Millaisissa jaksoissa teillä nukutaan/valvotaan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosta puklaamisesta vielä,,, Riia oli alussa kova puklailemaan, mutta sain sen yksinkertaisesti sillä loppumaan että joka syötön jälkeen röyhtäytin kunnolla. Myös isiä olen ohjeistanut siten että jaksaa vaan pitää olalla tarpeeksi kauan, aina se röyhy sieltä loppujenlopuksi tulee! Tiettykään ei silloin ruveta röyhtäyttämään jos on nukahtanut yöunille tai on päikkäriaika. Nykyään puklaaminen on jäänyt hyvin vähälle [:)]

Meillä on todella kova puklailija ja vaikka röyhtäytän kesken syötön ja syötön jälkeen niin ei auta. jos olisi ylimääräistä rahaa niin veisin yksityiselle lääkärille tutkittumaan onko refluksi kyseessä. Oireet alkaa olemaan jo sitä luokkaa, mutta neuvola ei korviaan hetkauta koska paino nousee ja keskonen " jonka suolisto ei ihan välttämättä ole vielä kunnolla kehittynyt" [:@]
Ensi kuussa keskoskontrolli sairaalassa ja ajattelin kyllä vinkua tuosta, että tutkisivat. Neiti kumminkin puklaa välillä ihan kaaressa- röyhtäytyksistä huolimatta, välillä niin voimakkaasti että nenästäkin lentää puklut, 2h syömisen jälkeen nukkuessaan- mikä ei ole kauheen turvallista aina välillä jne.

Kylläpä kuulostaa ikävältä[&:] toivottavasti tutkivat ja saisitte jotain apuja vaivaan! Kai refluksiin on jotain apukeinoja? Oon ihantietämätön tällaisissa asioissa.

Nemiah, mulla toisiksi vanhin lapsi vauvana heitti tuollaisia pukluja monesti päivässä,silti oli pyöreä vauva.Vaippoja meni paljon kun kakkaskin monta kertaa
päivässä.Iho oli huonossa kunnossa...
Noh..vasta neljävuotiaana häneltä löytyi täysi maitoallergia.
Pikkasen kesti....

Woimia!!

minnikristiina: Mulle on varmaan jäänyt toi rasvaamishomma jostain vanhuksien pyllyjen hyvänä pitävistä konsteista. Nykyisin tosiaan unohdan sitä tehdä aina välillä enkä muuten rasvaile koskaan. Ainoastaan yöksi. Ei välttämättä varmaankaan tarvitsisi mutta olen sitä muka tehnyt ennalta ehkäisynä vähän niinkuin Nemiah on käyttänyt talkkia. Turhaa? en tiedä. Eipä tuo iho ole ainakaan siitä kärsinyt.

Vauvojen refluksille ei välttämättä kovin nopeasti mun tietääkseni lähdetä tekemään mitään. Kun ajatellaan että se vatsan suuaukon sulkija on vielä kehittymätön ja sen takia niitä pukluja tulee. Ja että kunhan vauva kasvaa niin tilanne voi helpottaa itsestää. Mut kaippa niill jonkunlainen mahdollisuus katsoa mikä on sitten jo liikaa niin et tietävät koska jotain pitää tehdä. Tai sitten taustalla voi olla Ginessan mainitsema allergia.

Nemiah kun luin ton sun jutun iltarutiineista niin tuli mieleeni, että voiskohan se olla syynä tämäniltaiseen huutoon...

Meidän pikkuinen yleensä on nukahtanut pitkän imetyksen jälkeen viereen pimeässä makkarissa. Tänään en menny makkariin nukuttaan, kun mies meni niin aikasin sinne nukkuun huomisen aikaisen herätyksen takia ja poika oli silloin vielä hereillä virkeänä ja tyytyväisenä. Ajattelin, että nukahtakoon toisessa huoneessa niin ei iltaähinöissään herätä isäänsä sitten.

Mutta, mutta, vauva on ollu tosi tyytyväinen koko päivän (tosin nukkunut aika paljon) ja nyt illallakin pitkään oli leikkimatolla kirjaa kattelemassa ja höpötteli itsekseen. Mutta kun alkoi kitinää kuulumaan ja rupesin syöttämään niin poika oikein suuttui, sitten kantelin muuten ja oli taas tyytyväinen. Välillä huusi kunnolla ja mittailin jo kuumetta jne. Liikkeessä oli tyytyväinen aina jonkin aikaa. Kokeilin välillä syöttää, istualtaa ja makuultaan ja pimeässä ja valossa, eikä mikään ollut hyvä. Tutti suussa nukahti lopulta syliin. Oliskohan ollu yliväsyny ja ruutiinien muutos suututti? Jotenki vaikea ajatella, että olis yhtäkkiä tullu vatsavaivoja, kun oli tosiaan tyytyväinen vielä hetki sitten illallakin.

