Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä ainoana oireena kauhea väsymys, viime yönä unta 10h ja silti piti äsken ottaa tunnin päikkärit 😅

Täältä saa kahdella desimaalilla: https://cloud.ouraring.com/trends mutta itse pitää arpoa ”lähtölämpätila”, mä arvioin BBT-mittarilla saamien tuloksien perusteella.
Mä jätin Ouran ekaa kertaa ikinä viime yönä yöpöydälle. Enkä mitannu BBT-mittarillakaan, sellainenki nimittäin löytyy (sai ilmaiseksi Natural Cyclesin tilauksen yhteydessä) 😆😅 Tajusin eilen kui paljo noi lämpöjen heittelyt aiheuttaa mulle turhaa stressiä, joten pakko jättää koko Oura ekaa kertaa evör pois. Harmi kun siitä appista ei saa blokattua sitä lämpötilan seurantaa vain pois, kun ne muut käppyrät kiinnostelis edelleen! Mutta näillä nyt mennään oman mielenterveyden takia.

Eilisestä alkaen ollu enemmänkin etovaa oloa, mutta toivottavasti siellä on oikeasti joku eikä vain tuulimuna 🙏🏼❤️

Mulla on lähinnä tota etovaa oloa, ruokahaluttomuutta ja väsymystä. Melkeen joka päivä otan kyllä pikku päikkärit vaikka yöllä olisin nukkunut hyvin.

Vähän nipistelyä alavatsalla silloin tällöin, ja tänään huomasin että rinnat/nännit on herkemmät kuin ennen 🙈

Mitään oksentelua ei onneksi ainakaan vielä oo ilmennyt.

4+2 ja oireita odotellessa, nyt ei mitään. Ennen plussaa mielialavaihtelut olivat jäätävät, mies epäili jo tovin että plussaa on tulossa 😅 samoin turvotus tuntui olevan pahempaa ennen plussaa. Ainut mikä poikkeaa normaalista on, että tonnikalaa tekisi mieli laittaa vähän kaikkeen vaikka normaalisti en tykkää yhtään 🫢
Esikoisen kohdalla rinnat kipeytyvät ihan heti alkuun, voi että en sitä kaipaisi yhtään (toisaalta kuitenkin olisi kiva niin se antaisi varmuutta tähän että on tosiaan raskaana 😅)
Onko muilla tullut jo ruokahimoja?😁

Täällä on hyvin oireetonta, vähän on tissit kipeät välillä ja turvottaa, ei muuta. Jos tietäisi että kaikki on niinkin kuuluu, sopis oikein hyvin tämä oireettomuus. Viivat on kyllä vahvistunut, mutta silti jotenki olo että ei voi olla ketään kyydissä kun ei tunnu siltä😓

4+2 ja oireita odotellessa, nyt ei mitään. Ennen plussaa mielialavaihtelut olivat jäätävät, mies epäili jo tovin että plussaa on tulossa 😅 samoin turvotus tuntui olevan pahempaa ennen plussaa. Ainut mikä poikkeaa normaalista on, että tonnikalaa tekisi mieli laittaa vähän kaikkeen vaikka normaalisti en tykkää yhtään 🫢
Esikoisen kohdalla rinnat kipeytyvät ihan heti alkuun, voi että en sitä kaipaisi yhtään (toisaalta kuitenkin olisi kiva niin se antaisi varmuutta tähän että on tosiaan raskaana 😅)
Onko muilla tullut jo ruokahimoja?😁
Täälläkin niin odotan oireita, että vois uskoa raskauteen.😅 Ja kun on aiempia raskauksia niin tietysti sitä heti vertaa siihen mitä oireita oli alussa, ja sitten huolestuu kun ei menekään nyt samalla tavalla.
Ruokahimojakaan ei enään ole, viime viikolla vielä teki mieli sitrushedelmiä🤭

