Millaisissa jaksoissa teillä nukutaan/valvotaan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitu86, ei meilläkään nukuta päiväunia kuin just sen 15-30min kerrallaan. Eli ei täälläkään ole kotitöitä tehty aikoihin! :D Mies tossa valittikin yksi ilta, että on se kumma kun muut äidit ehtii hoitamaan kotia ja laittamaan ruokaa, ja meidän rouva ei muka vauvanhoidolta ehdi edes vessassa käydä! Siinä sitten huusin takaisin, että jää sinä välillä kotiin hoitamaan vauvaa, niin näet ettei sitä "omaa aikaa" ole päivisin yhtään, vaan vauva vaatii viihdytystä koko ajan.

Meillä taasen on unentarve mielestäni lisääntynyt nyt kun Konsta on alkanut selvästi enemmän seurailemaan ja ottamaan (katse)kontaktia ympärillä roikkuviin leluihin. Melkeinpä jaksaa olla vaan reilun tunnin hereillä ja sitten taas nukkuu vajaat pari tuntia... No, tämä ei kyllä ole valituksen aihe, vaan päinvastoin ihanaa kun uni maistuu. Ja parhaiten nukkuu hyvin topattuna ulkona vaunuissa.

Yöheräilyt on sitten puolestaan lisääntyneet eli nyt heräillään yöllä 3-4 kertaa kun ennen päästiin kahdella yösyötöllä... Ja viime yönä olisi ehdottomasti halunnut alkaa seurustelemaan klo 3. Ei auttanut muu kuin 4.30 viedä se ulos vaunuihin nukkumaan, että itse sai edes vähän nukuttua ennen aamua.

Ei sitten viime yö sujunutkaan totuttuun tapaan. Tyttö nukahti puolilta öin, ja sitten läpi yön herättiin syömään/kitisemään 1-2 tunnin välein. Nyt väsyttää, kun on tottunut nukkumaan pitempiä pätkiä. Kaiken lisäksi nyt aamulla tyttö nukahti kovien itkujen jälkeen, ja ajattelin itsekin vielä nukkua, mutta eikö mitä, meidän koirat tuli vinkukitisemään ja raapimaan ovea! [:@]

Lisäys: Lieniköhän vaikutusta sillä, että siirryttiin viime yönä ensimmäistä kertaa pinnasänkyyn nukkumaan...

julius nukkuu vaan tänään... aamulla heräs puoli ysin aikaan yö-unilta - ja nukahti sitten taas niin
että laitoin kymmeneltä ulos - sikeitä kahteen asti ja sippas taas kolmelta ja nukkuu edelleen..

minä ihan paniikissa että onko sillä kaikki hyvin?????? yleensä nukkuu vaan nuo yhdet pitkät unet
ja sit lopun päivää kukkuu kunnes yöunille.... apuaa... kyllä se hengittää vielä ainakin sen oon tarkistanu
eikä tunnu kipeeltä, ja sen aikaa kun on hereillä potkii leluihin ja kääntyilee normaalisti... ei ymmärrä...[:-][&o]

Asali En tiedä mikä määrä nukkumista on normaalia, mutta minusta tuntuu, että varsinkin jos edellispäivänä Hugo on valvonu paljon, että seuraava päivä on "nukkumispäivä" eli nukkuu tosi paljon. Oon sit mittaillu kuumetta, mutta kaikki on ollut ok. Ja jos oon ollu menossa, kaupungilla tai jotain, niin Hugo on monesti nukkunu sitten melkein koko ajan siellä vaunuissa [8|] Tosin meillä ei oikeastaan koskaan nukuta kotona yli tunnin unia putkeen päivällä (siis liikkuvissa vaunuissa kyllä). [8|]

Ihanaa Pupsu: muitakin kiireisiä kotiäitejä, jotka ei ennätä ruokaa laittamaan jne.. [;)] Oikeesti, on päiviä, jolloin niin käy.

Tää on ihan uskomatonta! Tyttö nukahti itsekseen sänkyynsä illalla vähän ennen klo 23, ja heräsi syömään vasta klo 5!! Ja sitten nukkui tonne kahdeksaan asti, ja nukahti taas uudestaan syötyään! Mielettömät unenlahjat! [:D]

Paha vaan, että mulla on jälkitarkastus klo 10.30 ja hoitoapu ilmoitti olevansa sairaana, joten nyt pitäis varmaan mennä herättelemään tyttöä että päästään ajoissa lähtemään. Voi tulla hankala lääkärireissu, kun vauva haluaa nyt sit ihan varmasti valvoa just silloin.

Meillä on kyllä joku kuun asento ollut suotuisa nyt yli viikon. Neiti nukkuu joka yö putkeen 8-11h [:D] Päivisin ei välttämättä ota kuin 5min-1h torkkuja mutta en valita kun yöt ovat tuollaisia.
Välillä kyllä tulee mieleen, että pitäisikö herättää syömään kesken unien, mutta ongelmaksi muodostuu liian hyvin nukkuva äitikin joka ei herää [&o]

Nemiah: älä herätä. Ole vaan onnellinen hyvistä yö unista[:D].

