Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pari päivää on ollut välillä pientä etomista jota oon hoitanut syömällä/juomalla, vatsa on ollut löysällä ja väsyn helposti. Tänään iski kyl toi paha olo kovaa, yritän nyt saada syötyä välipalaa, ja jostain syystä paahdetun leivän haju sattuu nenään mikä tuntuu jotenkin absurdilta 😂

Mulla on tullut uusina oireina heräily yöllä 1-3 välillä, minkä jälkeen on enää vaikea saada unta. Nyt parina yönä kun herännyt, niin ollut myös etovaa oloa, mikä vaikeuttaa nukahtamista entisestään.

Nytkun olen työssä joutunut pitempään istuskelee niin alkanut tuntumaan kohdussa jomotusta, sekä itkuherkkyys! Jokakerta kun nään kuvan kaksosvauvoista nii itku tulee 🫣🥹

Kaikki 7.viikolla (6+0 ->) olevat! Mitä oireita?? Ja ettekö tosiaan oo huolissaan pahoinvoinnin / oksentelun puuttumisesta??

Kirjoitin tonne joulukuisten esittelyketjuun syyn miksi kaikki työpaikalla jo tietää asiasta, vaikka en haluaisi -- ja kuumotus vain lisääntynyt, kun kaikki kertoo kokemuksiaan kuinka jatkuva oksentelu ja kaamee paha olo alkoi jo ekoilla viikoilla. Lisäks jenkkisivustoilla puhutaan paljonkin tutkimustuloksista kuinka aamupahoinvointi ja oksentaminen on hyvä merkki ja ennustaa pienentynyttä keskenmenoriskiä.

Oon aivan kyllästyny jo tähän asiasta stressaamiseen ja välillä tullu jopa sadasosasekunneiks kauheita ajatuksia kuinka ois helpompaa, jos ei olis edes raskaana 😵‍💫🆘🙈

Kaikki 7.viikolla (6+0 ->) olevat! Mitä oireita?? Ja ettekö tosiaan oo huolissaan pahoinvoinnin / oksentelun puuttumisesta??

Kirjoitin tonne joulukuisten esittelyketjuun syyn miksi kaikki työpaikalla jo tietää asiasta, vaikka en haluaisi -- ja kuumotus vain lisääntynyt, kun kaikki kertoo kokemuksiaan kuinka jatkuva oksentelu ja kaamee paha olo alkoi jo ekoilla viikoilla. Lisäks jenkkisivustoilla puhutaan paljonkin tutkimustuloksista kuinka aamupahoinvointi ja oksentaminen on hyvä merkki ja ennustaa pienentynyttä keskenmenoriskiä.

Oon aivan kyllästyny jo tähän asiasta stressaamiseen ja välillä tullu jopa sadasosasekunneiks kauheita ajatuksia kuinka ois helpompaa, jos ei olis edes raskaana 😵‍💫🆘🙈
Mulla tänöön rv 6+6, muutama viime päivä aivan JÄRKYTTÄVÄN paha olo. Kokovartalouupumus ja niin karmea kuvotus etten jaksais tehdä mitään. Kun alkuviikkojen tissikipu hellitti, niin hetken jo pelkäsin että häviskö oireet, mutta tätä ällötystä en olis kaivannut. Ei kannata stressata oireiden puuttumisesta, kaikki on erilaisia. Siellä varhaisultrassa sitten näkee mikä tilanne oikeasti. Koita kestää 💪

Edit: mulla ei ainakaan oo aamupahoinvointia vaan ihan kellon ympäri vaihtelee olotila, voi olla yöllä tai päivällä, hirveen näppärää eli ei olla töissä ja koittaa salailla 😅😂

@Toukkis81 Täällä 6+3 ja samat ahdistuksen aiheet. Pari viikkoa sitten mulla oli vatsa sekaisin ja etova olo, mikään ruoka ei maistunut. Aivan tolkuton väsymys.
Viime viikolla tissit ja varsinkin nännit todella herkät, vielä alkuviikostakin oli.

Sitten eilen aamulla ei nännit yhtäkkiä enää olleetkaan hellät. Väsynyt olen mutta en saa nukuttua päikkäreitä kuten viime viikolla.

Tietty googlasin kaiken mahdollisen, ja stressasin pari päivää. Tänään päätin että en pysty ahdistumaan tänään. On ihan normaalia että oireet vaihtelee, ja mulla on tosiaan tota Tuikun mainitsemaa kuvotusta ollut koko ajan, ja uupumusta.

Oon menossa varhaisultraan vasta 25.4, ja aion kyllä parhaani mukaan yrittää ottaa rennosti ennen sitä. Siellä saa sitten tietää varmemmin.

