Milloin kertoa raskaudesta...

Miten ootte ajatelleet kertoa kuhan kerrotte?

Ittellä olisi ajatuksena tehdä kortti (siis pitää ensin ottaa kuva missä ois söpöt vauvan tossut) ja pistää kortti postiin omille vanhemmille, mun mummulle, sisaruksille, miehen vanhemmille, miehen isovanhemmille ja sitten miehen sisaruksille tyyliin tekstillä susta tulee mummu tai jotain vastaavaa :)
 
Nyt on tullu pari tällästä tilannetta et kaverit on pyytäny viihteelle. Onneks vaan silleen "mennään joku viikonloppu". Teki heti mieli vastata et mä meen viihteelle joskus ens kesänä :grin
 
Alunperin päätimme, ettemme kerro äitiäni ja parasta kaveriani lukuunottamatta kenellekään ennen vkoa 12. Muutama viikko sitten enoni vaimo kuitenkin kuoli aivan yllättäen ja äitini halusi, että sukulaisille kerrotaan. Olemme siitä sitten pikkuhiljaa kertoilleet ihmisille, kun ajankohta on ollut sopiva.
 
Jos mä saan ultran kahen viikon päähän ja kaikki on ok niin aateltiin kertoa perheille isänpäivänä, se ois sit ultrasta n. viikon päästä niin ehkä malttaa oottaakkin :grin miehen puolella tää on eka lapsenlapsi, miun puolella niitä löytyy jo 4. Mut aateltiin silti et molempien iskät saa lahjaks jonkun paidan tms. tekstiilin jossa lukee sit "pappa" tms :p
 
Mun raskaus ei oo ollu kovin huomaamaton, joten kaikki siitä jo tietää. Heh... Eipä mitään romantillisuuksia tuohon ehtinyt oikein kehittää kun pää pöntössä menty alkuraskaus tyyliin: "Hei, tulimme kylään ja ei, en varmasti halua kahvia enkä ainakaan pullaa, sillä olen pahoinvoiva ja raskaana, yritän kyläilyn aikana olla oksentamatta".
 
Meidän on tarkoitus kertoa np-ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa. Eli aika tasan viikon päästä :)
 
Sainki ultran vasta kolmen viikon päähän, 7.11. et pari päivää ennen isänpäivää et ei tarviikkaan sit kauaa pantata asiaa :D (jos kaikki siis ultrassa ok....)
 
Mekin eilen päädyttiin kertomaan lopuille läheisille, kun mullakin pahoinvointia ja sen takia ei olla edes kylässä käyty. Ja muutenkin mun mahani ainakin jo pömpöttää aikalailla niin ei jää huomaamatta keltään varmaan että oon raskaana. Nyt on ihan hyvä fiilis kun ei asiaa tarvi salata. Ensi viikolla sittn nt-ultra jonka jälkeen voin kertoa vaikka koko maailmalle mun raskaudesta :D
Esikoiselle aatteln kertoa ensi viikolla sen ultran jälkeen, vaikkakin jo jollain tasolla taitaa ymmärtää mun raskauden kun silittelee mun masua ja kysyy kasvaako äiti sinun mahasi :D
 
Meillä ei ole mitään romanttisia meininkejä. Kerrottiin heti plussattuani porukoille ja oon melko pitkälti hyville ystäville supattanut. Mies sen puoleen taas on ollut hyvin salaileva, eikä ole kertonut tuttavapariskuntaamme kummemmin muille (toki siis myös hänen perheelleen, joita ei edelleenkään tunnu kiinnostavan).

30.10. on nt-ultra ja sen jälkeen melko pitkälti meinasin kertoa kyllä avoimesti, niin ei tarvitse enää salailla tai keksiä mitään typeriä tekosyitä. :D
 
Mulla myös 30.10. NT-ultra ja sen jälkeen kerrotaan "kaikille". Jos kaikki hyvin siis. Salailu on jotenkin luultua rasittavampaa :). Ja onhan silloin takana jo 12+6 eiku 11+6, eli ainakin melkein yli jo 12 vkon maagisen rajankin jo.
 
