Millaisissa jaksoissa teillä nukutaan/valvotaan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei o tosi noi teidän pitkät yöunet Esikoinen ja Nemiah! [:D] Siis, kyllä mekin nukutaan, yleensä 24-09, mutta välissä syödään 2-3h välein (eka pätkä yleensä 3h, joskus jopa 4)

Imetättekö vai pullosta? Aattelin vaan, että kuinkahan kauan me mennään täysimetyksellä, ei ole poika vaikuttanu nälkäiseltä, siis ihan tyytyväinen kaveri ja kasvanu hyvin, mutta heräillään kyllä syömään usein, mietin saisko korvikkeella lisämaitona pitemmät unet...

Lidia, meillä on sama rytmi kun teillä, eli hyvällä tuurilla pisin pätkä on 4h, yleensä 2-3h välit. Mulla on myös täysimetys ja lisäksi typy on aika hoikka (6-viikkoisena 56,2cm/4192g) mutta ei suostu juomaan pullosta korviketta. Mutta on kuiteskin tyytyväinen pääosin, paitsi tietenkin tissi-itkua on iltaisin paljon - en tiedä onko nälkä vai haluaako vain siihen lähelle. Meillä on nyt matkarattaat sisällä ja olen iskenyt niihin kantokopan -  ihan paras tapa nukuttaa päivällä ja saa tarvittaessa sisällekin nukkumaan "vaunuihin" ja heijattua takas uneen jos meinaa herätä. Typy yleensä aina havahtuu 30min nukuttuaan (paitsi öisin thank god), mut vaunuissa voi nukahtaa uudestaan jos niitä silloin liikuttaa.

meillä on ihan hassu rytmi..

Illalla menee nukkuun vasta 23-00:30 (en millään saa aiemmin nukahtaan, toinen on ihan virkku, välillä nukahtaa itekseen, välillä ei kelpaa kun tissi ja syli) herää sit yleensä ekan kerran 4-5 aikaan syö, ehkä, ja jatkaa unia 8-10 asti.. Hereillä sit pari tuntia, syöntiä, pesu yms touhotusta leikkimatolla, ja sit syö vähän lisää ja menee ulos vaunuihin nukkuun.. Tästä se outous alkaa eli vaunuissa nukkuu aina
Vähintään neljä tuntia, nyt parina päivänä viis tuntia ja ylikin! Ja sit kukkuu lopun iltaa hereillä, ehkä 2 minsan unia syömisen jälkeen...

kivahan tuo on että saa hyvin nukuttua mutta mulla ehtii jo tuleen ikävä ja sitten taas illalla olisi kiva jos ottais pienet unet johonkin väliin niin ehtis käymään saunassa/suihkussa... Nyt menee niin myöhään nukkuun että mä tipahdan aina kanssa heti.. No hänen tahtiinsa mennään vielä kuukauden verran, jos sitten kolmen kuukauden jälkeen rupeaa opetteleen rytmiä kun se kerran on mahdollista silloin alkaa opettaan...

Haniliini, meillä ainakin jos neiti ehtii siihen itkuun asti, eli herää, niin kestää nukahtaminenkin sitten sen tunnin...
Jos jo ennen itkua ehtii tissin saada suuhun niin pääsee jopa heti röyhyn jälkeen nukkumaan!!
Syö myös paljon rauhallisemmin, eli ei mene niin paljoa ilmaa syödessä mukaan.
Tietty riippuu varmaan vauvasta, meillä neiti vaan niin helposti ärsyyntyvää laatua, eikä helpolla rauhoitu.. [;)]

Haniliini herään yleensä siihen öhinään ja syötän saman tien, itkuks ehtii mennä harvoin, vaan jos oon ite tosi väsyny ja herään huonosti. Varmaan syö niin rauhassa, että vaikka en koskaan röyhtäytä yöllä niin ei valita mitään vatsavaivoja, eikä pulauttele yöllä. En o antanu korviketta kuin kerran, pelkään, että jos sitä antaa lisämaitona useinkin, että maidontulo vähenisi ja olis pakko antaa korviketta aina lisäksi.

Kahtena yönä ei ole onnistunu pelkkä kyljen kääntö kertaakaan. Eli taas syödään yöllä 2,5 - 4 tunnin välein. Se tuo kaden lutkuttaminen on niin kivaa yölläkin et ei huoli tuttia ja vasta ku saa tissiä nii rauhottuu. Viime yönä kaksi yritystä 15 ja 20 minuuttia ku vaan nostelin tuttia suuhun ja toivoin et nukahtais, mut ei.

Meillä poika syö illalla vuorotellen tissit ja välissä annan 20ml korviketta "janoon" (klo 19-23.30) ja sit ku syö viimesen kerran tissit tyhjiks nii nukahtaa. Eli korviketta menee tosi vähän. Sama homma aamupuolella, ensin tissit, sitte n. 20ml korviketta ja nukahtaa.
Välillä poika unessa, ei kerkee herätä, välillä on tillottanut mobilea n. puoli tuntia ennen ku hermostuu ja itse herään. [:D] Eli ei vaikutusta unien pituuteen sillä herääkö vai ei, näin ainakin meillä! [;)]

No eipä ollut viime yö samanlainen, neiti nukkui 22-04 ja 05-09.
Meillä käytössä korvike ( en saanut ikinä imettää [:(]) ja nythän me olemme aloittaneet jo vellitkin eli vellin annan illalla ennen nukkumaan menoa.

