Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollut viime viikkoina ikäviä sydämen muljahteluja eli oisko niitä kammiolisälyöntejä. Pitkälleen kun laittaa niin sydän pomppii ylimääräistä :Grimacing Face: Unettomuus ja stressi lisää mulla näitä mut en tietääkseni oo mitenkään erikoisen stressaantunut ja nukkunutkin ihan hyvin. Toivottavasti menisi ohi taas pian.

Pahoinvointi riivaa edelleen, mutta pahoinvointilääke katkaisee pahimman terän niinä päivinä, kun sen otan/voin ottaa. Sen ansiosta olen nyt saanut riittävästi (joskaan en hyvin) nesteitä alas ja päivystyksestä saatu vinkki huolehtia suolan saannista on auttanut myös hurjasti. Alussa yritin vaan vettä+sokerisia saada syötyä ajatuksena runsaampi energiamäärä, mutta koko ajan tökki juominen enemmän kunnes vetäisi muutaman sipsin ja johan alkoi helpottaa. Nyt syön päivittäin pari kolme suolatikkua ja haluaisin uskoa sen auttavan vointiin myös.

Muut oireet jää vähemmälle huomiolle, mutta onhan noita kerää koko sarja meiningillä joinain päivinä. Päivät tuntuu matelevan, mutta onneksi esikoinen käy välillä höpsöilemässä vieressä ja piristämässä. Muistaa, että loppui tämä alkuraskaus edellisenkin kerran aikanaan.

Mulla on ollut viime viikkoina ikäviä sydämen muljahteluja eli oisko niitä kammiolisälyöntejä. Pitkälleen kun laittaa niin sydän pomppii ylimääräistä :Grimacing Face: Unettomuus ja stressi lisää mulla näitä mut en tietääkseni oo mitenkään erikoisen stressaantunut ja nukkunutkin ihan hyvin. Toivottavasti menisi ohi taas pian.

Mulla on kans sydän tykytellyt ja muljahdellut, erityisesti just iltaisin nukkumaanmennessä. Nyt se on ehkä vähän vähentynyt. Mutta oli ihan huojentavaa jostain lukea, että se on aika tyypillistä näin (alku)raskaudessa.

Ummetus on mulla nyt pahin oire. Tuntuu että ajoittainen huono olo johtuu täysin siitä, pari kertaa joutunut oksentamaankin. Eikä oikein tee mieli syödä, kun tuntuu että on jo kurkkua myöten täynnä. Onneksi öitini kävi juuri tuomassa ummetuslääkettä apteekista, kun en itse koronakaranteenin takia voi käydä.

Huomasin, että tuttu oire hengästyminen on taas täällä. Jouduin asioilla käydessä kiipeämään kolme kerrosta portaita maski päässä ja alkoi hengästyttää ihan kunnolla. Vettä joutuu myös litkimään paljon enemmän, kun tuntuu, että suu on koko ajan kuiva ja janottaa.

Pahoinvointi riivaa edelleen, mutta pahoinvointilääke katkaisee pahimman terän niinä päivinä, kun sen otan/voin ottaa. Sen ansiosta olen nyt saanut riittävästi (joskaan en hyvin) nesteitä alas ja päivystyksestä saatu vinkki huolehtia suolan saannista on auttanut myös hurjasti. Alussa yritin vaan vettä+sokerisia saada syötyä ajatuksena runsaampi energiamäärä, mutta koko ajan tökki juominen enemmän kunnes vetäisi muutaman sipsin ja johan alkoi helpottaa. Nyt syön päivittäin pari kolme suolatikkua ja haluaisin uskoa sen auttavan vointiin myös.

Muut oireet jää vähemmälle huomiolle, mutta onhan noita kerää koko sarja meiningillä joinain päivinä. Päivät tuntuu matelevan, mutta onneksi esikoinen käy välillä höpsöilemässä vieressä ja piristämässä. Muistaa, että loppui tämä alkuraskaus edellisenkin kerran aikanaan.

Monella tutulla, jolla on ollut vaikea pahoinvointi, on auttanut kovasti juuri pieni suolainen. Yhdellä oli yöpöydällä suolakeksipaketti ja jopa puolikas keksi aamulla ennen sängystä nousemista esti oksentamisen. Hän ainakin vannoi sen nimeen ja kuulemma niinä aamuina kun yritti ylös ilman suolakeksin mutustelua ja hetken odottelua, oli aina varma yrjökeikka edessä.

Monella tutulla, jolla on ollut vaikea pahoinvointi, on auttanut kovasti juuri pieni suolainen. Yhdellä oli yöpöydällä suolakeksipaketti ja jopa puolikas keksi aamulla ennen sängystä nousemista esti oksentamisen. Hän ainakin vannoi sen nimeen ja kuulemma niinä aamuina kun yritti ylös ilman suolakeksin mutustelua ja hetken odottelua, oli aina varma yrjökeikka edessä.
Alkoikin heti tekemään mieli suolakeksiä :Grinning Face:

Huomasin, että tuttu oire hengästyminen on taas täällä. Jouduin asioilla käydessä kiipeämään kolme kerrosta portaita maski päässä ja alkoi hengästyttää ihan kunnolla. Vettä joutuu myös litkimään paljon enemmän, kun tuntuu, että suu on koko ajan kuiva ja janottaa.
Mä hengästyn kanssa jo ihan hitaastakin kävelystä ulkona.

