Millaisia raskausoireita sinulla on?

Myös mulla se vähäinen kuvotus mitä tähän saakka on ollut, on seki kadonnut lähes kokonaan. Rinnat on edelleen kipeät ja erinäköiset kuin ennen. Mulla edelleen se Cyclogest tukilääke joten sekin varmaan osaltaan rintojen kipuiluun vaikuttaa.. Viikko sitten oli se varhaisultra missä kaikki oli kyllä hyvin, mutta on alkanut taas jännittää tää oireiden vähentyminen :sad001 vaikka kai se tässä vaiheessa voi jo asiaan kuulua. Nyt siis 9+4, nt-ultraa pitäisi odottaa vielä kolme viikkoa Confounded Face odottaminen ei muuten haittaisi, mutta ajatus siitä tuntuu hirveältä jos sitten siellä todetaankin ettei tyyppi olekkaan enää hengissä ja koko tämän ajan luulen kaiken olevan hyvin Anxious Face With Sweat-

Tiedän, että tätä ensimmäisen kolmanneksen (tai varmaan koko raskauden) epävarmuutta ei auta kestämään oikeastaan mikään muu kuin se, kun vauva sitten joskus on sylissä. Mutta mua varhaisultrassa kätilö rauhoitteli km:n suhteen sillä, että todennäköisimmin km olisi tapahtunut jo rv 7-8 välillä. Ilmeisesti tuolloin jotain keskeistä tapahtuu kehityksen kannalta. Tämän jälkeen riski on toki olemassa, mutta on jo pienempi. Kolme viikkoa on hitsin pitkä aika, täälläkin sitä jännitetään. Siispä levollisia ajatuksia matkaan. :Heartred
 
Oli niin ihana neuvolakäynti tänään! Isoksi yllätykseksi neljän vuoden aikana oli välineet muuttunut vähän nykyaikaisempaan, ja pääsin ultralla näkemään meidän pikkusen! Kaikki oli hyvin, ja vastasi viikkoja, voi että mikä helpotus. Sielä ne pienet jalat nyki❤️
Sain vielä saman neuvolatädinkin, kenen luona oon edelliset kolme raskautta myös käynyt. Vaikka ollaan tässä välissä muutettu, ja hänen ei meidän asuinalueen äitejä kuuluisi hoitaa. Soitin silloin heti plussan jälkeen hänelle, ja lupasi tämänkin raskauden olla mukana.
 
Aluksi selkein merkki oli voimakaa rintojen kipu ja alavatsakivut. Huonoa oloa ei onneksi ole varsinaisesti ollut, välillä tosin jää aamupala kesken. :D
Nyt ei ole kuin satunnaiset repivät tunteet mahassa ja merkittävästi tarkentunut hajuaisti - erityisesti alkoholi haisee kuvottavalle.
 
Nyt rv:t 12+2. Edelleen kuvottaa suunnattomasti mm. hammastahnan, valkosipulin, sipulin, pyykinpesuaineen ja jääkaapin tuoksut. Vielä välillä laiskottaa ja on vähän saamaton olo, liikunnan harrastaminen on pyöreä nolla. Eilen itkin miehelle miten kova itseinho mulla on kun en saa mitään aikaiseksi. Silti eilen tein (ekaa kertaa ruokaa alusta asti ehkä kahteen kuukauteen) makaronilaatikon, imuroin ja siivosin keittiön :Face With Tears Of Joy: On tää hormonisyöverissä pyöriminen tämmöstä. Mites muilla, joko helpottaa olot?
 
Nyt rv:t 12+2. Edelleen kuvottaa suunnattomasti mm. hammastahnan, valkosipulin, sipulin, pyykinpesuaineen ja jääkaapin tuoksut. Vielä välillä laiskottaa ja on vähän saamaton olo, liikunnan harrastaminen on pyöreä nolla. Eilen itkin miehelle miten kova itseinho mulla on kun en saa mitään aikaiseksi. Silti eilen tein (ekaa kertaa ruokaa alusta asti ehkä kahteen kuukauteen) makaronilaatikon, imuroin ja siivosin keittiön :Face With Tears Of Joy: On tää hormonisyöverissä pyöriminen tämmöstä. Mites muilla, joko helpottaa olot?

