Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli esikoisen raskaudessa koviakin toispuoleisia "piikkejä" koko ekan kolmanneksen. Pelkäsin kans kohdunulkoista, ku kerran tuli ihan hirvee repivä kipu, etten pysynyt liikkumaan mihinkään minuuttiin 😅 Mut kaikki oli sit kuitenkin hyvin.
Kiitos kun kerroit 😊 Olen nyt jo rauhallisemmalla mielellä 😅 Tää on mulle eka raskaus, ja oon ollut yllättänyt kuinka paljon erilaisia tuntemuksia mahassa on jo näin alussa 😮

Itellä on kans ollu vihlasuja ja muita jomotuksia etenkin tuol rv3-4 paikkeil. Voi olla raskauteen liittyviä, mutta myös kaikkeen muuhun.

Täällä kans tulee monta kertaa päivässä vihlovia kipuja. Aina on tullut varsinkin alussa ja tää on kuiten jo viides raskaus. :)

Mulla uus oire oli tänä aamuna hampaita pestessä yökkäysrefleksi.. huhhuh. Saapa nähä miten tässä sit saa pidettyä raskauden vielä hetken salassa isommilta lapsilta😆

Ainiin ja tuo turvotus.. täällä kans ihan hillitön turvotus. Ei kans uskois et raskaus on niin alusssa🤭

Mulla 4+2 ja tissit tosi kipeät ja muutaman päivän jomottanut alavatsaa menkkakipujen tyyliin mutta lievemmin. Kuten tuonne plussakuviin laitoinkin niin jännät fiilikset kun on tosi innoissaan mutta samalla ei uskalla täysin innostua, kun taustalla yksi keskenmeno ja pitkä yritys 🥹

Mulla 4+2 ja tissit tosi kipeät ja muutaman päivän jomottanut alavatsaa menkkakipujen tyyliin mutta lievemmin. Kuten tuonne plussakuviin laitoinkin niin jännät fiilikset kun on tosi innoissaan mutta samalla ei uskalla täysin innostua, kun taustalla yksi keskenmeno ja pitkä yritys 🥹
Tervetuloa! 🥹✨
Täälläkin pitkä yritys ja keskenmeno taustalla. Yritetään silti pysyä positiivisina. Tänään me ollaan raskaana. 😌💛

Mua mietityttää et onks tuol ees ketään ku on niin olemattomat oireet. Väsyttää, rinnat arat, järki ei luista, ripulia ja ummetusta sekaisin ja uutena oireena aivan järkyttävä huimaus. Mut eipä oo oikein muuta, ei pahoinvointia tms.

Toi ummetus on mun kauhukuva jatkossa. Täytyy jo hyvissä ajoin hakea jotain lääkettä. Viimeksi sain kyllä kunnon stressin ja pienen trauman asiasta.

Tuntuu että pahoinvointi alkaa hiipiä tänne, meinas kans yökkäyttää hampaita pesses ja muutenki sellanen lievä huono olo. Olen iloinen tästä kun keskenmenoja taustalla ja nytkin pientä tiputtelua. Edellisissä raskauksissa olen kärsinyt pahoinvoinnista synnytykseen asti🥵

Toi ummetus on mun kauhukuva jatkossa. Täytyy jo hyvissä ajoin hakea jotain lääkettä. Viimeksi sain kyllä kunnon stressin ja pienen trauman asiasta.
Itellä oli esikoisesta ehdottomasti isoin, inhottavin ja merkittävin oire ummetus! Koitin silloin ruokavaliolla, päivitäisillä kävelylenkeillä ihan loppuun asti, vesilasissa lilluneilla luumuilla ja pegorionilla pitää jotenkin aisoissa. Varmaan sama edessä nytkin jos raskaus jatkuu.

Itellä oli esikoisesta ehdottomasti isoin, inhottavin ja merkittävin oire ummetus! Koitin silloin ruokavaliolla, päivitäisillä kävelylenkeillä ihan loppuun asti, vesilasissa lilluneilla luumuilla ja pegorionilla pitää jotenkin aisoissa. Varmaan sama edessä nytkin jos raskaus jatkuu.
Oon ite hoitanu ummetusta laktoosittoman jäätelön syömisellä :tears: toki tämä oli ihan muuten vaan, ei liittynyt raskauteen. Eikä varmaan toimi, jos sietää laktoosia. Varmaan otan jälleen käyttöön, mikäli tulee ummetusta.

