Milloin kertoa raskaudesta...

Mulla on kortit valmiina runoineen jne odottaa tossa pöydällä et voi lähettää sitten nt-ultran jälkeen etiä päin. Aateltiin tosiaan laittaa vaan kortit postissa perheenjäsenille :D
 
Mä kerroin äidille ja läheisimmille kavereille jo oikeestaan aika alussa. Myöhemmin sitten isälle ja miehen vanhemmille ja muillekkin kavereille. Lopullisesti tultiin joskus nt-ultran jälkeen "kaapista", kun facebookkiin päivitin np-ultrasta kuvan :D. Oon erittäin huono pitämään tälläsiä asioita sisälläni, varsinkin kun kyseessä on tällänen asia mikä tulee muuttamaan koko loppuelämän ja josta oon niin innoissani ja täpinöissäni.
 
Mustakin on ollut kiva kertoa ihmisille :) Nyt tulee jatkossa jännempiä kertomisia, kun toistaiseksi oon kertonut vain niille, jotka tiesi kevään keskenmenosta, eli osasivat odotella uutisia. Mies kertoi parille kaverilleen, jotka eivät tienneet viime kerrasta, mut sillon en ollut mukana. Nyt varmaan odotellaankin vielä vähän aikaa ennen muille kertomista, tosin musta tuntuu, että vatsa alkaa olla niin iso, ettei kauan pysy salassa..
 
Nt-ultrassa käyty ja nyt voidaan hengähtää! Ennen maanantaita en edes itselleni ihan tosissani uskaltanut myöntää olevani raskaana :P mun äidille kerrottiin "jo" viime viikon perjantaina kun oltiin kylässä. Äidilleni ensimmäinen lapsenlapsi ja ajattelin että hänelle täytyy ensimmäisenä kertoa :) ja face-to-face. Kun kerroin aikoinaan menneeni kihloihin puhelimitse otti äiti sen vähän huonosti. Nyt varmaankin kerrotaan kavereille sitä mukaan kuin heitä nähdään :) mieheni perheelle ollaan vielä vähän kahden vaiheilla kuinka kerrotaan.. Asuvat Aasiassa ja ollaan jouluksi sinne menossa. Mieheni ei oikein osaa päättää kertoako fbssa/skypessä vai vasta joulukuussa kun sinne mennään.. :)
 
Meillä molemmat tulevat mummot tietää et on pikkunen toukka tulossa :Heartred ja pomolle sanoin et tulossa keväällä vauva :) mut muut ei tiedä kun mies ei taho vielä kertoa :Heartred tänään 15+0 :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Meillä tietää minun äitini lisäksi nyt muutama lähin kaveri. Tänään kerroin kahdelle lähimmälle ystävälle, jotka ovat myös raskaana :) jännitin jostain kumman syystä kertomusta alkuun mutta sattui tilanne että sain sanottua melko luontevasti olevani raskaana :) myös sisaruksilleni lähetin txt viestillä kuvan ultrasta sekä pienen arvoituksen :) ihanaa kun nyt osa lähimmistä tietää! Ei tarvitse niin tarkkaan valita mitä laittaa päälle kun lähtee kotoa :)
 
Itse voisin kertoa kaikille kavereille ja tutuille nyt np-ultran jälkeen, mut noi meiän suvut.. mää en jaksa enkä halua mut pitäis varmaan jotain ratkasuja tehä kun tää maha on jo aikamoinen eikä kaapista löydy enää mitään millä oikeasti saisi piiloon. En jaksais sitä hösäämistä ja hysteriaa minkä uutinen luultavasti aiheuttaa, haluisin venyttää mah pitkäl mut.. äh, haluisin sellaisen minimahan ku joillain on loppuun asti. Ois kiva jos vois valmiin nyytin sit käydä näyttämässä sukulaisil ja kertoa vasta siten yllätyksen :P
 
Tänään kerrotaan mun siskolle ja miehen isälle ilouutiset!!! Pitää alkaa väsää kohta kortteja niille :) ihanaa kun kumpikaan heistä ei todellakaan arvaa mistä on kysymys ennen kun kerromme (tarkoitan sitä kun miehen äiti ja sisko arvasivat jo kauan aikaa sitten eikä heille ollut yllätyskään kun kerroimme innoissamme asiasta :) )
Omat vanhemmat ovat vielä reissussa mutta viikon päästä lauantaina hekin saavat oman "joulukorttinsa". Toivon vaan ettäkun mennään heille kylään, iskä ei heti huomaa mun jo kasvanutta mahaa sillä se aina on huomannut jos oon lihonut :P pitää pistää toooosi löysä paita ja antaa kortti mahdollisimman pian ku mennään :)
 
Töissä en jaksa vaivautua kertomaan työkavereille. Pomo tietää, juorut mahdollisesti kulkee. Ja jos ei, on ihan hauska seurata, milloin huomaavat masun :)
 
