Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oliko täällä muita, joilla on tukilääkitys alkuraskauteen? Mulla on varalta viikolle 9 tuo Cyclogest, selittämättömien keskenmenojen vuoksi. Millaisia oireita muilla on lääkkeestä tullut? Lueskelin lääkkeestä, ja aloin pohtimaan ovatko nää mun oireet raskaudesta vai tästä lääkkeestä johtuvaa..Anxious Face With Sweat rinnat on olleet _todella_ kipeät tässä raskaudessa, kipeämmät kuin aiemmissa. Myös väsymys voimakasta, nämä molemmat olivat yleisinä haittavaikutuksina. Oon jotenkin hakenut turvaa näistä oireista, ja että voisiko ne olla merkkejä siitä että tällä kertaa kyydissä olisikin pikkutyyppi, mutta nyt alko harmittaan tuo lääkekuvaus. Pitiki mennä lukemaan..Cold Face

Muoks. Onneksi kyllä on lisäksi muita oireita, kuvotus ja tämä jatkuva palelu, joten ehkä täytyy pitää toivoa yllä kaikesta huolimatta!

Mulla oli keltarauhashormoni viimeiseen ultraan eli 8+1 asti ja nyt kun sen lopetin niin huomasin että aamuisin herään paljon aikaisemmin kun tuntuu että uni loppuu. Sitten kyllä iltapvllä taas tulee väsy ja iltaisin myös, mutta aiemmin nukuin kevyesti 10h:n yöunia ja silti tuntui että aamulla väsytti. Taisi siis johtua ainakin osittain lääkkeistä. Muut oireet (etova olo, alavatsan juilinnat ja rintojen muutokset) on kyllä pysynyt aika samoina. Sunkin oireet kyllä kuulostaisi enemmän raskaudesta kuin lääkkeistä johtuvilta! :)
 
Mulla oli keltarauhashormoni viimeiseen ultraan eli 8+1 asti ja nyt kun sen lopetin niin huomasin että aamuisin herään paljon aikaisemmin kun tuntuu että uni loppuu. Sitten kyllä iltapvllä taas tulee väsy ja iltaisin myös, mutta aiemmin nukuin kevyesti 10h:n yöunia ja silti tuntui että aamulla väsytti. Taisi siis johtua ainakin osittain lääkkeistä. Muut oireet (etova olo, alavatsan juilinnat ja rintojen muutokset) on kyllä pysynyt aika samoina. Sunkin oireet kyllä kuulostaisi enemmän raskaudesta kuin lääkkeistä johtuvilta! :)
Kiitos vastauksesta, toivotaan siis että olisi raskausoireita :Heartred toki kai nuo lääkkeet niitä voi voimistaa, mutta aiheuttaisiko pelkästään kuitenkaan..
 
Tää kylmyys on niin lamaannuttavaaCold Face ja joka päivä enemmän on etova olo ja nää yhdessä, tuntuu tosi rajoittavilta! Mutta ei auta :)
 
Nyt tullu täys stoppi kofeiinille Anxious Face With Sweat hyh! Ei pysty ees lattea yhellä espressolla juomaan ni 30min päästä viimeistään tulee huono olo.. Tää on ihan uus juttu, ei aikasemmissa raskauksissa mitään kofeiiniherkkyyttä oo ollu. Oon siis muute suht herkkä esim.tummapaahdot on ihan nounou ja vahvat espressot normaalistikin vetää naaman vihreeks..mut kyl normisti menny laimee latte/cafe machiatto mut nyt täytyy jättää kofeiini sivuun Broken Heart
 
Ei aamupahoinvointia, mutta viimeistään puolen päivän aikaan alkaa joka pahenee iltaa kohti. Päätä särkee, ilmeisesti nestehukan takia kun on kamala jano koko ajan joka ruokkii kivasti tätä jatkuvaa pissaamista.. tuntuu ettei mikään määrä vettä auta siihen että pissa on ihan tummaa Angry Face With Horns en ole onneksi oksentanut, mutta etoo senkin edestä.
 
Ei aamupahoinvointia, mutta viimeistään puolen päivän aikaan alkaa joka pahenee iltaa kohti. Päätä särkee, ilmeisesti nestehukan takia kun on kamala jano koko ajan joka ruokkii kivasti tätä jatkuvaa pissaamista.. tuntuu ettei mikään määrä vettä auta siihen että pissa on ihan tummaa Angry Face With Horns en ole onneksi oksentanut, mutta etoo senkin edestä.

