Millaisissa jaksoissa teillä nukutaan/valvotaan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nukuttiin viime yönä ensimmäistä kertaa 7tunnin yöunet [:)][:)][:)][:)][:)][:)]

täälläkin ollut super yö... 6h, 5min syöttö, 3h 5 min syöttö, ja 2h... Joka kerta sänkyyn vielä kun poju on puolihereillä niin on nyt oppinut nukahtaan itse...!

Voi kun jatkuis näin... Vielä jos toivoa saa niin iltanukahtaminen voisi tapahtua vähän aiemmin (nyt oli n. 22:45, tosin sekin oli suuri edistysaskel viime viikon reippaasti yli puolenyön nukahtamisiin..)

Grenie:Vähän komppailen tohon synnytyksen jälkeiseen masikseen... Siskoni poikansa saatuaan, huolehti vaan vauvasta, ja unohti itsensä.... Vakava asia ja jos yhtään siltä tuntuu niin jonkun kanssa jutteleen... Häntä ei saatu, aina jos asiaa otettiin esille niin välit poikki moneksi kuukaudeksi... tuntuu että nyt vasta käsittelee niitä asioita kun mulle tullut vauva... en sitä sano että tästä olisi kyse, mutta itse oon ainakin omalla kohdallani vähän ns. korvat höröllä että itsellä on kaikki hyvin...

Meillä menee nykyään niin et 22.00 vaipan vaihto, syöttö ja sänkyyn. Wilma nukahtaa yleensä 23 mennessä ja herää syömään n. 05, tänää heräs 05.40 [:D] sit nukutaa viel 8-9 asti... Anoppi oli sanonu et mitä paremmin nukkuu päivällä ni sen paremmin myös yöllä ja pitää paikkaas koska mä pidin vähä niinku hereillä enempi päivisin et nukkuis yöt mut ei ollu toivooka ja nyt ku neiti nukkuu melkee suurimman osan päivästä ni nukkuu myös yöllä [:D]

Oon kans kuullu et uni unta ruokkii. Tällä hetkellä meillä valvotaan sekä päivällä että yöllä, että sit osaa olla rasittavaa!! Nukkumaan menee 21-22, nykyään lähempänä 21 ja sängystä noustaan 07, mut siinä välissä sit onki useempaan otteeseen valvomista. 

Ed yönä tuli lisää enkaa yöuniin piirun verran vajaa 9 tuntia!!![:D][:D][:D] Viime yö vähän lyhempi 6 tuntia pisin pätkä, mut ei inahdustakaan siinä välillä.

Vaihtelee vaihtelee kyllä edelleen ja hurjasti!

Nukkumaan klo 21-23.30 ja hereille 8.00-9.30 ja välissä heräillään yleensä eka pätkä 3h ja sen jälkeen 1-3h välein!

Päivällä nukutaan miten sattuu, kuitenkin ekat päikkärit vaunulenkillä 11-13 välillä, kestää ehkä 1,5h (tai niin kauan kuin vaunut liikkuvat). Loppupäivä onkin joko niin, että välissä nukutaan sikeitä unia yli tunnin tai sitten niin, että aamupäikkäreitten jälkeen vain jotain 5-15min pätkiä...

Illalla nukkumaan joko rauhassa syöden tai puolen tunnin - tunnin itkujen jälkeen nukahtaa ja herää hetken päästä syömään. En tiedä mikä noihin iltaitkuihin vaikuttaa - välillä itkut ihan normi kotipäivän jälkeen, välillä kyläilypäivän jälkeen, välillä niin, että päivällä on nukuttu pitkät päikkärit, välillä niin että päivällä on vain otettu lyhyitä pätkiä. Hieman mietityttää että mikä noita iltaitkuja silloin tällöin aiheuttaa?[8|] Ruoka ei siis kelpaa ja pitää kanniskella. Sit nukahtaa uupuneena ja herää hetken päästä normaalisti syömään ja nukahtaa yöunille saman tien.

En tiedä pitäiskö olla jotenkin säännöllisemmät rutiinit illalla, mutta välillä oon yrittäny mennä ajoissa nukuttaan ja oon sitte syöttäny pimeässä huoneessa 2h [&:] ja luovuttanu sit.

