainakin on alkuraskaudesta seksitaukoa just niin pitkään kunnes itse annan aihetta lähestyä. Viime raskaudessa käytiin miehen kanssa keskustelu samasta aiheesta ja mieheni sanoi, ettei ole halunnut vongata, jos mulla on muutenkin huono olo.
Älä siis huoli! Sinusta on kasvamassa mahtava äiti!
Kiitos sanoistasi Tämä hormonihirviö nyt pillittää täällä herkistyneenä :D Nyt aion lähteä kauppaan ostamaan jotain tosi hyvää ruokaa (uunilohta ja perunaa) ja jälkkäriksi ostan jotain herkkua!
Ehkäpä nämä ajatukset on vaan omassa päässä ja omaan vaan niin vilkkaan mielikuvituksen että uskottelen itselleni mitä mies minusta ajattelisi vaikka totuus olis ihan muuta!