Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tää väsymys on jotain aivan käsittämätöntä. Viikonloppuna tuli nukuttua extrapitkät yönet ja niiden lisäksi vielä pari tuntia heräämisestä parin tunnin päiväunet. Työ/opisklupäivän jälkeen suuntana on lähes poikkeuksetta sohva tai sänky ja unet. Toisinaan tulee nukuttua parikin kertaa päiväunet. Siitä kyllä seuraa se, että en jaksa tehdä yhtään mitään. Opiskelut on aivan sekaisin..

Järkyttävän väsymyksen lisäksi ollu kyllä edelleen melko oireetonta. Mitä nyt rintoja vähän aristaa. Vaivannu kyllä kova oikeanpuoleinen alaselkäkipu, mut se ei taida tässä raskauden vaiheessa liittyä tähän. Istuminen tekee kyllä ilkeetä.

Nyt ollu vähä helpompaa, varmaa vaikuttaa ku oli vkloppu töitä ni olot väisty vähä taka-alalle.. ja tänää mies lähti toimistolle ni ollu pakko saaha hommia tehtyä. Toki väsy ja pieni etominen läsnä mut saanu vähä tehtyä jotai.

Mulla on kans kova väsymys vaivannut viimeisen pari viikkoa. Etova olo jatkuu edelleen, mutta sen kanssa pärjää, kun vaan muistaa syödä enintään 3 tunnin välein. Ulkona olo on kaikkein paras, joten pyrin ulkoilemaan joka päivä pari tuntia. Viime raskaudessakin alkuraskaus oli yhtä palelua ja niin se on nytkin. Sauna tulee lämmitettyä päivittäin ja on ihanaa makoilla lauteilla, kun siellä saa olla totaalisen rauhana vilun väristyksiltä ja saunan jälkeen on loppuilta sitten mukavan lämmin olo.

Onko sulla aikaistunut laskettu päivä kun olet jo 13 viikolla?? :smiling face with heart-eyes:

Hehehee, oksennuksen sekoittamat aivoni kirjoittivat väärin, eli tuolloin oli 12+0.
Naistentautien pkl sanoi lasketuksi ajaksi 4.8., mutta neuvolan hoitsun laskujen mukaan ei viikot pidä paikkaansa. Keskiviikkona on nt-ultra, siellä selkenee toivottavasti kaikki :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Hehehee, oksennuksen sekoittamat aivoni kirjoittivat väärin, eli tuolloin oli 12+0.
Naistentautien pkl sanoi lasketuksi ajaksi 4.8., mutta neuvolan hoitsun laskujen mukaan ei viikot pidä paikkaansa. Keskiviikkona on nt-ultra, siellä selkenee toivottavasti kaikki :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Okei :tears: Jännää mikä se lopullinen laskettu aika sitten tulee olemaan :smiling face with heart-eyes:

Väsymystä ja iltaisin voimakasta palelua ja satunnaista etovaa oloa, mutta aivan järkyttävän kipeät rinnat! Sattuu jo kävely ilman rintsikoita, ja ilman urheiluliivejä ei voi ajatellakaan nukkuvansa kun kääntyminen tai istumaan nousu sattuu niin kovin. Ekoista viikoista vaan pahentunut, nyt 11+4.. helpottaakohan joskus? :Grimacing Face:

Mä jo ehdin iloita pahoinvoinnin helpottumisesta ja lähes loppumisesta rv 9-10 paikkeilla, mutta se olikin hämäystä: nyt rv 11 pahoinvointi on palannut. Olen joutunut useampana päivänä / iltana oksentamaan, kun aiemmin oli vaan yökkäilyä. Muutenkin tää on jotenkin erilaista kuin aiemmin, enkä ole vielä päässyt perille mikä siihen auttaa - ei tunnu niin selkeästi liittyvän ruokailuväleihin kuin aiemmin. Toivon että menis nopeasti ohi tämä vaihe...

Mä jo ehdin iloita pahoinvoinnin helpottumisesta ja lähes loppumisesta rv 9-10 paikkeilla, mutta se olikin hämäystä: nyt rv 11 pahoinvointi on palannut. Olen joutunut useampana päivänä / iltana oksentamaan, kun aiemmin oli vaan yökkäilyä. Muutenkin tää on jotenkin erilaista kuin aiemmin, enkä ole vielä päässyt perille mikä siihen auttaa - ei tunnu niin selkeästi liittyvän ruokailuväleihin kuin aiemmin. Toivon että menis nopeasti ohi tämä vaihe...

