Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo täshän on just tää mysteeri kun raskausoireet voivat olla niin erilaisia että missä kohtaa kelläkin tulee mitäkin ja kuinka pahana 😂 On vaan sellaisia ohjenuoria että yleensä tai isolla osalla on tän ja tän tyyppisiä oireita näillä ja näillä viikoilla. Melkein mitä vaan voi guuglata että onko X raskausoire ja salee löytyy että on! Onneksi sulla on pian ultraa niin selviää, mutta tosiaan pelkät kivut voi olla just kehon sopeutumista muuttuvaan tilanteeseen ❤️

(rv 6+4)
 
@Metu eiköhän ole kasvukipuja🙏 Ja niinkun sanottu, oireet on tosi erilaisia kaikilla ja eri raskauksissa, kun ei ikinä oo itellä näin voimakasta kipua ollut että melkeen kaksinkerroin saa olla välillä.
 
Onko muillakin ajoittain ihan jatkuvaa haukottelua? Mulla jatkuu nyt toista päivää tällanen, tästäkö tää kamala väsymys jo alkaa? 😂

3+6
 
Onko muillakin ajoittain ihan jatkuvaa haukottelua? Mulla jatkuu nyt toista päivää tällanen, tästäkö tää kamala väsymys jo alkaa? 😂

3+6
Anteeksi uteliaisuus mut miten noi viikot siis klinikalla lasketaan, kun sulla viikot 3+6, mut kuitenki laskettu aika sun allekirjoituksessa jo marraskuun puolella? Sivistyksessä aukko. 🙈
 
Anteeksi uteliaisuus mut miten noi viikot siis klinikalla lasketaan, kun sulla viikot 3+6, mut kuitenki laskettu aika sun allekirjoituksessa jo marraskuun puolella? Sivistyksessä aukko. 🙈
Vastaan itse itselleni eli sulla @Deb on siis varmaan tossa allekirjoituksessa typo, kun oot joulukuiset odottajat -ketjuun kirjoittanut LA 28.12.2023 (ei 28.11. niinku allekirjoituksessa) Eli ei tarvitse vastaa ed kysymykseen 😅
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Mulla on tänään ollut varman huonoin olo koko aikana 🤢 Oksentamaan en ole joutunut mutta mietin jo että jos helpottaisi oloa niin voisin kyllä. Koko ajan etova olo ja joutuu vähän väliä puhaltelemaan.

Luulin aamusta että oli vaan närästystä siitä mitä aamulla söin mutta kyllä tää vaan jatkuu vaikka mitä tekisi.

Oon yrittänyt saada jotain syötyä melko usein ettei ainakaan siitä johdu, mutta ei auta ei.

Väsymys edelleen samalla tasolla kuin ennen, ja eilen illalla tuli lisäksi vielä hengenahdistus/raskas hengittää. Se saattaa tietty johtua vaikka siitepölystäkin

7+2
 
@Deb täällä toinen haukottelija! 🤭

Aamulla heräsin hieman etovaan oloon, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä vielä. Sellainen kokopäiväinen närästys ja väsy + tuo hengästyneisyys.

5+5 vasta eli jos yhtään samoissa mennään kuin syksyllä niin ensi viikolla oksennetaan 🎉😂
 
Mulla oireena ollut lähinnä kipeät rinnat ja välillä pientä nipistelyä alavatsalla (rv 4+6). Lisäksi herään tosi aikaisin ennen kellon soittoa, vaikka yöunet saisi olla pidemmätkin. Normaalisti oon tosi aamu-uninen ja torkutan herätyskelloa monta kertaa 😅
Osasyy heräilyyn on kipeät rinnat, sillä kyljen kääntäminen tuntuu ikävältä ja siihen havahdun välillä öisin.
 
Anteeksi uteliaisuus mut miten noi viikot siis klinikalla lasketaan, kun sulla viikot 3+6, mut kuitenki laskettu aika sun allekirjoituksessa jo marraskuun puolella? Sivistyksessä aukko. 🙈

Apua joo tää oli puhdas kirjotusvirhe 😂 kiitos kun huomasit!
 
Mulla oli vatsassa koko aika se paineen tunne ja nippailua. Mut tämä olikin vissiin kemiallinen raskaus ja meni kesken tänään, oli rv 4+4. Nyt odotettavissa kovempaa vuotoa mitä yleensä. Poistun takaisin haaveiluryhmään. 🤗 Tsemppiä raskauteen ihan jokaiselle.🥰
 
Mulla oli vatsassa koko aika se paineen tunne ja nippailua. Mut tämä olikin vissiin kemiallinen raskaus ja meni kesken tänään, oli rv 4+4. Nyt odotettavissa kovempaa vuotoa mitä yleensä. Poistun takaisin haaveiluryhmään. 🤗 Tsemppiä raskauteen ihan jokaiselle.🥰

Voi ei, ikävää 😩 Tsemppiä yritykselle ja toivotaan pikaisia tärppejä!
 