Mä hengästyn kanssa jo ihan hitaastakin kävelystä ulkona.
Se on tosi erikoista, kun yhtäkkiä happikapasiteetista on puolet hukassa. En tiedä, että mikä sen alkuraskaudesta selittää, kun kohtu ei vielä ahdista keuhkoja. Itselläni hengästyminen on pahempaa alkuraskaudesta ja helpottaa sitten raskauden edetessä.

Se on tosi erikoista, kun yhtäkkiä happikapasiteetista on puolet hukassa. En tiedä, että mikä sen alkuraskaudesta selittää, kun kohtu ei vielä ahdista keuhkoja. Itselläni hengästyminen on pahempaa alkuraskaudesta ja helpottaa sitten raskauden edetessä.
Jostain luin, että hengästyminen alkuraskaudessa johtuisi verivolyymin kasvamisesta, jolloin sydän joutuu tekemään enemmän töitä.

Taas ahdistaa, kun alavatsassa on menkkamainen jomotus. Viime raskaudesta oli samanlaista, mutta silti sitä tulee mieleen, että onko kohdussa enää ketään elossa ja onko tämä keskenmenon ensi oireita. Joka kerta kun menee vessaan sitä pelkää että verenvuoto on alkanut.

Taas ahdistaa, kun alavatsassa on menkkamainen jomotus. Viime raskaudesta oli samanlaista, mutta silti sitä tulee mieleen, että onko kohdussa enää ketään elossa ja onko tämä keskenmenon ensi oireita. Joka kerta kun menee vessaan sitä pelkää että verenvuoto on alkanut.

Mulla kans nyt toista päivää vähä semmosta menkkamaista oloa, mutta koitan vaan ajatella että siellä kasvetaan mikä aiheuttaa olot. En siis ole käyny arultrassa, vasta sitten nt mikä vasta suunnilleen kk päästä ehkä.

Mulla myös jomottelee, mutta olen tulkinnut ihan kohdun venymisestä johtuvaksi tuntemukseksi. Tuntuu "tutulta", eli esikoisen kohdalla oli samanlaista. Eilisiltana oli esimerkiksi hyvinkin tukala olo, kun alavatsa aristeli ja alushousut puristi.

Kaikille, ketkä miettii et pahoinvointi helpottas rv 10, kerrottakoon että tänään, rv 13+0, oksensin ensimmäisen kerran - sorry :tears:

Eilen meinasin mennä vielä ratsastamaan, mutta koko päivän tuntui painetta kohdussa ja vihloi vasemmalta. Ens sit uskaltanut ja luovun ratsastuksesta. Varasin kyl maastakäsittelytunnin. Ihan illasta rauhoittui vasta. Ja jestas kun aivaatukset ja äkkiliikkeet sattuu

On tää kyllä raastavaa kun ei vaan tiedä. Kovasti tuntuu että oireet ovat vähenemään päin, mikä tietysti olisi kiva asia, mutta huolettaa myös. Ekan ultran perusteella olisi 8+4 tänään. Ei oireet kyllä loppuneet ole! Maha on täynnä ilmaa ja iltaisin on mentävä nukkumaan ysin aikaan, kun meinaa nukahtaa pystyyn muuten. Pahoinvointi ei vaan ole enää entisellään eikä yli viikkoon ole tarvinnut enää oksentaa. Maanantaina neuvola, mutta siellä tuskin tulee viisaammaksi tämän suhteen. Pitkä aika on odotella ultraa....! Milloin muilla on oireet alkaneet helpottaa?

Mä olen oireista vähän hämmentynyt varsinkin nyt kun odottaa kahta, välillä ällöttää ja välillä jopa unohtaa että on raskaana niin paljon voi vaihdella. Eilen varasin kolmanteen rokotukseen ajan ja kuitenkin epöröin sen ottamista.eilen kyllä luin iltapäivälehdestä raskaana olevista ja rokotteesta. Mun alavatsa taitaa olla pullahtunut esille, ei enään pysty vetämään sisäänpäin ilman että jää palloa

Mä olen oireista vähän hämmentynyt varsinkin nyt kun odottaa kahta, välillä ällöttää ja välillä jopa unohtaa että on raskaana niin paljon voi vaihdella. Eilen varasin kolmanteen rokotukseen ajan ja kuitenkin epöröin sen ottamista.eilen kyllä luin iltapäivälehdestä raskaana olevista ja rokotteesta. Mun alavatsa taitaa olla pullahtunut esille, ei enään pysty vetämään sisäänpäin ilman että jää palloa

Oijoi, kyllä se kahdesta pullahtaa vaan nopeammin. :smiling face with heart-eyes: Mulla on itselläni kaksossisarukset ja täytyy tunnustaa, ettei mua olisi haitannut, jos omassa kyydissä olisikin ollut kaksi pikkutyyppiä. :red-heart: Onhan siinä ne omat juttunsa, mut on tuo kaksosten välisen suhteen seuraaminen heidän kasvaessaan ollut aika ainutlaatuista.

9+0 eikä tämä olo helpotu, pahenee vain! Aamun alkoi yökkimisellä, tyhjästä vatsasta on huono mitään oksentaa. Aamupala pysyi onneksi sisuksissa mutta tuli muutaman tunnin päästä ylös. Toivottavasti lounas pysyy sisällä..

Takaisin