Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä otin esikoisen aikaan mamavitskun aina ennen nukkumaanmenoa niin ei tullut paha olo.
 
Mä otin esikoisen aikaan mamavitskun aina ennen nukkumaanmenoa niin ei tullut paha olo.
Komppaan tätä! 👍 Siis mun on pitäny ottaa aina vitskut (siis aina ennen raskauttakin) just ennen nukkumaan menoa, koska muuten on tullu niistä paha olo. Raskaana jatkan samaa linjaa, eikä oo lentäny laatta.
 
Joo, sitä ehdotti myös että ottaa vasta illalla monivitamiinit 😊 ja b6 saattaa auttaa pahoinvointiin, mutta meidän lähiapteekissa ei ollut pelkkää b6 ni kokelen nyt ensin näin
 
Mulla on ollut toistaiseksi hyvin vähäoireinen raskaus. Välillä iltaisin paleltaa kamalasti, vaikka olisin viltin alla villapaita päällä ja sukat jalassa 😁 muutaman kerran etonut, jos ruokailujen väli venyy. Ja paristi närästänyt. Tänään rv 5+2.

Mut se mikä huolestuttaa on maha kipujen puuttuminen. Viidessä edellisessä raskaudessa ollut alussa paljon menkkamaisia jomotuksia ja repäisykipuja ja nyt ei mitään...
 
Tsau!
Täällä 5+1 ja menkkamaista jlmottelua aamupainotteisesti sekä päivän mittaan paikoitellen. Nännit jnkv arat. Jatkuva kaikesta itkeminen on loppu, pääsääntöisesti olen vaan aivan järkyttävän turvoksissa, loputtoman nälkäinen ja yhtäkkisen kuolemanväsynyt pitkin päivää 🙈
 
Mun pahoinvointi, ja rintojenkin aristus alkaa olemaan tiessään, mikä "hieman" pelottaa.

Nyt tilalla on vaan ihan hirveä huimaus. En pysty oikein olemaan pystyasennossa, jopa selällään tuntuu että pitäisi laittaa silmät kiinni kun olo on niin hutera 😐 Oon saanut syötyä, joten verensokerin pitäisi olla ok. Mulla on luonnostaan matala verenpaine (yläpaine 80-90, alapaine n. 60-70), ja nyt raskauden alettua noussut vähän, joten oletan ettei huimaus johdu paineistakaan.
 
Mulla myös tuota huimausta ja heikotusta, ja mä yhdistän sen matalaan verenpaineeseen. 😓 Esikoisen raskaudessa ihan pyörryin pari kertaa kun laski paineet.
 
Täällä ei tunnelin päässä näy valoa pahan olon helpottumisen suhteen. Oon maannu koko viikonlopun lähinnä sängyssä ja yökkäilly. Äsken lähdin miehen seuraksi kauppaan jossa lähinnä huimasi ja kuvotti. Jippiajee 😵‍💫
Nyt 8+2 ja toivon että tää olo menee pian ohi, koska en toivo pahimmalle vihamiehellenikään tällasta oloa… katsotaan joudunko ottamaan tämän takia saikkua töistä, koska en pysty olemaan koko ajan etänä. Ja siis jos joku sanoo mulle aamupahoinvointi, niin nauran sille päin naamaa. Tää pahoinvointi on 24/7… 🤢
 
Täällä ei tunnelin päässä näy valoa pahan olon helpottumisen suhteen. Oon maannu koko viikonlopun lähinnä sängyssä ja yökkäilly. Äsken lähdin miehen seuraksi kauppaan jossa lähinnä huimasi ja kuvotti. Jippiajee 😵‍💫
Nyt 8+2 ja toivon että tää olo menee pian ohi, koska en toivo pahimmalle vihamiehellenikään tällasta oloa… katsotaan joudunko ottamaan tämän takia saikkua töistä, koska en pysty olemaan koko ajan etänä. Ja siis jos joku sanoo mulle aamupahoinvointi, niin nauran sille päin naamaa. Tää pahoinvointi on 24/7… 🤢
Tsemppiä oloihin ❤️ Aamupahoinvointi on kyllä lievä ilmaisu noille oloille! Esikoisesta muistan heränneeni paristi jopa keskellä yötä siihen että NYT lentää oksennus ja kovaa 😅
 
Mulla ei lennä laatta, mut kuvottava olo ja väsymys ihan koko ajan, eikä mikään ruoka maistu. Oon nukkunu koko viikon 2,5h-3h päikkäreitä ja pitkät yöunet. Mitään ei voi tehdä, kun olo on niin raihnainen. En siis oikeasti tajua naisia, jotka suostuu tähän monta kertaa elämänsä aikana!?! Mikä teitä vaivaa!? 🤣🙈 Saa olla viimeinen raskaus evör. 🥳
 
Mulla ei lennä laatta, mut kuvottava olo ja väsymys ihan koko ajan, eikä mikään ruoka maistu. Oon nukkunu koko viikon 2,5h-3h päikkäreitä ja pitkät yöunet. Mitään ei voi tehdä, kun olo on niin raihnainen. En siis oikeasti tajua naisia, jotka suostuu tähän monta kertaa elämänsä aikana!?! Mikä teitä vaivaa!? 🤣🙈 Saa olla viimeinen raskaus evör. 🥳