@Tuikku2023
@Helinä84

Siis mulla on tullu etovaa oloa välipalan syömisen yhteydessä välillä (nimenomaan syömisen yhteydessö), eikä mikään ruoka maistu ja ajatuskin ruoasta ällöttää, nännit on kipeät ja väsyttää iha helvetisti kokoajan, mutta friikkailen tota kaikkien mainostamaa oksentelun puuttumista, kun se katsotaan hyväksi asiaksi raskauden kannalta. Ja sit tänään ei oo ollu etovaa oloa ollenkaan, ni heti on stressikäyrä tapissa. Ja siis mulla on nyt loppunu se jatkuva paineen tunne alamahalla ja menkkakivutkin, mitkä oli aikaisemmilla viikoilla. 😵‍💫 Varhaisultra vasta vajaan parin viikon päästä, ku halusin sille tietylle perinatologille, mut voi olla et kuuppa hajoo ennen sitä 😆🤣

@Tuikku2023
@Helinä84

Siis mulla on tullu etovaa oloa välipalan syömisen yhteydessä välillä (nimenomaan syömisen yhteydessö), eikä mikään ruoka maistu ja ajatuskin ruoasta ällöttää, nännit on kipeät ja väsyttää iha helvetisti kokoajan, mutta friikkailen tota kaikkien mainostamaa oksentelun puuttumista, kun se katsotaan hyväksi asiaksi raskauden kannalta. Ja sit tänään ei oo ollu etovaa oloa ollenkaan, ni heti on stressikäyrä tapissa. Ja siis mulla on nyt loppunu se jatkuva paineen tunne alamahalla ja menkkakivutkin, mitkä oli aikaisemmilla viikoilla. 😵‍💫 Varhaisultra vasta vajaan parin viikon päästä, ku halusin sille tietylle perinatologille, mut voi olla et kuuppa hajoo ennen sitä 😆🤣

En mä tosta oksentelun puuttumisesta stressais, kaikki ollaan erilaisia ja joillain ei vaan tuu sellaista ollenkaan. Onhan sulla muita oireita kuitenkin josta saada ehkä vähän lohtua 🙃

Ymmärrän täysin kyllä sun ajatukset, itselläkin olisi varmempi olo jos olisi enemmän oireita, mutta yritän rauhoittaa itseäni näillä samoilla asioilla mitä kirjoitan sulle 😄

Mä en ihan niin pitkälle googlettelussa mennyt että edes löysin tollaista, että se olis jotenkin erityisen hyvä merkki raskauden kannalta.

Jos tuntuu että oikeesti pimahdat ni yritä päästä aikaisemmin varhaisultraan, niin saat jotain selvyyttä 😊

En mä tosta oksentelun puuttumisesta stressais, kaikki ollaan erilaisia ja joillain ei vaan tuu sellaista ollenkaan. Onhan sulla muita oireita kuitenkin josta saada ehkä vähän lohtua 🙃

Ymmärrän täysin kyllä sun ajatukset, itselläkin olisi varmempi olo jos olisi enemmän oireita, mutta yritän rauhoittaa itseäni näillä samoilla asioilla mitä kirjoitan sulle 😄

Mä en ihan niin pitkälle googlettelussa mennyt että edes löysin tollaista, että se olis jotenkin erityisen hyvä merkki raskauden kannalta.

Jos tuntuu että oikeesti pimahdat ni yritä päästä aikaisemmin varhaisultraan, niin saat jotain selvyyttä 😊
Mä googletan kaiken aina enkuks, ku löytyy niin paljon enemmän matskua kuin suomeks. Noita juttuja on netti täynnä; myös You Tuben gynekologien videoissa puhutaan samaa.
Kävin just syömäs pikaruokaa, sen jälkeen tuli etova ja ällö olo. Ja kaupasta ei tehny mieli ostaa taaskaan mitään, kun kaikki ruoka ällöttää. Että ehkä tää on mun versio siitä pahoinvoinnista.

No pitää yrittää pysyä positiivisena, alkaa olee jo itekin ihan kypsä tähän jatkuvaan oireiden analysointiin. Kiitos sulle 🤗

Liitteet

• IMG_9158.png
    IMG_9158.png
    465.2 KB · Katsottu: 7
En mä oo aiemmissakaan raskauksissa oksennellut mutta ympärivuorokautista etomista ollut, niinkuin nytkin

Täällä alavatsaa nipistelee, nännit on arat ja oon ollut tosi väsynyt. Viikkoja 6+4.

