Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
5+1 viikot tänään ja eilen alkoi se mitä vähiten odotin eli etova olo. Vielä helpottaa kun muistaa syödä säännöllisesti mutta saa nähdä millon pahenee ja juotuu oksentelemaan. Aijemmissa raskauksissa pahoinvointi kestänyt sinne rv12 suunnilleen ja ollut poikien kohdalla ihan päivittäistä oksentamista. Tytön kohdalla pääsin helpommalla. Saa nähdä kuin nyt käy. Univaikeuksia on ollut jo vähän aikaa. Joko herään yöllä valvomaan tai sitten aamulla herään tosi ajoissa. Mites muilla?
 
Liittyykö nää sit raskauteen vai ei mutta mulla ollut normaalia enemmän palelua ja tuntuu et ehkä vähän enemmän nälkä. Myös tänään ollut sellainen jännä, vähän höntti/sumea olo mut en tiedä kuvittelenko tän kun tänään sain vasta tietää raskaudesta, et tekeekö mieli tepposia.
Viime raskauden alussa oli myös vähäoireista mutta eri oireita kuin nyt.
 
Mulla myös palvelua, aivosumua ja väsymystä, mutta voi olla myös tää marraskuu ja pakkanen :D . Maanantaina oli ikäviä menkkajomoja mut onneksi ne meni ohi ilman vuotoja.
 
Unettomuutta, heräilen öisin monta kertaa ja sen lisäksi herään kokonaan yöunilta 05.00-08.00.
Tänään oli myös aamuyöllä huono olo kun heräilin.
Rinnat arat ja turvonneet.

Ensimmäisen IVF-hoidon tuorealkion siirrosta tämä plussa.

Tänään siis 4+6 :)
Hcg mitattu perjantaina 394 ja tänään 1618Beating Heart
 
Ajattelin ensin kirjoittaa, ettei mitään oireita, mutta olen ollut nyt muutaman päivän sisällä toppahousut jalassa ja pipo päässä eli ihan jäätävä palelu!
 
Ihan pientä huonoa oloa. Yleensä en syö aamupalaa, kun menen kuudeksi töihin ja syönkin vasta töissä puol kasilta. Mut tänään alko etoa niin, että oli pakko juoda protskua joskus ja ennen seiskaa.

Herään yöllä enkä saa enää unta.

Aaltoilevia menkkajomoja.

Kylmä, mutta posket helottaa punasina.

Tissejä kuumottaa sisältäpäin.

Eli onhan noita. Ja nyt jo Anguished FaceAnguished Face
 
Onko kellään niin että aamulla nuo menkkajomot tuntuu kipeämmiltä kuin päivisin? Vähän jännittää kun lopetin eilen terolutin syömisen lääkärin ohjeella.. On ollut kyllä samanlaista teroluttia syödessäkin, että aamulla jomot on voimakkaampia kuin päivällä tai illalla.
 
Tänään on rv 4+6 ja tosiaan toinen raskaus. Järkyttävää turvotusta ja näytän siltä että olisin jo pidemmällä raskaudessa. Väsymys on aivan jotain omaa luokkaansa sekä 24/7 vaivaava päänsärky. Etovaa olo on myös päivittäin eikä oikein tee mieli syödä. Pissalla täytyy ravata pari kertaa tunnissa ja pientä mekkamaista jomoilua myös ollut. Nukkuminen hienan vaikeaa ja heräilen öisin pissalle. Rinnat myös turvoksissa ja kipeähköt ja naama kukkii. Että aikamoinen lista oireita jo näin heti alkuun, saa nähdä miten tämä toinen raskaus eroaa ensimmäisestä
 
Rv 3+5
Pari päivää ollut menkkajomottelun tapaista ajoittain ja unettomuutta..
Rinnoissa pientä arkuutta sekä nuhainen olo..
Olen myös palellut lähinnä öisin mutta tänään nyt päivälläkin..
 
Täällä myös palelua ja liian vähäistä unta! Olen nyt, hieman laskutavasta riippuen, jossain rv 5+ jotain. Ovulaatio oli kierrossa poikkeuksellisen aikaisin, joten vähän riippuu laskeako kuukautisista vai ovulaatiosta. Mutta päivä pari sinne tai tänne, ei kai sillä väliä.
Pahoinvointi alkoi jo viime viikolla, tein testin huonon olon vuoksi. Rinnat ovat myös aristaneet ja nyt on alavatsan jomotusta. Jännitystä on, onko jomotus vain normaalia vai ennakoiko jotain ikävää. Nukkua tekisi mieli koko ajan, mutta aamulla uni lakkaa maistumasta oikeastaan aamuyön puolella, joten siitä voisin luopua. Tänään heräsin neljältä ja valvoin kuuteen, sitten ehdin nukkua tunnin ennen kellon soittoa. Plääh!
 