Meillä on nyt otettu takapakkia parina viime yönä. Tyttö on nukahtanut helposti illalla 22-24 aikoihin, mutta ei koko yönä sitten olekaan nukkunut yli 2h pätkää! Viime yönä mentiin nukkumaan klo 22, ja herätykset oli 23, 01, 03, 05, 07, 08.. kyllä olis kiva, jos tutti kelpaisi, ei tarttis joka kerta ottaa syliin ja antaa tissiä että rauhoittuu, kun ei selkeästi joka kerralla ollut nälkä vaan halusi vaan vähän lutkuttaa. En siis ensimmäisestä inahduksesta ota syliin, vaan annan hetken kitistä itsekseen jos vaikka nukahtaisi uudestaan, ja välillä kokeilin vain kääntää tytön toiselle kyljelle. Vain syli ja tissi auttoi nukahtamaan uudestaan.

Päiviin sen sijaan on tullut jonkinlaista rytmiä. Tyttö herää n. klo 9 ja klo 10-11 nukahtaa pienille päikkäreille (eli 20-30min). Sit syödään, seurustellaan ja puuhamattoillaan jonkin aikaa ja n. klo 13 tulee taas uni (toiset 20-30min päikkärit). Ennen kuin mies tulee kotiin (eli n. klo 16) tyttö nukahtaa taas, tällä kertaa pitemmille päiväunille, eli 1-2 tunniksi. Loppuilta meneekin sitten hereillä tai pieniä torkkuja (5-60min) sylissä ottaen. Jos yrittää siirtää sänkyyn nukkumaan, herää takuuvarmasti muutamassa minuutissa.

Vähän tuntuu rankalta, kun ehti jo tottua niin hyviin yöuniin. Päivät jaksoi hyvin ilman pitempiä päiväunia kun yöt meni niin hienosti. Nyt ei millään jaksais, kun ei yölläkään saa nukuttua. [:(]

Lidia10, meilläkin on noita iltaitkuja, oikeastaan joka ilta, toisinaan vaan enemmän ja toisinaan vähemmän, enkä oo huomannut mitään, mikä niitä erityisesti pahentaisi. Joskus vaan on enemmän kitinäpäivä [:)]

Eilen illalla huutamisen ja syöttörumban jälkeen poitsu nukahti puolilta öin ja nukkui 9,5 tunnin unet! Otin jollain aikaa kelloa katsomatta ipanan viereen tissille ja siinä se torkkui puoli kymmeneen. Herrajestas.. Tämmöisiä öitä lisää kiitos [;)]

Yleensä yöunille mennään 22-24 välillä ja herätään syömään ekan kerran neljän maissa. Sitten nukkuu vaihtelevasti vielä 4-6 tuntia lisää. En voi valittaa, ja jatkossa ainakin hetkellisesti päästään nukkumaan "aiemmin" kunhan kelloja siirretään.

Lidia, toi sun viimeinen lause voisi olla mun kirjoittama.  Ei auta vaikka pimeässä huoneessa tissittelee, ei silti nukahda ennen puoltayötä...

Eilen illalla ei sitten oltu vielä ysiltä vaihdettu tytölle yöppöä eikä vaippaa- nukahti sohvalle niin syvään uneen, että varmasti olisi saanut siirrettyä nukkuvana sänkyyn..[:@]  no oisin päivävaatteissa voinut laittaa nukkumaan mutta en täydessä vaipassa, joten oli herätettävä - seurauksena sitten nukahtaminen kamalan huudon kanssa, on tissillä mutta ei malta nukahtaa ja alkaa huutamaan tissi suussa...ja tätä sitten toistuu tuntikausia..

Kello olis ny puol kymmenen kesäaikaa ja meillä vaan nukutaan!!!!! Illalla ei kyllä viittittäs alkaa nukkumaan mut aamulla vedetään sit pitkäksi. Mä kun ajattelin et tää kellojen siirtäminen auttais meillä asiaa vähäsen. No illasta ehkä ku alko eilen jo klo 22 nukkumaan. Paitti et sit piti jo klo 23 syödä[:-]. Ja taas 03.30 ja 06.30. Ja viimesellä kerralla molemmat tissit. Mis ne yheksäntunnin pätkät ny on???? Mähän painelen kohta ostaan sitä maissivelliä[;)].