Kerrottiin nt-ultran jälkeen ma ja ti perheenjäsenille. Hyvin on ottaneet ja onnitteluja tullut. Miehen isovanhemmat aika hyvin tiedottaneet jo miehen tädeille/sedille asiasta :) Mä luulen et omakin mummu on saattanu sanoa mun tädeille ja sedille jos ovat siellä käyneet, kun siellä kuitenkin päivittäin joku on :) Saa nähä millo kehtaavat soitella/viestitellä mulle :)
 
Mun vanhemmat sai sitten tosiaan postissa vauvakuvakortin. Oli kuulemma itku päässyt kummaltakin. On jo viides lapsenlapsi heille, mutta kun tiesivät, että oltiin kamalan kauan yritetty, niin oli sitten jotenkin ollut erityisen liikuttava uutinen heille :love2

Mieheni soitti sisarelleen. Sisko kysyi, että mitäs kuuluu. Mies vastasi, että "Eipä tässä mitään kummempia, kävin tuossa vähän lumitöitä tekemässä, ja *vaimo* on raskaana". Puhelimesta kuului kiljaisu "MITÄH!? Ihanaa!!" :laughing002
 
Hihii siskolle kerrottu, itkuhan siinä tuli kun se avas kirjekuoren missä kuvat oli :') oli tosi yllättynyt ja onnellinen. Sanoi kyllä et tiesi mun olevan meistä sisaruksista ensimmäinen joka lapsen saa, koska hän ja veljeni on enemmän ura- ja chillailu-ihmisiä :) veljelle pistin just viestin missä kysyin paria juttua (ei olla siis paljoa yhteyksissä) ja sit kirjotin "btw susta tulee eno keväällä". Hetken päästä häneltäkin tuli viesti et isot onnittelut ja halit hymynaamojen kera :)
 
Onko kellekkään muulle sattunut tässä tai edeltävässä raskaudessa niin että enne np-ultaa odotti innolla että pääsee ultran jälkeen asiaa julistamaan ympäriinsä, mutta ultran jälkeen tullut jonkinmoinen ahdistus vaan koko kertomis-asiasta? En ymmärrä mikä tää juttu on, johtuneeko vaan näistä hormoneista ja mielialanvaihteluista vai mitäh. :/ Viel viikko sit suunnittelin innoissani kaiken mailman eri keinoja miten voisin asian kertoa ihmisille, mut enää ole mitään mielenkiintoa toteuttaa, ja nyt pelkään sitä et joku kerta vaan tiuskasen asian ilmoille :/
 
Noniin, viimeinkin tultu virallisesti kaapista ulos, kun pääsimme vihdoin porukoillenikin kertomaan. He eivät osanneet todellakaan odottaa sellaista uutista (äitini sanoi että oli jo pelännyt ettei saa ollenkaan lapsenlapsia!), mutta olivat maailman onnellisimpia uutisesta. Isältäni tuli kyynel silmäkulmaan, olenhan itse ollut aina iskän pieni prinsessa, mutta hän pyyhkäisi sen nopeasti ettei kukaan huomaisi :') :love7:Heartbigred

Helpottunut olo kun ei tarvitse asiaa enää läheisiltä salailla :)
Emme aio facebookiin asiasta kailottaa (ehkä vasta sitten kun vauva syntynyt tms), ne tietävät/saavat tietää raskaudesta muutakin kautta, kenen todella haluamme siitä tietävän :)
 
Joo mä oon tällä viikolla kertonu mun mummoille ja tädille ja sitten onki puhelin soinu ku muut tädit ovat soitelleet ja onnitelleet ei tarvii kaikille kertoa tulevat isomummot ovat tehokkaita :D mun äidin äiti sano että oli ollu sille ihan selvä jo syyskuun lopussa että ootan vaikken oo mitenkää vihjannu asiasta :) kuulin että mä saan alkukesästä pikkuserkun kun isän serkku odottaa kanssa tämä serkku on mua vuoden vanhempi nii ollaa samoja ikiä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Molempien vanhemmille tuli kerrottua jo melkein heti plussan jälkeen. Samoin lähin ystäväpariskunta sai kuulla ilouutisen. Sen jälkeen on jotkut ystävät saaneet kuulla, mutta muuten ei olla asiaa "kuuluteltu". Ei tosin kielletäkään, jos joku kysyy.. Töissä tuli esimiehelle kerrottua sujuvasti kehityskeskustelussa, kun tuli ensi vuosi puheeksi. Sieltä tuli se kaikkein yllättynein vastaus: "OHO!" :D
Meillä on yksi omista isovanhemmista elossa ja hänelle kerrotaan jouluna. Mieli on kyllä jo tehnyt mummollekin soittaa. :)
Loput kuulee asiasta kun on kuullakseen. Lähimmät ihmiset pääasiassa tietää, niin se riittää. :)
 
Kääk! Oon töissä päiväkodissa ja siellä kyllä työntekijät tietää raskaudesta.. mutta tänään koitti sitten se, kun muutamat vanhemmat ja yksi lapsikin kysyi asiasta. Olin ajatellut vasta joulun jälkeen siellä ottaa käyttöön tiukemmat paidat tms, missä maha näkyy, mutta vissiin se paistaa jo lörppömekkojenkin alta! Enpä onnistunutkaan aikeissani! :F
 
Takaisin
Top