Ne on ne hormonit 😄 Mä ajattelin kans ku esikoista odotin ja pitkään syntymän jälkeen, että en enää koskaan lähde siihen. Sit kun meidän arki oli vihdoin esikoisen kanssa alkanu sujumaan ja kaikki nukkui hyvin jne, iski ajatus et nyt on hyvä aika sotkee pakka ja tehdä toinen lapsi 😂
 
Täällä ei tunnelin päässä näy valoa pahan olon helpottumisen suhteen. Oon maannu koko viikonlopun lähinnä sängyssä ja yökkäilly. Äsken lähdin miehen seuraksi kauppaan jossa lähinnä huimasi ja kuvotti. Jippiajee 😵‍💫
Nyt 8+2 ja toivon että tää olo menee pian ohi, koska en toivo pahimmalle vihamiehellenikään tällasta oloa… katsotaan joudunko ottamaan tämän takia saikkua töistä, koska en pysty olemaan koko ajan etänä. Ja siis jos joku sanoo mulle aamupahoinvointi, niin nauran sille päin naamaa. Tää pahoinvointi on 24/7… 🤢
Voi ei tsemppiä hurjasti. 🤍✨🧚‍♂️Se on kyllä kumma miksi sitä sanotaan aamupahoinvoinniksi, kun se on kuitenkin koko vuorokaudelle yleisempää. Ja se kans ku monet sanoo työelämässä "ei raskaus ole sairaus". Noei oo mut oireet on silti samat ku noroviruksessa🙈

En tiedä onko oksentamattomuus pahempi. sillo sentään olo helpottuis kun sais jotain ulos vai onkohan se itse oksentamiseen asti menevä huono olo sit pahempi. Ehkä se selviää mulle tässä raskauden edetessä sit🙈👀 jänkättää
 
Mulla on tänään hämmentävän normaali olo. Väsyttää kyllä mutta etova olo tuntuu helpottaneen, ainakin nyt aamulla tuntuu siltä. Lähes kaikki ruoat ajatuksena kyllä vähän etoo mutta 😄

Nukuin kyllä eilen melkeen koko päivän, nousin kymmenen aikaan, söin jotain ja sitten heräsinkin vasta kolmen aikaan 😄 Yöllä nukuin ihan hyvän määrän mutta vielä väsyttää.

Alavatsan nippailut rauhoittuneet, pientä tuntuu vielä. Rinnat ja varsinkin nännit arat lähes koko ajan

Tänään 8+3
 
Mulla myös yksi päivä tuli paha olo vitamiineista. Muutenkin on ajoittainen etova olo mutta silloin se paheni selvästi. Nyt kun oon ottanut aterian yhteydessä niin on ei tuu samanlaista oloa.

Väsymys on nyt sellaista että aamulla vois nukkua vaikka kuinka pitkään ja illalla mennä nukkumaan vaikka kuinka aikaisin. Esikoinen nyt olisi valon vuoksi taas heräilemässä aina kuuden jälkeen. 🥱
 
Täällä myös etova olo 24/7 ja kaamea väsymys jatkuu. Plus nännikipu :Face Without Mouth: Ehkä eniten ärsyttää, että itselle tärkeä henkireikä urheilu on lähes mahdotonta tällä hetkellä. Energistä toista kolmannesta toivoessa tässä kahlaan eteenpäin...

Btw, mulla on tänään hammaslääkäri ja pelkkä ajatuskin suusta täynnä instrumentteja pistää kakomaan. Wish me luck!
 
Tsemppiä hammaslääkäriin, Mrs Willow!

Täällä myös on etovaa oloa ja ruoka ei maistu. Tosiaan tuntuisi helpottavan, jos edes oksentaisi, mutta parempi ehkä näin. Väsymys on lamaannuttavaa, päiväunet täytyy saada heti töiden jälkeen (siinä ei tosin mitään uutta juurikaan). Nännit ja tissit olleet kipeät jo nyt yli kuukauden 😃 se oli myös ensimmäinen raskausoire.
 
Tänään, rv 5+4, oli pienoista menkkasärkyä alavatsalla. Se kesti kyllä vaan jonkun minuutin, mutta ehkäpä siellä jotain tapahtuu 🤩 ja myös etovaa oloa ennen ruokaa on nyt ilmaantunut enemmän. Täytyisi pitää huolta että syö jotain kunnollista vähintään 3h välein.

Tsemppiä hammaslääkäriin @Mrs Willow, mulla oli myös viime viikolla, mutta ihmeen hyvin meni.
 
Mulla ollu tässäkin raskaudessa helppo ja normaali olo. Väsyttänyt on kyllä nyt enemmän kuin ekassa, mutta ei voi omassa tilanteessa laittaa kokonaan raskauden piikkiin.
 
Ruokahaluttomuutta on ollu nyt enemmän, kuin eka raskaudessa. Pitäny enemmän keskittyä että tulee syötyä säännöllisesti.
 
Takaisin
Top