Millaisia raskausoireita sinulla on?

Voi toki olla jostain verenpaineistakin 🤣 Mutta hauska kun jollain toisellakin sama oire 👍🤭
Kieltämättä, en oo tainnu koskaan tuosta oireesta edes paljo puhua kun ei ole tullut missään oirelistoissa vastaan 😁 ja kylmä kääre otsalle lähtee kokeiluun 👍
 
Pissattaa mennen tullen ja palatessa. Aina täytyy käydä vessassa kun semmonen on näköpiirissä 😂 Muuten oireeton vielä. Viikoista edelleen epävarma, kun en oo varannut varhaisultraa. Huomenna saan työvuorot niin jospa sitten vois varata. 🤭
 
Tänään on luultavasti 5+1, jo viikon ajan on ollut etova olo, väsymystä ja nänneissä sykkivää kipua.
 
mul tuli eilen tippa rusehtavaa pyyhkiessä, ja kyllä käännettiin miehen kanssa google ympäri. Koitetaan ny luottaa siihen, et pikkunen pysyy, ku mul ei oo kuite kipuja. Ajattelen, että jos menee kesken niin tulee kivut/krampit myös? Raskausoireita on jo useita mut kipua ei (paitsi vatsa turpee ja siihen sattuu, mutta ei siis perus lantionkipuja ja alapääkipuja mitä pms on ollu)
 
mul tuli eilen tippa rusehtavaa pyyhkiessä, ja kyllä käännettiin miehen kanssa google ympäri. Koitetaan ny luottaa siihen, et pikkunen pysyy, ku mul ei oo kuite kipuja. Ajattelen, että jos menee kesken niin tulee kivut/krampit myös? Raskausoireita on jo useita mut kipua ei (paitsi vatsa turpee ja siihen sattuu, mutta ei siis perus lantionkipuja ja alapääkipuja mitä pms on ollu)
Voi kurja, toi on inhottavaa, koska säikäyttää niin pahasti. Vuodot on tosi yleisiä ja valtaosa harmittomia. Varsinkin jos ei oo kirkasta verta ja kunnon menkkakipuja niin olisin rauhallisin mielin. 💕 Luulisin myös että raskaustestit aika nopeasti näillä viikoilla näyttää jos kehitys on loppunut.
 
Hengästyttää pienikin liikunta, ja viime yönä alkoi tuttu oire; valvominen. Keskellä yötä uni loppuu, ja pari tuntia hurahtaa kevyesti suunnitellen mm. ensi kesän pihahommia ja esikoisen synttäreitä. Voinee myös vielä mennä täysikuunkin piikkiin tää valvominen 🤔🤭
 
Pari päivää oli oireet pois, mutta nyt illalla alko taas oksettamaan😅 ihan kiva näin koska alko taas jo huolettaa, vaikka iteki täällä jo kerroin että välipäivät oireista on itelle ainaki normi.
 
Nännit tosiaan aristaa ja toinen on yhtäkkiä tuplaati toista isompi. Naurettiin sille tänään miehen kanssa. 😆
Kuvotusta esiintyy silloin, jos syömisväli pääsee liian pitkäksi.
 
Nyt on tullut hengästyminen oireeksi.

Siis ihan järkkyä, muutaman ripeämmin askeleen kun ottaa, niin puuskuttaa jo. Eilen oli noloa kun kesken Teams-palaverin (etätöissä olin) kävin hakemassa villasukat viereisestä huoneesta ja takaisin tultuani jouduin heti kommentoimaan jotain niin työkaveri ihmetteli mitä mä puuhaan kun puuskuttaa noin. 😅 En mä ihan näin rapakunnossa mielestäni ole, haha.
 