Ärsyttävää kun poika nyt nukahti tutti suussa syömättä. Herää varmasti pian syömään. Olis varmaan pullo kelvannu, tissi sai itkun vain yltymään vaikka yleensä vatsavaivoihinkin haluaa syödä. Nyt ei edes suostunut ottamaan tissiä kunnolla suuhun vaikka yritin pitkään ja rauhassa. Harmi kun ei ollut taaskaan pulloa valmiiksi keitettynä, nyt poika nukkuu ja pullo olis valmiina! (oon siis ihan täysimettäny yleensä).

Ei ole viime aikoina ihan putkeen nää illat menny! Eilen tosi tyytyväinen poika, paitsi että imetin koko illan. Mutta rauhassa oli. Tänään huutoa ja ei imetystä. [&o]

Lidia, meillä kanssa on ollut muutamia tuollaisia "kohtauksia", kun oikeen hirvee raivo iskee
kun sen tissin tuo lähellekkään! (äitillä pääsi iso itku ekalla kertaa..)
Tiesi että pakko tuolla olla nälkä kun sen verran aikaa edellisestä syömisestä,
mikään ei auttanut, hirveä karjuminen vaan jatkui (siis erilainen kuin tuo koliikki-itku..)
ja tissin väkeminen vaan hurjistutti lisää... Lopulta annettiin mun maitoa vähän pullosta,
ei siihenkään kovin helposti rauhottunut, mutta kun lopulta rauhottu niin tissi suuhun,
sitten onnistu syöminen!
Googlailin vähän ja tissi-raivareita mulle sieltä ehdoteltiin. Meillä kanssa selkeesti
johtui liiasta muutoksesta päivässä, ekalla kertaa oltiin oltu anopin synttäreillä
ja kaikki tietty pörräs neidin ympärillä koko ajan eikä pikkanen saanut nukuttua
kunnon päikkäreitä...

Mutta onneksi tullut vaan muutamankerran!!

Meil nukahdettiin eilen noin klo 23.30 syönyt oli kymmenen jälkeen. Heräs n klo 03 jolloin mä käänsin sen kylkeä ja tutti suuhun. Jouduin pari kertaa tekeen saman mut siinä aina tointui ja jatkoi unia. Tosin koko ajan pienissä pätkissä. Aina tutti tippui ja kohta alkoi ähellys. Ei kuitenkaan koskaan alkanu ruokaa vaatimaan, joten en antanu. Nukkui pisimmillään välillä 45min. Nii et mäkin nukahdin välillä hetkeksi. Viiteen asti jaksoin nousta vähän väliä sitä tuttia antamaan jä välillä käänsin sitä kylkeä. Sit annoin periksi ja annoin tissia nii sit nukkui kolme tuntia.

ärsyttävä tilanne ku toisaalta rauhottuu siihen tuttiin ja kyljen kääntöön. Ei vaadi ruokaa mut sit kuitenki jää äheltämään. Ei siis mitään piereskelyä tai mitää vaan aina alkoi hamuaan käsiään ku tutti tippui. Ja mä en vaan enä jaksanu ite valvoa nii koitin antaa tissiä et voitas kunnolla vielä nukkua pätkä. No arvasinhan mä sen et sit nukutaan. Mut ku olis nii kiva jos yöllä ei syötäs. Ainakaan kovin usein.

Taidan nyt kuitenki jatkossa kuitenkin jatkaa tätä tutti ja kyljen kääntö touhua. Ja jos ei vaadi ruokaa en anna. Jos se vaikka alkais paremmin nukkumaan muutaman yön jälkeen. Ed yönähän se meni just eikä melkein eli ku kolmen tunnin kohdalla tutin annoin niin jatkoi seuraavat 3......

Mä sain edellisyönä Elsan nukkumaan ennen yhtä ja viime yönä kolmen aikaan. Tää on meille huomattava parannus.

Nyt nukutin makuupussissa, nostin siiä viereen syömään ja takaisin kehtoon, tuntuu toimivan. Kiitos vinkistä, tosiaan voi olla että se kylmä sänky on ollut se joka on herättänyt.

