Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vähäoireusuus ei välttämättä tarkoita sitä, että jotakin olis vialla, mutta tiedän että vaikea olla murehtimatta jos huolestuttaa (nimimerkillä esikoisen koko raskausaika pelko persiissä)Täälläkin melko vähäoireinen toistaseksi. Välillä etova olo ja hajut ottaa nenään ja tissien sivut herkät. Väsyttää ja v*tuttaa koko ajan Liekkö tästä stressistä johtuu kun ei vielä tiedä onko tuolla mahassa elämää vai ei. Tänään myös vaivuin jo vähän epätoivoon että varmasti on mennyt kesken kun taas vähäoireisempi aamu ollut
Kiitos, yritän pysyä positiivisenaVähäoireusuus ei välttämättä tarkoita sitä, että jotakin olis vialla, mutta tiedän että vaikea olla murehtimatta jos huolestuttaa (nimimerkillä esikoisen koko raskausaika pelko persiissä)
Tässä raskaudessa mua aluksi huolestutti oireiden vähäisyys, kun esikoisesta oli paljon selkeämmät oireet koko ajan. Raskaudet on vaan niin erilaisia ja mun mieltä huojensi myös se, että mun äiti kertoi että sillä ei juurikaan ollut aikoinaan oireita kun se odotti mua ja sitten myöhemmin mun siskoa
Lasta haluaa vaan niin kovasti, että menetyksen pelko voi olla suuriKiitos, yritän pysyä positiivisena
Ja piti siis tohon edelliseen kommenttiin laittaakkin että edellinen raskaus oli jopa oireettomampi kun tämä ja kaikki meni oikein hyvin loppuun asti joten en tiiä miksi nyt taas tämmönen ahistus päällä kun ei periaatteessa mitään syytä!
Syöminen ja juominen jos vaan pystyy, raikkaassa ulkoilmassa oleilu, suihkussa köyminen, kasvojen huuhtelu kylmällä vedellä, märkä viileä pyyhe kasvoille, kylmien asioiden syöminen ja imeskely, makaaminen ja lepääminen yleensäkin…Millaiset asiat teillä on auttaneet pahoinvointiin? Mua pelottaa kovasti tää, kun toukokuun alussa pitäis mennä töihin ja tällä hetkellä sängystä nouseminen ottaa sen pari tuntia...
Mulla on tänään aamulla ekan kerran, mutta se kusas siinä vaiheessa, kun piti käydä ensin vessassa. Täytyy huomenna kokeilla uudelleen.Mulla ei ole vielä sen kummempia oireita eikä kyllä ollut aiemmassakaan raskaudessa. Toisinaan tulee sellainen väsähdys ettei jaksa melkein kävellä ja välillä hiukan etova olo.
@Silvennoine oletko vielä mitään keinoja testaillut? Mun vinkkinä olisi että yritä mahdollisimman pian heräämisen jälkeen saada jotain syötyä/juotua. Esim. hedelmää tai näkkäriä, sellaista mikä menee helposti alas. Ota vaikka sängyn viereen niin ei tarvitse nousta hakemaan.
Kiitos huipuista neuvoista! Nää tulee käyttöön!Syöminen ja juominen jos vaan pystyy, raikkaassa ulkoilmassa oleilu, suihkussa köyminen, kasvojen huuhtelu kylmällä vedellä, märkä viileä pyyhe kasvoille, kylmien asioiden syöminen ja imeskely, makaaminen ja lepääminen yleensäkin…
Edit: mulla on myös ”hätähuivi”, eli sellanen miedosti omalle hajuvedelle tuoksuva paksumpi huivi, jota käytän nyt aika paljon ja jos tulee joku karsea haju, niin huivi vaan nenän eteen ja rauhallista hengittelyä miellyttävämmän tuoksuisen huivin läpi
Niin joo ja tissit myöskin ajottain arat ja oon tosi kiukkunenTänään 6+0 ja viikon ajan jo ollut ihan jumalaton väsymys ja etova olo, mä luulen että tää etova olo jossain kohti muuttuu siihen että oksennan vuorokauden ympäri kuten esikoisesta
Siis miksi kätilö suositteli sen monivitamiinin lopettamista? Sen pahoinvoinninko takia? Outoa, kun muutenkin syöminen ainakin täällä on niin huonoa, kun mitään ei tee mieli syödä - ni oon lohduttautunut sillä, että ainakin vedän edes sitä monivitamiinia, et toukka saa kaiken tarvittavan, kun ei tee mieli syödå mitään...Aivan karmea jano ollut puoli päivää
Eilisestä alkaen nippailua alavatsalla, ja sellainen jännä kuumottava tunne. Ei koko ajan, vaan silloin tällöin. Kohtu siellä muotoutuu, olettaisin.
Pahoinvointi helpottanut jonkin verran, olen yrittänyt lähes koko ajan syödä jotain, pari viinirypälettä, riisikakkua. Pitäisi hakea vielä mehujäitä
Jätin myös mamma-monivitamiinin tauolle ja syön pelkkää foolihappoa, nämä siis suosituksia kätilöltä kun käytiin eilen varhaisultrassa.
Otin jopa yöpöydälle viinirypäleitä ja yöllä vessassa käydessä ja heti aamulla napsin muutaman, kuten suositeltiin
@Toukkis81 Joo, sen pahoinvoinnin takia, kun voi kuulemma joillain lisätä sitä. Ja että mä pärjään kyllä pari viikkoa ilman sitä monivitamiinia kunhan otan sitä foolihappoa bebeä varten
Ja ihan parin viikon tauolle vaan