Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä alkaa etova olo nostaa päätään. Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia, joten saapas nähdä, miten tällä kertaa käy.
 
Mulla on myös rintojen aristus jotenkin eilisen aikana ja tänään vähän pahentunut. Mulla on aina rinnat arat ennen menkkoja, mutta se on yleensä loppunut pari päivää ennen menkkoja ja se on paljon lievempää.

Mittailin tässä kierrossa myös lämpöjä ja ne on yhä ylhäällä. Täytyy jossain vaiheessa lopettaa, ettei ala liikaa stressaamaan, jos ne sattuvat laskemaan. :Slightly Smiling Face:

Tsemppiä kaikille, joille on jo pahoinvointi rantautunut ja on jo muita epämukavia oireita :Two-hearts:
 
Mulla on myös rintojen aristus jotenkin eilisen aikana ja tänään vähän pahentunut. Mulla on aina rinnat arat ennen menkkoja, mutta se on yleensä loppunut pari päivää ennen menkkoja ja se on paljon lievempää.

Mittailin tässä kierrossa myös lämpöjä ja ne on yhä ylhäällä. Täytyy jossain vaiheessa lopettaa, ettei ala liikaa stressaamaan, jos ne sattuvat laskemaan. :Slightly Smiling Face:

Tsemppiä kaikille, joille on jo pahoinvointi rantautunut ja on jo muita epämukavia oireita :Two-hearts:
Mietin kans tuota aamulämpöjen mittaamista että milloin sitä lopettais... nyt ne on pysyneet hyvin ylhäällä. Jotenkin siitä saa varmuuden että kaikki on hyvin, mutta sitten jos tulisin notkahdus..
 
Mietin kans tuota aamulämpöjen mittaamista että milloin sitä lopettais... nyt ne on pysyneet hyvin ylhäällä. Jotenkin siitä saa varmuuden että kaikki on hyvin, mutta sitten jos tulisin notkahdus..

Mä varmaan ihan mielenkiinnosta jatkan vielä jonkun aikaa, mutta sitten täytyy kyllä heti lopettaa, jos se alkaa aiheuttaa stressiä. Ehkä sitten jos tulee joku notkahdus, niin pitää vaan yrittää ajatella, että se tuskin tarkoittaa mitään, kun niin moni asia voi vaikuttaa siihen lämpöön :Eyes:
 
Sen verran voin noista aamulämmöistä sanoa, että minulla keskenmenneessä raskaudessa aamulämmöt laskivat vasta sitten, kun tyhjennys oli jo ohi.

Lämpötila ja syke ovat kyllä molemmat sellaisia, että niihin vaikuttavat niin monet muutkin asiat kuin raskaus, että parempi olisi olla seuraamatta niitä (ja silti vilkuilen edelleen leposykkeitä :No Evil Monkey:).
 
Mulla vähän turvoksissa rinnat sekä kipeät. Täytyy syödä usein tai tulee pahoinvointia herkästi ja jotkut hajut ihan kuvottaa ja saa tosi huonon olon aikaseks.
 
Aiheuttaa vähän lisäjännitystä, kun valkovuodon määrä on lisääntynyt reippaasti ja vähän väliä on sellainen tunne, että nyt lorahti jotain housuihin 😅
 
Ainoat oireet toistaiseksi pieni nipistely vatsassa ja hieman kohonnut leposyke. Toki edellisessäkin raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta paria viikkoa myöhemmin. Sitä odotan kyllä kauhulla 🙈
 
Aluksi varsinkin (nyt hiukan helpottanut) ihan jäätävä palelu. Kylmät väreet risteili kehon läpi ja palelsi niin pirusti. Autossakin muut riisi takkeja, kun oli niin kuuma, mutta mulla penkin lämmitin huusi täysillä ja lämpöä säädin lisää 🫢

Rinnat on olleet vähän arat, alavatsalla välillä pieniä tuntemuksia. Hyvin lievää huonoa oloa, paitsi edellispäivänä ajattelin oksun tulevan siihen paikkaan. Se meni nopsaan ohi. Eilen oli melko neutraali päivä. Nyt tänä aamuna kyllä etoo reilusti ja tuo elämän eliksiiri, kahvi, ja tökkii huolella. Yks aamu en saanu puuroa alas. Yks päivä närästi ihan kaikki 😤
 
Ihan kauhea väsymys, pientä pahoinvointia pitkin päivää ja rinnat on kipeät. Muutamaan otteseen on näräsränyt. Tulee myös nälkä useammin mikä tosin on tosi hyvä juttu koska normaalisti syön aika niukasti ja nyt pitää muistaa että en oo enää ainut ruokittava 😅
 
Eilen ja tänään on näin iltaisin palellut ihan hirveästi ja tänään on myös ollut taas niitä menkkakipuja. Rintojen arkuus on lisääntynyt ja pientä etovaa oloa on, mutta ei voi kyllä vielä pahoinvoinniksi kutsua. Rv4+4
 
Vaikka tuntuu että ei juuri oireita ole, niin kylläpä näitä lukiessa muutaman joutui itselleen myöntämään. 😅 yöheräily/aikaisin aamulla herääminen on varmaan se selkein, samoin kipeät rinnat ja hengästyminen. Tuota hengästymistä en kyllä yhtään muista esikoisen raskausajasta. Tajusin myös, että aika monet napakat palautteet on tullut viime aikoina annettua, epäilen että näissäkin saattaa vähintään sävy olla hormonien tekosia.
 
Ei oikeastaan mitään. Millonkohan se pahoinvointi alkaa :eek:
 
Mä olen päässyt kahdessa aikaisemmassa raskaudessa aika helpolla. Viimeksi hankalin vaiva oli SI-nivelen kanssa, mutta koronan takia oli kaikki vanhusten fysioterapiat peruttu, niin sain heti ajan ja apua 😄 mä olen kyllä nyt ihan hirveän herkkä! Kyyneleet nousee tosi helposti silmiin, sekä positiivisessa että negatiivisessa tilanteessa. Siitä en tykkää 😁
 
Mulla ei ole muuta oiretta tällä hetkellä, kun järkky tuskahiki toisinaan. Normaalisti hikoilen tosi vähän, joten pakko tän on liittyä alkuraskauteen😅
 
Ehkä epämukavin oire on tällä hetkellä vatsan toiminta aamuisin. Pientä pahoinvointia, mutta vessassa joutuu rampata isommalla hädällä aamuisin useammin. 😬🙄
 
Takaisin
Top