Tajusin et mulla myös kuivaa suuta jatkuvasti, koko ajan sais olla ottamassa vettä. Myös pissahätä useammin mut johtuuko et juo usein vaikkei ehkä määrällisesti normia enempää.
 
5+1 viikot tänään ja eilen alkoi se mitä vähiten odotin eli etova olo. Vielä helpottaa kun muistaa syödä säännöllisesti mutta saa nähdä millon pahenee ja juotuu oksentelemaan. Aijemmissa raskauksissa pahoinvointi kestänyt sinne rv12 suunnilleen ja ollut poikien kohdalla ihan päivittäistä oksentamista. Tytön kohdalla pääsin helpommalla. Saa nähdä kuin nyt käy. Univaikeuksia on ollut jo vähän aikaa. Joko herään yöllä valvomaan tai sitten aamulla herään tosi ajoissa. Mites muilla?

Siis veit sanat täysin suustani. Mulla TÄNÄÄN 5+1 ja eka etova olo. Jäätävää palelua ollut koko viikon ja unet on jäänyt lyhyeksi kun aikaisin herään, enkä saa unenpäästä kiinni. Vessassa pitänyt käydä myös useammin kuin aiemmin.
Olen kaiken lisäksi kipeänä, joten ei kovin hehkeää oloa ole ollut, vaikka onnellinen kyllä :Heartred

Toivottavasti pääset helpommalla pahoinvoinnin kanssa tällä kertaa :Heartred
 
Siis veit sanat täysin suustani. Mulla TÄNÄÄN 5+1 ja eka etova olo. Jäätävää palelua ollut koko viikon ja unet on jäänyt lyhyeksi kun aikaisin herään, enkä saa unenpäästä kiinni. Vessassa pitänyt käydä myös useammin kuin aiemmin.
Olen kaiken lisäksi kipeänä, joten ei kovin hehkeää oloa ole ollut, vaikka onnellinen kyllä :Heartred

Toivottavasti pääset helpommalla pahoinvoinnin kanssa tällä kertaa :Heartred

Vielä edellis päivänä mietin että millonhan se pahoinvointi tulee ni seuraavana päivänä. Siitä lähtien sit tää on ollu päivittäin. Inhottavaa mut tavallaan helpottavaa samalla kun tietää et kaikki varmaankin hyvin silloin kun pahoinvointi jyllää. Täällä myös tuo palelu aivan järetöntä välillä. Joka ilta sauna lämpee että voi lämmitellä ja usein yöt nukun huppari päällä Beaming Face With Smiling Eyes
Jaksamista sinnekin Beating Heart
 
Siis veit sanat täysin suustani. Mulla TÄNÄÄN 5+1 ja eka etova olo. Jäätävää palelua ollut koko viikon ja unet on jäänyt lyhyeksi kun aikaisin herään, enkä saa unenpäästä kiinni. Vessassa pitänyt käydä myös useammin kuin aiemmin.
Olen kaiken lisäksi kipeänä, joten ei kovin hehkeää oloa ole ollut, vaikka onnellinen kyllä :Heartred

Toivottavasti pääset helpommalla pahoinvoinnin kanssa tällä kertaa :Heartred


Siis montako meitä on?! Beaming Face With Smiling Eyes Mullakin tänään 5+1 :)
 
Onko muita flunssan kourissa? Olen nyt 5+3 ja viidettä päivää flunssassa. Tänään kaikkein ikävin olo. Oletan että raskaus osittain vaikuttaa tähän kurjaan oloon. En muista, milloin viimeksi olisin ollut näin kipeä ja väsynyt. Saikkua sain onneksi maanantaihin asti. Sitten tuleekin jo viikko sairastamista.

Onneksi ei ole vaarallista, mutta näin ensiodottajana kroppaa seuraa tarkkaan. Pientä pahoinvointia on ollut ajoittain myös.
 
Mua palelee ja on etova olo. Toivotaan ettei tulis hirvee pahoinvointi.
 
Mulla on menossa 4+4 ja pientä etovaa oloa ollu muutamana iltana. Menkkojen alkamisaikana kramppaili parina päivänä. Nyt on jo vatsa vähän pinkee / turvoksissa / pientä kramppia.

Hyvin oon vielä nukkunut.
 
Täällä pahoinvointi jo edennyt siihen että eilen ja tänä aamuna on saanut oksentaa herättyä :Face Without Mouth: Hetkeks sitten helpottaa mut muuten kyllä kestää koko päivän etova olo. Oikein ootan viikkojen menevän nopeesti että tää vaihe jo menis ohi.
 
Takaisin
Top