Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mua kyllä oikein jännittää mitä oireita tulee.
Kaikki raskaudet on varmaan erilaisia mutta silti mä viime raskauteen peilaten odottelen ensi viikolla suurta väsymystä ja pahoivoinnin heräämistä. 😅

Onko kellään ihan järjetöntä keltarauhasen jomottelua? Siis melkein koko ajan nippailee vasemmalle 😄 Muistan esikoisen ajaltakin nippailuja, mut oliko se muka näin usein...

Voiko oma asento vaikuttaa etomiseen? Tuntuu, että olo helpottais kun makaa... Havaitsin, että kun paha olo tulee, seisten oleminen on selvästi hankalampaa. Makuulla rauhoittuu.

Voiko oma asento vaikuttaa etomiseen? Tuntuu, että olo helpottais kun makaa... Havaitsin, että kun paha olo tulee, seisten oleminen on selvästi hankalampaa. Makuulla rauhoittuu.
Mulla oli noin esikoisesta. Usein etenkin ylös noustessa tuli huono olo. Töissä oli parasta, kun istuin vaan pää kiinni pöydässä 😁

Mulla on ainakin näin ihan kaikessa pahoinvoinnissa.

Vielä on aika vaisut oireet. Silloin tällöin hajut pistää tavallista enemmän nenään, rinnat on vähän kipeät. Jo ennen plussaa oli niin että jos söi sokerista niin jäi paha maku suuhun mutta (valitettavasti 😅) se on jääny pois.

Onko muilla pahoinvointi jo kuinka voimakasta? Mua oikein hämmentää ku on jo niin huono olo ILTAISIN, et tänään piti jo mennä pöntön ääreen, mut onneks vaan kakomista eikä yrjöä kuitenkaan tullu. Olo vaan tosi huono. 🤢 Sama oli edellisiltana. Edellisestä lapsesta en muista et olis ollu pahoinvointia näin aikaisessa vaiheessa.

Viikkoja mulla kuitenkin vasta 4+6.

Kiitos kommenteista. Kyllähän sitä huonossa olossa yleensäkin tekee mieli maata lötköttää, mutta hämmennyin kun nyt raskausoireisena se olo niin selkeesti tasottuu selinmakuulla. Mut sitten kun nousee töpöttimilleen ja yrittää niillä hiihdellä, niin hyi.

Pää kiinni pöydässä -metodin pidän mielessä! Aloitan maanantaina työt loman jälkeen ja nyt on vähän alkanut jännittää kuinka skarppina siellä pystyy olemaan.

Sen verran täytyy tulla päivittämään, että nyt tuntuu, että kaikki itkettää, herkistyttää. Niin hyvässä kuin pahassa. Olen muutenkin herkkä, mutta kyllä oon ihan liipaisimella koko ajan. 🥹 Ihan sama sanooko puoliso poikkipuolisen sanan tai katsonko kissavideoita. 😂
Ja sitten ilmaantui pahoinvointi. Pitkin päivää käynyt etova olo. Nyt sitten yltyi siihen pisteeseen, että oksennus tuli. 🤢

Mulla ei paha olo keskity mihinkään tiettyyn aikaan, vaan selkeesti enemmän syömiseen. Jos venyy syömisvälit liian pitkiksi ja verensokeri laskee, niin kostautuu heti huonolla ololla.
Nyt ei ole ilmaantunut uusia isoja oireita. Nännit on edelleen tosi kosketusarat. Tekisi mieli pitää yölläkin rintsikoita, kun ne edes vähän suojaa niitä. Illalla vatsa turpoaa aina hulluna, vaikka ei tunnu normaalilta turvotukselta. Ja unta riittää pitkään! Nukkuisin kevyesti 10 tunnin yöunet joka päivä. Tosin toissayö taas oli uneton, nukuin pätkissä ja kääntyillen koko yön, taisi olla kuuhulluutta. 😄

Mulla on viikon nyt tullut vilunväreitä ja toissapäivänä alkoi pissattaa vähän väliä. Eilen tein sit testin, kun menkat oli 4 päivää myöhässä. Muuten olo vielä hyvä.

