Millaisia raskausoireita sinulla on?

En mä oo aiemmissakaan raskauksissa oksennellut mutta ympärivuorokautista etomista ollut, niinkuin nytkin
Tasan sama tilanne täälläkin. Hiton paha olo kellon ympäri, mutta en oksenna kuitenkaan. Sama ollut aiemmillakin kierroksilla. Väsyttää, mutta silti en saa aamuöisin nukuttua. Ja nännit on järkyttävän kipeät :Face Without Mouth:
 
Oon luonnostani huono aamuherääjä, ollut koko ikäni. Viikonloppuisin tulee nukuttua helposti klo 12 asti. Nyt oon kuitenkin herännyt kohta viikon joka aamu ilman kelloa ennen klo 7, olo on ollut virkeä, eikä herääminen oo johtunut pissahädästä. Muutenkin oon heräillyt öisin katselemaan kattoa.

Mahassa on vieraita tuntemuksia ja niistä tulee helposti vainoharhaiseksi. 😅
 
Tasan sama tilanne täälläkin. Hiton paha olo kellon ympäri, mutta en oksenna kuitenkaan. Sama ollut aiemmillakin kierroksilla. Väsyttää, mutta silti en saa aamuöisin nukuttua. Ja nännit on järkyttävän kipeät :Face Without Mouth:
Loppuko sulla se vuoto? 🙏🏼❤️
 
Tähän ensin disclaimerina, että mulla on tosi monella ystävällä ollut todella oireettomia raskauksia, joissa kaikki kuitenkin ok, eikä mun kokemuksista kannata vetää suoria johtopäätöksiä oman raskautensa tilasta! 😉
Mulla ei ollu tuulimunaraskaudessa missään vaiheessa tiputtelua, lähti tyhjenemään itsekseen: olin saanut gyneltä lähetteen ja jo ajan Naistenklinikalle tutkimusta/tyhjennystä varten, mutta paria päivää ennen alkoi itsekseen. Kävin kuitenkin vastaanotolla ja sain lääkkeitä vauhdittamaan tyhjenemistä, mutta niillä ei tuntunut merkittävästi olevan nopeutusvaikutuksia. Kaavintaa ei tarvittu, parin viikon kuluttua näytti jo raskaustesti negaa ja kaikki vuoto oli loppunut. Ovulaatio tais olla teilun viikon päästä tuosta ja siitä sitten tulinkin heti uudestaan raskaaksi.
Anteeksi et oon näin utelias, mutta millä viikolla siis alkoi se tiputtelu / tyhjentyminen itsestään? 👀
 
Loppuko sulla se vuoto? 🙏🏼❤️
Joo, se oli vain se yksi holahdus torstaina ja that's it. Ei siis hajuakaan, että missä mennään. Vuodosta seuraavana päivänä kuvittelin, että oireet oli vähenemään päin ja ärsytyksessäni söin pari salmiakkiakin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Mutta koko viikonlopun on kyllä ollut niin kaamea olo, että oksat pois. Toki oireista ei voi mitään päätellä, mutta ei ne todellakaan ainakaan hävinneet.
 
Anteeksi et oon näin utelias, mutta millä viikolla siis alkoi se tiputtelu / tyhjentyminen itsestään? 👀
Tais olla 7+5/6 en muista ihan tarkkaan. Alkoi ihan selkeesti yhtenäisenä vuotona, ei tiputtelusta voinut puhua siinä yhteydessä. 😬
 
Palelee ja väsy on. Ja masua nipistelee, mikä tietenkin on tavallista, mutta silti jännittää, että onhan kaikki hyvin.

Nälkä tuli myös jo tunti ennen lounasta. 🤭

Pahoinvointia odotellessa, viimeksi alkoi 6+0.

(5+4)
 
Eilen töitten jälkeen aivan armoton väsymys, just jaksoin suihkussa käydä ja loppuiltapäivä ja ilta menikin sohvalla viltin alla.

Söin, ja sitten siirryin sänkyyn nukkumaan. Sama väsymys jatkuu tänään, ja näköjään heti aamusta, innolla odotan edessä olevaa työpäivää 🙁

Etova olo jatkuu ja ajatuskin melkeen mistä tahansa ruoasta ällöttää.
 
@Helinä84 toivottavasti saat kuitenkin jotain syötyä ja työpäivä menee ees jotenkin ❤️

Mulla on edelleen tissit aivan julmetun kipeät etenkin nukkuessa, ja tää etova matkapahoinvointiolo jatkuu, 2-3h välein pitää olla jotain syömässä että pysyy pahin olo poissa 😅 Väsymys tulee kans helpommin kuin yleensä.
 
