Milloin kertoa raskaudesta...

Täällä on vasta siskolle kerrottu, oireita tosiaan ei juurikaa oo niin oli pakko jollekki purkaa ajatuksia.. Muut saa tietää vasta sitte ku iteki uskon :)
 
Ei olla miehen kanssa vielä juteltu asian paljastamisesta, kun ei olla nähty sen jälkeen kun torstaina plussasin. 6+0 menossa. Ehkä kerrotaan vanhemmille ja sisaruksille ekan ultran jälkeen. Tosin en tiedä miten saan omalta äidiltäni asiaa salattua, kun oon sinne menossa viikon päästä käymään, meillä kun on ollut tapana ottaa illallisella lasillinen viiniä ja nyt siitä täytyykin kieltäytyä... :)
 
Meillä on kahden viikon päästä mun parhaan kaverin ja esikoisen kummin synttäri/tupari juhlat, jonne on tulossa myös lapsen kaksi muuta kummia (joista toinen mun sisko ja ainoa miehen lisäksi joka tietää) ja lasta vahtimaan mun äiti. En halua että asia paljastuu vielä kenellekään eli tarkoitus olisi vedellä vodka pullosta vettä appelsiini mehun sekaan ja näin näytellä juovansa. Ja yrittää pysyä pystyssä baarissa mielellään ainakin jonnekin 2-3 yöllä kun miehen sisko tulee meille yöksi eikä tiedä että olen raskaana. Kiva juttu ku nyt uni on tullu alle 3min 21-22:30 välillä.:dance011
 
En ole kyllä osannu pitää täysin salassa, mutta vaan muutama ihminen tietää ja nyt odotellaan vielä vähän. Jännittää ehkä miehen vanhemmille ilmoittaa kun hänellä jo 3 lasta ennestään. Ja oli äiti sanonut jotain sen tyylistä että voisi odottaa siihen asti kunnes vanhin tytär (kohta 12 v) täyttäisi 18. Eli 6v päästä olisin itse jo 37 v. Siinä olis jo melkein menny mahdollisuus toisestakin lapsesta ja muutenkin? o_O En jaksa odottaa niin pitkään!
 
Meillä on kahden viikon päästä mun parhaan kaverin ja esikoisen kummin synttäri/tupari juhlat, jonne on tulossa myös lapsen kaksi muuta kummia (joista toinen mun sisko ja ainoa miehen lisäksi joka tietää) ja lasta vahtimaan mun äiti. En halua että asia paljastuu vielä kenellekään eli tarkoitus olisi vedellä vodka pullosta vettä appelsiini mehun sekaan ja näin näytellä juovansa. Ja yrittää pysyä pystyssä baarissa mielellään ainakin jonnekin 2-3 yöllä kun miehen sisko tulee meille yöksi eikä tiedä että olen raskaana. Kiva juttu ku nyt uni on tullu alle 3min 21-22:30 välillä.:dance011


Heh, tänään oli kanssa vähän samoja suunnitelmia tuon juomisen suhteen, eli vaivihkaa ujuttaa alkoholitonta "skumppana" lasiin, mutta se ratkesikin siihen kun jäin kotiin väsymyksen ym. takia :p
 
Mua pelottaa, kun olen nyt ollut superväsynyt ja huonovointinen, että
miten pärjään töissä etten paljastu. Eikä sekään sitten enää se suurin vaikka kertoa pitäisi, mutta se jos joutuu jäämään sairaslomalle... Toivottavasti kaikki menis hyvin. Ajattelin tuolle 10v. esikoiselle kertoa kyllä ettei se ihmettele miksi olen niin väsynyt.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun on kans alkanu tehä miel kailottaa kaikille. Nyt kaks henkilöä tietää asiasta, mut tekis miel kertoa muillekin. Toisaalta on kiva pitää salaisuutena, ainakii siihen varhaisultraan asti.
 
Samalla kyl inhottaa ku joutuu valehtelemaan; mun piti alottaa astangajooga, ja yhen tunnin ehinkii olemaa. Siellä sit vasta kävi ilmi ettei saa alottaa raskauden takia. Ja nyt sit naapuri toi mulle joogamaton lainaa, ni pakko se oli ottaa vastaan, ku ei vielä halunnu salaisuutta paljastaa.
 
Mä kerroin viikonloppuna äidille,ja parille kaverille. Viikkoja nyt siis 5+3 vasta. Muille ajattelin ilmottaa sitkun se eka ultra on ollut :)
 
Meillä tietää molempien vanhemmat ja läheisimmille ihmisille ollaan kerrottu pikkuhiljaa sitä mukaa, kun ollaan muutenkin oltu tekemisissä. Töissä varmaankin kerron tällä viikolla. Lapsille kertomista tällä kertaa pitkitetään, kun oli heillekkin taannoinen keskenmeno kova paikka. Tosin ovat oppineet siitä myös paljon, mutta kyllähän noita haluaa suojella ikäviltä asioilta :Heartred
 
No äitihän oli varmasti yhtä shokissa kun minäkin. Ehdotti jopa aborttia,koska erosin siis miehestäni hetki sitten ja on ennestään jo 1v.tyttö,ni ajatteli miten tulen jaksamaan ym. Mutta oli loppujenlopuksi todella onnellinen :)
 
Mä olen ajatellut että kertoisin isänpäivänä omille vanhemmilleni. Tämä on vanhempieni ensimmäinen lapsenlapsi ja olen aina ollut muutenkin sellanen "iskäntyttö" niin olisi varmasti mieluisa isänpäivälahja:)
Sen jälkeen kerrotaan sitten miehen äidille ja muulle perheelle. Pelkään että he eivät asiaa ota niin ilolla vastaan:confused:
 
Meillä on yritys pitää salassa jouluun asti, jolloin viikkoja olisi n 20. Pakettiin kehystetty ultrakuva tuleville isovanhemmille. Molempien isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, niin ajateltiin sen olevan ainakin oikeasti mieluinen joululahja, sen tavanomaisen viinipullon sijaan :wink
 
Niin vaikiaa olla hilijaa!!! Ensin kerroin siskolle ja sit parille kaverille ja nyt tietää jo muutama muuki kaveri. Mut luotan niihin että pitävät suunsa kiinni ja ymärtävät ku tämä on niin alussa vielä että mikkää ei oo oikein varmaa.
Sellanen haave ois JOS maltan olla hilijaa ja JOS saadaan ultra kuva ennen isänpäivää niin askartelisin tuleville papoille kuvasta isänpäiväkortit :Heartpink
Saa nähä miten täsä malttaa pittää suunsa supussa:rolleyes:
 
Itse toisaalta tykkäisin kertoa jo vaikka kaikille. mutta tiiän ettei lähipiiri oo ainakaan vilpittömän onnellnen. kun jo ennestään meillä kolme pientä. :/ suunniteltiin että jos kerrottais vasta kun ihmiset itse huomaavat asian :P
 
Takaisin
Top