Millaisia raskausoireita sinulla on?

7+5

-koko päivän jatkuvaa etovaa oloa ja ajoittain yltyy tosi pahaks oloks
-välillä alavatsakipuja tuntee kyllä et kohtu venyy
-aamusin lievää päänsärkyä
-nälkä on aivan järetön jos ei syö pariin tuntiin 😂 ihan kouristelee vatsaa ja tosi heikko olo
-rinnat kipeät
-väsymys
-närästys

Täällä 6+4 ja muuttuneet oireet:
- Pahoinvointi tuli tännekin pari päivää sitten. Etovaa oloa, mahan kuplintaa, yhdet oksutkin pääsin heittämään. Pahoinvointia aiheuttaa nälkä, hajut ja päänsärky. Useimmiten iltapäivällä hirvein olo. Olen aina ollut huono syömään ja siitä syystä vähän alipainoinenkin välillä, tämän hetkinen "pakkosyöminen" tuntuu henkisesti tosi pahalta..
- Röyhtäily (närästys?). Ihan kauheeta röyhtäillä koko ajan, sekin tuntuu lisäävän pahoinvointia vai kenties johtuvan siitä?
- Unettomuus hävisi onneksi, nyt saan taas nukuttua.
- Nälkä, ihan yhtäkkiä iskee niin hirvee nälkä et ruokaa olisi jo pitänyt olla, ei auta enää siinä vaiheessa käydä sitä kaivamaan.

Yritän nyt syödä jotain vähän koko ajan vaikkei mieli teekään yhtään mitään.
Lähdenpä tuota ranneketta hakemaan, toivon todella, että se toimii, harkitsen muuten vakavasti 2 viikon päästä olevan työmatkan perumista, kohteeseen nimittäin matkustaa yli 30tuntia.

Aikaisemmin kyselin, että korreloiko tämän hetken olot siihen mitä se voi olla muutaman viikon päästä, niin vastaan, että ei korreloi! Olo voi pahentua tai olla pahentumatta 😂

Nyt 6+4. Nännit kipeytyivät vihdoinkin pari päivää sitten! Jotain konkreettista oiretta siis, 😊. Muuten lähinnä ehkä herkemmin närästää ja väsyttää. Mielialat heittelevät ja sellainen off-fiilis. Pissalla saa juosta yölläkin, mitä en normaalisti ikinä tee ja koko ajan tekee mieli kuplivaa juomaa sekä kiinalaista ruokaa. En normaalisti pidä mistään kuplivasta, on se sitten vichyä tai limsaa, ja kiinalaista olen ehkä syönyt viimeksi kaksi vuotta sitten, joten pakko laskea oireisiin nyt tällaiset outoudet, 😄.

Ei mitään pahoinvointia, lähinnä ehkä vähän yleistä ruokahaluttomuutta. Nälkä on, muttei tee mieli syödä (ellei olisi sitä kiinalaista).

8+6
-ajoittaista etovaa oloa
-sykkeet koholla
-röyhtäyttää kokoajan
Kyselin eilen apteekissa apua röyhtäilyyn. Neuvoivat pyytämään reseptin happosalpaajaan. Ajattelin ihan tänään jo soitella, kun tuo röyhtäily on mulle tosi oksettavaa 😅

Kyselin eilen apteekissa apua röyhtäilyyn. Neuvoivat pyytämään reseptin happosalpaajaan. Ajattelin ihan tänään jo soitella, kun tuo röyhtäily on mulle tosi oksettavaa 😅
Mulla tuli viimeeks loppu raskaudessa hirveesti röyhtäyksiä. Siis jossain kohtaa tuntu et jos laittaa mitää suuhun bi perästä tulee kymmenen röyhtäystä.. 🤣

8+1

- jatkuva vellova olo helpottanut, sen sijaan tuntuu kun kurkussa/nielussa ois tulppa, ja oksennus saattaakin tulla aivan varottamatta
- väsyttää, väsyttää…
- röyhtäilyä ihan koko ajan
- ummetus hieman helpottanut
- kokoajan nälkä, mutta mitään ei oikein tekis mieli

5+2
Välillä aika kipeitäkin tuntemuksia alamahalla, mikä saa aina välillä epäilemään, että onko kaikki hyvin 👀

Onko muilla millaisia tuntemuksia alamahalla?