Mulla nyt järjetön väsymys vaihtunut väsymykseksi. Edelleen pitkät yöunet, päikkärit ja makoilua, mutta aivot ei oo niin sumussa. Kaupassakäynti kävellen veti kaikki mehut pois. Oon haistanut mieheni deodorantin paremmin ku yleensä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei ole ollu etomista, mutta syöminen tökkii. Ei millään tekis mieli syödä, ihan on pakotettava itsensä. Vähän herkkulinjalla oon menny kun ei muu maistu. Vatsassa ilmaa varsinki istumisesta ja iltaisin, siksikin koitan löhöillä vaan sohvalla. Nyt jo useampi tiputteluton päivä takana🥳 Alusta asti ollut kurkkukipu sen kun jaksaa, jatkuva jano myös. Juoksen koko ajan vessassa, yölläkin. Pieni alaselän jomottelu, mutta oikeastaan ärtyy vain huonoista asennoista tunniks pariks

Joo se on aika tukala vaiva. Liotetut luumut on mulla toiminu tähän saakka hyvin, saa nähdä joutuuko jotain topakampaa jossain vaiheessa käyttämään 🤔

Nännien aristus ja kipeys on tuntunut tänään vähän hellittävän, mutta pahoinvointia on kyllä joka päivä. Ei paljoa, edelleen ei tarvitse pönttöä käydä moikkaamassa, mutta joka päivä on vähintään yksi hetken kestävä kuvotusjakso. Toisina oäivinä kevyt kuvotus voi olla päällä koko päivän.

Täällä piisaa oireita 🤢 ympärivuorokautinen kuvotus ja paha olo, alun unettomuus on kääntynyt loputtomaan väsymykseen ettei mikään unimäärä tunnu riittävän 🥱 naama kukkii, tämä on vähän outo kun edellisiä raskauksia on yhdistänyt täysi finnittömyys 🤨 mahassa tuntuu jos jonkinlaista tuikkimista mut alun ilotulitus on rauhottunu. Myös tämmönen kova aivosumu on läsnä.

Olipa samaistuttavaa lukea teidän oireista! ☺️ Täällä on vain hyvin lievää kuvotusta, mutta sitäkin intensiivisempää palelua iltaisin ja väsymystä päivisin. Lisäksi vatsatuntemuksia on paljon, tänään tosin vähemmän kuin eilen. Koska olen tämmöinen huolehtija menneen vuoksi, yritän ihan kamalasti olla ylitulkitsematta oireiden määrän vaihteluita, mutta vaikeaa se on! Lisäksi on kyllä ajoittain flunssainen olo. Siinä määrin, että mietin, että tuleekohan tästä tosiaan oikea flunssa vaiko eikö.

Taitaa olla viikonloppuna aika vieroittua kahvista. Tänään 4+4 ja eka aamu, kun ei kahvi oikein maistu ja vähän sellainen huonompi olokin.

Mulla ollu vaikka minkälaista tuntemusta vatsan alueella mutta nyt uutena eilen tuntui oikealla puolella melkein nivusessa sellaisia ihanku sähköisku vihlaisuja, tosi hassun tuntusia. 🤔

@mrz Mä myös ajattelin, että jatkan silloin tällöin kahvin juontia maltilla, mutta ei kyllä maistunut yhtään parina viime päivänä. Tänään ostin kahvilasta kofeiinittoman kahvin ja se oli ihanaa, tuskin tosin johtui kofeiinittomuudesta, ehkä vain siitä, että se oli hyvin tehty. 😄

Mun vatsatuntemukset on tänään loistaneet poissaolollaan. On viikon mittaan koko ajan vähentyneet ja edelleen yritän olla huolestumatta asiasta 🙈

Sen sijaan tilalla on nyt toista päivää aivan kamala päänsärky 😩 Yleensä mulla ei ole, joten tämä on ihan poikkeuksellista.

Takaisin