Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä oireena ollut oletetusta menkkojen alkamispäivästä alkaen melko voimakkaat menkkakivut, alaselkää ja -vatsaa jomottaa. Tämmöistä ei ollut esikoisen odotusaikana, joten vähän huolettaa, mutta koska mitään vuotoja ei ole niin kai tämäkin on ihan normaalia. Lisäksi alavatsa on turvoksissa ja kiristävä etenkin iltaa kohti, tuskanhiki ja öiset heräillyt myös kuvioissa 😅 Tisseissä ei oikeastaan mitään tuntemuksia.
 
Onko kellään muulla ylävatsan turvotusta? Olen aika hoikka ja mulla vatsa todella turvonnut (etenkin illalla), mutta nyt se turvotus on siis myös ylävatsassa. Näyttää että tossa olis sellanen ura ylä- ja alavatsan välillä ja molemmat pömpöttää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitä ihmettä.
 
Onko kellään muulla ylävatsan turvotusta? Olen aika hoikka ja mulla vatsa todella turvonnut (etenkin illalla), mutta nyt se turvotus on siis myös ylävatsassa. Näyttää että tossa olis sellanen ura ylä- ja alavatsan välillä ja molemmat pömpöttää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitä ihmettä.
Joo mulla!😂 muutama viikko sitte oli jäätävää turvotusta lähinnä alavatsalla, sit se helpotti hetkeks mut nyt on taas ihan ylävatsaa myöten turvoksissa🤣 närästää🥵😂 onks muuten kellään vinkkejä millä vois helpottaa närästystä? Vähän kryptisiä noi ohjeet että minkä tyyppisiä happosalpaajia saa käyttää🧐
 
Jalkoja särkee koko pituudelta ja tekee mieli nostaa jalat ylös.
 
Joo mulla!😂 muutama viikko sitte oli jäätävää turvotusta lähinnä alavatsalla, sit se helpotti hetkeks mut nyt on taas ihan ylävatsaa myöten turvoksissa🤣 närästää🥵😂 onks muuten kellään vinkkejä millä vois helpottaa närästystä? Vähän kryptisiä noi ohjeet että minkä tyyppisiä happosalpaajia saa käyttää🧐
Voi ei - kohtalotoveri :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: närästäny mulla ei oo (vielä), niin ei kyllä valitettavasti siihen mitään hyviä tipsejä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla alko eilisten päikkäreiden jälkeen alaselkää jomottaa niinku se ois jumissa. Aamulla se loppu mut tänään alko uudelleen jomottaa. Mähän nyt oon aina jokapuolelta jumissa ja vänkyrässä, mutta tämä ei tuntunut sellaiselta tavalliselta selkäjumilta. Koska mä oon niin oireeton niin lasken tämän ihan selväksi raskausoireeksi. :tears:
 
3-4 kertaa päivässä ollut sellaisia aaltoina tulevia kramppeja vatsalla. Vaikea kuvailla. Kestää noin puoli minuuttia ja kipu on voimakkuudelta about kovan menkkakrampin luokkaa. Tuntuu tuolla kohdun suunnalla (vaikea sanoa tarkkaan kun ei ole aiempia raskauksia). Aamulla orgasmi laukaisi juuri tällaisen krampin ja muutaman kerran tullut päivällä uudelleen kevyen liikunnan yhteydessä. :sad001 Eilen oli myös. Vähän huolettaa ja vaikea pysyä rentona. Tekisi mieli about kääriytyä kuplamuoviin ja maata vaan...
 
3-4 kertaa päivässä ollut sellaisia aaltoina tulevia kramppeja vatsalla. Vaikea kuvailla. Kestää noin puoli minuuttia ja kipu on voimakkuudelta about kovan menkkakrampin luokkaa. Tuntuu tuolla kohdun suunnalla (vaikea sanoa tarkkaan kun ei ole aiempia raskauksia). Aamulla orgasmi laukaisi juuri tällaisen krampin ja muutaman kerran tullut päivällä uudelleen kevyen liikunnan yhteydessä. :sad001 Eilen oli myös. Vähän huolettaa ja vaikea pysyä rentona. Tekisi mieli about kääriytyä kuplamuoviin ja maata vaan...
Minulla oli ekassa raskaudessa vastaavia, tosin lähinnä öisin. Eli tosi kipeitä kramppeja, jotka kesti ehkä minuutin tai kaksi. En enää ihan tarkkaan muista, mutta olisiko niitä ollut noin viikon kuusi tienoilla ja ehkä yhteensä viikon verran.