Joo siis jännä kuinka nää olot vaihtelee näin; nyt eilisillasta lähtien on ollu niin etova olo, että nyt en tod haluis mitään oksentelua tähän päälle vielä. Lisäks oon nukkunu 2h päikkärit + 8h yöllä + 2h päikkärit ja edelleen makaan koomassa sängyssä, enkä jaksa tehä mitään. Kiljuva nälkä kokoajan, mutta kaikki ällöttää, joten oon varmaan jopa laihtunut tässä. Onpa tää huikeeta aikaa tää raskaana oleminen! 🥳😅
(6w+2d)

Täällä kanssa nänniarkailija ja viikon verran erilaisia tuntemuksia alavatsalla. Jomotusta ja vihlaisuja. Muuten suht normaali olo. RV 4+4

Just kun luulin ettei tää pahaolo voi enää paheta. Oon nyt siirtyny etomisesta ja tyhjän yökkimisestä ”itse asiaan” ja oksentanu keittiön lattialle (avasin roskiskaapin) ja ulkona ojaan (keräsin koiran kakkaa). Mitään ei oikein pysty syömään, mutta syömättömyys huonontaa entisestään oloa. Eilen illalla pakottauduin syömään yhden kunnon lämpimän aterian jonka jälkeen aivan voittajaolo! Toivottavasti tätä iloa ei kestä kauheen kauaa 🙈 rv 7+1 😬

Just kun luulin ettei tää pahaolo voi enää paheta. Oon nyt siirtyny etomisesta ja tyhjän yökkimisestä ”itse asiaan” ja oksentanu keittiön lattialle (avasin roskiskaapin) ja ulkona ojaan (keräsin koiran kakkaa). Mitään ei oikein pysty syömään, mutta syömättömyys huonontaa entisestään oloa. Eilen illalla pakottauduin syömään yhden kunnon lämpimän aterian jonka jälkeen aivan voittajaolo! Toivottavasti tätä iloa ei kestä kauheen kauaa 🙈 rv 7+1 😬
Kirjoitit varhaisultraketjuun aikaisemmasta tuulimunaraskaudesta; saako kysyä, anteeksi jo valmiiksi, mutta oliko sulla silloin myös kunnon raskausoireet? Tai huomaatko eroa siihen?

@Toukkis81 joo, nyt on kyllä potenssiin kymmenen nämä oireet. Pahoinvointi ja väsymys sekä palelu on nyt tosi voimakkaita oireita.
Mutta kyllä mulla sillonkin oli etovaa oloa ja rinnat oli arat, mutta myös tosi paljon repäisykipuja joita nyt ei ole ollut lainkaan. Mutta joskus kuudennen viikon jälkeen tuntui tuulimunaraskaudessa että nekin vähät oireet laimentui ja katosi kokonaan. Mulla tuulimunaraskaus tais paljastua rv7+3, joka on tässä raskaudessa ylihuomenna eli hiukka jännittää varhaisultra, mutta toisaalta nyt on vahvempi tunne että joku on oikeesti kyydissä.

@Tuikku2023
Apua, kiva... Kovin kuulostaa samoilta oireet... 😵‍💫 Oliko sulla mitään tiputteluvuotoa missään vaiheessa? Lähtikö itsestään tyhjenee vai pitikö tyhjentää lääkkeillä tai peräti kaavinnalla?

@Tuikku2023
Apua, kiva... Kovin kuulostaa samoilta oireet... 😵‍💫 Oliko sulla mitään tiputteluvuotoa missään vaiheessa? Lähtikö itsestään tyhjenee vai pitikö tyhjentää lääkkeillä tai peräti kaavinnalla?
Tähän ensin disclaimerina, että mulla on tosi monella ystävällä ollut todella oireettomia raskauksia, joissa kaikki kuitenkin ok, eikä mun kokemuksista kannata vetää suoria johtopäätöksiä oman raskautensa tilasta! 😉
Mulla ei ollu tuulimunaraskaudessa missään vaiheessa tiputtelua, lähti tyhjenemään itsekseen: olin saanut gyneltä lähetteen ja jo ajan Naistenklinikalle tutkimusta/tyhjennystä varten, mutta paria päivää ennen alkoi itsekseen. Kävin kuitenkin vastaanotolla ja sain lääkkeitä vauhdittamaan tyhjenemistä, mutta niillä ei tuntunut merkittävästi olevan nopeutusvaikutuksia. Kaavintaa ei tarvittu, parin viikon kuluttua näytti jo raskaustesti negaa ja kaikki vuoto oli loppunut. Ovulaatio tais olla teilun viikon päästä tuosta ja siitä sitten tulinkin heti uudestaan raskaaksi.

Takaisin