Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nälkä, vilu (nukuin viime yön villasukat jalassa kun varpaat ihan jääkylmät) väsymys, painon tunne alavatsassa ja satunnaiset pienet vihlaisut. Myös hengästyminen pienestäkin rasituksesta 😳

Etova olo pitkin päivää vaikka on välipalaa syöny niin silti, etova olo jopa lukiessa teidän muiden oireita 🤢 palelu on täällä kans.. joku mainitsi säärien kutiamisen, sitäkin löytyy. Vihlailua/nipistelyä alavatsassa. Ja väsymys, se jos joku tulee puskista kuten etova olo... Näillä sitä on löydetty alkuun 🥰

Mulla on rinnat olleet kipeät positiivisesta testistä asti, välillä enemmän välillä vähemmän. Kuvotus aaltoilee, joinain päivinä ei oo mitään ja toisina taas pitkin päivää, pahimmillaan yleensä iltapäivästä. Ja viluttaa jatkuvasti

Unettomuus senkun pahenee. Onneksi nyt joulun ympärillä on muutama ylimääräinen vapaa, niin saa nukkua paljon 😄

Parina päivänä on nyt ollut sellaista vihlomista alavatsalla, toivottavasti ihan ok ja normaalia 🙈 ja uutena oireena turvotus, tuntuu ettei esim ulkoiluhousut mahdu jalkaan ollenkaan.

Täällä on nyt 4 päivä alkamassa voimakkaaseen oksenteluun. Voipi olla et tiputus kutsuu tänään. Rupee olee kuiva olo ku ei edes nesteet pysy sisällä. Täytyy hakee testiin pahoinvointiranneke. Tää on kyl niin kamalaa. Siks vähän hiljaiseloa viettäny ku ei oo voimia mihinkään. :loudlycrying:

Väsyttää ja viluttaa pääasiassa. Ihan lievää pahoinvointia välillä. Tissit tuli myös jo aika kipeiksi, varsinkin sivuilta ja nänneistä aristaa. Ihan jäätävän turvonnut olo myös 🫠

Täällä on nyt 4 päivä alkamassa voimakkaaseen oksenteluun. Voipi olla et tiputus kutsuu tänään. Rupee olee kuiva olo ku ei edes nesteet pysy sisällä. Täytyy hakee testiin pahoinvointiranneke. Tää on kyl niin kamalaa. Siks vähän hiljaiseloa viettäny ku ei oo voimia mihinkään. :loudlycrying:
Onpa hirveää! 😞 Toivottavasti löytyy apua ja pahoinvointikin alkaisi jo helpottaa, ei oo reilua, että raskaus vetää tollaseen kuntoon.

Täällä vointi tasaantumaan päin. Pahoinvointiranneke ilmeisesti auttaa, en uskalla ottaa poiskaan. :tears: Etovaa oloa on mut pystyy syömään ja juomaan. Kaks päivää nyt oksentamatta! :Dancer:Jouluateriastaki selvitty kunnialla. Olispa ollukki kamalaa jos olis kestäny 12-13 viikkoon asti toi olotila. Kaveril oli molemmista hyperemeesi, ihan loppuun asti oksenteli hulluna. Ei kyllä kestäis mun pää tai kroppa semmosta. :Grimacing Face: Toivon ettei kukaan joutuis semmosta kokemaan

Onko kellään ollut suoliston kanssa ongelmia? Mulla jantturoi suoli 😬 Etova olo on hyvin vaihtelevaa edelleen, saa melkein parin tunnin välein jotain suuhun laittaa.

7+6 oireet:

- ummetusta on uusin piinaava oire 🥺
- rinnat on aristuneet huomattavasti
- vatsan turvotus reilua
- etova/oksettava olotila edelleen vahvasti läsnä
-väsymys/palelu päivittäistä myös

Onko kellään ollut suoliston kanssa ongelmia? Mulla jantturoi suoli 😬 Etova olo on hyvin vaihtelevaa edelleen, saa melkein parin tunnin välein jotain suuhun laittaa.
Täällä tismalleen samaa, mahan jumitus on kyllä raastavaa. Tää oli ekassakin raskaudessa. Oon koittanut juoda vettä ja syödä luumuja yms pehmittävää 🙈

Tuo syöminen kans säännöllisesti pakollista, muuten tulee tosi heikko olo 😔

Täällä liitytään varovasti joukkoon 😊 5+0. Etova olo alkoi noin viikko ennen menkkojen odotettua alkua, silti yllätyksenä tuli kaksi viivaa testiin kp 25/27😍.
*väsy ollut kovasti läsnä
*mahan nipistely aika ajoin
*lievää etovaa oloa välillä
*jatkuva jano
*tooosi kova turvotus 😅
*rinnat arat hieman
*nälkä usein
*syke korkeampi
Tästä jännittävin ja odottavin mielin kohti ultraa, neljän viikon päähän, ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin 🥰

Muokattu viimeksi:

Jotain tällaista, kolmatta päivää vääntää mahaa 😵‍💫 en oikein tiedä onko ummetusta vai ilmaa mahassa, mutta koko ajan kipuilee ja sellainen tukala olo. Ja turvottaa ihan hulluna. Luumuja oon koittanut syödä mutta ei niistä ollut kyllä mitään apua.

Jotain tällaista, kolmatta päivää vääntää mahaa 😵‍💫 en oikein tiedä onko ummetusta vai ilmaa mahassa, mutta koko ajan kipuilee ja sellainen tukala olo. Ja turvottaa ihan hulluna. Luumuja oon koittanut syödä mutta ei niistä ollut kyllä mitään apua.
Mulla myös just tämmöstä, kaapista löyty lasten pegorionia ja voin suositella 👌😁

Takaisin