Millaisissa jaksoissa teillä nukutaan/valvotaan?

Meillä tyttö nukkuu sisällä vain 30min pätkiä päivisin - jos vie vaunuilemaan niin saattaa nukkua useamman tunnin, mutta silloinkin puolen tunnin kohdalla havahtuu ja vaunujen pitää liikkua että pääsee uudestaan uneen. Noita 30min unia on noin kolmet (klo 11, klo 13 ja klo 19) ja yleensä klo 15 maissa vaunulenkki jossa nukkuu 1-2 tuntia.  Ja iltaisin ei nukahda ennen puoltayötä juuri koskaan, yö kestää ysiin asti kolmella herätyksellä.
 
meillä vaan nukutaan ja nukutaan.. ei ihme että julius kasvaa hurjaa vauhtia..
öisin menee nykyään n. 9 tuntia putkeen, sit ruokaa ja tunti vielä..sit n. 1,5 h hereillä
ja sitten 4-5h päikkärit.. illat meneekin sitten melkein valvoessa ehkä ottaa jotkut 30-45 min nokoset
joskus tai jos lähden lenkille niin sitten vaunuissa simahtaa lenkin ajaksi.. nukkumaan nykyään
yhentoista kieppeillä..

hyvähän se vaan on että nukkuu mutta tuntuu että menee päivät hukkaan kun päikkäreiltä herää
vasta välillä neljän aikaan! ja nyt sillon alkaa tuleen jo PIMEÄ!!
 
Mirde: Tarkoitin tuolla 5 tunnilla, että ne kahdet päiväunet on ehkä yhteensä maksimissaan sen verran[:D] Yleensä yhteen putkeen nukkuu korkeintaan sen 3 tuntia ja hyvällä tuurilla samana päivänä voi tulla toiset 2 tunnin unet, mutta yleensä se taitaa mennä niin, että jos toiset unet on tuon 3h niin toiset jää tuntiin.

No pääasia, että nukkuu edes jonkinlaisia päiväunia, sama se mikä tuntimäärä[:D] kauhulla odotan niitä hirmupakkasia kun kaikki päiväunet nukutaan ulkona ja sisällä ei todellakaan suostu nukkumaan kun max. 20min!
 
Ah, okke Madie [:D] Mä joa ajattelin, että siellähän ei muuta tehä kuin nukutaan.. [:D] Vaikka just tänään on ollut täällä erityisen hankala päivä.. aamulla normimeininki ja 50min unta ulkona vaunuissa. Sit heräs ja valvoi yli 2h IHAN kanttu vei-väsyneenä.. mut ei millään uneen.. lopulta nukahti vaunuihin sisälle. Mulla meni pastat ihan mössöks kattilassa, kun en ehtinyt keittää kypsäksi neidin vaatiessa huomiota.. ja sit jätin ne lilluun sinne veteen.. Joo-o.. teen vedin ruuan jälkeen seisaallani tiskialtaan päällä ja toisella kädellä hytkytin vaunuja. [:D] Nyt jo naurattaa. Mut ei oo aina helppoa. Silti, päiväkään en vaihtaisi pois.. <3 [:)]
 
Hugo saattaa kans nukkua n 4-4,5h yhteensä kahdessa jaksossa päikkäreitää ulkona - sisällä just tuommoisia pikkupätkiä, joskus harvoin jopa 1h...
 
Jasper on nukkunut vasta syntyneestä asti todella hyvin herää kerran yössä syömään!
Yö unille menee n. 22 aikoihin herää syömään 4-5 aikoihin ja sit seuraavan kerran 8-9 aikoihi jolloin samalla herätään! Päivä unia nukkuu yleensä yhdet pitkät n. 3-4 tuntia ja sit alku illasta ottaa yhet pikku päikkärit puolesta tunnista tuntiin [:)] Jasperilla selvästi jo uni rytmit alkanu tulemaan!
 
Meillä mennään nukkumaan yleensä klo 23-00 ja yöllä on pari kolme kertaa herätys syömään ja aamulla kunnolla herää 8-10 välillä. Sais kyllä vähän aikaistua tuo rytmi kun ei itse pääse nukkumaan ennen kuin vesseli nukkuu.