Meillä se 5-6 tuntia on ihan max mitä yöllä menee ilman syöntiä ja se todella harvoin niin, että ei ole puolessa välissä sitä kyljelle kääntö tutin nosto rumpaa.

Ne pitkät 6 tunnin päikkärit on nyt ohi. Siis niitä ei ole nukuttu ainakaan viikkoon ellei kahteen. Nyt menee sellanen 3-4 tuntia ja se on musta parempi. Sit ku sais sen illallaki nukkumaan sellasen 1- 1,5 tuntia kerrallaan ja taivaan vallat jos alkais nukkumaanki klo 22 viimestään nii olis ihanaa. Mut yleensä se nukkuminen alkaa vasta 23 jälkeen.

No kohta siirretään kelloja. Jos se auttais asiaa[;)]. Siis ton illalla nukahtamisen suhteen.

Meillä nukutaan päivällä vaunuissa 2x 2-3h unet+ alkuillasta pienet tirsat omassa sängyssä.
Yöunille nukahtaa n 21-22 ja nukkuu vaihtelevasti 2-5 pätkissä.Syö ja nukahtaa uudelleen,ei valvota,onneksi!

2 edellistä yötä ollut kehnompia,on syönyt läpi yön 2h välein kun aikaisemmin viikolla,nukkui ekan pätkän jopa sen 4-5h ja sitten 3h.

Mutta kaipa se tästä taas tasoittuu,joku tiheän imun kausi meneillään?

Yön pisin syönti väli tais tulla viime yönä. Söi illalla n. klo 22 nukahti siinä 23 vähä jälkeen ja söi ekan kerran vasta vähä ennen viittä. eli 7 tuntia!!! Yhen kerran kahen aikaan käänsin kyljen ja laitoin tutin suuhun. Mut sekin meni nyt niin nopeesti et mäkin nukahdin heti uudelleen.[:D][:D][:D] Ja siitä viidestä nukkui puoliyheksään aamulla[:D]. Lisää tätä, kiitos!!!

Eetu on alkanu nukkumaan meidän mitta-asteikolla täysiä öitä: nukahtaa illalla 20:30-22, ja herää aamulla syömään 05:30-6 (eli niihin aikoihin kuin me ollaan aina heräilty aamulla). Ollaan tyytyväisiä tähän [:D]. Päivisin ei uni maistu pojalle niin hyvin, joskus harvakseltaan nukkuu pidempiä pätkiä, jotka nekin maks 3-4 tuntia. Yleensä kuitenki vain 15 min/1h. Ruoka maistuu tosi hyvin, vetelee 160 ml/ateria, eikä aina riitäkkään..

Ollaan mietitty, josko olis hampaita tulossa..aika itkuinen on (päivällä ja illalla varsinkin), nyrkit suussa jatkuvasti ja kuola valuu..ja alaleualla ikenet tuntuu edestä jotenki kovemmilta.

Meillä kyllä vaihtelee niin miten pojan kanssa illat sujuvat! Vkl olin yökylässä ja sujui loistavasti: nukkumaan klo 22 ilman suurempia itkuja, yöllä söi 2-4h välein ja heräsi aamulla klo 10 [:)]

Edellisenä iltana huutoa/kitinää 22.30-24 ja tänään kylässä 19-20 kitinää/huutoa joka loppui kuin seinään taas kun puettiin toppavaatteisiin ja kaukaloon. Mä rupean tästä lähin ihan suosiolla jos ollaan kylässä niin tunkeen toppavaatteissa kaukaloon/vaunuihin, jotta saa Hugon edes hetkeks unille, niin että yliväsy menis ohi.

Mutta oli kyllä mahtava yökyläily [:D] Tämmöistä lisää jos tehdään vkl reissuja jatkossakin [:D]

Oikein ihania unia monella jo[:)]
Mä taisin nukkua viimeyön heräämättä kertaakaan[;)][:-], Unna meni nukkuu tossa pikkusen vajaa kymmenen illalla ja minä 23  maissa.Heräsin siihen 5.55 että rinnoista valuu maito, no samaan aikaan se siellä sitten tuhahteli siihen malliin että nyt tarttis maitoo saada...söi ja simahti, vetää unta parasta aikaa lisää

Eilen oli pikkusen natina päivä kera kauhukakkojen, kun äiti ja äiskä oli syömässä kaksin el`diablo burgerit, jotka ovat hyyyyyyyyvin tuliset ..[:D]
Muutoin rinsessaa on kehuttu rauhalliseksi tapaukseksi...
Ja sitähän se on,ei kaikki lapsoseni ole "enkuleita"
olleet tuon ikäisenä -vaikka ihania ovatkin olleet.[:D]

Jaahas, viime yönä typy naukkaili tissiä 22-01 (itse torkuin mutta useamman kerran näin että tyttö heräsi ja otti maitoa, varmaan enemmän tuttitarkoituksessa), heräsi syömään 2.20, 4.30 ja 7.30. Neljän syötön jälkeen nostin omaan sänkyynsä. Meillä ongelma on että tyttö ei huoli tuttia ja pitää sitten minua tuttinaan. Varmaan nukkuisi paremmin omassa sängyssään, mutta milläs sen sinne saisi jäämään ja rauhoittumaan kun väsyneenä haluaa olla vain tissillä... Itse pärjään kyllä, kunhan saan tuon yhden pitemmän unipätkän (3h), vaikka viime yönä taisi jäädä vähän vajaaksi.