Nyt mä mietin että onko muut huomannut Disflatylin käytössä että se ilma tulisi lääkkeen annon jälkeen tietyn ajan päästä ulos?Mä olen antanut kaksi kertaa päivässä tuota, ja nyt mietin,että pitäisikö antaa toinen annos aikaisemmin illalla. Viime yönäkin huuto ja kitinä loppui kahden aikaan kun ensin typy piereskeli kuin rekkamies ja sen jälkeen tuli kakka.

Meillä eilinen ilta oli raivoilua tissillä ristiäisten jälkeen ja itsekin mietin johtuisiko hälinästä ja oudosta päivästä? Samoin oli itkuinen viime tiistai-iltana vauvakerhon jälkeen kun sattuikin olemaan hereillä koko ajan ja siellä oli paljon puhetta ja toiset vauvat itki. Aiemmilla kerroilla on nukkunut suurimman osan ajasta. No eilen nukahti sitten joskus puolen yön jälkeen ja heräsin itse kolmen maissa - on se kumma jos vauva ei herätä niin itse herää. Mutta harvoin meillä yli 3h unipätkää tulee mihinkään vuorokauden aikaan. Kaipa tuo viimeistään sit kun saa kiinteitä, alkaa vähän pidempiä siivuja nukkumaan?

Eilen koitin taas pulloakin noihin raivareihin, mutta pullo ei kelpaa. En vissiin sitten lähde minnekään tässä muutaman seuraavan kk aikana. Tai olen ollut sellaisia 1-2h pätkiä kaupassa ym. mutta pidemmälle ei passaa sitten lähteä.

Ilataraivareista mäkin kirjoittelin muutama viikko sitten: olivat meillä jokailtaisia ja ahistutti oikein, kun tiesi illan lähestyvän. Mutta meillä apu löytyi vähän puolivahingossa: lähetään nyt joka ilta kuuden maissa kärrylenkille ja Hulda saa nukkua kaheksaan asti. Sit joko herää ite tai me herätellään. Jaksaa valvoa tunnin, jonka jälkeen mennään yöunille ja kas: ei huutoa lainkaan koko iltana!!! On nyt toiminut toista viikkoa. Mut heti, jos rutiini poikkeaa, niin huuto is bäk. Kandee kokeilla, josko muillekin auttais se, ettei ole "yliväsy". On meinaan huomattavasti mukavampaa syöttää, kun ei ole raivolla väritetty ilta.. ja muutenkin. [:)]

Meillä taas eilen illalla raivottiin. Koitin mennä sänkyyn makaamaan ja siellä rauhassa syöttämään mutta ei kelvannu, joten tutti esiin (vauva ei syö tuttia juuri ollenkaan yleensä - joskus autossa tai shoppaillessa käytän sitä, mutta ei pysy suussa) ja nukahti hetken itkeskeltyään tutti suussa ja sitä ahkerasti imien. Koitin vauvan rauhoituttua tarjota rintaa, mutta raivostui, joten palasin tuttiin ja vauva nukahti. Tiesin, että nukahti nälkäisenä, joten taas kävin niin kuin edelliskerralla, että lyhyiden unien jälkeen söi rauhassa ja jatkoi uniaan.

Lila älä mökkiydy [:)] ite ajattelin, että parempi vaan totuttaa vauva hälinäänkin, käydään ahkerasti kylässä, että tottuisi! En halua, että vauva tottuu siihen, että pystyy nukkumana jne. vain hiirenhiljaisuudessa, joka meillä tietty kotona yleensä on, kun ollaan kahdestaan päivät.

Nyt ajattelin mennä sitten tuolla tuttimenetelmällä jos sattuu useammin vielä. En ressaa nälkäisenä nukahtamisesta kun näköjään sitten hetken päästä herää rauhassa syömään! Et tutti suuhun ja rauhassa lepäämään vierekkäin [:)]

Äskenkin päivällä vauva itki ja suuttui, söi ja raivosi, tuli röyhtäisy ja luulin että se olisi vaivannut, mutta itku jatkui silti. Nukahti sitten olkapäätä vasten, laitoin vaunuihin ja hetken päästä heräsi tyytyväisenä. Laitoin lattialle kirjaa kattelemaan ja siellä loikosi pitkään tyytyväisenä ja nukahti sinne! Pidin varmaan taas liian paljon sylissä tässä välissä! Huomaa, kyllä että sylissäolo on pikkuiselle pitemmän päälle rankkaa! joskus itkun syynä voi olla toi sylissä kanniskelu ainakin meillä...