Mulla vasta 3+4 ja tänään aamulla jo lievää pahoinvointia. Muistan sen alkaneen esikoisestakin heti plussasta, mutta sit se helpotti, kunnes palasi joskus 6-7 viikoilla takaisin. Mietin, et voiskohan se ollakin vaan siitä, ku otin eilen illalla ekan monivitamiinin 🤔 Samoin vatsa on ihan täynnä ilmaa ja sekaisin. Väsymystä myös, eilen olin miehelle, että voisko hän hoitaa esikoisen iltatoimet ku mä tahtoisin nukkumaan. Kello oli 19 🤭

Oireista vähän huolettaa eilen tullut Rusehtava tiputtelu, joka aina on ennen menkkoja. Ja leposyke ei oo nousussa ja Fitbit näytti, et kehon lämpö oli -0.6 yön aikana, ku normaalisti koko luteaalivaiheen plussalla 😅

Jotenkin siis vielä tosi ristiriitaiset ajatukset. En osaa oikein ajatella, että olisin todella vielä raskaana.
 
Täällä on päivä päivältä pahenevaa etovaa oloa joka onneks helpottaa ku syö sit jotain, mutta ei koko ajan voi olla syömässä!

Viluttaa myös ihan järjettömästi koko ajan, kotona on iltaisin monta paksua pitkähihaista päällekäin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Välillä on repäisykipuja kans tuntunut ja vatsa normaalia herkempi turpoamaan.
 
Paha olo, joka tulee ja menee vilunväreiden kanssa, mutta ei oo ainakaan vielä taloksi asettunut. Alavatsaa ja -selkää jomottaa. Rinnat on arat, ja sitten näköjään turvottaa herkästi jo nyt... Koetin turhaan sulloutua farkkuihin, jotka vielä joulukuussa sujahti näppärästi jalkaan. Mies kohotteli kulmiaan vieressä :rolling: Miten tätäkään salaa, jos uhkana on jo nyt muuttuminen jättimäiseksi vesi-ilmapalloksi?

Muokkaus: lisääntynyt valkovuoto oli ihan ensimmäinen merkki, johon itse kiinnitin huomiota. Se oli todella selkeä ero entiseen.
 
Sen verran täytyy tulla päivittämään, että nyt tuntuu, että kaikki itkettää, herkistyttää. Niin hyvässä kuin pahassa. Olen muutenkin herkkä, mutta kyllä oon ihan liipaisimella koko ajan. 🥹 Ihan sama sanooko puoliso poikkipuolisen sanan tai katsonko kissavideoita. 😂
 
Äh, tänäänkin näköjään tiputtelee. Tummempaa ja vähän enemmän ku eilen 😅 Tosi ärsyttävää, saa aina mielen ihan maahan. Ehkä ens kerralla (olettaen että tää ei hyvin jatku) testaan vasta, kun menkat on jääneet pois niin ei ehdi turhaan iloita. Vaikka voihan se toki olla vaaratontakin.
 
Ja tänään sitten pahoinvointi saapui. 😬
Eilen oli vähän lievää nälästä johtuvaa, mutta tänään ollaankin "nautittu" tästä lieveilmiöstä ihan totisesti. Ei vielä oksennukseen asti onneksi.
 
Äh, tänäänkin näköjään tiputtelee. Tummempaa ja vähän enemmän ku eilen 😅 Tosi ärsyttävää, saa aina mielen ihan maahan. Ehkä ens kerralla (olettaen että tää ei hyvin jatku) testaan vasta, kun menkat on jääneet pois niin ei ehdi turhaan iloita. Vaikka voihan se toki olla vaaratontakin.
Toivotaan kuitenkin että on harmitonta! 🌈
 
  • Tykkään
Reaktiot: mrz
Täällä ei vielä ole ollut pahoinvointia, saa nähdä alkaako tämän viestin jälkeen 😄 Mahassa välillä jomottelee ja nälkä tulee ehkä tavallista nopeammin, muuta en vielä ole huomannut.
 
Täällä ei vieläkään oikeen mitään merkittäviä oireita, väsymys jatkuu ja maha on turvonnut kun ilmapallo. Ei oikeestaan muuta 😅
 
Takaisin
Top