Millaisia raskausoireita sinulla on?

Niin ja piti lisätä että itse käytin viime raskaudessa muutan kerran Rennietä. Siinä ainakin lukee että on Ok. Toki Renniehän ei ole happosalpaaja vaan se vaan neutralisoi niitä vatsahappoja. Happosalpaajia käyttäessä kannattaa muistaa, että ne estää raudan imeytymisen ja rautaa muutenkin kuluu raskausaikana paljon enemmän kuin ruuasta saa.
 
Vähän väliä ylösnoustessa meinaa silmissä sumentua. Normaalisti aika harvoin. Muilla samaa? 😅
Hyvin tuttua molemmissa aiemmissa raskauksissa! Ekassa en pystynyt edes istuen lounasta syömään ilman että maailma keinui. Tokassa kolmanneksessa oire ohittunut.

Nyt on vasta 4+6 eikä mitään oireita (vielä) ole.
 
Vähän väliä ylösnoustessa meinaa silmissä sumentua. Normaalisti aika harvoin. Muilla samaa? 😅
Määhän oon kerran onnistunut jo pyörtyyn sen takia 😕 onneks on nyt taas ollut pari päivää helpompaa sen suhteen. Tosin ajoittainen pahoinvointi tullut tilalle.
 
Täällä kokopäiväistä pahoinvointia vaikka vihaan tätä oloa niin paljon en myös halua valittaa. Muistan ensimmäisen raskauden joka päättyi kkm ja tämä varmistui 12+ viikolla ultrassa. Muistan kuinka viikolla 9 pahoinvointi loppui yllättäen ja ihmettelin silloin suuresti miksi edellisenä päivänä oli järkyttävä pahaolo ja seuraava päivä olo oli hyvä.
 
Vähän väliä ylösnoustessa meinaa silmissä sumentua. Normaalisti aika harvoin. Muilla samaa? 😅
Kuulostaa tutulta. Toki näin käy mulle välillä muutenkin, mutta viime viikkoina jatkuvasti. Enpä osannut yhdistää mahdolliseksi raskausoireeksi ennen kuin luin ton 😅
 
Paha olo muuttunut jatkuvaksi 24/7. Oksennusta onneksi ei ole vieläkään ihme kyllä lentänyt😄
Väsyttää ja jotenkin veto pois vaikka normaalisti puuhastelen jatkuvasti. Vatsa myös melko turvonnut ja hajut ällöttää.
Kauhee nälkä myös ja etoo kaikki silti😅
 
Paha olo muuttunut jatkuvaksi 24/7. Oksennusta onneksi ei ole vieläkään ihme kyllä lentänyt😄
Väsyttää ja jotenkin veto pois vaikka normaalisti puuhastelen jatkuvasti. Vatsa myös melko turvonnut ja hajut ällöttää.
Kauhee nälkä myös ja etoo kaikki silti😅
Voin samastua sun tekstiin.. oikee itkettää kuinka kaikki haisee pahalta vaikka normaalisti tykkäisinkin. Ei tee mieli syödä yhtään mitään kaikki allöttää ja jos pystyykin jostain nauttimaan kestää se tasan 1min ja sitten tulee olo että kaikki tulee kohta takas ulos. Eikös viikko 8-10 ollut pahin? Vielä 2,5viikkoa siis jos yhtään menee parempaan suuntaan 😭 mä niiin rakastan ruokaa. Oon siis kunnon foodie!! Ikävä sitä että nautin ruuasta syödessä sekä sen jälkeisestä olosta 🥺
 
Kun lueskelen noita teidän oireita niin huomaan, että mulla on kyllä tosi vähäiset oireet, alamaha jomottelee ja turvottelee, mutta muuten ei oikeastaan oo oireita. Tisseissä välillä öisin jotain pistelyä, mut päivällä ei mitään. Ja pahoinvoinnista ei tietoakaan. Ei tosin ollut esikoisestakaan, joten kai tää on sitten mulle normaalia, vaikka alkuoireet olikin ihan erilaiset. Onko muita suht oireettomia? 🤔
 
Kun lueskelen noita teidän oireita niin huomaan, että mulla on kyllä tosi vähäiset oireet, alamaha jomottelee ja turvottelee, mutta muuten ei oikeastaan oo oireita. Tisseissä välillä öisin jotain pistelyä, mut päivällä ei mitään. Ja pahoinvoinnista ei tietoakaan. Ei tosin ollut esikoisestakaan, joten kai tää on sitten mulle normaalia, vaikka alkuoireet olikin ihan erilaiset. Onko muita suht oireettomia? 🤔

Mulla on myös aika oireetonta ja se huolettaa kyllä vähän väliä. Rinnat on arat, väsymystä on ja pientä etovaa oloa välillä, mutta ei lähellekään mitään pahoinvointia. Yritän rauhoittaa itseäni sillä, että kaikki voi olla hyvin, vaikka ei olisi mitään oireita. Tulee vaan helposti verrattua aiempiin raskauksiin, joissa on ollut ihan kamalaa pahoinvointia. Mutta sitten toisaalta eipä mulla nekään raskaudet päättyneet hyvin, vaikka sai aikaa viettää ihan kunnolla oksentaen.. Eli ei varmaan auta kun odotella ja katsoa 😬 Nyt rv 6+3.