Tunnistan itsekin nuo itseinhon ja v*tutuksen tunteet kun on vain aivan puhki eikä jaksa tehdä muuta kun homehtua sohvan nurkkaan. Jopa pyykkien pesu saattaa tuntua ylivoimaselta urakalta saatika huolellinen siivoaminen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mut sitte kun alkaa tarkemmin miettiä, niin oon kuitenkin joka päivä käynyt koirien kanssa kävelyllä (muutamana tosi huonona päivänä vaan kahden kilsan lenkin mutta silti), ja edes jotakin ruokaa laittanut päivittäin. Vaikka sitten vain nopeita yksinkertasia tai puolivalmiita. Että ehkä se että alkuillasta lenkin jälkeen on vähän väsynyt on ihan ookoo ja pitäis vain muistaa olla armollisempi :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Pitkään semmoinen ihana darran ja menkkakipujen kombo. Väsyttää, tuoksut kuvottaa, heikottaa, mutta ruokaa vaikea saada alas, vatsan nipistelyt, rintakivut. Bensan, röökin ja kahvin tuoksut on varmaan pahimmat, jouduin pudottamaan 5-6 kuppia päivässä nollaan. Tunnistan ton saamattomuuden ja siitä seuranneen syyllisyyden. Yritän taistella vastaan ja olla reipas, mutta kroppa käskee levätä ja viimeistään seuraavana päivänä rehkimisestä oon kuin zombi. Töitä oon silti pystynyt tekemään, onneks voi käyttää maskia, niin muiden tuoksut ei järkytä:Smiling Face With Open Mouth
 
Mua on yllättänyt tämä että olo on periaatteessa aivan hyvä, mutta silti on vaikeaa löytää energiaa mihinkään. Tekisi mieli vaan löhötä sohvalla kaikki päivät, ja sellaiset päivät kun ohjelmaa on normaalia enemmän vaatii sitten palautumista melkein seuraavan viikon. Yritän päivittäin kyllä käydä kävelylenkeillä, mutta nekin on muuttunut aika hitaaksi tallusteluksi.
 
Mua on yllättänyt tämä että olo on periaatteessa aivan hyvä, mutta silti on vaikeaa löytää energiaa mihinkään. Tekisi mieli vaan löhötä sohvalla kaikki päivät, ja sellaiset päivät kun ohjelmaa on normaalia enemmän vaatii sitten palautumista melkein seuraavan viikon. Yritän päivittäin kyllä käydä kävelylenkeillä, mutta nekin on muuttunut aika hitaaksi tallusteluksi.

täällä samat fiilikset :Face Without Mouth: nytkin kyhjötän sohvannurkassa ja yritän hiukan suunnitella päivääni jos saisi jotain aikaiseksi. Hammaslääkäriin on kohta pakko lähteä niin saahan itsensä liikkeelle
 
Onko muilla tullut alavatsa kipeäksi hieronnan jälkeen? mulla oli jatkuvaa pistävää kipua vasemmalla 45 min selkähieronnan jälkeen. Hieroja painoi turhan kovaa alaselästä, vaikka pyysin kevyttä. Toivottavasti kaikki siellä hyvin…:loudlycrying:
 
Onko muilla tullut alavatsa kipeäksi hieronnan jälkeen? mulla oli jatkuvaa pistävää kipua vasemmalla 45 min selkähieronnan jälkeen. Hieroja painoi turhan kovaa alaselästä, vaikka pyysin kevyttä. Toivottavasti kaikki siellä hyvin…:loudlycrying:


Mulla tuli jopa tiistain ultran jälkeen. Et voisko olla osittain myös kireyttä kun vatsa kasvaa ja nahkat sen mukana...
 