Meillä nukuttiin ensimmäiset 2,5 kk noin 23.30-10.30. Nyt viimeiset kolme viikkoa on nukuttu ensimmäinen pätkä 6,5-8 h. Mukaan on myös mahtunut yksi 11 tunnin pätkä ja yö jolloin herättiin parin tunnin välein. Ja loppuyö sit herätään kahden tunnin välein.. Niin ja päivällä nukutaan yleensä kolmet päikkärit joiden yhteiskesto pitää olla vähintään neljä tuntia ettei tuu väsykitinöitä..

Tässä kolmen viikon aikana on huomaamatta rytmi muuttunut niin, että nykyään tyttö menee nukkumaan 20-22 ja herää noin 7-8. Ja yhtäkkiä muuttui rytmi kun ensimmäiset pari kuukautta mentiin aikaisintaan klo 23 nukkumaan. Silloin saatettiin ottaa tirsat vielä ysiltä illallakin, mutta todellakaan ei vielä jääty koko yöksi nukkumaan.

Onko muilla muuttunut nukkumiset samalla tavalla? Yks tuttava joskus sanoi, että heillä kans alussa nukuttiin myöhään, mut jossain vaiheessa rytmi muuttui ihan itsellään.

Meillä on nyt viikon verran kanssa ollut tosi vaikeeta nukkumaan meno ja nukahtaminen,
ihan joka kerta kauhee huuto ja kitinä ja venkuilu...  [&o]
Ainut milloin neiti nukahtaa nätisti on yön ekan pitkän nukkumisjakson jälkeen kun on syönyt,
silloin tipahtaa heti nätisti.
Mä oon pähkäillyt että tällaisia kausia tulee varmaan silloin tällöin ja että liittyy siihen että
kehitytään hurjaa kyytiä ja kun aistit paranee niin on vaan kauheesti kaikkea mielenkiintoista,
ei malttaisi nukkua ollenkaan kun kaikkea haluisi kattella ja kosketella..
Sitten ollaankin ihan yli-väsyneitä ja kiukutellaan [8|]

Tämä siis mun teoria [:D][:D]

Kuulostaa kyllä Tintsu ja amie tosi tutulta noi teidän jutut. Meillä se suurin muutos taitaa olla se, että itse yöunen pituus on pidentynyt 10-12 tuntiin. Aiemmin ku mentiin aina vasta puoliltaöin nukkumaan niin herättiin kuitenkin aamulla klo 7-9. Eli yöuneen on tullut pari kolme tuntia lisää. Kun taas tuntuu et päiväunet on ehkä vähä lyhyemmät.

Mä olen kuullu muutaman muun äidin kanssa kertovan et vauva on ihan ite muuttanut rytminsä. Et kaippa se on tavallista. Ja luulisin et kuhan vauvat kasvavat niin se rytmi sit jossain vaiheessa vakiintuu niin, että muutoksia ei juurikaan tule. Ja silloin on parasta itse pitää rytmistä kiinni, koska jos se poikkeaa paljon esimerkiksi menojen takia niin kiukkua tulee ihan varmasti.

J.J toi kiukuttelu kausi alkaa meillä olla pikkuhiljaa vähän helpottamassa (koputtaa puuta[;)] ). Ei ihan joka nukkumaan menolla tartte huutaa. Mut olet varmaan ihan oikeessa et ne on sellasia kausia.

Tintsu, meillä on aika samallalailla mennyt. Eli ekat 2kk tyttö nukahti 23-24 aikoihin ja heräsi 10-11 aikoihin, tietty välissä useita syöttöjä 1-4 tunnin välein yöstä riippuen.

Sit tossa pari viikkoa sitten (eli aika tarkalleen 2kk iässä) tyttö rupeskin käymään yöunille jo 21-22 aikoihin ja nyt noustaan ylös viimestään klo 9, yleensä jo klo8. Syötöt on hyvinä öinä klo 3 ja 6, vaativampina öinä sit useammin. Eikä ennen nukuttu päivällä kuin max 30min kerrallaan, nyt saatetaan nukahtaa ekan kerran jo klo 10.30 ja nukkua parikin tuntia. Sit myöhemmin päivällä toiset päiväunet ja illalla vielä iltatorkut. [:)]

