Millaisia raskausoireita sinulla on?

Itse nyt 6+4, oireina vaan lievä etova olo päivisin, ja esimerkiksi kahvi maisuu pahalle ja jotkut ruuat ällöttää.

Muoks: Herrajesta luin noita kommentteja, siis voiko tää kurkun kuivuus/kipu ja järjetön väsymyskin olla raskausoireita :tears: onhan niitä sit jotain mullakin.

Alkuraskaudesta oli hetken rinnat turvoksissa mutta se meni ohi, harmi vaan kun mieskin oli innoissaan :tears: toki oli turvoksissa myös mahakin ja oli vatsakipuja, nyt ei enää niitäkään. Toivottavasti tää etova olo ei kamalasti pahene kun joinain päivinä vaikuttaa aika paljon ruokahaluunkin. Mutta toki kiitollinen olen etten ole edes oksentanut:folded:

@Auringonkakku Haha kyllä, mikään määrä unta ei tunnu riittävän! Mutta kyllä tämä tosiaan aikamoista arvailua on, että mikähän johtuu nyt raskaudesta ja mikä ei. Kaiken poikkeuksellisen ja oudon laitan raskauden piikkiin 🤭

Aamulla pyyhkäisyvuotoa. En kyllä keksi muuta syytä kuin alkava km. Ei oo viel tullu lisää. Eikä kipuu. Mut joo, se siitä kivasta päivästä
Voi ei onpa tosi harmi kuulla 😔Toivotaan kovasti, että se on harmitonta ja ohimenevää, mitä se voi myös hyvin olla! Mutta ymmärrän täysin, että varmasti huolettaa ❤️

Mäkin oon tänään miettinyt onko @Mössö tilanne jo rauhoittunut ❤️🌈

Joo, nyt se sitten varmaan alkoi, pahoinvointi ja ruokanirsoilu nimittäin. Nälkä/heikotus on kokoajan mutta mikään ei oikein kiinnosta. Päivällä söin vielä tortillat kanalla ja kaikilla soosseilla, ja totesin sen jälkeen miehelle että taisi olla vikat kanat hetkeen. 😅 Meni alas mutta äsken kun mietin päivällistä niin kana kuvotti, ja söin sit tortilloja pelkällä salaatilla.... 😅 Siis ei mitään muuta, kastiketta eikä mitään voinut ees harkita. Kiva juttu et meillä ois kanaa jääkaapissa myös ens viikolle! 😅 Taitaa jäädä miehelle.

Hedelmät maistuisi ja vaalea pehmeä leipä ym. mauton. Hiilari siis selvästi himottaa. Onneksi ainakin toistaiseksi myös rahka ja kananmuna kuulostaa ihan ok:lta niin sais vähän jotain muutakin kuin hiilaria koneeseen. Mietin myös noita kikherne- ym. pastoja joista saisi vähän paremmat ravintoarvot jos ne maistuisi.

🤢

Täällä 4+2. Oireet alkoi plussauspäivänä 3+6 menkkamaisilla jomotuksilla selkään ja vatsan alueelle. Lisäksi hajuaisti selkeesti korostunut. Vatsan alueen jomottelut jatkui pari päivää, nyt niitä lähinnä iltaisin, kun turvotus isoimmillaan. Nälkä tulee myös herkemmin ja parin aamuna yököttänyt. 😁

@Alku-23 @Viikuna91 tiputteli jatkui tänään myös ja toisin kuin eilen niin ei ollut vain aamulla vaan joka kerta oon vessassa huomannut sitä. Harmittaa niiiin että lähen huomenna reissuun, haluisin vaan jäädä miehen luo kotiin😭
Mä ymmärrän niin hyvin halun olla toisen lähellä. 😭 Halaus sinne, epävarmuus on niin kamalaa.

Onko vielä mahdollista punnita, kannattaako reissuun lähteä / onko sen arvoista / pystytkö siellä lopulta nauttimaan? ❤️

Mä ymmärrän niin hyvin halun olla toisen lähellä. 😭 Halaus sinne, epävarmuus on niin kamalaa.

Onko vielä mahdollista punnita, kannattaako reissuun lähteä / onko sen arvoista / pystytkö siellä lopulta nauttimaan? ❤️
Kiitos, haleja myös sinulle. Meen perheeni luo lastenvahdiksi Lappiin niin vanhempani jäisi pulaan jos perun.. Tosin jos km alkaa siellä ollessa niin otan vaikka kersan pois koulusta ja se saa tulla mukanani etelään että pääsen vaan mieheni luo sitten. Viikon päästä on myös siellä Lapissa uuden kummilapseni kastejuhla josta en haluaisi joutua olemaan pois. Mut jos km alkaa niin sit ne jää kyl väliin

Täällä 4+2. Oireet alkoi plussauspäivänä 3+6 menkkamaisilla jomotuksilla selkään ja vatsan alueelle. Lisäksi hajuaisti selkeesti korostunut. Vatsan alueen jomottelut jatkui pari päivää, nyt niitä lähinnä iltaisin, kun turvotus isoimmillaan. Nälkä tulee myös herkemmin ja parin aamuna yököttänyt. 😁
Aijuu ja vessassa ravaan jatkuvasti!

