Milloin kertoa raskaudesta...

Sirpula

Oman äänensä löytänyt
Milloin ajattelitte kertoa lähimmäisille raskaudesta? Itse olin edellisten kohdalla kamalan hätäinen ja kerroin melkein heti plussaamisen jälkeen. Mutta nyt odotamme np ultraan asti ja sitten kerromme. :) Ajateltiin laittaa ultrakuvat kehyksiin ja kirjoittaa alle "haikaran arvioitu laskeutumisajankohta 3.5.2015." Ja annetaan vanhemmillemme. :)
Onhan noita vaikka mitä hienoja keinoja kertoa raskaudesta, kuin se perinteinen "olen raskaana". :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
No itse olin sitä mieltä, että kannattaa nyt vähän odotella, mutta mies halusi kertoa vanhemmilleen heti. Eli heille kerrottiin niin eikös se lähtenyt sitten vähän käsistä ja tuli kerrottua myös omille vanhemmille ja osa sisaruksista tietää myös.
Muutoin aiotaan pitää ultraan saakka salassa muulta suvulta. Ja nytkin kaikille toitotin, että alussa on ja kaikkea voi tapahtua.
 
Ihana idea Sirpula tuo miten aiotte kertoa :)

Sanoit, että olitte esikoisen raskauden kertomisen kanssa hätäisiä. Koitko, että ei ois kannattanut vielä silloin kertoa?
 
Mä en tiedä miten ja milloin. Mun vanhemmat ei haluaisi meille enempää lapsia. Kolmekin on jo ihan liikaa heidän mielestään :sad001 mun ja mieheni mielipiteellä ei tunnu olevan väliä. En kauhean kovalla innolla odota sitä keskustelua, ilmeet ja kaikki huokaukset masentaa jo valmiiksi :/
 
Mulla siis kaksi lasta edellisestä suhteesta. Ja olisihan se ollut mukava odotella sinne ultraan. Kaikki meni kuitenkin kummankin kohdalla erittäin hyvin. :) nytkin on sellainen tunne että haluaisi kovasti kertoa raskaudesta. :D mutta pitää nyt rauhassa odotella. :)

Saga_Maria, onpa inhottavaa... :0 Miksi he noin ajattelevat!? Mutta teidän asiahan se on, te olette perhe yhdessä ja ei siihen ole kukaan sanomaan montako lasta saa olla. :/

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Sirpula: en ymmärrä. Kun he eivät koskaan ole joutuneet lapsiamme hoitamaan (eivät ole kyllä edes halunneet) tai muutenkaan meistä ei ole heille ollut vaivaa yhtään. Noh, tulee sitten varmaan taas otettua etäisyyttä entisestään heihin :D onneksi mä kuitenkin itse olen onnellinen perheestäni ja tiedän mitä haluan :)
 
Kurja tilanne siellä Saga_Maria :sad001 Aika outoa käyttäytymistä on kyllä. Onneksi ei lapsien lukumäärä kuulu muille kuin sinulle ja miehellesi, mutta silti tuntuu ikävältä tuollainen.

Onnea täältä kuitenkin odotukseen :Heartpink
 
Kiitos Siija :):Heartred

Yritän suhtautua neutraalisti, ja valmistaudun siihen kertomiseen henkisesti hyvin, niin ei tule itselle mitään ikäviä yllätyksiä sen saralta. Vähän kyllä kirpaisee jos sanovat pahasti, tätä neljättä on toivottu alkukeväästä asti, ja kesän korvilla iski jo epätoivo, vaikka yritystä ei pitkään ollut vielä jatkunutkaan. Mutta kovin toivottu ja haluttu hän meille on:Heartred
 
Me ollaan kans kerrottu edellisistä tosi aikaisin vanhemmille, nyt ajateltiin odottaa ainakin muutaman vkon, ensiks ajattelin että sitten kerrotaan kun kysyvät, mutta saas nähdä kauanko malttaa :)
 
Mä kans toivon, että malttaisin olla kertomatta ihan näillä alkumetreillä. Mies kysyi heti saako kertoa kaverilleen ja ilmoitti, että tekee mieli kertoa nyt nopeammin kun esikoisen kohdalla. Mulla taas toisinpäin. Esikoisen synttärit olis ens kuun lopulla, josko nyt AINAKIN sinne asti malttais mielensä ja kertois vaik juhlissa kaikille yhteisesti. Synttärikakkuun joku "paljon onnea isoveli" teksi :DD
 
Minä olen miettynyt jo kauan miten kerron jos toisen lapsen saamme, yritän olla ekaan ultraan asti hiljaa mutta jos onnistu niin ei onnistu, kertoa meinaan kuitenkin niin että mennään isovanhemmille kylään ja esikoinen saa olla sitten isosisko paita päällä ja katsotaan kuin äkkiä nuo tajuavat :)
 
Haluaisin huutaa koko maailmalle, vaikka en usko asiaa vielä itsekään! Yritetään olla hissukseen ekaan ultraan asti ja varmistaa että kaikki menee hyvin. Voin sentään täällä purkaa tuntojani :)
Niin innoissamme ensimmäistä odotellaan, mutta silti takaraivossa raastaa pelko... Ei saisi googlailla mitään kurjia juttuja!