Muokattu viimeksi:
Eilen tädin hautajaisissa kerrottiin lopuille sukulaisille ja kummisedälle soittelin viikolla. Kummisedän reaktio oli vähintään huvittava. Hän alkoi hillittömästi nauramaan puhelimessa, kun oli niin onnessaan.
 
Viikonloppuna kerrottiin molempien vanhemmille, olivat toosi iloisia asiasta :) Anoppi tokas ensin että "onhan tätä jo ootettukin" :grin ja molempien isät oli aavistanut että meillä on tällaisia uutisia kerrottavana ku oltiin menossa käymään pitkästä aikaa :) Nyt on ihanaa ku ei tarvii enää salailla, paitsi työkavereille toistaseks :wink Esimies kyllä tietää mutta muut saa huomata sit kun huomaavat (ehkä, jos en innostu kertomaan) :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Heh, pääsee kohta ottamaan korttiin kuvia kun mun tilaamat ensiaskelkengät tulee postissa.. :) Ihan kiva, nyt vaan jännätään et kaikki ok kun keskiviikkona neuvola ja sitten pitääkin odotella np-ultraa mihin ei olis enää kai montaakaan viikkoa. Siis tarkotus sitte tällä kortilla kertoa läheisille et raskaana :)
 
Me ajattelimme kertoa jouluna. Antaa äidile, tulevalle isoäidille joululahjaksi ultrakuva.
Tuolloin olisi jo viikko 17 menossa :)

Saa nyt nähdä saako asiaa salattua niin kauaa. Kuitenkin kun aika innoissamme olemme.
 
Meillä oli sama suunnitelma Marikata, mutta luultavimmin emme pysty niin pitkään salailemaan :D mullakin olisi vk 17 silloin!
Olemme paljon tekemisissä anopin kanssa ja nään jo nyt että hän aavistelee mun olevan raskaana kun lopetin röökin enkä enää juo alkoholia. Se näki jo jotain vauvauntakin mutta ei olla paljastettu mitään vielä kun ei oo suoraan kysynyt. Mun vanhempia nähdään harvemmin välimatkan takia niin niiltä on helpompi salailla. Odotetaan nyt ainakin nt-ultraan ja pistetään kuva kirjeeseen ja viedään kummankin vanhemmille :)
Pari hyvää ystävää tietää jo onneksi niin ei tarvi kaikilta salailla :)
 
Vielä reilu viikko pitäs olla hiljaa :grin ens viikon pe ultra ja jos kaikki on hyvin niin tekis mieli huutaa asia ääneen mut pitäs pari päivää malttaa ettei porukat saa kuulla mistään kun isänpäivänä aateltiin paljastaa :p

https://www.dropbox.com/s/bmwuv57d3a01b9h/PhotoGrid_1414742750232.jpg?dl=0

Tälläsen isänpäivälahjan väsäsin omalle iskälle. Töhrin kangastusseilla patakinnasta. Meiän pikkunen ois viides lapsenlapsi, siks toi "vol 5". Nyt vaan sormet ristissä et ultrassa kaikki ok ja saa lahjan antaa :smiley-angelic001
 
Me kerrotaan sukulaisille ja ystaville vasta sen ultran jalkeen. Siihen viela reilu viikko, ei pitkaan enaa tarvi salailla. Ajattelin yllattaa niin etta laitan esikoiselle "isoveli" paidan paalle kun mennaan kylaan. :)
 
Ultra meni hyvin ja veriseulassa ei kohonnutta riskiä - kerron tänään töissä! Ja laitoin pikkujouluporukalle tiedoksi että meinaan olla selvin päin ja syynkin vielä :). Vanhemmat ja sisarukset tietävätkin jo.

Alunperin ajateltiin että kerrotaan joskus loppuvuodesta... Hah.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin
Top