Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
tänään 4+0 on läsnä kauhea väsymys. Sen lisäksi turvottaa ja vatsaa jomottaa, kylmä on kokoajan. Ajoittain ruokailun jälkeen tulee etovaa oloa, muuten ei onneksi vielä sen kummempia oireita ole.
 
Väsymys läsnä kovasti ja ärtymys vaivaa. Maku- ja hajuaisti vahvistunut ja normaalisti hyvältä maistuvat tai tuoksuvat jutut haisevat pahalta. Välillä tulee hetkittäin kovaakin pahoinvointia ja eilen jouduin oksentamaan ensimmäistä kertaa. Täälläkin vatsaa jomottaa ja turvottaa. Oireet onneksi lieviä kuitenkin vielä 😊
 
Tänään ilmeisesti 4+1. Ei vielä mitään muuta nerkittävää kuin erilaisia vatsatuntemuksia- nippailee, viiltelee, turvottaa ja on vain sellainen epämukava olo.
Ehkä vähän tunteellisuutta. (Pelottanut muun muassa kauheasti se, jos onkin tuulimuna). Jotkut hajut on tuntunut toooosi teräviltä, jääkaappi esimerkiksi inhottaa.
Tänään kävin ihan kävelylenkillä, minkä jälkeen tuntui, että olin yhtäkkiä ihan poikki.
 
Täällä eka oire oli flunssa. Nyt siitä jäänyt nenän tukkoisuus. Mahaa vihloo ja sykkeet nousee herkästi. Mulla ei pahoinvointia ole ollut, mut koko ajan on nälkä 😄 Ja tää turvotus on ihan järkyttävää, toivottavasti vielä laskee ennen ku alkaa maha oikeesti kasvaa 🤭 Nii ja mielialat vaihtelee ja oon kans ollu ärtynyt ja ihan kivoja riitoja saatu aikaan 😣
 
Tänään alkanu vasta varsinaiset raskausoireet: Vatsaa jomottelee ja tuntuu, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä ja paikat on kosteena. Samat oireet kuin esikoisesta aikanaan siis.
 
Tänään alkoi flunssan oireet, aivastelua ja nuhaisuutta. Ilmeisesti ihan tavallista. Onkos muilla esiintynyt?
 
Onko kellään mitään selviä oireita vielä? Ite tuntuu aika oireettomalta meno. Iltaa kohti aina etovaa oloa ja sama jos syö liikaa. Väsynyt on kyllä kovasti ollut.. Välillä pikkasen tuntuu alavatsassa muuten ei mitää.
 
Pahoinvointi on ainoa selkeä oire. Saa nähdä kauanko pystyy töissä sinnittelemään 😭
 
Onko kellään mitään selviä oireita vielä? Ite tuntuu aika oireettomalta meno. Iltaa kohti aina etovaa oloa ja sama jos syö liikaa. Väsynyt on kyllä kovasti ollut.. Välillä pikkasen tuntuu alavatsassa muuten ei mitää.
Itellä oksettavaa oloa, vatsan kiristelyä, turvotusta,kylmä ja eilen oli kans kuukautismaista jomotusta. Tosi paljon oireita siis jo, sillä esikoisesta ei ollut todellakaan näin varhasessa vaiheessa mitään ja muutenkin tosi vähäoireinen ja "helppo" raskaus. Tällä siis tarkoitan, että ei kannata huolestua oireettomuudesta ollenkaan, sillä raskaudet on keskenään erilaisia eikä oireista voi oikeen päätellä mitään.
 
Mulla sama, että melko oireetonta on. Lähinnä ollut niitä vatsatuntemuksia ja turvotusta. Muut oireet onkin ollut sellaisia, että voi ollaraskausoire tai sitten ei.
Tänään ei esimerkiksi ole ollut enää vatsan jomotusta, mutta huomasn kyllä väsyväni tosi helposti. Ja nyt tosiaan kuin flunssan alkua, nenä tukossa ja aivastelen.
Rauhoittelin itseäni lukemalla eri viikkojen oireista ja se lienee ihan normaalia, ettei näin viidennellä viikolla vielä mitään mullistavia oireita olekaan. Saas nähdä mitä ensi viikolla.
 
Yleensä mulle on iskenyt oireet viikolla 6, jonka jälkeen on melkoista sinnittelyä seuraavat kolme viikkoa. Jännittäökin kun on töihin paluu juuri noihin aikoihin kuopuksen hoitovapaalta, että jäänkö heti saikulle 🙈 Tällä hetkellä selkein oire on herkistynyt hajuaisti ja turvotus, joka voi olla kyllä ihan hyvin joulun peruja 😅 viikot siis vasta 3+6 oviksesta laskien.
 
Eilinen oli suht oireeton päivä. Illalla hieman etoi, mutta ei juuri muuta.
Tänään on rinnat kipeämmät kuin aiemmin ja tuntuu kuin ne olisi kasvaneet jo pelkästään yön aikana 😅
 
Oireettomuus jatkuu muuten, mutta tänään nännit ehkä vähän arat ja tisseissä on välillä muutenkin tuntunut sellaista pientä tuikkivaa tunnetta. En edes kivuksi sanoisi. Kuulostaako tutulta kenellekään aiemmin raskaana olleelle?
 
Oireettomuus jatkuu muuten, mutta tänään nännit ehkä vähän arat ja tisseissä on välillä muutenkin tuntunut sellaista pientä tuikkivaa tunnetta. En edes kivuksi sanoisi. Kuulostaako tutulta kenellekään aiemmin raskaana olleelle?
Nännien arkuus oli itelläkin esikoisesta jostain viikolta 6.
Rintojen kihelmöintiä ei itellä ollut kuin vasta sit loppuraskaudessa ja todenteolla maidon alkaessa nousta synnytyksen jälkeen. Mut kaikki rintatuntemukset on kyl netin perusteel raskausoireita monella ihan alusta asti. Ite en siis oikeen huomannu rintojen kasvuakaan raskaudessa(vaikka kyl sitäkin oli)
 
Uusia oireita, 5+0 eli kuudes viikko pärähtää just käyntiin.

- Vähän etova olo
- Ruokahaluttomuus. Ei varsinaisesti ällötä tietyt ruuat, mutta ei tee mieli mitään ja kun alkaa syödä, niin väkipakolla menee, kun ei vaon maistu. Näläntunnettakin on oikeastaan vain aamulla.
- Energiat alhaalla ja uuvuttaa helposti. Ei siis unetusta vaan sellanen totaalinen uupuminen iskee äkkiä. (Onneksi tämä viikko on lomaviikko)
- Tunteet pinnassa ja tuntuu moninkertaisilta.
 
Täällä tietämätön ensimmäisen odottaja melkein jopa huolissaan kun ei juurikaan oireita ole. Tuntee että jotain tekeillään. 4+6 tänää ja jos ruokatauko venyy hieman etova olo, välillä vähän vatsaa jomottaa. Tissit ei oo kipeet eikä muutakaan. Ehkä vähän aiempaa väsyneempi oon ja vähä enempi vv ei muuta.
 
Takaisin
Top