Lisäys, niin ja valkovuotoa tulee ihan älytön määrä! Alan jo miettiä onko tämäkään normaalia…
 
Mulla on myös aika oireetonta ja se huolettaa kyllä vähän väliä. Rinnat on arat, väsymystä on ja pientä etovaa oloa välillä, mutta ei lähellekään mitään pahoinvointia. Yritän rauhoittaa itseäni sillä, että kaikki voi olla hyvin, vaikka ei olisi mitään oireita. Tulee vaan helposti verrattua aiempiin raskauksiin, joissa on ollut ihan kamalaa pahoinvointia. Mutta sitten toisaalta eipä mulla nekään raskaudet päättyneet hyvin, vaikka sai aikaa viettää ihan kunnolla oksentaen.. Eli ei varmaan auta kun odotella ja katsoa 😬 Nyt rv 6+3.
anteeksi jos utelen mutta saanko kysyä sun menetyksistä? Oliko alkuvaiheessa vai suht pitkällä olevia? Itse pelkään aika paljon keskeytynyttä keskenmenoa koska itsellä sellanen takana ja en vaan pysty olla hirveen rauhallisin mielin ennen rv 12 ultraa.
 
Sehän on tosi yksilöllistä onko oireita vai ei ja monilla ne alkaa vasta muutaman viikon jälkeen. Itekin viikko sit melko oireeton, nyt alkaa vähän jtn jo olemaan. 6+ viikolla viimeks alkoi pahoinvointi. Tänä viikonloppuna ollu vähän sellainen enteilevä olo, tänään 6+4. Ihan kuin melkein olis paha olo. Nytkin semmonen enemmän ähkyltä tuntuva olo, vaik en oo just syöny. Vähän semmonen epämukava. Semmosella pahan olon rajalla. Toivottavasti ei pahasti äityis. Väsymys kans yks oire ja silmissä sumentuminen/huimaus noustessa. Ja koko ajan paheneva apaattisuus/alakulo. Viimeks tätä oli keskiraskaudessa. Toivottavasti menis nopeesti ohi. 🙄
 
Kun lueskelen noita teidän oireita niin huomaan, että mulla on kyllä tosi vähäiset oireet, alamaha jomottelee ja turvottelee, mutta muuten ei oikeastaan oo oireita. Tisseissä välillä öisin jotain pistelyä, mut päivällä ei mitään. Ja pahoinvoinnista ei tietoakaan. Ei tosin ollut esikoisestakaan, joten kai tää on sitten mulle normaalia, vaikka alkuoireet olikin ihan erilaiset. Onko muita suht oireettomia? 🤔
Täällä myös tosi oireetonta. Välillä rinnat arat ja "pala kurkussa" -tunne. Väsymystä. Ei muuta. Silloin tällöin lantion alueen jomotuksia. Yritän luottaa että kaikki oireettomuudesta huolimatta hyvin.❤
 
anteeksi jos utelen mutta saanko kysyä sun menetyksistä? Oliko alkuvaiheessa vai suht pitkällä olevia? Itse pelkään aika paljon keskeytynyttä keskenmenoa koska itsellä sellanen takana ja en vaan pysty olla hirveen rauhallisin mielin ennen rv 12 ultraa.

Tottakai saa kysyä! Onneksi suurin osa raskauksista menee kuitenkin hyvin ja loppuun asti ❤️ Meillä vain on ollut paljon huonoa onnea matkassa.

Ensimmäinen ja kolmas oli alkuraskauden keskeytyneitä keskenmenoja. Toinen oli spontaanisti alkanut km raskauden puolessa välissä. Neljäs oli spontaani hyvin varhainen keskenmeno tai kohdunulkoinen, ei saatu varmuudella selville kumpi oli. Mutta näidenkin jälkeen uskallan vielä toivoa, että onnistunut raskaus on myös meille mahdollinen ❤️
 
Voin samastua sun tekstiin.. oikee itkettää kuinka kaikki haisee pahalta vaikka normaalisti tykkäisinkin. Ei tee mieli syödä yhtään mitään kaikki allöttää ja jos pystyykin jostain nauttimaan kestää se tasan 1min ja sitten tulee olo että kaikki tulee kohta takas ulos. Eikös viikko 8-10 ollut pahin? Vielä 2,5viikkoa siis jos yhtään menee parempaan suuntaan 😭 mä niiin rakastan ruokaa. Oon siis kunnon foodie!! Ikävä sitä että nautin ruuasta syödessä sekä sen jälkeisestä olosta 🥺