Päivällä nukutaan välillä puolen tunnin, välillä parin tunnin unia. Vaihtelee tosi paljon, ulkona voi nukkua pidempäänkin. Harvoin nukkuu pari tuntia päivällä.
 
Meillä nukuttiinkin sitten 9h viime yönä!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heräsin ite siinä 8h kohdalla ihan pöhnässä ja paita ja sänky maidossa kun tissi vuotanut [:D]
En sitten enää saanut unta kun pakotti aika paljon maidon määrästä, mutta aika huisia!!
Muuten meni ilta ja aamu ihan normaalin rytmin mukaan, jäi vaan ne yö-syötöt ja heräämiset välistä...
Taitaa olla ainutkertaista, mutta nautitaan nyt tästä olosta!

Ja aamu vaan parani, kun mies toi aamiaisen sänkyyn ja ilmotti että mulla on tänään "etukäteis-synttärit",
kun se on töissä mun oikeet synttärit.. On varannut jalkahoidon ja kasvohoidon ja sitten illaksi pöydän raflasta
ja kerännyt mun läheisimmät tyttö-kaverit kasaan että pääsen vähän tuulettumaan [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Ihan pelottavan hyvin alkanut päivä!
 
Ihan kateeksi käy J.J. Meillä ei kyllä toivoakaan tommosista unista. Onko teillä yleensä kuinka pitkät yö syöttö välit?
 
Mulla kyllä käy kateeksi tuo J.J:n miehen huomaavaisuus. Muistahan kiittää miestäs. Harvalla on miestä joka noin ihanasti ajattelee sua. Suunnittelee ja järjestää hemmottelua[:)].
Meil kävi ihan samalla lailla ku Siina nukkui yhtenä yönä pari viikkoa sitten 9 tuntia. Siis minä heräsin klo 5 maitolammikosta.
 
Pitkään aikaan en oo ehtiny kirjottamaan (siis pariin päivään[:D])ja on mahtavaa huomata heti miten parissakin päivässä tässä vaiheessa muksujen kehitystä alkaa rytmit muuttumaan. Meillä on poika jatkanu jo kuukauden suht samalla rytmillä, ai että kun odotan sitä et nukkus enemmän kun 3h putkeen yöllä... Oon alkanu miettimään pojan siirtämistä omaan huoneeseen, jos vaikka vaikuttas unien pituuteen. Mies tuntuu pitävän aina sen verran öisin meteliä et se varmasti vaikuttaa pojan uneen / heräämiseen unen herkässä vaiheessa.
 
Joo Eemi, oli kyllä ihanasti tehty mieheltäni, mutta se on kyllä semmoinen aarre ollut aina.... [:)]

Neccu, yleensä yön ekat unet on 3-6h, ja tokat 3-4h, eli ihan hyvin aiemminkin mennyt, en ollut vaan tajunnut sitä
kun oli se hirmuinen koliikki, jotenkin kaikki oli niin kaoottista ja sumussa ettei oikeen osannut
nauttia mistään kun oli niin väsynyt ja stressissä koko ajan.. [&o]  Nyt kun tajunnut että aika monilla mennään
jopa 6kk niillä max 3h unilla öisin, ja meilläkin nyt on max puoli tuntia huutoa/kiukkua iltasin, joten ihan mahtavasti
parantunut tilanne siitä 8h huudosta ja saadaan ihan "kunnon" pätkiä nukkuakin!!

Muutenkin rytmi on aika selkeä, tunnin heittoja tulee uni/päikkäri-rytmiin riippuen päivästä, mutta
tosi selkeet ajat on miten tyttö nukkuu.
 
meillä on monesti eka pätkä n.6h ja seuraava 3-4h 
ennätys nukkumisessa oli 8h ja oli kyllä tissit aikas mojovat [:D]
 
Meillä poika menee nukkumaan illalla klo 20 aikoihin ja herää 06.20-08 välillä. Päivällä ei sitten väsytäkään. Pieniä 15-30min unia ottaa maidon päälle. Eipä siinä ehdi paljoa vielä tekemään mitään. Tuosta yöunien pituudesta olen tyytyväinen mutta päivät menee sitten menee.