Tuo perhepeti on vähän kakspiippuinen juttu - toisaalta siinä en itse herää juuri imetyksiin, mutta vauva sitten helposti syö silloinkin kun ei oikeastaan ole nälkä, vaan tahtoo vain lähelle. Toisaalta ihana tarjota vauvalle läheisyyttä, onhan vielä niin pieni. Meillä on vielä vaavisänky käytössä, pitäisiköhän alkaa sitten opettamaan omaan sänkyyn nukkumista kun siirretään pinnikseen (joulun tienoilla..)?

Lila, meillä on sama juttu, että tuttia ei tyttö huoli. Ja käyttää mua tosiaan huvituttina aina välillä, nauran itekseni päivisin ja iltaisin, että taas oli tissitainnutus (eli tyttö haluaa tissin suuhun ja nukahtaa heti ensimmäisestä imaisusta [:D]).

Kaveri sanoi, että yöheräilyt menee helposti eikä väsymys vaivaa niin kauan kuin imettää, ja että hänellä heti kun imetys väheni ja jäi öistä pois, niin johan sitä alkoi tarvita itekin enemmän unta. Oon ollut ite tosi yllättynyt siitä, miten helposti noi yösyötöt menee, eikä väsytä yhtään vaikka on katkonaisia öitä.

Jee, meillä yösyötöt vähentyneet, kun neuvolassa sanottiin, että koska poika noin hyvin kasvaa, niin voi välillä tarjota tuttiakin tissin tilalla, ja nyt pari yötä mennyt niin, että ysiltä nukkumaan ja vasta 01-02 syödään ja sitten aamuyöllä ja ihan aamulla... Ihanaa [:)]

"Varjopuolena" se, että päätin nukuttaa pojan omaan sänkyyn, kun syötöt vähenee.... nyt siis nukkuu siihen 01-02 asti omassa sängyssä ja sitten viereen.... eli nyt pitäis pian varmaan aloittaa se jumppa, että aina syötön jälkeen omaan sänkyyn, mutta katotaan nyt. Ei viitsi ottaa paineita, kun poitsu on niin pieni vielä.

Tuntuu etten osaa enää itse nukahtaa vaikka tyttö nukkuisi jo kopassaan. Ei mukamas väsytä ollenkaan vaikka oikeasti en oo saanu nukuttua puoleen vuoteen kunnolla kun alkoi liitoskivut raskauden puolivälissä. Ja tuo korva vinkuu edelleen.

Milla pulautti viime yönä melkein kaikki maidot pihalle mitä olin yön aikana antanut. Vaikuttaa nyt kuitenkin aika virkeältä..

Eikä itselläni maistu ruokakaan.. Semmoinen olo ettei millään muulla ole väliä kuin et tytöllä on kaikki hyvin.. Onko se kovin tervettä?

Grenie Kyllä sä itse tarvit untakin...Muuten huomaat olevasi ihan koomassa ja väsyt...Vaikka sitä on aina enemmän huolissaan vauvasta, eikä muista omaa terveyttä niin silti pitäisi ottaa itselleen aikaa...Esim. meillä mies sanoo mulle monta kertaa viikossa et mee päiväunille kun oot niin väsynyt...No mä vaan tuumaanet en mä sit nuku yöllä...´Poika menee nukkumaan about 20.00-21.00 maissa ja herää 2.00-4.00 ja sit 6.00-8.00...Joten hieman yliväsynyt oon välillä...Itsehän ei malta mennä nukkumaan paljoa ennen klo 23.00...

Meillä on vauvan syntymän jälkeen ollu pieni yövalo aina makkarissa päällä. Ei ole häiriny kumpaakaan.

Täälä nukahdettiin tokaa kertaa elämän aikana tänään ja se eka kerta oli eilen ysin jälkeen, jihuu[:D][:D][:D]. Pelkäsin eilen illalla et jos ottaa sit aamusta ja herää aiemmin mut nukkuiki puol ysiin asti. Syötöt oli puol kolme ja puol 6. Eka syöttöväli oli taas 7 tuntia ku oli syöny viimeksi klo 8.

Grenie: todennäkösesti kyse vain hetkellisestä tilanteesta mut kannattais varmasti googlettaa synnytyksen jäkeisestä masennuksesta kertoville sivuille. Ihan vaan siksi et jos on yhtään oireita niin kun ne tietäis mitä ovat niin niihin osais ehkä reagoida ajoissa ennenkuin pääsis liian pahaksi. Äitin kuuluu välittää myös omasta hyvin voinnistaan, koska onnellinen ja hyvin voiva äiti hoitaa yleensä onnellista ja hyvin voivaa vauvaa. Vauva vaistoaa yllättävän helposti äidin huono olon.

Takaisin