Nyt 6+0 ja etovaa oloa välillä aamupäivisin ja vatsan seutua turvottaa. Rinnoissa ei edelleenkään mitään tuntemuksia, jotenkin epäilyttää kovasti. Varhaisultra houkuttelisi mutta pari sataa tuntuisi kyllä rahapussissa tällä hetkellä 🥲
Voi ei, tsemppiä @Mahtis87, toivottavasti pian tärppää❤️
 
4+2 rinnat arat (en olis erottanut pms arkuudesta ilman positiivista raskaustestiä)
Tänään tuli superhajuaisti. Eilen ei vielä ollut.
Ruokahimona pepperoni.
 
Voi kuinka ikävää @Mahtis87 💔

Mulla 6+5 tänään ja oon rupenut olee iltaisin aivan veto pois, en jaksa oikein tehdä mitään hommia jotka ei oo istualteen, väsyn tosi helposti ja etova olo oli eilen illalla tosi kova, oli vaikee syödä yhtään mitään ja ällötti kun ruuassa oli valkosipulia ja se maku jäi suuhun 😣 Rinnat edelleen tosi arat koko ajan.
 
@Toukkis81 Mä olen skeptinen ton suhteen että poikavauvat aiheuttaa vähemmän pahoinvointia, mutta ihan vaan oman lähipiirin perusteella. Meillä tosiaan esikoinen poika, ja oksensin puoliväliin 😂 Lisäksi mulla kaksi sisarusta joista toinen kärsinyt jokaisessa raskaudessa TODELLA pahasta oksentelusta (3 poikaa, 2 tyttöä) ja toinen pienestä pahoinvoinnista (2 tyttöä, 1 poika)
Tuntuu että tää on jotenkin vaan ihmiskohtaista. Joillain keho reagoi vahvasti, ja joillain ei lähes ollenkaan!

Mä otin just ton B6 vitamiinin kokeiluun, aloitin eilen. Tuun päivittämään sit et miten etenee 😁
 
@Toukkis81 Mä olen skeptinen ton suhteen että poikavauvat aiheuttaa vähemmän pahoinvointia, mutta ihan vaan oman lähipiirin perusteella. Meillä tosiaan esikoinen poika, ja oksensin puoliväliin 😂 Lisäksi mulla kaksi sisarusta joista toinen kärsinyt jokaisessa raskaudessa TODELLA pahasta oksentelusta (3 poikaa, 2 tyttöä) ja toinen pienestä pahoinvoinnista (2 tyttöä, 1 poika)
Tuntuu että tää on jotenkin vaan ihmiskohtaista. Joillain keho reagoi vahvasti, ja joillain ei lähes ollenkaan!

Mä otin just ton B6 vitamiinin kokeiluun, aloitin eilen. Tuun päivittämään sit et miten etenee 😁
@Putkilo
Jos tykkäät lukea enkuksi virallisia vertaisarvioituja tutkimustuloksia kansainvälisistä tieteellisistä julkaisuista, niin tässä esim 1 melko vakuuttava melko tuore tutkimus, jossa otoskoko on ollut 4320 raskautta eli vähän isompi kuin lähipiiri 😄

Mutta toki on yksilöllisiä eroja. Ja jos laatta lentää jo pojastakin, niin sit voi olla viel pahempi ceissi tyttöjen kanssa - tai sitten ei. Mut ainakin tutkimusdata tukee tuota teoriaa yleisellä tasolla.

”Conculusions: Women that carried a female fetus, as opposed to a male fetus, reported significantly higher frequency of NVP during the first trimester of pregnancy.”
 

Liitteet

  • IMG_9192.png
    IMG_9192.png
    205.7 KB · Katsottu: 2
  • IMG_9193.png
    IMG_9193.png
    256.5 KB · Katsottu: 2
  • IMG_9194.jpeg
    IMG_9194.jpeg
    607.2 KB · Katsottu: 2
@Putkilo
Jos tykkäät lukea enkuksi virallisia vertaisarvioituja tutkimustuloksia kansainvälisistä tieteellisistä julkaisuista, niin tässä esim 1 melko vakuuttava melko tuore tutkimus, jossa otoskoko on ollut 4320 raskautta eli vähän isompi kuin lähipiiri 😄

Mutta toki on yksilöllisiä eroja. Ja jos laatta lentää jo pojastakin, niin sit voi olla viel pahempi ceissi tyttöjen kanssa - tai sitten ei. Mut ainakin tutkimusdata tukee tuota teoriaa yleisellä tasolla.

”Conculusions: Women that carried a female fetus, as opposed to a male fetus, reported significantly higher frequency of NVP during the first trimester of pregnancy.”

Joo oon aijemminkin törmännyt tähän, ja siis en yhtään väitä vastaan ettei näin voisi olla tilastollisesti!
Mä oon vaan siis sillä tavalla skeptinen, etten omalla kohdalla ainakaan usko että pahoinvoinnin tasosta voi päätellä sikiön sukupuolesta mitään. Toki voi olla että ne jotka ovat pahoinvointiin taipuvaisia, voivat sit keskimäärin pahemmin tyttöraskauksissa, ja taas ne jotka eivät, eivät voi sen pahemmin kummastakaan. Omakohtaisella kokemuksella näin ei oo kuitenkaan ollut.
 
Takaisin
Top