Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Repäisykivut ovat olleet kovempia kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa. Heräilen myös aamuöisin enkä meinaa saada enää unta, mikä on jo tuttu oire aiemmista raskauksista. Tänään on ollut vähän kuvottava olo, mutta saa nähdä, mihin suuntaan se kehittyy. Varsinaista raskauspahoinvointia minulla ei ole aiemmin ollut.
 
Rintojen arkuutta ja kipua vaihtelevasti. Vatsa on alkanut kiristelemään ja viimeyönä ilmestyi pahoinvointia. Kuvotus jatkuu edelleen.
 
Repäisykivut ovat olleet kovempia kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa. Heräilen myös aamuöisin enkä meinaa saada enää unta, mikä on jo tuttu oire aiemmista raskauksista. Tänään on ollut vähän kuvottava olo, mutta saa nähdä, mihin suuntaan se kehittyy. Varsinaista raskauspahoinvointia minulla ei ole aiemmin ollut.
Mitä on repäisykivut? Vatsalihaksissa tuntuvaa repivää/pistävää kipua? Sellaista mulla ainakin nyt ollut muutamia kertoja.
Muuten oireet on tähän mennessä ollut palelu ja univaikeudet. Tukkoinen nenä oli jo valmiina, joten saa nähdä jatkuuko. Rinnat on turvonnut myös paljon! Ja jalkovälissä jomotusta, tuntuu että lantion luut tai lantionpohja välillä särkee.
Mut kaiken kaikkiaan tuntuu että on lähes oireeton! Ruoka maistuu ja treenit jatkuu!
 
Mitä on repäisykivut? Vatsalihaksissa tuntuvaa repivää/pistävää kipua? Sellaista mulla ainakin nyt ollut muutamia kertoja.
Muuten oireet on tähän mennessä ollut palelu ja univaikeudet. Tukkoinen nenä oli jo valmiina, joten saa nähdä jatkuuko. Rinnat on turvonnut myös paljon! Ja jalkovälissä jomotusta, tuntuu että lantion luut tai lantionpohja välillä särkee.
Mut kaiken kaikkiaan tuntuu että on lähes oireeton! Ruoka maistuu ja treenit jatkuu!

Repäisykivut tuntuvat nimensä mukaisesti vähän siltä, kuin joku kiskaisisi äkisti jostain kohdun seudulta (minulla ne tuntuvat yleensä kohdun sivuilla, ilmeisesti tulevat kohdun kiinnikkeistä tms.).
 
Tällä hetkellä jalat särkee ja rinnat arat, lisäksi pientä menkkatyyppistä juilintaa. Ollut kyllä jos jonkinmoista oiretta, vilutusta, painajaisia ja heikotusta jos pitkä ateriaväli.
 
Rintojen arkuus on nyt lisääntynyt, rinnat on myös turvonneet. Aamuisin oon ihan niinku en edes raskaana olis, iltapäivällä iskee ihan hirvittävän lamaannuttava väsymys ja pahoinvointi tulee siinä kaverina. Pahoinvointi on ollut lähinnä sellasta "palan tunnetta" kurkussa.
 
Mulla toinen nänni kipeä. Aamulla taas vähän nestehukkainen olo. Pari päivää on kans ollu nenässä vähän tukkoinen olo, yleinen raskausoire sekin. Nää toki voi johtua jostain muustakin, vaikee aina näistä pienistä oireista sanoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon kans ollu aika väsynyt, mut on kyl ollu tosi raskas viikko ja olin aika väsynyt jo ennen raskautta...
 
Oireet vaihtelee melkolailla. Aamulla ei useinkaan mitään.. Joskus lounaan jälkeen etovaa oloa (en kyllä koskaan oksenna), ajoittain tuntemuksia alavatsalla ja turvotusta. Tosin turvotuskin tulee ja menee ihan miten sattuu. Eipä mitään suurempia siis. Etova olo on erona esikoisen raskauteen jolloin ei kyllä ollut kertakaikkisesti mitään muita ''oireita'' kuin plussa testissä. :rolling:
 
Hengästyn ihan kauhean helposti. Leposykekin on yli 80, ja ihan pienestäkin rasituksesta syke nousee ties minne. Juuston raastaminenkin tuntui varsinaiselta urheilusuoritukselta. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Huh, tänään oon ollu ihan sikke väsynyt. Mulla oli vapaapäivä ja en tehny mitään erikoista. Silti illalla tarvitsin päiväunet ja olin ihan poikki. Ekat hienoiset merkit etomisestakin oli, syömällä meni ohi. Hämmentävän aikaisin alkaa verrattuna edelliseen raskauteen. Testitkin toisaalta on vahvistunu tällä kertaa selvästi nopeemmin, et ehkä hcg:tä on sit nyt jo enemmän. :Eyes:
 