Muokattu viimeksi:
@Tanjuska Ei mulla nyt oo, kun ei oikein oo mitään oireita. Paitsi pissihätä. Mutta aikaisemmassa raskaudessa oli ja kaikki meni hyvin. Aattelin et se johtuu vaa siitä et kohtu sopeutuu uuteen asiaa.

@Pikkupikkupikkunen no näin Mäki sen olen yrittänyt järkeillä 😅. Yhtää en muista oliko tälläisiä kipeämpiä tuntemuksia kun esikoista odotin 😅. Ei täs oikein mitää muuta oiretta olekaan, kuin hieman arat rinnat ja väsymys. Sen muistan että esikoisesta alkoi todella huono olo jotain tasan 7+0, ja jotenkin sitä odottaa nytkin, vaikkei se mukavaa ollutkaan 😄. Siitä muka sitte tietää olevansa raskaana oikeasti 😂

5+2
Välillä aika kipeitäkin tuntemuksia alamahalla, mikä saa aina välillä epäilemään, että onko kaikki hyvin 👀

Kyllä on ollut kipeitäkin vihlasuja alamahalla, päättelin niiden sitten olevan jotain kohdun kasvukipuja. 🤷‍♀️☺️

5+2

Tässä raskaudessa ehkä vähän vähemmän, mutta esikoista odottaessa jomotteli kyllä huolella. Tällä kertaa kipeimpiä on aivastukset ja yskiminen, ne pistää vihlomaan välillä kunnolla.

5+2

Minulla myös, ajoittain kuin lievää menkkajuilintaa (nyt 6+4). Nyt ollut eniten tuntemuksia ihan alapäässä, ei niinkään edes alavatsan puolella, joka on vähän huolestuttanut. Mut kaipa siellä jyllää nyt kaikenlaista, joka sit heijastelee mitä mihinkin.

5+2

Täällä välillä kans tuntemuksia alavatsalla, ja ne säikäyttää välillä. Mieli varmaan herkillä ku vähän jokaiseen eri tuntemukseen. Mut jospa siellä kaikki ois niinkö pitää ku tuntemukset ei kestä kauaa 🤔🤞

Täällä 6+jotain ja oireina ollut aatosta lähtien etova olo enemmän tai vähemmän jatkuvasti. Oksennusta ei ole tullut, toisaalta toivoisi että tulisi, jos saisi edes hetkeksi tän olon tasaiseksi 😅
Ummetusta ollut myös, yön yli liotetut luumut auttaneet vähän. Tänään tultiin joulureissusta ja tungin iltaruokaa teelusikallisen psylliumia-> ei vaikutusta. Olo on yleisesti ottaen täysi ja turvonnut, mutta luulen sen liittyvän ennemmin ummetukseen kuin muuhun. Mietin jopa tuota etovaa oloa, olisiko sekin osittain ummetuksesta johtuvaa.
Nännit on välillä tosi herkät.
Nippailut vähentyneet, mutta välillä tulee kunnon menkkajuilintaa, jolloin tulee aina kiire vessaan tarkistamaan tuleeko verta 😬
Väsymys (joka voi olla myös juuri sairastelun koronan jälkihöyryjä)

Noniin nyt mullaki tulee jotain vuotoa. Ihan vähän ja tommosta ruskeaa. Mut heti pelottaa kyllä. Onneks perjantaina on ultra mut jos jatkuu nii soittelen päivystykseen huomenna.
Ymmärrän, että pelottaa vaikka varmasti kaikki on hyvin. Eikö nuo vuodot ole kohtuu yleisiä alkuraskaudessa?

Ymmärrän, että pelottaa vaikka varmasti kaikki on hyvin. Eikö nuo vuodot ole kohtuu yleisiä alkuraskaudessa?
On. Ja mullahan on siis kaksi raskautta takana ja yksi lapsi. Molemmissa kuitenkin oli vuotoja. Eli ei kai siitä voi päätellä kauheesti.

Takaisin