Meilläkin meni rytmi eilen päin persettä! (anteeksi kielenkäyttöni)
Oltiin Aleksin kummin luona illalla kolme tuntia ja siellähän se ei sit osannu samalla tavalla nukkua iltapäikkäreitä kun kotona yleensä joten nukahti illalla jo klo 22 ja sit puol 3 söi ja seuraavan kerran puol 5 ja seuraavan kerran puol 7 ja sit puol 9. [:@] Että se siitä upeasta yöstä! Ja tänään poika menee mummolleen vähäks aikaa ku me mennään omalle tontille puuhailemaan pihahommia. Ja tää kuuluu ehkä jurputukseen mut se mun anoppi on semmonen et se ei taho antaa sit poikaa takas meille vaan yrittää omia sitä koko ajan. [:@] Nyt en todellakaan jaksas sen kanssa tapella asiasta että se on kuitenkin meidän lapsi!!!
Vaikka ei toi rytmi ainakaan voi enemmän perseelleen mennä. [:(]

Meillä tyttö herää iltauniltaan aika tasan klo 21, sitten valvotaan pari tuntia, ja sitten syötön jälkeen nukahtaa yöunille. Eka unipätkä on 4-5 tuntia, sitten 10min pikasyöttö ja toinen 3-4 tunnin unipätkä. Yleensä aamusyöttö on siis 7-8 aikoihin, jonka jälkeen tyttö nukahtaa (valvottuaan siinä 30min-tunti) vielä pariksi tunniksi. Ylös noustaa 9-11 aikoihin, jolloin hoidetaan aamupuuhat (vaipanvaihdot, pesut yms.). Sitten ei nukutakaan koko päivänä kunnon päiväunia, vaan tyttö valvoo aina 1-3 tuntia kerrallaan ja nukkuu välillä max. 30min. Illalla kuitenkin nukahtaa yleensä 19 aikoihin ja nukkuu sen pari tuntia ennen kuin herää klo 21... :)

Eilen tosin nukahti jo kahdeksan aikoihin, söi 21.30 ja jatkoi unia aina kolmeen saakka...

Se on muuten jännä, että illalla ja päivällä tyttö nukahtaa yleensä vain syliin, mutta aamusyötön jälkeen tytön voi pistää omaan sänkyyn ihan hereillä ollessa ja siihen se on toistaiseksi aina itsekseen nukahtanut!

yhdeksältä illalla tyttö söi 140ml pullosta ja nukahti syliin.. kun vein sänkyynsä nii 5min ja tutti tipahti ja tyttö heräsi.. käyn laittamassa muutaman kerran tuttia uudestaan suuhun.. yhdentoista aikaan otan syliin ja annan 70ml lisää maitoa.. tekee tässä vaiheessa kakan.. pesemme pyllyn ja vaihdamme vaipan. tyttö nukahtaa taas syliin, mut heti sänkyyn laskettaessa herää. ehkä 5-10min hiljaa kun syö tuttia. sitte alkaa taas ähinä ja kitinä. katson kelloa kun viimein rauhottuu 00.50.. nukkuu 3.00 asti. syötän 140ml. nukahtaa taas syliin mut sama homma kun yrittää sänkyyn laittaa. puoli viisi herätän miehen et voisiko yrittää saada tytön nukkuun. puoli kahdeksalta mies herättää kun hänen pitää lähtä hammaslääkäriin. ähinää ja kitinää puoli yhteentoista asti, molemmat olemme olohuoneessa. yritän nukkua sohvalla ja tunkea tytölle tuttia suuhun. yhdeltätoista syötin 160ml ja nyt on nukkunu 10min sylissä kun tätä naputtelen. on todella mukavaa hoitaa vauvaa... [:@][:@][:@][:(][:(][:(]

edit: tai sitten ei nuku

Jaksamista Grenie

Yhtää en käännä veistä sun haavas mut täälä taas aamupäivän ne pienet päikkärit, jotka kuuluis olla puol tuntii - tunti pituset nii onki ny jo venähtäny 2tuntii 45min mittasiksi, eikä tuolla liikettä näy vieläkään.

Se niistä rytmeistä. Nää pienet pirut nukkuu silloin ku niitä huvittaa ja valvovat silloin ku niitä huvittaa[;)]. Johonki piti lähtee puolilta päivin. Ei vissiin lähetäkkää.