Poika on ruvennut jo kovasti kuolaamaan ja yöt on vähän levottomia. Mietin vaan, että voisko tehdä jo hampaita...
 
Hitto, nyt on parina yönä nukuttu tosi levottomasti. [:@] Eka pätkä minkä nukkuu, yleensä 3-5tuntia, niin saa olla tutia laittamassa suuhun tasatunnein, mut nukkuu kuitenki ne välit. Sit alkaa taas ähinä ja pyöriminen ja tuti suuhun! Ihan inhottaa ku muuten yöt menee 1-2 syötöllä mut mä joudun heräämään alkuyön tunnin välein! [:@] Ja ei siinä mitään jos poika nukahtas 20-21 mut ku se nukahtaa 23-00 jolloin jo itekki rupee nukkumaan samantein.
Mitähän tää meinaa? TUnteeko se olonsa turvattomaks pinniksessä? Vai näkeekö unia vai mitähän tämä on..
 
meillä herättiin klo 23-8 välillä semmoset 7kertaa. [&:] jospa se niistä rokotuksista. mut kyllä muutenkin nykyään on alkanu heräämään sen 3krt yössä syömään.
kateellinen JJlle, mulla oli viime kuussa synttärit ja mies ei muistanu mitenkään, aamulla ennen ku meni töihin niin sano kerran että onneks olkoon. siinä se. [:@]
 
meillä on kans ruvettu heräilee useimmin taas.. [8|] oon ihan poikki, vaikka ei typy syökkään ku n.3 krt yössä.. mutta kun jo tottui siihen että saa ainakin sen ekan 6h pätkän nukkua tai tehä mitä tahtoo.. noooh kaippa se tästä taas [:)]
 
Sama vika täälläki. Aina ennen neuvolaa on tilanne parempi. Et saa siellä snaoa et hyvin menee yöt. Nukku ekan pätkän 6 tuntia ja sit 3-4. Mut sit neuvolan jälkeen taas tilanne muuttuu ja ny meneekin se ka pätkä vain 2-4 tuntia mut onneksi saattaa se toinen olla myös 4 tuntia mut saattaa olla vain 2 tuntia.

Ja sit ku ennen ne aamun ekat päikkärit nukahti vaikka leikkimatolle. Ei tarttenu huomata et oho ompas se jo väsynyt nii se jo suunnilleen nukkui. Mut nyt ei enää onnistu. Piru viä. tänäkin aamuna piti huutaa puol tuntii enneku se nukku. Ja ny illalla isi ei ollu saanu pikkuilta unille ollenkaan.  Mä en tiedä mitä toi tyttö on ruvennu jatkuvasti huutamaan tota nukkumista. Koko ajan taas vaan pahenee. Ymmärrän kyl ihan hyvin et mies halua jäädä sen kanssa koko päiväksi maanantaina ku ei ole sitä tissiä antaa rauhokkeeksi. Sillä saa yleensä edes hetken hengähdystauon.
 
Eemi, meille eilen neukkulassa täti sanoi tuosta kiukuttelusta, jota meilläkin ollut nyt viikon verran
(JA sen viime viikon 9h unien jälkeen herätäänkin 2-3h välein.... [&o][&o][&o])
että tuollaiset ajoittaiset kiukuttelu "kaaudet" johtuu usein ihan vaan siitä että vauva on juuri oppimassa
jotain uutta, jokin asia kehittymässä kovaa vauhtia yms. jolloin se on jatkuvasti super virittyneessä tilassa.
Vähän kuin olisi juonut liikaa kahvia: johonkin olisi kovaa mentävä mut ei ihan tiedä minne.... [;)]

Tällä ajatuksella mä sitten lohduttaudun kun neiti kiukkuaa ilman mitään syytä, nyt kun koliikkikin on enää
ihan max puoli tuntia iltasin, yleensä ei enää koliikki-huutoa ollenkaan [:)][:)][:)][:D]
 
Mun serkulle oltiin kans sanottu, et vauvalla on "aivomyrskyjä" ja sen takia niillä saattaa olla kausia, jolloin uni on levotonta ja vauva heräilee paljon. Meillä meinaan oili viikon jakso, kun nukuttiin huonosti, mut sit se taas tasaantu.
 
Takaisin
Top