Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kauhea, yhtäkkinen nälkä. Ensin ei tunnu yhtään nälkää ja sitten tulee yhtäkkiä sellainen pakko saada ruokaa nyt heti, en kestä enää sekuntiakaan. :tears: Ja ruoan jälkeen tulee helposti ähky olo, vaikken olisi syönyt kovin paljoa. Ja sitten taas ähkystä siirrytään melkein suoraan tuohon kiljuvaan nälkään.

Mä olen tottunut syömään yleensä noin kolme kertaa päivässä, mutta nyt on paljon useammin nälkä ja ei jaksa syödä yhtään niin paljoa kerralla. Samoin kova nälkä iskee ihan yllättäen 😅
 
Eilen oli hurjia vatsakipuja, menkkamaisia ja kovia. Sen jälkeen vähätkin oireet kyllä tyystin kadonneet. Toivottavasti ei merkitse mitään ikävää :folded: Eikai tässä muu auta kuin odotella ar ultraa joka on vajaan 2 viikon päästä ja jossa näkee tilanteen ellei vuoda ennen sitä.

Helpottiko vatsakivut? 🙂
Ja palasiko oireet?

Mulla on ainakin jokaisessa alkuraskaudessa oireet vaihdellu hurjasti päivittäin. Tunneittainkin voisi sanoa. :)
 
Onko joku kokeillu pahoinvointiin tota B6-vitamiinia? Aloin jo harkitsemaan sen testaamista tähän jatkuvaan etovaan oloon🤢
Mää en oo ikinä tämmöisestä kuullutkaan. Imetyksen aikana esiintyvään raynaudin oireeseen kyllä suositellaan B6-vitamiinia, mutta pahoinvoinnin hoitoon en oo ennen kuullut suositellun. Mistä oot kuullut tästä?
 
Helpottiko vatsakivut? 🙂
Ja palasiko oireet?

Mulla on ainakin jokaisessa alkuraskaudessa oireet vaihdellu hurjasti päivittäin. Tunneittainkin voisi sanoa. :)
Joo helpotti onneksi! Raskausoireet aaltoilleet todellakin päivittäin. Yhtenä päivänä ei mitään, toisena taas (kuten tänään) etovaa oloa, tissit kipeät, turvotusta.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Joo helpotti onneksi! Raskausoireet aaltoilleet todellakin päivittäin. Yhtenä päivänä ei mitään, toisena taas (kuten tänään) etovaa oloa, tissit kipeät, turvotusta.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hyvä juttu! ☺️
 
Mää en oo ikinä tämmöisestä kuullutkaan. Imetyksen aikana esiintyvään raynaudin oireeseen kyllä suositellaan B6-vitamiinia, mutta pahoinvoinnin hoitoon en oo ennen kuullut suositellun. Mistä oot kuullut tästä?
Ihan Terveyskirjastossa sanotaan että B6 vitamiinia on käytetty annoksella 10-25mg x3 raskauspahoinvoinnin hoitoon, mutta varmaa tieteellistä näyttöä sen tehosta ei ole. Siks mietin että onko jollain kokemusta😊
 
Äsken tuli ihan kauhee repäisykipu vasemmalle kun aivastin. Yleensä tullut vaan jos joskus nousen sohvalta😄
Odotan että milloin tosi paha olo alkaa, lievää etomista vaan ollut. Kaikissa aiemmissa raskauksissa on ollut oksentelua alussa.

Mä oon käyttänyt päivittäin b vitamiinia, oliskohan syy miks ei oo pahaa oloa!!
 
Ihan Terveyskirjastossa sanotaan että B6 vitamiinia on käytetty annoksella 10-25mg x3 raskauspahoinvoinnin hoitoon, mutta varmaa tieteellistä näyttöä sen tehosta ei ole. Siks mietin että onko jollain kokemusta😊
Mä oon kans kuullu, et tää olis hyvä ja joillakin auttanut. Itellä ei kyllä kokemusta, ehkä vois kokeilla sit ku pahoinvointi alkaa. Vielä ei oo ollu.
 
Mä oon kans kuullu, et tää olis hyvä ja joillakin auttanut. Itellä ei kyllä kokemusta, ehkä vois kokeilla sit ku pahoinvointi alkaa. Vielä ei oo ollu.
Mun on varmaan pakko, ei siinä mitään häviä jos kokeilee🙈 Mun tän ja eilisen päivän ”syömiset” on ollu lähinnä nestemäisinä ku ei vaan pysty syömään mitään vaikka kokoajan vatsa kurnii🤢 syön sellasta vitamiinilisää missä on foolihappoa jne, sekin sisältää tota B6 mut vaan 5mg🤔
 
Äsken tuli ihan kauhee repäisykipu vasemmalle kun aivastin. Yleensä tullut vaan jos joskus nousen sohvalta😄
Odotan että milloin tosi paha olo alkaa, lievää etomista vaan ollut. Kaikissa aiemmissa raskauksissa on ollut oksentelua alussa.