Oon huomannut että kun herää aikasemmin menee koko päivä pahoinvoinnin kannalta paremmin 🤔 varmaan ku ei tuu niin pitkä väli syömisessä. Tänään taapero herätti seiskalta niin ei edes ollu aamulla paha olo ja sain jopa jotain syötyäkin🙈 heti se paha olo kyllä tulee jos on yli kaksi tuntia syömättä... Illalla kaikista pahin olo enkä oo pariin viikkoon saanut iltapalaa syötyä, siihen päälle vielä pitkään nukkuminen niin menee päivä kyllä oksennusta pidätellen 🙄
Ja tänään taas sammuin sohvalle, ei ollut kello varmaan edes puol 9 aamulla kun en vaan pysynyt hereillä... Puoltoista tuntia ainaki vetelin unta🤷‍♀️

Kiitos, haleja myös sinulle. Meen perheeni luo lastenvahdiksi Lappiin niin vanhempani jäisi pulaan jos perun.. Tosin jos km alkaa siellä ollessa niin otan vaikka kersan pois koulusta ja se saa tulla mukanani etelään että pääsen vaan mieheni luo sitten. Viikon päästä on myös siellä Lapissa uuden kummilapseni kastejuhla josta en haluaisi joutua olemaan pois. Mut jos km alkaa niin sit ne jää kyl väliin
Voimia Mössö ja tosi kurjaa kun joudut nyt noin epävarmassa tilanteessa lähtemään puolison luota pois💔 toivotaan nyt kuitenkin vielä, että ei olisi keskenmeno kyseessä.

Mössö onneksi usein vuodot on vaarattomia täälläkinhän monella vuodellu mm. mulla ehkä viikko sitten oli muutamana päivänä tiputtelua, mutta nyt ei enää ja oireet on pahentunu ja testit vahvistunu joten eiköhän kaikki ole ok. Kauheetahan se vuoto silti aina on ja aina pelkää pahinta, mutta toivottavasti kaikki on hyvin 💕

Onko teillä ollut välillä koviakin vatsakipuja?

Täällä alkaa yleensä illalla ja varsinkin, jos on syönyt tuhdisti.. Äsken veti ihan kaksinkerroin. 😭 On sen verran kovia kramppimaisia kipuja, että väistämättä nousee huoli onko kaikki hyvin. Esikoisesta en muista vastaavista kärsineeni.. Tuntuu, että koko vatsa kovettuu ja repiviä kovia kipuja tulee aaltoillen. Sitten hetkeksi helpottaa.

Apua miten epävarmaa täällä on nyt niin monella 🙈😣 Toivon kaikille pelkkää hyvää ja pikaista tietoa omasta tilanteesta.

Mulla oli kunnon kipuja viikko sitten, kesti päivän tai kaksi. Samaan aikaan oli vähän enemmän vuotoa. Ihan selkeää verta. Ei mitään vaaleanpunaista. Tosin väheni sitten aamun jälkeen, vaikka kivut jatkui pitkin päivää. En ole tehnyt edes raskaustestiä uudelleen, kun en tiedä reagoiko se mitenkään. Näyttääkö kuitenkin plussaa, vaikka jotain olisi vialla. Tuon jälkeen on kertaalleen tullut hieman verta. Kipuja ei enää ole ollut. Jos meni kesken, niin se oli sitten tuolloin viikko sitten. Yleensä luotan myös omaan olotilaan. Nyt tuntuu koko ajatus raskaudesta niin utopistiselta, että saapa nähdä. Mutta en nyt vielä huoli. Enemmän verta tuli edellisessä raskaudessa, jossa kaikki oli kuitenkin hyvin. Koitan sinnitellä ekaan lääkäri neuvolaan. Kolme viikkoa vielä. (Täytyy kyllä ihmetellä, että miksi hitossa eka neuvola ei voisi olla ultra.. käyt siellä höpisemässä ummet ja lammet raskaudesta, jota ei ole varmistettu mitenkään. Mulle oli ihan shokki, kun edes mitään raskaustestiä ei tehty neuvolassa. Täällä vielä sai ekassa lääkärissä poikkeuksellisesti ultran, muuten olisi saanut odottaa seulontaan ja jos silloin selviää, että on ongelmia tai raskautta ei edes ole, niin on kyllä julmaa.)

Toivotaan että vuodot pysyy pois ja saat nauttia perheen seurasta ilman suuria huolia. ❤️

Takaisin