Mulla kans just nyt rv 11 menossa ja pahoinvointi taas voimistunut, ja nyt ei auta syöminen eikä syömättömyys. Saattaa sen hetken olla hyvä olo kun syö mutta vartin päästä taas oksettaa. Tai sitten ei meinaa pystyä syömään mitään kun oksettaa jo syödessä.

Mulla kans just nyt rv 11 menossa ja pahoinvointi taas voimistunut, ja nyt ei auta syöminen eikä syömättömyys. Saattaa sen hetken olla hyvä olo kun syö mutta vartin päästä taas oksettaa. Tai sitten ei meinaa pystyä syömään mitään kun oksettaa jo syödessä.

Tämä mullakin. Hetkeksi helpotti mutta nyt taas ollut pahempi, ja nimenomaan helpottaa sen aikaa kun syö mut max vartti ja tekis mieli oksentaa. Kaiken lisäks mun on todella vaikea keksiä mitä tekis mieli syödä, ainoa mikä ei saa oksentamaan ja mitä tekee tällä hetkellä mieli syödä, on vaniljajäätelö. Sillä vaan ei oikein elä :tears:

Enemmän huolestuttaa se, että mikään nestemäinen ei pysy sisällä ja pakko olis saada juotua jotain. Kauhea jano mulla on koko ajan, ja yritän vähän juoda vähän kaikkea...melkein käyny kaupasta kaikki mehuhyllyn tuotteet jo läpi..

Enemmän huolestuttaa se, että mikään nestemäinen ei pysy sisällä ja pakko olis saada juotua jotain. Kauhea jano mulla on koko ajan, ja yritän vähän juoda vähän kaikkea...melkein käyny kaupasta kaikki mehuhyllyn tuotteet jo läpi..
Kokeile apteekista saatavia nesteytykseen tarkoitettavia jauheita, sekoitetaan veteen.

Lohdullista että on kohtalotovereita! :red-heart: Mulla ei oo ehkä niin paha kyllä kuin teillä, mutta samanlaisia piirteitä, joinain hetkinä tosi vaikea keksiä mikä menis alas, varsinkaan sellainen mitä kotoa löytyis. Toisaalta kaikenlaisia random-himoja myös tulee. Iso osa syömisestä on kuitenkin puolipakottamista ja koko ajan on varpaillaan että mihin suuntaan olo tuntuu menevän. Mulle aamut on edelleen parhaimman olon aikaa, ja iltaa kohti elämä vaikeutuu.

Onko kellään muulla edelleen välillä kuukautiskivun tyylistä alavatsakipua?
Täällä edelleen joka päivä mutta se kipu ei yleensä kestä kauaa kun tulee päälle.

Täällä edelleen joka päivä mutta se kipu ei yleensä kestä kauaa kun tulee päälle.

Tässä raskaudessa ei oo ollu tommosia, mutta edellisessä raskaudessa oli just ton tyyppisiä nopeasti ohimeneviä kipuja. Niitä kesti aika pitkälle. Nyt oon jopa välillä ihmetellyt kun niitä ei ookkaan. Varmaan liittyy kohdun kasvuun. Ehkä mulla nyt on jo niin venynyt kohtu :rolling:

esikoisesta oli kovatkin kivut, nyt ei oo ollut juurikaan. Repäisyjä tulee jos nousee nopeasti/ aivastaa tms mutta muuten ei juurikaan tuntemuksia.

Komppaan muita, että ei oo olo helpottanut nyt 10. raskausviikon pyörähdettiin käyntiin, jotenkin ihan ällö ja väsynyt olo koko ajan. Mutta päivä kerrallaan mennään, ei auta muu.

Tossa kun Thetaio pohti iltapainotteista, erilaista pahoinvointia, niin tuli mieleen, että itsellä edellisessä raskaudessa alkoi tulla jossain kohtaa närästystä, joka oireili just iltaisin pahalla ololla ja röyhtäilyllä. Ei siis niin että varsinaisesti nousisi mitään kurkkuun. Oon ajatellut että täytyy tällä kertaa pitää mielessä myös tämä asia ja (heti kun vain pahoinvoinnilta pystyy) siistiä ruokavaliosta kaikki närästystä aiheuttava pois.

