Millaisia raskausoireita sinulla on?

RV 9+0
Pahoinvointi ja oksentelu on lähipäivinä ollut läsnä 247 ja oikein mikään ei ole pysynyt sisällä.
Tänään vaikuttaisi tulevan parempi päivä nyt vähään aikaan.
Nostan hattua aivan kaikille, jotka tätä joutuu kestämään pienten lasten kanssa!

Mie kärsin kans n. 6 viikkoa lähes 24/7 pahoinvoinnista ja oksentelusta. Vikan kerran oksentelin 10+1 ja nyt menossa 11+1 eli viikon verran oon nyt saanu olla ilman pahoinvointia. Näin jopa yks yö unta että olin kaupassa ostamassa irtokarkkeja kun niitä niin paljon mieli teki :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mitään imelää en oo viikkoihin pystyny syömään joten jospa tuo unikin jo kerto että olo alkaa väistyä. Toivottavasti siullekin alkaa ihan kohta pahoinvointi hellittämään. :Person With Folded Hands: Edes tää flunssan kourissa nyt oleminen ei oo mitään verrattuna järkky kauheeseen pahoinvointiin.

Tänään eka oksennus ku lähettiin ekaan neuvolaan. Liekö jännityksestä kun ei kuitenkaa ollu yhtää pahoinvointia. 8+5 tänään. Jännä juttu tuo oksennus, eka vaan vähä yökin ja yhtäkkiä tuliki.

Mä oon noin viikosta viis lähtien oksentanut useamman kerran päivässä, kärsinyt jatkuvasta pahoinvoinnista ja järjettömästä väsymyksestä. Viime viikolla ilmesty päänsärkykin mukaan...mikä nyt varmaan johtuu jo osittain siitä, että välillä menee päivä tosi vähällä ravinnolla. Aikasemmissa raskauksissa oo ollut mitään tähän verrattavaa...onneks kuopuskin on jo 10v, en tiedä miten hoituisi arki pienempien kanssa.

Toki nyt kun on ollut pari helpompaa päivää niin alkaa pelottaa onko kaikki ok..huomenna jo rv 11+0 joten ehkä tää vaan alkaa helpottaa.

Rv 9+2 ja oireiden voimakkuus vaihtelee kovasti eri päivinä. Eilinen päivä meni aika iisisti, tänään taas jäätävä väsymys ja huonovointisuus koko päivän. Äsken purskahdin itkuun mieheni edessä, kun näin viime kuun sähkö- ja lämmityslaskun, ja tämä ei todellakaan ole tapaistani. Tilanne päättyi siihen, että purskahdettiin molemmat nauruun mun itkureaktiosta :No Evil Monkey:.

Onko kenelläkään muulla aamuisin turvotusta? Mulla etenkin silmät aamuisin turvonneet, mutta myös sormissa turvotusta ja jäykkyyttä. Tätä oli esikoista odottaessa loppuraskaudesta. Mutta nyt herään joka aamu etenkin silmät turvoksissa, vaikka en olisi syönyt illalla suolaista/yhtään mitään. Vettäkin juon iltaisin suht hyvin. Onneksi turvotus sitte laskee kuitenki melko nopeaan :tears:
Kahvia ei pysty enää aamuisin juomaan. Ennen mennyt aamuisin kaks kuppia. Enkä syödä happamia protskurahkoja.. oksennus lensi yks aamu ihan kunnolla näiden vuoksi.
Nyt on rv 7+4 about. Ja silti edelleen tuntuu, että olenko edes raskaana. Tekis mieli tehä taas uus raskaustesti.. kolme oon yhteensä vaan tehnyt :thumbs-up:

8+2 ja aamu alkoi yllätys oksennuksella. Ensin heräsin nälkään, join pahimman nälän tunteen pois ja sitten ilman varoitusta kaikki tuli ylös. Onneksi olin valmiiksi vessassa.

Ehkä ei ois pitäny eilen iloita jo helpottaneesta pahoinvoinnista sillä eilinen ilta meni etovassa olossa. Tämä aamukin alkaa vähä samoissa merkeissä :( ei niin paha ku aijemmin mutta silti kuitenki.