Tänään ollut ohjelmassa närästystä, vilunväreitä sekä naama on kuin pizza seitsemällä täytteellä kaikkien näiden finnien kanssa.😬

Tiputtelua oli eilen hiukan vähemmän sit lopulta ku aiempina päivinä ja väriltään vaaleanpunertavaa valkovuotoa ku aiemmin oli selkeää ruskeaa tuhrua/verta. Oispa menossa poispäin 🙏 Otin eilen myös tosi rennosti ja mietin, et josko se vuoto provosoituu "rehkimisestä" ja kävelystä esim. Törmäsin yhteen tällaiseen keskusteluun jossain vauvapalstalla ja ajattelin, että sopisi myös mun kuvioon, että tuli aina lähinnä iltapäivisin ja jonkin suoritteen jälkeen.

Tuo turvotus on niin inhottavaa. Paitsi tukalaa myös paljastaa asian tilan ihan liian aikaisin. Olin ihan tuskissani sen kanssa viimeksi ja tällä kertaa näyttää tulevan sama homma. Ja kun edellisestä raskaudesta maha ei palautunut, niin olen jo nyt sen näköinen että viikkoja on vaikka kuinka. Eikä siinä muuten mitään, mutta kun ihmiset ei kykene olla tahdikkaita vaan kehtaavat kommentoida toisen vartaloa 🤬 (Sain siis näiden raskauksien välissä kuulla jo ainakin kolmet onnittelut, vaikka en edes odottanut ja kyllä se tuntui kurjalta. Mulla on aika nolla toleranssi kommentointiin muutenkin, vaikka olisi jo ihan loppu suoralla ja asia selkeä. Olen asiakaspalvelu työssä ja jo nyt ahdistaa, mitä kommenttia taas saa kuulla..)

Tuo turvotus on niin inhottavaa. Paitsi tukalaa myös paljastaa asian tilan ihan liian aikaisin. Olin ihan tuskissani sen kanssa viimeksi ja tällä kertaa näyttää tulevan sama homma. Ja kun edellisestä raskaudesta maha ei palautunut, niin olen jo nyt sen näköinen että viikkoja on vaikka kuinka. Eikä siinä muuten mitään, mutta kun ihmiset ei kykene olla tahdikkaita vaan kehtaavat kommentoida toisen vartaloa 🤬 (Sain siis näiden raskauksien välissä kuulla jo ainakin kolmet onnittelut, vaikka en edes odottanut ja kyllä se tuntui kurjalta. Mulla on aika nolla toleranssi kommentointiin muutenkin, vaikka olisi jo ihan loppu suoralla ja asia selkeä. Olen asiakaspalvelu työssä ja jo nyt ahdistaa, mitä kommenttia taas saa kuulla..)
Onpa tosi tahditonta ja ahdistavaa!
😔

Viime yönä tuli yhtäkkiä oikealle puolelle alamahaan melko kovia vihlaisuja, joita säikähdin kovasti ja valvoin sitten koko yön 😳 Monenlaisia tuntemuksia kyllä alamahassa ollut, mutta toispuoleisesta kivusta olin lukenut, että voi viitata kohdunulkoiseen raskauteen. Yön jälkeen ei ole tullut kuin muutamia lieviä vihlaisuja, enemmän nivusen seutuun. Mitään vuotoa ei ole tullut, ja pahoinvointi on voimakkaampaa kuin aiemmin, joten olen yrittänyt rauhoitella itseäni. Viikon päästä jo varhaisultra, mutta nyt tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Viime yönä tuli yhtäkkiä oikealle puolelle alamahaan melko kovia vihlaisuja, joita säikähdin kovasti ja valvoin sitten koko yön 😳 Monenlaisia tuntemuksia kyllä alamahassa ollut, mutta toispuoleisesta kivusta olin lukenut, että voi viitata kohdunulkoiseen raskauteen. Yön jälkeen ei ole tullut kuin muutamia lieviä vihlaisuja, enemmän nivusen seutuun. Mitään vuotoa ei ole tullut, ja pahoinvointi on voimakkaampaa kuin aiemmin, joten olen yrittänyt rauhoitella itseäni. Viikon päästä jo varhaisultra, mutta nyt tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Mulla oli esikoisen raskaudessa koviakin toispuoleisia "piikkejä" koko ekan kolmanneksen. Pelkäsin kans kohdunulkoista, ku kerran tuli ihan hirvee repivä kipu, etten pysynyt liikkumaan mihinkään minuuttiin 😅 Mut kaikki oli sit kuitenkin hyvin.

Takaisin