Amie meillä on ainakin just 2kk alkoi silloin tällöin tulla sellaista kärttyisyyttä. Nyt on viime aikoina yhä useammin, ehkä joka 3. ilta ollut sellaista, että alkaa kitinällä, ei suostu syömään ja yrittäessä sitä huutaa vaan enemmän. Rauhoittuu välillä, mutta sitten huuto jatkuu, kunnes nukahtaa. Sit herääkin 15min päästä syömään normaalisti ja jatkaa yöunille tai on reippaana hereillä. Tosiaan varmasti toi aistien kehittyminen vaikuttaa, kun viime aikoina on lelut ym. alkanu enemmän kiinnostamaan ja jutellaan ja otetaan katsekontaktia enemmän kuin ennen.

Lidia10 ja muut, toi kuulostaa niin tutulta! Meillä oli pahimmillaan reilun kahden kuukauden iässä toi kiukuttelu nukkumaan mennessä. Sitä kesti muutaman viikon mut nyt ei ole hetkeen ollut.. Illat meni vauvaa kanniskellessa, hirveä huuto ku näki tissin tai joutui makuuasentoon. Sit kun sylissä (tai missä tahansa) nukahti hetkeksi niin oli taas ihan "normaali", söi ja sen jälkeen nukahti yöunille.

Meillä muuten vauva herättää mut nykyään siihen kun itsekseen juttelee ja touhaa pimeässä huoneessa omassa pinnasängyssä. Sit kun vähän kännykän valolla varovasti kattelee niin vauva innostuu ihan tosissaan. Pakko siinä on sit nousta [:)][:)] Ei vois ihanampaa herätystä olla kuin toisen leveä hymy [:)][:)][:)][:)]

viime yönä ei äiti tainnu saada ku hetken nukuttua. tytöllä on ollu taas maha kipeänä ku rupsuttelee ihan mahdottomasti ja kitisee kun tutti tippuu.. eilen nukkui päivällä vaunuissa kun kävin kävelemässä, kun tulin kotiin nii nukkui kopassa vielä melkein tunnin.

illalla nukahti puoleksi tunniksi joskus puoli kahdeksan aikaan, sitte ku olis pitäny alkaa yö unille nii se ei meinannu nukahtaa ollenkaan. silloin ku tutti oli suussa niin nukkui, mut samantien heräsi ku tutti tippui.

ajoin miehen sohvalle nukkuun et jaksaa mennä aamulla töihin. otin tytön viereen sänkyyn.. luultavasti joskus 2 aikaan yöllä tyttö nukahti, mut itse en uskaltanu nukkua kunnolla ettei satu mitään. ja en voinu siirtää tyttöö omaan sänkyynsä kun olisi herännyt kuitenkin ja homma olisi alkanut alusta...

nyt tuhisee tässä sylissä kun tätä naputtelen koneella.

Meillä poika kummakyllä nukkuu ihan kivasti edelleen vaikka onkin näitä ongelmia.
Eilen illalla nukahti 21 ja söi 01 ja 05.Ei valvota.Ja ne päikyt on vaunuissa 2x 2-3h ja yksi pätkä uni sisällä alkuillasta edelleen...

Me ollaan täällä reissussa nyt ja Aleksi nukkuu paremmin kuin kotona. [:D]
Illalla mennään nukkumaan 22-24 ja syönti on n. 5-6 ja sit nukkuu 9. Nytkin vielä syötin ja jatkaa vielä unia. Eli yö menee yhdellä syötöllä.

Jahka poika herää, lähetään kirppareille kiertelemään, JEEE! Tän mamman lempipuuhaa. [:D]

Meillä mennään lähes tulkoon poikkeuksetta yö unille siinä klo 22 jälkeen ja ennen 22.30 poika nukkuu. Sitten herää syömään klo 4-5 ja sitten vaihtelevasti klo 7-8.30 Ekat päikkärit tulee kun lähen koiran kans lenkille klo 9-10 riippuen siitä millo poika on heräny. Ja sitten tuo nukkuu klo 12-13 asti toisille päikyille mennään siinä 14-15 ja unta riittää yleensä sinne klo 18 asti ja sitten saattaa ottaa pienet nokoset vielä ennen yö unia. toisinaan kyllä on päiviä kun poika valvoo enemmän tosin yleensä sitten seuraa päivä kun nukutaan enemmän... [:D]

Takaisin