Ehkä ei ois pitäny eilen iloita jo helpottaneesta pahoinvoinnista sillä eilinen ilta meni etovassa olossa. Tämä aamukin alkaa vähä samoissa merkeissä :sad001 ei niin paha ku aijemmin mutta silti kuitenki.
Mulla sama juttu. Viime viikolla oli monta hyvää päivää, mut nyt taas useampi päivä ollu tosi etova oloa :disappointed-face:

Mulla alkaa olla aika normaali olo. Sit tietty heti aattelee, nyt on menny kesken. Noh, kolmisen viikkoo viel nt-ultraan

Eilen tosiaan oli parempi päivä, mutta illalla sai sitten niellä sylkeä, hengitellä ja miettiä, että mitä hemmettiä sitä tekis mieli syödä, kun jotain on pakko, että se pahaolo lähtee pois.
Tänään aamusta taas superhyvä olo! Heräsin tosi aikaisin ja sain paljon aikaiseksikin. Puolilta päivin aikainen aamu kostautui ja alkoikin väsyttää. Pahoinvointi on toistaiseksi poissa, mutta eiköhän se sieltä tule.
Aikalailla samalla kaavalla on nyt menty; nälkä -> pahoinvointi -> ruokaa -> oksennus -> nälkä -> ruokaa -> superväsymys. Pitäisi ehdottomasti syödä varmaan tunnin välein jotain pientä edes, mutta kun mitään ei tee mieli!!

Vesi vanhin voitehista on siis aivan pahinta. Olenkin kiikuttanut kaupasta mehuja ja mandariineja/satsumia, että saa nestettä.

Pahin pahoinvointi ja etominen vähentyny. Mutta nälkä, melkein kokoajan maha murisee mut ei oikein tiiä mitä tekis mieli syyä/sais alas. Kahvia menee enää max 2kuppia/pv vaikka yleensä saattanut mennä vaikka 5.
Ollaan zero cociksen suurkuluttajia mutta nyt ei uppoaa, yks ilta lasillisen join ja se oli iha oudon makusta.

Täällä kans pahoinvointi vaihtelee, joinakin päivinä ihan ok olo ja sitten taas tuleekin monta päivää kestävä paha olo ja oksettaa. Edelleenkään mitään ei tee mieli syödä, mutta pakko että olo ei mene vielä pahempaan. Tänään tasan 10 viikkoa. Hui, kohtahan se on jo ensimmäinen kolmannes ohi!

Pahin pahoinvointi ja etominen vähentyny. Mutta nälkä, melkein kokoajan maha murisee mut ei oikein tiiä mitä tekis mieli syyä/sais alas. Kahvia menee enää max 2kuppia/pv vaikka yleensä saattanut mennä vaikka 5.
Ollaan zero cociksen suurkuluttajia mutta nyt ei uppoaa, yks ilta lasillisen join ja se oli iha oudon makusta.
Hyvä ettet saa zeroa uppoamaan! Sisältää makeutusaineita jotka on pahempia kuin sokeri. Jos coca colaa tekee jossakin vaiheessa mieli niin osta mieluummin sitä tavallista, lasillinen silloin tällöin ei ole vaaraksi raskaudelle. Makeutusaineet on melkoista myrkkyä :Grimacing Face:

Ensimmäisestä ei ollut ollenkaan pahoivointia, mutta nyt on kuvottanut ja huono olo vaivaa lähes koko päivän. Aina kun syö jotain on hetken hyvä olla ja sitten taas mennään. Vielä en ole oksentanut, toivottavasti ei tarvitsekaan. Karmea väsymys on vaivannut ja palelen tosi herkästi. Kahvia ei tee yhtään mieli eikä oikeastaan mitään epäterveellistä eikä makeaa. Enempi tekee mieli kaikkea raikasta ja terveellistä, salaattia, hedelmiä, kevyitä keittoja jne.

Itse olen ollut enimmäkseen melko vähänoireinen. Olen nyt viime torstaista lähtien nukkunut tosi huonosti ja se on vaikuttaut pahoinvointiin. Maanantai ja tiistai on ollut enemmän pahoinvointia mutta en voi sanoa että olisi ollut todella pahaa. Pahin hetki oli eilen bussissa kotimatkalla, jäin pysäkkiä aikaisemmin koska en ollut varma oksentaisinko. Noh sit kun sai maskin pois ja raitista ilmaa niin olo vähän helpottui. Tänään on taas ollut oikein hyvä olo kun sain viime yönä vähän paremmin nukuttua.