Mä oon käyttänyt päivittäin b vitamiinia, oliskohan syy miks ei oo pahaa oloa!!
Millasta B-vitamiinia oot syöny?😁
 
Okei, nyt on väsymys iskenyt minuunkin. 😵 Mietin jo aiemmin, et onko tää vaan tavallista pikkulapsiarjen väsymystä vai raskaudesta johtuvaa, mut nyt ei oo enää epäilystä. En jaksa tehdä mtn muuta ku maata sohvalla. Kaikki muu tuntuu kauheelta ponnistukselta. Päikkäreitä nukun kans melkein joka päivä. Vaikuttaa mielialaankin, apaattinen olo. Sohvalla olo puuduttaa, mut mikään muukaan ei kiinnosta, ku ei vaan jaksa... 🙈
 
Täällä nyt 4+0 jos osasin oikein laskea.

Oireita:
- Kylmyys. Tämä on luteaalivaiheesta muissakin kierroissa tuttua mutta nyt erityisen kylmä ja muissa kierroissa tässä vaiheessa toki olisi jo lämmöt palanneet.
- Vihlaisut alavatsalla, yleensä esim. aivastuksen tai asennon vaihtamisen yhteydessä. Onko nämä niitä repäisykipuja?
- Jomotus nivusissa (ei jatkuvaa).
- Turvotus ja mahan pinkeys, hyvin samanlainen kuin menkkojen ja ovulaation aikaan yleensä.
- Rinnat hieman turvoksissa.
 
Yliopiston Apteekin b-vitamiinia, sellainen vihree/valkoinen paketti!😄
Okei täytyy ehkä käydä kattomassa valikoimaa, mulla tänään paljon vähemmän pahoinvointia ku parina edellisenä päivänä ja sain jopa syötyä kunnolla nii toivon et tää jatkuu🙈 tietysti sit myös vähän takaraivossa miettii et pitäiskö olla huolissaan ku pahoinvointi helpotti vai onko se normaalia et aaltoilee eri päivinä?😱
 
Okei täytyy ehkä käydä kattomassa valikoimaa, mulla tänään paljon vähemmän pahoinvointia ku parina edellisenä päivänä ja sain jopa syötyä kunnolla nii toivon et tää jatkuu🙈 tietysti sit myös vähän takaraivossa miettii et pitäiskö olla huolissaan ku pahoinvointi helpotti vai onko se normaalia et aaltoilee eri päivinä?😱

Joo on normaalia että aaltoilee ja toivottavasti ei tuu pahana takaisin! ☺️ Joo käy kattelee, ei siitä haittaakaan ole ja olishan se mahtavaa jos tää b vitsku oikeesti auttais tähän😄
 
Tänään on aika etova olo, tosin en tiedä, johtuuko se myös osin jännityksestä. Ja monet ruoat maistuvat ihan omituisilta. :Grimacing Face:
 
Täällä kovasti tuntemuksia alavatsalla tänään ja tälleen iltaa kohden turvottaa kovasti. Myös nyt viikonloppuna voimistunut tarve syödä noin tunnin välein, vaikka mitään ei tee mieli :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sohvalta en oo noussut sitten perjantain :Grinning Face:
 
Mullakin kyllä palasi pahoinvointi, onneks ei niin pahana kun oli pari pv sitte🙈 ja edelleenkään ei tee mieli syödä yhtään mitään, ei oo mitään himoja vielä tullu ku oikeestaan kaikki ällöttää😂
 
Millä viikolla teillä on pahoinvointi alkanut?

On muuten täälläkin ihan järkky nälkä monta kertaa päivässä. Oikein oon keskittynyt nyt siihen että syön useammin (aiemminkin syönyt 5krt/päivä mutta nyt pitää melkeen jotain pientä vielä ton lisäksi). Eilen klo23.30 luovutin nukkumisyrityksen kanssa kun maha kurni, ja pakko oli mennä jääkaapille, vaikka oli ihan normaalisti syöty iltapalat tms. Outoa!
 
Mulla oli muutamana päivänä jo pahoinvointia, mutta tänään ei juuri mitään (nyt 5+1), mutta ehkä se tosiaan vaihtelee! Oon ollut flunssan takia sängyn pohjalla ja voi olla et kun en oo mitään tehny, niin kroppakin jotenkin chillimpi. Täyttä spekulaatiota tää 😅
 
Takaisin
Top