Väsymys on kyllä melko kuluttavaa, etovan olon lisäksi. Nukahdan sohvalle joka ilta ja ärsyttää, kun en tiedä yhtään mitä 'katsomissani' ohjelmissa on tapahtunut ja seuraavana päivänä saa aloittaa samasta jaksosta uudestaan :Upside Down Face:
 
Mulla oireina vaan ajoittain väsymys, ummetus, välillä alavatsan vihlonta, turvotus, välillä rinnat kipeet ja välillä ei, jano. Pahoinvoinnista ei tietoakaan (ainakaan vielä 😅). Ylihuomenna varhaisultra, toivon että nään siellä sykkivän sydämen ❤️

Edit. tietty pissattaa koko ajan kun tulee joutua paljon. Ja unohdin mainita tähdet silmissä kun nousee seisomaan + nään joka yö jotain kummallista unta (en yleensä nään unia kovin usein) 😄
 
Muokattu viimeksi:
Mua palelee ja väsyttää ihan kokoajan 6+1 🥶😴 Pahoinvointia ei oo ollut vielä.
 
Täällä 6+0 eikä ole paha olo, ei ollut esikoisestakaan eikä tuulimunaraskaudesta. Tuulimunaraskaus tuntui ihan samalta kuin oikeakin, kunnes vasta päivää ennen nt-ultraa lähti vuotamaan ja supistelemaan vkot 12+6 ja asia paljastui.
 
Mulla ei oo vielä ehtiny kummoset oireet alkamaan, 5-päiväisen alkion siirrosta on nyt 8 päivää. Mutta voi juku kuinka turvonnut mä olen 😂 Ja se infernaalinen väsymys on kans alkanut jo. Repäisykipuja on tuolla alavatsalla ajoittain ja nälkä on kova ja usein, eilen olisin voinu alkaa syömään puoli tuntia ruoan jälkeen.

Esikoisesta oli ruokahaluttomuutta ja äklötyksiä, nyt on vaan ollu et ei tee mieli makeeta ollenkaan ja jonkun verran yököttää välillä. Purentakiskoja en voinu pitää, kun meinas oksu lentää 🙈

Oon kans vähän kokoajan oottanu et koska nännit kasvaa, kun se on ollu sellanen mistä oon aina ennen plussaa tienny raskaudesta (1km + esikoinen), mut niin vaan plussa pärähti ja nännit ennallaan. Toisaalta onhan näistä yks lapsi jo ruokittu, enkä varmaan muutenkaan oo enää samanlainen kun sillon ennen 😄
 
Terveisiä kylppärin lattialta, johon olen jo mukavilla wc matoilla alkanut rakentamaan tukikohtaa. Pahoinvointi ja oksentelu alkoi toissapäivänä, ja on pahenemaan päin. Oikeastaan nyt tuntuu etten uskalla poistua täältä vessasta ollenkaan 😅 Esikoisesta oksensin n. puoleenväliin, joten jos raskaus jatkuu niin olo todnäk pidempään tämä. Sain onneksi saikkua nyt ensi tiistaihin jolloin lapsettomuuspolin aika, ja katsotaan siellä sitten taas tilannetta.

Ihan ensioireina jo pari viikkoa sitten mulla alkoi aristamaan rinnat, ja repäisykivutkin olleet mukana jo yhtä kauan.
Järkyttävä väsymys alkoi samoihin aikoihin oksentelun kanssa, ja valitettavasti myös aamuyön heräilyt.
 
Terveisiä kylppärin lattialta, johon olen jo mukavilla wc matoilla alkanut rakentamaan tukikohtaa. Pahoinvointi ja oksentelu alkoi toissapäivänä, ja on pahenemaan päin. Oikeastaan nyt tuntuu etten uskalla poistua täältä vessasta ollenkaan 😅 Esikoisesta oksensin n. puoleenväliin, joten jos raskaus jatkuu niin olo todnäk pidempään tämä. Sain onneksi saikkua nyt ensi tiistaihin jolloin lapsettomuuspolin aika, ja katsotaan siellä sitten taas tilannetta.

Ihan ensioireina jo pari viikkoa sitten mulla alkoi aristamaan rinnat, ja repäisykivutkin olleet mukana jo yhtä kauan.
Järkyttävä väsymys alkoi samoihin aikoihin oksentelun kanssa, ja valitettavasti myös aamuyön heräilyt.