Odotan mutta samalla jännittää kolmas tehosterokotus joka on reilu viikon päästä (sinä päivänä rv 12+0). Nt-ultraan on vielä kaksi ja puoli viikkoa ja se tuntuu ärsyttävän pitkältä ajalta

Muokattu viimeksi:
Ensimmäisestä ei ollut ollenkaan pahoivointia, mutta nyt on kuvottanut ja huono olo vaivaa lähes koko päivän. Aina kun syö jotain on hetken hyvä olla ja sitten taas mennään. Vielä en ole oksentanut, toivottavasti ei tarvitsekaan. Karmea väsymys on vaivannut ja palelen tosi herkästi. Kahvia ei tee yhtään mieli eikä oikeastaan mitään epäterveellistä eikä makeaa. Enempi tekee mieli kaikkea raikasta ja terveellistä, salaattia, hedelmiä, kevyitä keittoja jne.
Olisipa mullakin tuo terveellisyyden himo :Grimacing Face: Täällä menee kaikki suolainen ja rasvainen ja vähän vielä suolainen :Grinning Face: samaa on ollut tyttöjen odotuksissa aikoinaan, olisin voinut elää jollain grilliruualla :Smiling Face With Halo:

Olisipa mullakin tuo terveellisyyden himo :Grimacing Face: Täällä menee kaikki suolainen ja rasvainen ja vähän vielä suolainen :Grinning Face: samaa on ollut tyttöjen odotuksissa aikoinaan, olisin voinut elää jollain grilliruualla :Smiling Face With Halo:

Mulla ei esikoisen odotuksessa ollut mitään muuta himoja kuin maksalaatikko. Mies vielä ihmetteli, kun oli ihan varma että joutuisi hakemaan noutoruokaa keskellä yötä päivitteli sitä, kun tulin raskaaksi, että mitähän kaikkea sitä joutuu hakemaan. Oli yllätys, kun mitään mielitekoja ei ollut. Se maksalaatikon himokin liittyi suoraan voimakkaasti laskeneeseen hemoglobiiniin ja ferritiiniin.

Itsellä on huomattavissa hormonikiukkua, ihan pienetkin asiat ärsyttävät ihan suunnattomasti. Toisaalta parina iltana olen myös nauranut vedet silmissä huonoille vitseille miehen katsoessa vieressä että nyt se sekosi. :D

Alkuun teki mieli suolaista, sitten makeaa ja nyt tekee enimmäkseen mieli hedelmiä ja porkkanaa. Makeanhimo kyllä vähän yllätti kun en yleensä välitä makeasta naposteltavasta, olen yleensä enemmän suolaisen kannalla. Kuitenkin tuossa eräänä viikonloppuna tein banoffee-kakun ja vedin kylkeen pussillisen viinikumikarkkeja. :D

Mulla ei ole ollut oikein mitään mielitekoja, lähinnä joutunut väkisin miettimään mitä saisi alas. Jano on oikeastaan koko ajan, kun mikään neste(kään) ei pysy alhaalla tai maistuu vaan niin kamalalle, etten pysty juomaan. Vesi on oikeastaan pahin, ja hiilihapolliset. Oon sitten yrittänyt syödä mehujäitä jne.

Muutenkin mielummin yrittänyt syödä jotain raikasta ja terveellistä, kaikki makea/rasvanen/suolanen on ihan no-no.

Nyt tämä viikko on ollut jo vähän parempi, syön oikeasti vähän jotain koko ajan niin pahin olo pysyy pois. Ja pahin väsymys alkaa helpottaa, sekin vaikuttaa nähtävästi tosiaan siihen millanen olo. Nyt en oo kahteen päivään joutunut ottamaan edes päikkärit, vaikka oon raahautunut toimistolle töihinkin joka päivä:tears:

Toivottavasti oireet vaan helpottaa eikä kyse ole siitä, että jotain olis vialla.

Takaisin