Mulla ihan sama ton pissan kanssa. Ja pelkkä vesi tekee huonon olon, eli kauheasti en pysty sitä juomaan. Ihan pieniä kulauksia. Oon käyttänyt kaupasta saatavaa elektrolyyttijauhetta nestehukkaan aiemminkin. Kun juo sitä ohjeen mukaan, ei pissata niin paljoa ja neste imeytyy paremmin.
 
Noniin, tänäaamuna sitten lensi laatta ekan kerran Anxious Face With Sweat ukko toi kaupasta kassillisen suolakeksejä, sipsejä ja tuoremehua.. äh, onneks saan työpäivät olla lehmien kanssa navetassa, ei tartte yrittää olla ihmisten ilmoilla Angry Face With Horns
 
Vaihteleeko teillä muilla raskausoireet? Oksentanut en ole vielä, mutta pahoinvointia oli jossain kohti niin, että aamulla piti syödä hedelmäsosetta ennen sängystä nousua. Nyt pari edellistä aamua olen pystynyt nousemaan sängystä ja syömään aamupalan suht normaalisti. Nyt varhaisultran mukaan 8+0.
 
Vaihteleeko teillä muilla raskausoireet? Oksentanut en ole vielä, mutta pahoinvointia oli jossain kohti niin, että aamulla piti syödä hedelmäsosetta ennen sängystä nousua. Nyt pari edellistä aamua olen pystynyt nousemaan sängystä ja syömään aamupalan suht normaalisti. Nyt varhaisultran mukaan 8+0.

Mun vointi on melkein sanasta sanaan samanlainen kuin sinun ja oireet myös vaihtelee. :) Se vaihtelu kaiketi kuuluu asiaan. ☺️
Viikotkin on meillä samat, kun täällä tänään 8+1. ❤️
 
Mun vointi on melkein sanasta sanaan samanlainen kuin sinun ja oireet myös vaihtelee. :) Se vaihtelu kaiketi kuuluu asiaan. ☺️
Viikotkin on meillä samat, kun täällä tänään 8+1. ❤️


Kiva kuulla, että muillakin samanlaista. :) ensimmäisenä alkaa pelkäämään, että onko kaikki hyvin. Ja esikoisen ajoilta ei ole mitään muistikuvia miten oireet silloin meni.
 
Kiva kuulla, että muillakin samanlaista. :) ensimmäisenä alkaa pelkäämään, että onko kaikki hyvin. Ja esikoisen ajoilta ei ole mitään muistikuvia miten oireet silloin meni.

Erittäin samaistuttavaa. Beaming Face With Smiling Eyes
Mä melkein aina kiljahdan onnesta, kun kuvotus palaa. Cat With Tears Of Joy
Jotenkin ajattelen, että se on hyvä merkki siitä että pieni siellä kasvaa. ❤️ Vaikka kai näillä viikoilla se kuvotus voi jo alkaa pikkuhiljaa helpottaa ja kaikki on silti hyvin. :)
 
Vaihteleeko teillä muilla raskausoireet? Oksentanut en ole vielä, mutta pahoinvointia oli jossain kohti niin, että aamulla piti syödä hedelmäsosetta ennen sängystä nousua. Nyt pari edellistä aamua olen pystynyt nousemaan sängystä ja syömään aamupalan suht normaalisti. Nyt varhaisultran mukaan 8+0.

Täällä kans oireet vaihtelee. Osa on jäänyt jo pois ja tullut uusia tilalle. Rv 6 alkoi etova olo, rv 7-8 oli oksentelua ja sitten yhtäkkiä rv 9 alkoikin helpottaa. Nyt rv 10 ja pahoinvointi pysynyt todella lievänä. Tilalle tuli kaamea väsymys. Närästystä on välillä ja nälkä vaivaa. Rintojen aristus on lähes kokonaan poissa. Sitäkin kesti vaan rv 8 asti. Oon kyllä moneen kertaan ehtinyt stressata oireiden vähenemistä ja vaihtelua, mutta täytyy koittaa uskoa, että on ihan normaalia varmaan!
 
Vaihteleeko teillä muilla raskausoireet? Oksentanut en ole vielä, mutta pahoinvointia oli jossain kohti niin, että aamulla piti syödä hedelmäsosetta ennen sängystä nousua. Nyt pari edellistä aamua olen pystynyt nousemaan sängystä ja syömään aamupalan suht normaalisti. Nyt varhaisultran mukaan 8+0.
Täällä sama juttu, oireet vaihtelee tosi paljon. Muutenkin mulla ollu maltillisia koko ajan, pahoinvointi on lähinnä kuvottavaa oloa ajoittain mutta toisina päivinä sitäkään ei oo. Oksentanu en oo kertaakaan. Rinnat on tosi arat ja väsymys ihan ultimaattista, mutta epäilen ton tukilääkityksen voimistavan niitä. Sama juttu kuin Pillow kuvaili, heti kun kuvotus tulee niin kiljun riemusta! :D ennemmin oon kateellinen teille keillä oireet ja pahoinvointi on ollut voimakkaampaa.
 