Ikävää toi pahoinvointi, toivotaan että säästyt tällä kertaa noin pitkältä oksentelulta!

Mulla tänään eka päivä pitkään aikaan, kun turvotus ei oo ihan niin kamala. Suolasta tekee mieli ihan hirveesti! Aivastelua on, en tiedä tekeekö sen raskaus vaiko siitepölyt - vai kenties molemmat.
 
Mulla iski tänään aivan kaamea närästys, en tiedä oliko ruisleipä vai smoothie jossa mustaherukkaa ja vähän banaania, mutta kumpaakaan en kyllä syö ihan hetkeen 🤢

Ihan kauhea olo, ja tuntuu ettei Renniekään auta yhtään

7+2
 
Muokattu viimeksi:
Kaino pyyntö et laitetaanko viesteihin allekirjoitukseen tai viestin loppuun miten pitkällä raskaus on (esim rv 6+6), kun ryhmän koko on kasvanu eikä muista enää kaikkien juttuja ulkoa 😊❤️ Hahmottais vähän miten pitkällä itse kukin on vs oireet. 🤗

Enivei, täällä ällö/etova olo on back, tosin en tiiä liittyykö väsymykseen, kun pitää väsyneenä töissä nuokkua. Nännit edelleen isot ja kipeät.

Mut enpä oo enää huolissani oireista tai niiden puutteesta, kun tein tänä aamuna klo 05:20 Clearbluen digitaalisen viikkonäytöllisen 5h rakkoajalla ja maximit pärähti ruutuun (postasin sen tonne plussakuvien ketjuunkin vielä😄). Eli raskaushormonia on ainakin paljon kehossa, vaikka ei laatta lennäkään. Toki tuulimunakin voi aiheuttaa korkeat raskaushormonit eli eipä ole mitään takeita ennen ylihuomista varhaisultraa.

Lisäks nää on niin yksilöllisiä juttuja kenen keho reagoi herkemmin hormoneihin ja kenen ei. Mulla on se jenkkiläinen raskauden seuranta appi Nurture, joka on myös sosiaalinen media, ni siellä naiset puhuu et niitten gynet oli sanonu, että pahoinvointi voi liittyä myös joidenki vitamiinien puutokseen. Piti ihan googletella asiaa, niin siitäki löytyy juttuja. Kuin myös siitä, että tutkimusten mukaan poikavauvat aiheuttaa yleensä vöhemmän pahoinvointia kuin tyttövauvat. Who knows 😅

Mut kuitenki no stress 🤗

(rv 6+6)
 

Liitteet

  • IMG_9181.png
    IMG_9181.png
    369.2 KB · Katsottu: 6
Mulla oli eilen ekaa kertaa semmosta alavatsan kivistystä / menkkakipua, oiskohan mullakin nyt sitä kasvukipua kun kohtu kasvaa eikä oo sitä koskaan aikaisemmin tehnyt 🧐 Ois kyllä pelottavaa jos samalla ois tiputtelua, mutta onneks ei. Limat sen sijaan ovat erittäin hedelmällisiä 😂 Tissikipu ja etova olo jos ei syö vähän väliä jatkuu, samoin hengästyneisyys/väsymys.

(rv 6+4)
 
Mulla oli eilen ekaa kertaa semmosta alavatsan kivistystä / menkkakipua, oiskohan mullakin nyt sitä kasvukipua kun kohtu kasvaa eikä oo sitä koskaan aikaisemmin tehnyt 🧐 Ois kyllä pelottavaa jos samalla ois tiputtelua, mutta onneks ei. Limat sen sijaan ovat erittäin hedelmällisiä 😂 Tissikipu ja etova olo jos ei syö vähän väliä jatkuu, samoin hengästyneisyys/väsymys.

(rv 6+4)
Oho ootpa pitkälle päössy ilman! Siis mulla oli joka päivä noita menkkakipuja varmaan ekat 2,5 viikkoa, 5.4. oli pahin päivä, minkä oikein laitoin ylös, kun kesti tuntikaupalla kivut... et toivottavasti se yhtä ok kuin sillä yhdellä täällä, joka pääs ihan extratsekkiin neuvolaan kipujen takia mut kaikki oli ok ❤️ Mitään vuotoa ei oo ollu kertaakaan. Noh ylihuomenna selviää...

(rv 6+6)
 
Takaisin
Top