Jooo kyllä se about noilla viikoilla on pahimmillaan yleensä ja mulla loppuu aina kuin seinään se paha olo joten sitä odotellessa😄

Mä himoitsin tänään kakkua ja tein sen. No kun oli valmis niin arvata saattaa että se vaan etoi eikä tehnytkään mieli😆
 
Kun lueskelen noita teidän oireita niin huomaan, että mulla on kyllä tosi vähäiset oireet, alamaha jomottelee ja turvottelee, mutta muuten ei oikeastaan oo oireita. Tisseissä välillä öisin jotain pistelyä, mut päivällä ei mitään. Ja pahoinvoinnista ei tietoakaan. Ei tosin ollut esikoisestakaan, joten kai tää on sitten mulle normaalia, vaikka alkuoireet olikin ihan erilaiset. Onko muita suht oireettomia? 🤔
Täällä myös odotellaan oireiden alkua. Toki vasta 5+2, mutta aiemmissa raskauksissa on tässä vaiheessa jo ollut pahoinvointia. Rinnat ei ole yhtään arat (esikoisesta oli, keskenmenneessä ei), alavatsalla tuntuu satunnaisesti jotain pientä. Luulisin että tästä se kuitenkin alkaa, eilisestä on alkanut haukotuttaa ihan valtavasti ja tänään on ollut aavistuksen verran aiemmasta tuttua huimausta. Koetan pysyä positiivisena ja muistaa että kaikki raskaudet on erilaisia, ja toisaalta en kyllä panisi pahakseni jos se pahoinvointi jäisi tällä kertaa vaikka poiskin 😅
 
Tottakai saa kysyä! Onneksi suurin osa raskauksista menee kuitenkin hyvin ja loppuun asti ❤️ Meillä vain on ollut paljon huonoa onnea matkassa.

Ensimmäinen ja kolmas oli alkuraskauden keskeytyneitä keskenmenoja. Toinen oli spontaanisti alkanut km raskauden puolessa välissä. Neljäs oli spontaani hyvin varhainen keskenmeno tai kohdunulkoinen, ei saatu varmuudella selville kumpi oli. Mutta näidenkin jälkeen uskallan vielä toivoa, että onnistunut raskaus on myös meille mahdollinen ❤️
Oot kyllä vahva nainen! ❤️ Toivon todella että tämä raskaus päätyisi syliin asti! Niin monta menetystä olet joutunut kokemaan 🥺 saa vähän katsoa peiliin tämä nainen ja ottaa mallia sinusta!
 
Jooo kyllä se about noilla viikoilla on pahimmillaan yleensä ja mulla loppuu aina kuin seinään se paha olo joten sitä odotellessa😄

Mä himoitsin tänään kakkua ja tein sen. No kun oli valmis niin arvata saattaa että se vaan etoi eikä tehnytkään mieli😆
Voi ei, tuun varmaan syömään twistereitä koko tämän ajan, haluisin Pirkan ampparia ja murkkua mutta en saa kun ei täältä niitä saa 😭 mulla kestää yleensä raskausviikolle 16-18..

Heh, toivottavasti tulee silti syödyksi kun vaivaakin kakun eteen tehty 😅 en syönyt edes kuopuksen synttärikakkua kun etoi hirveesti. Täällä juustot menee hyvin alas ja suolainen ylipäätään mutta makeet on aika paha!
 
Täällä kans suht oireetonta edelleen 5+2.
Selkeitä oireita on kylmyys, hengästyminen vatsa/nivusalueen jomottelut (ei jatkuvaa, vaihtelee päivittäin), jonkin verran väsymystä. Pahoinvointia ei ole, mitä toki ei toivokaan, mutta kyllä kovat oireet toisi jotain varmuutta enemmän, eli kai sitä kierolla tavalla sitä pahoinvointia toivoo.

Viikko sitten kovat krampit yhtenä-kahtena päivänä pelotti mutta ne ei sitten enää jatkuneet ja siitä testit vahvistuneet eli yritän rentoutua sen suhteen.
 
Ihana kuulla, että on muitakin oireettomia❤️ Täällä nännit tuli eilen aroiksi ja mulla on kanssa runsasta valkovuotoa, joka on välillä kellertävää. Viikkoja tänään 6+4 ja keskiviikon ultra alkanut hieman jänskättää oireettomuuden takia.
Mullaki nänneistä on tullu kosketusarat, mut tissit ei kyl muutoin oo kipeät.
 
Takaisin
Top