Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sekä eilen että tänään pää särkenyt niin vietävästi ja ruokavalio lähes pelkkää kesoa ja pastaa. Eilen kefirin ja mangosmoothien sekoitus oli taivaallista, mut pääasiassa ei tee mieli mitään makeeta!
Alavatsanpeitteet välillä myös vihloo niin pirusti, mitään kikka kolmosia tähän?
 
Ja itkuherkkyyttä. Taas nuo Disney piirretyt on pahimmat. 😂 Vaikka olisin toisessa huoneessa niin jos tulee joku ihana kappale tai repliikki niin oon ihan 😭😭😭😭

😂
Minullakin on itkuherkkyyttä! Olen kyllä muutenkin aika herkkä, mutta nyt tuntuu, että oikeasti tulee tippa linssiin melkein mistä tahansa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Siis tyyliin uutisissa näytetään, kun Haavisto allekirjoittaa Nato-hakemuksen, ja minä liikutun kyyneliin. :tears:
 
Aaltoilevaa pientä etovaa oloa on kyllä täälläkin jo..

Onko kenelläkään ollut sellaista epätodellisuuden tunnetta? En ehkä osaa selittää tätä, mutta sen lisäksi että on vielä epätodellinen olo raskaudesta, niin on sellaista epätodellista oloa, ihan kuin oma keho tuntuisi jotenkin vieraalta, ja ei jotenkin tunnu omalta itseltä muutenkaan. Vähän ontuva selitys 🤓
Mulla on lähinnä tuota epätodellista oloa raskaudesta, kuin huijarisyndrooma yltäis ihan uusille elämänalueille. Ehkä liittyy vain omiin huoliin siitä meneekö kaikki hyvin. Tuon oman ruumiin vieraudenkin tunnistan jollain tasolla, mutten tästä raskaudesta. Edellinen raskaus meni kesken ja silloin muistan vähän niinkuin heränneeni unesta, kun kroppa ei ollutkaan enää uuden elämänalun vaalija, vaan ihan oma ja vain mun omiin tarpeisiin tarkoitettu.

Täällä alkoi tänään pahoinvointi, vielä aika lievänä kuitenkin.
 
Mulla on lähinnä tuota epätodellista oloa raskaudesta, kuin huijarisyndrooma yltäis ihan uusille elämänalueille. Ehkä liittyy vain omiin huoliin siitä meneekö kaikki hyvin. Tuon oman ruumiin vieraudenkin tunnistan jollain tasolla, mutten tästä raskaudesta. Edellinen raskaus meni kesken ja silloin muistan vähän niinkuin heränneeni unesta, kun kroppa ei ollutkaan enää uuden elämänalun vaalija, vaan ihan oma ja vain mun omiin tarpeisiin tarkoitettu.

Täällä alkoi tänään pahoinvointi, vielä aika lievänä kuitenkin.
Mä just eilen kaverille sanoin et välillä on ihan huijariolo, kun tää tuntuu niin epätodelliselta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En edes muistanut että sille ajattelulle on olemassa jopa termi huijarisyndrooma
 
Mullakin vähän vastaavaa tunnetta. Kaikki tapahtuu ilman, että itse tekee yhtään mitään. Oon tietty lukenu tarkkaan, mitä kaikkee raskaudessa tapahtuu, mut sit tuntuu ihan uskomattomalle, et mun kroppa tekee sen saman. Ekassa raskaudessa oli sitä enemmän, mut kyllä tälläkin kertaa ihmetyttää. Menkat jäi pois, täh, en mä niitä käskeny 😅
 
Munkin vaivaa tuo huijarisyndrooma.. Ja se on jotenkin outoa kun täällä ihmiset kertoo millä raskausviikolla on, ja onkin itse pidemmällä niinctuntuu ihan omituiselta että ei ole mahdollista 😅
 
Toi on kyllä todella hassua miten pää ei jotenkin sisäistä raskautta. Tai tuntuu juurikin, että mieli ja kroppa ois jotenkin irrallisia toisistaan?😅 Sitä vaan menee ja tekee omia juttuja ja sitten välillä pysähtyy miettimään, että tässähän kasvatetaan pientä ihmistä samalla.

Voi olla, että itsellä oman lisän tekee tämä oireettomuus. En varmaan tietäisi, että oon raskaana ellei olisi tullut niin vahvaa tunnetta siitä. Vuotoakin ois hyvin voinut luulla menkoiksi😅

Selailin esikoisen ajalta mitä tällä viikolla on ollut, niin oireetonta myös alkuviikon ja tän rv:n lopulla on iskenyt sitten pahoinvointi ja oksentelu. Tuntuu kyllä, että tällä kertaa välttäisin sen🤔 No ei mene kauaa niin selviää!
 
Toi on kyllä todella hassua miten pää ei jotenkin sisäistä raskautta. Tai tuntuu juurikin, että mieli ja kroppa ois jotenkin irrallisia toisistaan?😅 Sitä vaan menee ja tekee omia juttuja ja sitten välillä pysähtyy miettimään, että tässähän kasvatetaan pientä ihmistä samalla.