Mutta joka tapauksessa jos yhtään helpottaa, niin ne olivat neuvolankin mukaan täysin normaalin kuuloisia oireita erityisesti ensimmäisessä raskaudessa 😊
 
Minulla oli ekassa raskaudessa vastaavia, tosin lähinnä öisin. Eli tosi kipeitä kramppeja, jotka kesti ehkä minuutin tai kaksi. En enää ihan tarkkaan muista, mutta olisiko niitä ollut noin viikon kuusi tienoilla ja ehkä yhteensä viikon verran.

Mutta joka tapauksessa jos yhtään helpottaa, niin ne olivat neuvolankin mukaan täysin normaalin kuuloisia oireita erityisesti ensimmäisessä raskaudessa 😊
Kiitos, kiva kuulla :Heartred
 
Nyt alkoi kunnon paha oli, kävinkin jo kakomassa vessassa ja ihan kauhee olo. Väsyttää myös ja kylmä.
Liityn kerhoon. Paha olo ei oo jokahetkistä, vaan hyökkää ihan yhtäkkiä päälle ja sit on jo kiire vessaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Väsymys ja palelu on jatkuvasti ja vahvasti läsnä. Joutuu myös ramppaamaan pissalla vähän välistä.
Sillai kurjaa et on kurja olo, mut vihdoin sitä alkaa tuntea olevansa raskaana oireiden myötä! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
3-4 kertaa päivässä ollut sellaisia aaltoina tulevia kramppeja vatsalla. Vaikea kuvailla. Kestää noin puoli minuuttia ja kipu on voimakkuudelta about kovan menkkakrampin luokkaa. Tuntuu tuolla kohdun suunnalla (vaikea sanoa tarkkaan kun ei ole aiempia raskauksia). Aamulla orgasmi laukaisi juuri tällaisen krampin ja muutaman kerran tullut päivällä uudelleen kevyen liikunnan yhteydessä. :sad001 Eilen oli myös. Vähän huolettaa ja vaikea pysyä rentona. Tekisi mieli about kääriytyä kuplamuoviin ja maata vaan...
Mulla oli myös ensimmäisessä raskaudessa saman kuuloisia kramppeja, jotka onneksi loppuivat ekan kolmanneksen jälkeen. Sittemmin kohtu supisteli edelleen herkästi, mutta mitään vaarallisia merkkejä ei ollut ja täysiaikainen vauva syntyi. Tsemppiä!
 
Mulla oli myös ensimmäisessä raskaudessa saman kuuloisia kramppeja, jotka onneksi loppuivat ekan kolmanneksen jälkeen. Sittemmin kohtu supisteli edelleen herkästi, mutta mitään vaarallisia merkkejä ei ollut ja täysiaikainen vauva syntyi. Tsemppiä!
Kiitos :) :Heartred
 
Tänään on ollut aika huono olo. En oksentanut kuitenkaan, mutta piti mennä makuulle ja hain ämpärinkin siihen varmuuden vuoksi. Ei ole aiemmissa raskauksissa ollut kertaakaan pahoinvointia, korkeintaan etovaa oloa.
 
Joo mulla!😂 muutama viikko sitte oli jäätävää turvotusta lähinnä alavatsalla, sit se helpotti hetkeks mut nyt on taas ihan ylävatsaa myöten turvoksissa🤣 närästää🥵😂 onks muuten kellään vinkkejä millä vois helpottaa närästystä? Vähän kryptisiä noi ohjeet että minkä tyyppisiä happosalpaajia saa käyttää🧐
Teratplogisesta voi kysellä raskaus- ja imetysajalle sopivista lääkkeistä. Niillä on aina se paras ja viimeisin tieto. Usein lääkäritkään ei välttämättä oo ihan perillä näistä.
 
Takaisin
Top