Ja täällä myös noita vatsakipuja, tai sellaisia kramppeja varsinkin ilta-aikaan. En muista tällaista viime kerrasta, toki elämä oli silloin muutenkin erilaista kun oli vähän parempi mahdollisuus vain antaa aikaa omalle levolle.

Aamusta iltaan etova olo ja väsyttää. Öisin valvon ja käyn monta kertaa pissalla.

Mulla on myös ollut noita kipuja, mitä en todellakaan muista edellisistä raskauksista. Mulla tosin isommat on tulleet pienillä ikäeroilla ja nyt tulee 11v ikäero seuraavaan....joten kohtu varmaan palautunut aika paljon enemmän.

Mulla oli alkuun todella paha närästys, jolloin siis tuli kaikki ylös asti. Siihen sain luvan sit ottaa rennietä vahvempaa koska siitä ei ollut mitään apua. Oon nyt ollut ilman sitä lääkettä viikon eikä närästys oo pahemmin tullut takaisin mutta pelkkää pahoinvointia on ajoittain edelleen. Helpottaa aina hetkeks kun saa jotain syötyä. Ei olo edelleenkään mikään hehkeä oo, mutta kun ensimmäiset 5viikkoa oksensi montaa kertaa päivässä ja nyt ehkä muutaman kerran viikossa...niin on edes vähän voittaja-olo.

Meillä on oma ranta ja oonkin suunnitellut makaavani siellä koko kesän Mikään tappohelle ei tartte olla mutta oon kyllä sellanen vilukissa ettei edes raskaana ollessa helteet häiritse. Kamalampaa musta oli olla imetyshormoonien kanssa kesä ku kolmas synty maaliskuun lopussa...

Mulla on myös ollut noita kipuja, mitä en todellakaan muista edellisistä raskauksista. Mulla tosin isommat on tulleet pienillä ikäeroilla ja nyt tulee 11v ikäero seuraavaan....joten kohtu varmaan palautunut aika paljon enemmän.

Mulla oli alkuun todella paha närästys, jolloin siis tuli kaikki ylös asti. Siihen sain luvan sit ottaa rennietä vahvempaa koska siitä ei ollut mitään apua. Oon nyt ollut ilman sitä lääkettä viikon eikä närästys oo pahemmin tullut takaisin mutta pelkkää pahoinvointia on ajoittain edelleen. Helpottaa aina hetkeks kun saa jotain syötyä. Ei olo edelleenkään mikään hehkeä oo, mutta kun ensimmäiset 5viikkoa oksensi montaa kertaa päivässä ja nyt ehkä muutaman kerran viikossa...niin on edes vähän voittaja-olo.

Meillä on oma ranta ja oonkin suunnitellut makaavani siellä koko kesän Mikään tappohelle ei tartte olla mutta oon kyllä sellanen vilukissa ettei edes raskaana ollessa helteet häiritse. Kamalampaa musta oli olla imetyshormoonien kanssa kesä ku kolmas synty maaliskuun lopussa...
Mustakin oli kamalaa olla kesä hirveissä imetyshormooneissa :Grimacing Face: kuuma ja sit vielä hikoilikin jotenkin imetyksen takia tavallista enemmän. Sänky hiessä ja tissit vuosi sinne. Mä en oo aiemmin ollu kesällä viimeisilläni (aiemmat syntyneet talvella ja keväällä), joten ihan mielenkiintoista :Slightly Smiling Face:

Mulla sama juttu, että esikoinen syntyi paukkupakkasilla keskellä talvea, ja muistikuvat niiltä ajoilta on että 1) oli vaikeaa löytää tarpeeksi lämpimiä vaatteita jotka mahtuisi raskaana päälle (taisin kulkea välillä takki auki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:) ja 2) vauvan kanssa sai olla paineessa hyytävässä, liukkaassa kelissä. Rintojakin piti suojata pakkaselta. Odotan innolla loppukesää/alkusyksyä vastasyntyneen kanssa ☺️

Takaisin