Täälläkin niin odotan oireita, että vois uskoa raskauteen.😅 Ja kun on aiempia raskauksia niin tietysti sitä heti vertaa siihen mitä oireita oli alussa, ja sitten huolestuu kun ei menekään nyt samalla tavalla.
Ruokahimojakaan ei enään ole, viime viikolla vielä teki mieli sitrushedelmiä🤭
No sepä juuri, pitäisi osata lopettaa tämä vertailu heti alkuunsa 😅

5+4, tänä aamuna tein digin, joka näytti 3+. Oireta vain väsymys alkuillasta ja hieman arat rinnat sekä jatkuva nälkä. Välillä tuntemuksia alavatsalla. Ei vielä minkäänlaista pahoinvointia ja ruoka ja kahvi maistuu hyvin. Vähän kyllä huolestuttaa tämä vähäoireisuus. Nyt kun vielä pitkät vapaat, niin on liikaa aikaa kytätä oireita/oireettomuutta😄 Hullu tässä kai on, kun odottaa sitä aamua, jolloin voi herätä huonovointisena😄

Mulla on ollut alusta asti aivan mieletön väsymys. Sellanen että meinaa nukahtaa joka paikkaan, illalla väsyttää tosi aikasin ja päiväunet olis pop. Sängyssä on kuitenki vaikea löytää asentoa ja alavatsatuntemuksia on varsinkin iltaisin. Myös palelu, erityisesti iltaisin ja ihan alussa lisäksi järkyttävä särky ja turvotus rinnoissa, mutta se jo helpottanut. Sen sijaan nyt muutaman päivän uutena ystävänä etominen/kuvotus. Kauhea nälkä olis ja olo on huono varsinkin jos ei syö, mutta myös syömisen jälkeen. Makuuasento auttaa parhaiten, välillä kakistelen kuin kissa karvapalloa, mutta vessanpönttöä ei sentään ole tarvinnut halata. Koitan ulkoilla paljon, juoda vettä ja syödä hedelmiä, mutta jotenkin nuhjuinen ja uupunut fiilis koko ajan. 🤔
(Tänään 6+1)

Onko kellään sellasta, että etova olo tulee lähinnä syömisen jälkeen? 👀 Mulle tulee kuvottava olo nimenomaan silloin jos syön jotain pientä, vaikka ohje nimenomaan on, että pienet annokset auttaa pahoinvointiin, mulla taas ne just aiheuttaa sitä kuvotusta 🙈 ihme homma taas. Eli siis parempi olo, jos on syömättä, mut sit toki nälkä on hirvee.

Ja entä onko kellään sellasta, että on noita lieviä menkkakipuja päivittäin ja siis ne yleensä provosoituu pidempää matkaa kävellessä? Kun siis ekal kolmanneksella pitäis pystyy harrastaa liikuntaa aika lailla normaalisti, ni sikäli outoo... Menkkakivut ei oo toispuoleisia, eikä ole vuotoa ollu kertaakaa, onneks. Mut heti tulevat päälle, kun kävelee pidempään. Ei viittis pelkästään sohvallakaan maata.
(5w+5d tänään)

Mulla on toistaiseksi ollut vilunväreitä iltaisin, rinnat vähän normaalia aremmat, väsymystä isosti koko ajan, vatsa ihan jumissa, alavatsan nippailua paljonkin (osaako joku selittää mistä tää johtuu?), lisääntynyt valkovuoto (juurikin niin, että pelottaa, että alkoko vuoto) ja päänsärky nyt neljättä päivää putkeen seurana. Tänään ilmestyi ystäväksi myös matkapahoinvointi, toivottavasti ei ole seurana kovin pitkään. Muuten ei oo vielä ollut pahoinvointia.

Onko kellään sellasta, että etova olo tulee lähinnä syömisen jälkeen? 👀 Mulle tulee kuvottava olo nimenomaan silloin jos syön jotain pientä, vaikka ohje nimenomaan on, että pienet annokset auttaa pahoinvointiin, mulla taas ne just aiheuttaa sitä kuvotusta 🙈 ihme homma taas. Eli siis parempi olo, jos on syömättä, mut sit toki nälkä on hirvee.