Nyt saatan pilata kaiken, mutta pakko hehkuttaa kaikkien meidän yövaikeuksien jälkeen! Toissa yönä eka 5 tunnin pätkä pojan elämässä ja nyt tänä yönä reilu 5 ja puol tuntia yhteenmenoon![:)] Oon niin onnellinen, että. Tosin realisti sen suhteen, että luultavasti ei jatku näin pitkään, mutta olis kyllä hienoa jos yöt vihdoin alkais sujumaan. Toisetkin pätkät päälle 2 tuntia. Niin mahtava tunne kyllä kun on tottunut heräilemään puolentoista tunnin välein.

Tästä pitkästä pätkästä aiheutuu kyllä se ongelma, että pitäis saada poika herätessään syömään molemmat tissit tyhjiksi, mutta nukahtaa ennen kun ensimmäinenkään on tyhjä. Täytyy keksiä joku ratkaisu, ettei joka yö tarvii mennä pumppaamaan.

Joo, oon tyytyväinen meidän öihin! Eka kuukausi (tai no, melkein 6 viikkoa) ei nukuttukaan ollenkaan yhtä hyvin, vaan silloin huudettiin naama punaisena päivät ja yöt, sit aloitettiin rela-tipat ja heti tuli tytöstä tyytyväinen ja rupesi nukkumaan öitä! Ihan mielellään tosiaan nukun noita 9-12 tunnin yöunia muutamalla syötöllä ja valvon päivät. :) Tsemppiä teille, jotka joudutte enemmän valvomaan!!

Eemi03, meillä on sama meininki tänään! Yleensä tyttö nukkuu vain max. 30min kerrallaan, nyt on tyytyväisenä _vaunuissa_ (mikä sekin harvinaista!) nukkunut jo 1,5h!

Pupsu: Meillä kyllä nukutaan yleensä pitkät päikkärit 3-6 tuntia mut ne alkaa yleensä tässä puolen päivän aikaan. Toisin kun nyt eli just herätty. Ja vaunuissa nukkuu kaikkein parhaiten. Paremmin kun yöllä sängyssään.

mä en voi tehdä päivisin mitään kotihommia tms. koska poika ei vaan yksinkertaisesti nuku kun 15min tai max. 30min päikkäreitä, kaikki mitä ehtii just alottaa ku toinen nukahtaa jää aina kesken.. Onneksi sitten nukkuu yöt tosi hyvin, eilen illalla söi yheksältä jonka jälkeen nukahti ja heräsi vasta viideltä aamuyöllä syömään! Muutenkin herää vaan kerran yössä.. Mutta oon miettinyt, että eikös vauvat just tarvisi paljon unta palloon, päikkärit ois just siksi tosi jees ja oonkin ajatellut että onko joku vikana ku meillä ei vaan nukuta [8|] ainoa missä päivällä suostuu pidempään nukkumaan niin on vaunut, sillon kun ne on LIIKKEELLÄ.

Edellisessä asunnossa nukku meidän kans samassa huoneessa, sillon nukku kerran 7 tuntia putkeen ja sen jälkeen nukku 4-6 tuntia ekan pätkän ja saatto herätä kerran tai pari yössä syömään. Ekat pari kolme viikkoa siis meni kolmen tunnin välein syötöillä. Me tuossa reilu pari viikkoa sitten muutettiin isompaan kämppään ja pojalla on sit oma huone tässä asunnossa. Niin nyt se sit posottelee jo täysiä öitä. [:D] Viime yönäki se nukku 11.5 tuntia. [:D] [:)]

minnikristiina huutele vaan [:D] juon kyllä kahvia, mutta usein ehdin sen kupposen ääreen ekan kerran vasta iltapäivällä, en sitten tiedä onko sillä vaikutusta asiaan. Huomaa kyllä että pojalle iskee se väsy tossa 11-12 aikaan päivästä, mutta ei vaan osaa nukahtaa ja sitten alkaa ähinä ja itkeskely. Tai sitten vaan saattaa tuijotella silmät suurina ympärilleen [:)] Kahvia oon juonut muuten nyt vasta parin viikon ajan, aiemmin ei oikein ees maistunutkaan. Poika on kuitenkin jo laitokselta saakka valvonut samalla tavalla päivisin...[:-]

No höh, toivottavasti se tosta pian muuttuu! Sitä vaan oli mielessä että mä kun huomaan ihan selkeen eron siinä juonko kahvia vai en, tai siis todellisuudessa juon kyllä kahvia, mutta kofeiinitonta. Aloitin tän Riian ollessa muutaman viikon ikäinen, kun hänkin oli silloin huono päivisin nukkumaan... Ja nyt kun mulla on "mun kahvi" -kuten mieheni sanoo, loppu ja olen juonut tavallista kahvia kolme päivää niin Riia on taas ollut hieman levoton, ei malta näin päivisin nukkua edes tuntia kerrallaan, ihan katkonaista touhua. Ja perhana kun sitä "mun kahvia" saa vaan tosta jätticitymarketista (tai en ainakaan muualta ole löytänyt), eikä jaksais ihan yhden pussin takia sinne lähteä! [:@]

P.S Toi kofeiiniton muuten on oikeasti yllättävän hyvää kahvia, vaikkakin TIETYSTI tätä myöten myös kalliimpaa [>:]

Takaisin