Täällä myös paljonkin vaihtelua. Eilen lensi aamulla kaaressa aamupuurot pyttyyn, mutta tänään ei oo tarvinnu onneksi ainakaan vielä ku yökkäillä.. :D Tissikipuki vaihtelee. Ihan alussa aloin itkemään yks aamu ku tissit ei ollukkaan kipeät ja luulin että tuli keskenmeno..
 
Mulla on selvästi nyt rv 8 pahentunut oireet. Oksennus lensi ensimmäisen kerran pariin otteeseen viime viikolla rv 7. Samaan aikaan iski tajuton väsymys ja aloin nukkumaan päikkäreitä. Eilen ja toissa päivänä iltavuorojen jälkeen marssin suoraan vessaan oksentamaan Anxious Face With Sweat- Mutta! Tuo tissikipu multa on kyllä oikeastaan puuttunut lähes täysin, tai ainakaan se ei ole ollut niin voimakasta että olisin laittanut merkille. Lähinnä mulla on etova olo koko ajan, yökkäilyttää/oksennan ja on tajuton väsy. Tänäänkin nukahdin töiden päätteeksi sohvalle, josta vasta heräsin.
Mulla on ihan sama veden kanssa - en meinaa saada alas ollenkaan.Täytynee kokeilla Mammamadon vinkkiä tuosta elektrolyyttijauheesta. Jospa siitä olisi apua.
 
Mulla ollut pahoinvointia lisääntyvissä määrin lokakuun 7 alkaen tai jo vähän aiemmin, alussa oli vain silloin jos meni syömisitä pari tuntia pidempää, mutta nyt on ollut pari viikkoa huonompi olo aamusta iltaan. Viime viikolla myös kerran oksensin, ja mulla se paha olo on aina iltaisin pahin. Sit on ollut väsymystä, ja oon ollut kiukkunen. Rinnoissa ei juuri mitään oo ollut, paitsi normaalia aremmat, ja imetän vielä nuorempaa lasta niin maidon tulo oli yhdessä kohdin tiukilla mutta nyt taas tullut ihan hyvin. Toivon että imetys päättyy ennen toista kolmatta, on vaan kamalan tärkeää lapselle niin ei tuu helppoa olemaan lopetus ellei maito lopu itsestään kuten kävi edellisessä raskaudessa.
 
Täälä ollut oireina hirveä turvotus, kuvotus,yöllinen heräily ja vessassa ravaaminen. Nyt 9+3 meneillään, ja kun tää kuluva raskausviikko alkoi, niin oireet loppui kun seinään, ja parin kilon nesteturvotus hävis kokonaan. Tämä on nyt neljäs raskaus, eikä missään edeltävissä oo koskaan oireet loppunut tällä lailla niinkun salaman iskusta. Vaikka näillä viikoillahan oireet voi normaalistikkin alkaa helpottaa, mutta silti.. Ensimmäistä kertaa koskaan epäilen, että onkohan tässä nyt kaikki ihan hyvin, ei jotenkin tunnu siltä. Ensimmäinen neuvola on huomenna, mutta ainakaan edellisinä vuosina meidän neuvolassa ei oo ollut kunnon välineitä saatavilla, millä ois näillä viikoilla sydänääniä kuunneltu..
 
Myös mulla se vähäinen kuvotus mitä tähän saakka on ollut, on seki kadonnut lähes kokonaan. Rinnat on edelleen kipeät ja erinäköiset kuin ennen. Mulla edelleen se Cyclogest tukilääke joten sekin varmaan osaltaan rintojen kipuiluun vaikuttaa.. Viikko sitten oli se varhaisultra missä kaikki oli kyllä hyvin, mutta on alkanut taas jännittää tää oireiden vähentyminen :sad001 vaikka kai se tässä vaiheessa voi jo asiaan kuulua. Nyt siis 9+4, nt-ultraa pitäisi odottaa vielä kolme viikkoa Confounded Face odottaminen ei muuten haittaisi, mutta ajatus siitä tuntuu hirveältä jos sitten siellä todetaankin ettei tyyppi olekkaan enää hengissä ja koko tämän ajan luulen kaiken olevan hyvin Anxious Face With Sweat-
 
Takaisin
Top