Voi olla, että itsellä oman lisän tekee tämä oireettomuus. En varmaan tietäisi, että oon raskaana ellei olisi tullut niin vahvaa tunnetta siitä. Vuotoakin ois hyvin voinut luulla menkoiksi😅

Selailin esikoisen ajalta mitä tällä viikolla on ollut, niin oireetonta myös alkuviikon ja tän rv:n lopulla on iskenyt sitten pahoinvointi ja oksentelu. Tuntuu kyllä, että tällä kertaa välttäisin sen🤔 No ei mene kauaa niin selviää!
Mäkin oon niin oireeton, että en ihmettele yhtään miten ihmiset menee synnyttämään tietämättä raskaudesta. 🤣 Vähän rintoja aristaa ja jäätävän kylmä. Vähän väsyneempi ku normaalisti.
 
Mää muistan edellisestäkin raskaudesta tän vähän epäuskoisen/-todellisen olon alkuraskaudesta kun tulevasta vauvasta muistuttaa vasta ihan pienet silloin tällöin ilmaantuvat oireet, jotka kaikki voi johtua jostain muustakin syystä, eikä ole mitään varmuutta että vatsassa oikeasti on pieni, nopeasti kasvava hyvinvoiva alkio. Kyllä tää tästä sitten helpottaa viimeistään NT-ultrassa ja ihan viimeistään sitten kun tuntee liikkeet. Toki silloin tuleekin tilalle uusia huolia, pelkoja ja vaivoja, mutta toisaalta myös onnellista odotusta ja pohdiskelua millainen pieni ihminen siellä äitiä potkee ja heittää kuperkeikkaa masussa.
 
Eilen oli hurjia vatsakipuja, menkkamaisia ja kovia. Sen jälkeen vähätkin oireet kyllä tyystin kadonneet. Toivottavasti ei merkitse mitään ikävää :folded: Eikai tässä muu auta kuin odotella ar ultraa joka on vajaan 2 viikon päästä ja jossa näkee tilanteen ellei vuoda ennen sitä.
 
Eilen oli hurjia vatsakipuja, menkkamaisia ja kovia. Sen jälkeen vähätkin oireet kyllä tyystin kadonneet. Toivottavasti ei merkitse mitään ikävää :folded: Eikai tässä muu auta kuin odotella ar ultraa joka on vajaan 2 viikon päästä ja jossa näkee tilanteen ellei vuoda ennen sitä.
Toivottavasti on harmittomia!🤗🍀

Mulla on ehkä ollut liikaa aikaa tässä kipeenä sohvalla maatessa googlailla ja lueskella kaikenlaista, ehkä sekään ei tee hyvää😆 jospa sitä kohta tervehtyis ja pääsis töihin miettimään muita asioita🙈
 
Mulla on ollut eilisestä asti kyljet kipeenä ja tuntuu että selkä kaipais rusautusta tuosta lapaluiden välistä. Tosi ärsyttävää.
Tänään tuli kävellessä pientä pistomaista kipuilua alakertaan.
Muuten on kyl ollu ihmeen hyvä olo, paljon vähemmän sellasia pahoinvointioloja tai jomotuksia. :Face Without Mouth:
 
Onko joku kokeillu pahoinvointiin tota B6-vitamiinia? Aloin jo harkitsemaan sen testaamista tähän jatkuvaan etovaan oloon🤢
 
Onko joku kokeillu pahoinvointiin tota B6-vitamiinia? Aloin jo harkitsemaan sen testaamista tähän jatkuvaan etovaan oloon🤢
En oo testannu mutta kerro heti jos testaat ja auttaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla toi pahoinvointi on ollut hyvinkin maltillisella tasolla vielä, mut kauhulla odotan et koska se alkaa kunnolla nostaa päätään.
 
Kauhea, yhtäkkinen nälkä. Ensin ei tunnu yhtään nälkää ja sitten tulee yhtäkkiä sellainen pakko saada ruokaa nyt heti, en kestä enää sekuntiakaan. :tears: Ja ruoan jälkeen tulee helposti ähky olo, vaikken olisi syönyt kovin paljoa. Ja sitten taas ähkystä siirrytään melkein suoraan tuohon kiljuvaan nälkään.
 
Täällä rintojen arkuutta ja ihan jäätäviä repäsykipuja etenkin öisin kun vaihdan asentoa. Rinnatki niin arat välillä että niitä pitää "asetella" parempaan asentoon kun nukkuu. :tears: Lisäks oon alkanu heräämään aiemmin aamulla ja tää on hieman ongelmallista tälleen kun tekee kolmivuorotyötä kun ei tahdo riittää unta nukuttavaks yövuorojen välissä ku sen 2-4 tuntia. :No Evil Monkey:
 
Mulla nännikipu helpottaa, enää vaan vähän arat ja eivät enää kovana nöpötä. Heti iski lievä paniikki, vaikka on täysin normaalia. 😅 Katoin miten viime raskaudessa meni. Viimesimmän kerran oon merkinny sovellukseen rintakipua pari viikkoa plussasta. Vähän huojensi, toisaalta voi olla, etten muuten vaan oo enää merkannu ylös. 👀
 
Takaisin
Top