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Minä myös haluisin kertoa kaikille! Toi isosisko -paita olis tosi kiva!! Ajattelin kyllä että voitaisiin odottaa ekaan ultraan, mutta saas nähdä miten se sitten onnistuu. Esikoisesta kerrottiin mun vanhemmille rv 10 ja miehen vanhemmille ekan ultran jälkeen :)

Ja Niisku! Tiedän kyllä että helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä googlettele.. Päivä kerrallaan vaan eteenpäin :) Tsemppiä!

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Joo tommonen "isoveli" paita oli meillä kans vaihtoehtona kertoa isovanhemmille. Ja JOS vaan maltan pitää ultraan asti tän tiedon salassa niin sitten kerron samalla tavalla, samalla paikassa ja samalla kokoonpanolla kun siskoni kertoi. Voi olla et tulis kaikille pikkuinen deja vu kokemus :D
 
En ole uskaltanut sanoa kuin lähimmille ystävilleni, keskenmeno pelottaa etten osaa ja uskalla iloita. Mikään ole niin surullista kuin iloitset ja riemuitset koko maailmalle ja sitten käy ikävästi. Vahingoista viisastuneena hys hys vielä pari kuukautta.
 
Esikoista odottaessa kerroimme vain muutamalle läheisimmälle ennen ultraa ja lopuille pikkuhiljaa nt-ultran jälkeen. Ajattelen asian niin, että niille joille kerron heti, kertoisin muutenkin kaiken, kävi miten tahansa. Joten tästä plussasta saivat kuulla kolme lähintä ystävääni ja appiukko :) uskon että lopuille kerrotaan vasta kun viikkoja on reilusti yli riskiviikkojen. Henkilökohtaisesti en osaisi omaa odotustani julistaa missään facebookissa ultrakuvin ja neuvolakuulumisin,vaikken nää siinä mitään pahaa jos muut niin tekevät :)
 
Esikosta kerrottiin heti kaikille, mut mä uskalsin silloin tehä testin vasta rv9+0 (oli siis niin epäsäännöllinen kierto silloin). Tokasta kerroin heti äidille ja lähimmille kavereille. Koulussa en kertonut, vaan odotin niin kauan et alko kysely, eli n. rv17 asti pääsin löysällä vaatetuksella ja niihin aikoihin se sit oliki jo julkista riistaa kaikille :)

Nyt mies kertoi heti yhdelle kaverilleen, mut ite yritän olla vielä ihan hiljaa asiasta. Tää kerta on myös siitä erilainen et oma äitini ei edes tiedä et mitään kolmatta ollaa yrittämässä. Mut hän on sellanen "noita" näissä asioissa, et ei sitä voi kyl kauan salatakaa :) :Heartred
 
Laitoin kaverille heti testistä kuvan. :) Muuten ei ole kiire kertoa. Odotan, että masukumpu alkaa näkymään :Heartred
Vooooi ihanaa! Toivottavasti salamatkustaja pysyis kyydissä :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Yritän pitää tätä salassa suuremmalta porukalta aika pitkään varmasti.
Alkuvuodesta kun raskauduin kerroin heti vain yhdelle läheisimmistä ystävistäni, rv8 kerroin tädilleni ja serkulleni, rv10 kerrottiin molempien vanhemmille, rv11 meni kesken, kyllä suoraansanottuna harmitti kun juuri oltiin vanhemmillekin kerrottu, tehtiin heille sellaiset puukyltit vihjeeksi silloin, mutta toisaalta oli sitten helpompi kokea se keskenmenokin kun lähipiiri tiesi, oli apua täälläpäässä kun piti ambulanssilla lähteä ja apua sairaalassa kun osa lähipiiristä tiesi tulla paikalle.
Nyt kerroin heti serkulleni, hän on kuin sisko minulle ja hän kerkesi silloin alkuvuodesta virkkaamaan jo tossutkin pienelle, nyt laitoin sitten kuvan tossuista, testistä ja itsestäni hälle ja kysyin josko nyt saataisiin käyttäjä tossuille :Heartred
Miehelle tietty myös ja lähimmälle ystävälle. Mies olisi tahtonut kertoa heti vanhemmilleen koska he olivat olleet vähän suutahtaneita viimeksi kun kerrottiin vasta niin myöhään, mutta en kyllä antanut lupaa :)
 
Takaisin
Top