Mirde toi on varmasti toimiva vinkki! Ite huomaan, että meillä menee iltapäivät paljon paremmin, jos heti puolenpäivän aikana käydään vaunuilemassa. Jos jää myöhemmäksi niin on semmoista syö vähän- nukkuu vähän - itkeskelyä- iltapäivä. Ei saa mitään tehtyä kun itkeskelee silloin.

Meillä on ollu jo muutaman viikon ajan tietynlainen rytmi. Joka päivä tietysti on hieman erilainen, mutta pääpiirteittään osaan jo sanoo miten rytmi menee.

Poika nukahtaa itsekseen sänkyyn illalla 21-22 välillä. Ekan kerran syö 02, toisen kerran 05. Seitsemän aikaan herätään. Noin tunnin päästä käy aamu-unille, jotka kestää 0,5-1h. Tästä eteenpäin poika aina valvoo 1-2 tuntia kerrallaan ja nukkuu 2-3 tunnin pätkissä. Illalla viimeisiltä unilta herää 19-20 välillä. Näin siis tällä hetkellä, saas nähdä miten huomenna[;)].

Meillä poika simahtaa iltaisin n. 22 aikaan ja herää sitten vaihtelevasti 02-04 aikaan syömään (kerran siis syö yöllä) ja sitten aamulla puoli kasin aikaan seuraavan kerran. puolilta päivin alkaa väsyttää, nukkuu sillon vaihtelevasti puolesta tunnista tuntiin -tohon aikaan ajoitan yleensä vaunulenkin. Muuten sitten kukkuukin hereillä melkein koko illan, välillä saattaa ottaa vartin torkkuja! Tosi vähän on alusta asti nukkunut päivisin, tykkää vaan enemmän tuijotella ympäristöä silmät pyöreinä. On vissiin tullu isäänsä, anoppi kerto ettei sekään nukkunut päivisin ku pieniä torkkuja. Ihan kiva että on poika hereillä päivisin ja nukkuu yöt noin hyvin, mutta äippä ei oikein sitten voikaan/ehdi tehä päivällä mitään omia juttujaan [;)]

meidän rytmi on suunnilleen tälläinen joka päivä, tietty välillä tulee poikkeuksia..

9-9.30 heräillään
10.30-11 nukahtaa, nukkuu 30-60min
12.30-13 lähdetään käyttämään koirat ulkona jolloin nukahtaa vaunuihin, nukkuu vaihtelevasti 1-4h
18-19 nukkuu 30-60min
21-23 ruetaan yöunille

yöllä yleensä syö 2-4krt..riippuu mihin aikaan rupeaa nukkumaan ja nukkuuko 2h vai 4h pätkiä...

Poika kävi tänään ekaa kertaa nukkumaan jo vähän ennen 21, jeee! Saa tosin nyt sit nähdä monesti syö ja monelta aamulla intoutuu heräämään. Nukkumaan tietty itekin pitäis tästä jo mennä, mut ei malta, ei...

Käytiin eilen ostamassa auto Kuopiosta, poitsu oli tottakai mukana. Toinen nukkui ihan koko matkan (155 km/suunta), lukuunottamatta syöntihetkeä huoltoasemalla [:)]. Oli kyydissä koeajollakin, piti testata yltääkö uuden auton turvavyöt kaukaloo kiinnittämään ilman jalustaa.

Illalla huuteli tyypilliseen tapaansa enemmän, mutta tosi väsy oli poika. Vietiin kahdeksan jälkeen jo sänkyyn, ekan kerran heräsi yhden jälkeen yöllä. Ja aamulla heräsi kuuden maissa..Eetu on aamuisin tosi ihanalla tuulella yleensä, hymyilee ja naureksii vain, hihkuu onnessaan..ja äiti ja isi on ihan in loooov <3..nyt sit nukkuu sitterissä..mikäs siinä ollessa ku maha täynnä ja kaikki hyvin [:)]

Meidän neiti söi eilen salkkareitten aikaan, nukahti isänsä syliin hetkeksi, heräsi ja n. 21.30 vein sänkyynsä. Nukahti sinne itse ja heräsimme syömään klo 06.50 [:D]

Nyt iso X seinään!

No huh huh Nemiah, tosta voi vaan haaveilla! Mahto olla hieno tunne aamulla[:D][:D]

Mä olen kans tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseen, Aleksi valvoo illalla 19-23.30 ja nukkuu siitä 5.30-6 asti ja sit syö ja nukkuu vielä 10 asti. Itellä ihan "pöhnä" olo kun tulee nukuttua niin paljon. [:D]

Takaisin