Onko muilla tullut alavatsa kipeäksi hieronnan jälkeen? mulla oli jatkuvaa pistävää kipua vasemmalla 45 min selkähieronnan jälkeen. Hieroja painoi turhan kovaa alaselästä, vaikka pyysin kevyttä. Toivottavasti kaikki siellä hyvin…:loudlycrying:
Käytiin äsken ultrassa varmistamassa, siellä kaikki hyvin, kovin liikkuva tyyppi ja saatiin bonuksena tietää sukupuoli, vaikka viikkoja vasta 13+1:Two-hearts:
 
Onko muilla tullut alavatsa kipeäksi hieronnan jälkeen? mulla oli jatkuvaa pistävää kipua vasemmalla 45 min selkähieronnan jälkeen. Hieroja painoi turhan kovaa alaselästä, vaikka pyysin kevyttä. Toivottavasti kaikki siellä hyvin…:loudlycrying:
Lantion seutua / alaselkää ei kannata hierotuttaa raskauden aikana, ainakin näin mulle on sanottu (lääkäri). Onneksi kuitenkin kaikki hyvin :)
 
Mulla oli pahoinvointia, mutta se on nyt muutamia päiviä ollut poissa oikestaan kokonaan. Pahoinvointi oli enemmän öklöä oloa, kuin oksentelua, vaikka sitäkin toki välillä. Oli myös jotain lievää migreeniä (mitä ei ole ikinä ennen ollut), mutta sekin tuntuu onneksi helpottaneen, toivottavasti ei palaa enää ikinä.

Tällä hetkellä olo on aika hyvä, vähän väsynyt ja vetämätön, mutta tulee myös tarmonpuuskia. Osittain väsymys voi myös johtua siitä, että välillä valvon yöllä pitkään, kuten viime yönä heräsin 5.30, enkä saanut enää nukutuksi.
 
Auts! Mulla on toissapäivänä alkanut lähes jatkuva alaselän kipu. Mulla on muutenkin välillä alaselkä toiselta puolelta kipeä mutta nyt on koko alaselkä ja tuntuvasti. En ole huolissani koska eilen oli neuvola ja nähtiin ultrakin ja kaikki hyvin. Rv16. Silti kroppa kertoo nyt kai vahvasti että seis joulutohinat ja autoa et sitten ainakaan aja ja hus pötköttämään hop heti. Muuten olenkin tähän asti ”selvinnyt” oireista uupumuksella ja kovalla nälällä. :D Hyvää joulua kuitenkin kaikille!
 
Auts! Mulla on toissapäivänä alkanut lähes jatkuva alaselän kipu. Mulla on muutenkin välillä alaselkä toiselta puolelta kipeä mutta nyt on koko alaselkä ja tuntuvasti. En ole huolissani koska eilen oli neuvola ja nähtiin ultrakin ja kaikki hyvin. Rv16. Silti kroppa kertoo nyt kai vahvasti että seis joulutohinat ja autoa et sitten ainakaan aja ja hus pötköttämään hop heti. Muuten olenkin tähän asti ”selvinnyt” oireista uupumuksella ja kovalla nälällä. :D Hyvää joulua kuitenkin kaikille!

Jännä juttu, täällä kans ollut muutaman päivän alaselkäkipua. Muistuttaa vähän mun menkkakipuja ja vastaavaa oli alkuraskaudessa myös. Nyt rv 16+0. Oon toistaseks aatellu et kuuluu asiaan ja on jotain kasvukipuja tms. Liikkeitä tuntuu päivittäin niin en osaa olla huolissani :smiling-eyes:
 
Jännä juttu, täällä kans ollut muutaman päivän alaselkäkipua. Muistuttaa vähän mun menkkakipuja ja vastaavaa oli alkuraskaudessa myös. Nyt rv 16+0. Oon toistaseks aatellu et kuuluu asiaan ja on jotain kasvukipuja tms. Liikkeitä tuntuu päivittäin niin en osaa olla huolissani :smiling-eyes:

Mä vähän odottelin tällasta alkuraskauteen lievempänä muttei sillon tullut mitään. Vahvoja menkkakipuja joo täälläkin muistuttaa ja eiköhän se synnytys ala näin... Huh! Onneksi taitaa kuulua asiaan ja sentään lomaviikko niin voi rauhassa levätä. :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Mullakin alkoi alaselkäkivut tänään! Lisäks nilkka venähti viime sunnuntaina ja lonkka aiemmin tällä viikolla! Nyt 14+3, alkaakohan liikkeet tuntumaan ens viikolla:White Smiling Face:
 
Takaisin
Top