Heräsin taas klo 4.30. Sama oli viime raskaudessa, että heräsin ensimmäiset viikot klo 4-5 maissa enkä saanut enää unta. Onko muilla samaa oiretta? :)
 
Heräsin taas klo 4.30. Sama oli viime raskaudessa, että heräsin ensimmäiset viikot klo 4-5 maissa enkä saanut enää unta. Onko muilla samaa oiretta? :)
Mulla oi 4+3 paikkeill saman tyyppistä. Heräilin tosin 3.00 maissa enkä meinannu saada nukuttua. Lisäks hikoilutti kamalasti.
 
Heräsin taas klo 4.30. Sama oli viime raskaudessa, että heräsin ensimmäiset viikot klo 4-5 maissa enkä saanut enää unta. Onko muilla samaa oiretta? :)
En heräilen ihan joka yö, mutta joka toinen n. Klo 1.30, 3 ja lopuksi 5.30 valmiina nousemaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eilen kans olin todella väsynyt. Etovaa oloa ei eilen ollu joten siitä Yritin nauttia ennen ensi viikkoa kun tulee 5+ :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla on ollut reilu viikon ajan tota ihan samaa kun teillä, että herään virkeänä aamuyöllä enkä saa enää unta! Lisäksi monena päivänä on ollut tosi koviakin menkkakipuja, jotka on säikäyttäneet. Muita oireita en kyllä vielä ole huomannut.
 
Kaikenlaisia oireita voi näköjään olla:Eyes: mulla alkuun oli nännit tosi kipeet, turvotusta, jatkuva nälkä ja pientä röyhtäilyä. Olin tossa just flunssassa (ehkä influenssa?) ja sillon peittyi kyllä kaikki raskausoireet flunssaoireiden alle:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: nyt sit kun flunssa on helpottanu on tullu taas oireita joista kiusallisimpia on jatkuva nälkä ja krapulainen huono olo joka onneks ei oo jatkuvaa, lisäks vatsalla tuntuu ajoittain kasvukipumaisia kipuja. Saa nähdä kauan tää raskaus pysyy salassa työkavereilta jos töissäki pitää olla kokoajan napostelemassa ettei huono olo iske:tears:
 
Alkaa kyllä pahoinvointi nostamaan päätään täälläkin. Ei pysty syödä paljoa kerralla, mutta usein pitää syödä. Hajuherkkyyttä oon myös huomannut. Nyt on rv 4+2.
 
Onneksi ei vielä ainakaan pahoinvointia, mutta tuon hengästymisen olen myös joutunut hyväksymään. Kotona kerrosten väliä kulkeminen saa puuskuttamaan ihan kamalasti! Vähän jännittää, kun työni on fyysistä, että miten jaksan sitä tehdä, vieläpä niin, ettei muut vielä huomaisi mitään..

Äitini kyseli hajuherkkyydestä, ja väitin hänelle ettei moista ole, kunnes sitten kävin isovanhemmillani kylässä ja siellä oli tehtynä palapaistia.. Katselin koko ajan kelloa, että koska kehtaan lähteä kotiin, kun haju etoi niin valtavasti!

Nukkuminen on myös hiukan huonoa, se sellainen menkkamainen vatsakipu alkaa iltaisin kun menen maate, ja kestää jonkin aikaa. Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole, niin olen olettanut sen vaan kuuluvan asiaan. Toki öisin asiat saa pään sisällä omituisia mittasuhteita, ja sitten helposti valvoo mutehtimassa ja pelkäämässä jotakin pahempaa..

Kyllä tämä oireiden kirjo on aika laaja, erilaisia särkyjä ja jomotuksia on siellä ja täällä. Niin ja turvotusta, erityisesti vatsa on välillä kuin jumppapallo!
 
Tällä hetkellä oireina alati paheneva rintojen aristus. Huomaan myös, että rinnat ihan näkyvästi turvonneet. Iltaisin vaivaa nivuskipu. Päänsärky on myös päivittäin seurana. Vieläkään ei pahoinvointi mitenkään erityisesti oo nostanut päätään, edelleen iltapäivisin sitä palan tunnetta kurkussa ja helpottaa kun vähän syö. Nyt 4+6.
 
Takaisin
Top