Ja entä onko kellään sellasta, että on noita lieviä menkkakipuja päivittäin ja siis ne yleensä provosoituu pidempää matkaa kävellessä? Kun siis ekal kolmanneksella pitäis pystyy harrastaa liikuntaa aika lailla normaalisti, ni sikäli outoo... Menkkakivut ei oo toispuoleisia, eikä ole vuotoa ollu kertaakaa, onneks. Mut heti tulevat päälle, kun kävelee pidempään. Ei viittis pelkästään sohvallakaan maata.
(5w+5d tänään)
Mulla on myös tuota, että lenkillä alkaa tuntua alamahassa. Ja jos jotakin äkkinäisiä liikkeitä tekee niin vihlaisee kipeästi. Varmaankin on ihan normaaleja tuntemuksia kun kohtu kasvaa ja kudokset venyy🙏

Mulla myös tänään ( 6+1 ) hieman vihlaisuja alavatsassa. Käytiin kyllä kävelyllä mutta oli aika varovaista.

Viimeisen viikon aikana en muista että olisi ollut. Vähän pelästyin mutta taitaa kuulua ihan normaalioireisiin 😊

Yks oire mitä en oo maininnu vielä, ni nännit on isot, kipeät ja kovina tötteröllä ihanku jotku majakanvalot 24/7 😳 Ihanku ne yrittäis lähettää jotain signaalia ulkoavaruuteen 🤣👀 Ja nännipihoihin tullu semmosia nypylöitä (5w+5d)

Nyt alkanut viluttaa ja väsyttää, alavatsassa paineen tunnetta. 4+6
Nyt muistui että ennen plussaa näin ihan tosi outoja unia, siis ihan päättömiä 😂 nyt unet kyllä rauhoittuneet, ihan vaan perus ihmeellisyyksiä 🤭

Täällä sama @Toukkis81 😄 Tosi tosi arat nännit, ihan vaan hipaisu tuntuu pahalta. Onneksi voi vielä käyttää liivejä, ettei tunnu pahalta. Käytän yleensä kotona ollessa vaan sellaisia pehmotoppeja.

Ja täällä sama lähetys menossa 😂

Mulla ei oo yhen yhtäkään oiretta, rinnoissa ei tunnu miltään eikä vatsassakaan 🤨 stressaa ihan älyttömästi kun ei tunnu yhtään siltä että olisi enää raskaana 😩

Mulla ei oo yhen yhtäkään oiretta, rinnoissa ei tunnu miltään eikä vatsassakaan 🤨 stressaa ihan älyttömästi kun ei tunnu yhtään siltä että olisi enää raskaana 😩
Ymmärrän ton ❤️ Mua stressaa jo sekin, ettei oo laatta lentäny, eikä oo ollu mitään voimakkaita pahoinvointikohtauksiakaan, ainoastaan etovaa oloa. Kun oma äiti ja ystävät ovat kuvailleet omia raskauksiaan niin, että laatta lensi aivan alusta saakka, pää vessanpöntössä, karmee olo ihan koko ajan ja kaikki etoi. Alkaa väistämättäkin miettimään onko hormoniarvot sit niin alhaiset, kun ei lennä laatta…. Mut täytyy yrittää lohduttautua sillä, että kaikki raskaudet on erilaisia ja onnekkaita ovat he, jotka eivät kärsi koko ajan ❤️ 🙏🏼
(5w+6d)

Tänään mun nännit ei sitten ookaan enää yhtä hellät, ja tietysti panikoin heti että onko huono merkki jos alkaa hiipumaan oireet 🙁

Pahoinvointi/etominen tuntuu kyllä olevan ennallaan ja eilen ainakin ihan tolkuton väsymys. Ja taitaa se olla ihan normaalia että oireet vaihtelee, mutta alan vaan ylianalysoimaan kaikkea.

Takaisin