Millaisia raskausoireita sinulla on?

Itselläni oli hormoonit sekaisin ja odottelin että rauhiuttuisi ja alkaisi kuukautiset. Lopulta vatsani oli niin turvoksissa että tein raskaustestin. Taustalla oli kyllä myös rintojen aristus, mielialamuutoksen, hengöstyminen, lievä huonovointi ja paha (rauta) maku suussa. Nuo muut oireet olisivat voineet selittyä myös muilla asioilla, muuta siinä vaiheessa kun ystävä epäili että nyt on pullat uunissa, tiesi myös vauva haaveesta, ja mies kerran sanoi suoraan että joko olen lihonnut lyhyessä ajassa huomattavasti tai olen raskaana, otin riskin ja tein testin. Keväästä asti ollaan haaveiltu raskaudesta ja negatiivisia tuloksia tullut, niin jännitin todella paljon testin tekemistä, enkä olisi halunnut tehdä. Mutta onneksi tein! :queen
 
Ja niin kyllä ummetusta on ollut jonkun verran. Ja kanan himo! Sama juttu oli kun odotin nuorempaa poikaani. Hirveän kanavilla heti alku raskaudesta!:grin Nuorimman tyttäreni kohdalla oli himo viinirypaleihin.
 
Jännä, kun joinain päivänä ei tarvitse rampata vessassa ollenkaan ja tänään taas pitkästä aikaa sai aamuyöstä asti käydä jatkuvasti. Töissä ei uskaltanut juoda, kun pienen vesilasin ja silti hiippaillut vessalle koko ajan. :hilarious:

Appelsiinimehua voisi juoda kaikki illat, mutta kaikki hiilihapolliset juomat jäänyt juomatta, vaikka ennen juonut vissyä/limua päivittäin. Etomista ei ole edelleenkään, ja nälkä alkanut pikkuhiljaa palautua. :angelic: Viikko neuvolaan ja nyt neuvolan mukaan 8+0, vaikka todellisuudessa olen useamman päivän jäljessä.
 
Mä nukun huonosti. Näen paljon levottomia unia ja heräilen aamuyöllä, enkä saa enää nukutuksi. Voi olla työstressiäkin. Palelen iltaisin/öisin - toki nyt on ollut muutenkin viileämpää.

Oon itkeny useampana päivänä "surkeaa" elämääni. :hilarious: Siis onhan mulla muutama semmonen kestoharmitus, mitkä on painaneet mieltä jo pitkään, mutta en nyt normaalisti kuitenkaan itke niiden takia päivittäin mitään tuomiopäivän itkuja. :facepalm: Tääkin voi toki olla, että oon vaan niin kuormittunu töistä.

Alaselkää kolottelee poikkeuksellisen paljon, vaikkei oo tehny mitään kovin raskasta tai nukkunut huonossa asennossa.
 
Eilis illasta asti ollut karmea olo. Just kun sanoin neuvolassa, että pahoinvointi ei oo ollut vielä niin pahaa kuin esikoisen aikana. Tekis vaan mieli imeskellä salmiakkia :hungover:
 
Oksettaa. Juuri. Nyt. En millään jaksaisi nyt halailla pönttöä kun saan hetken levätä saatuani pienet päikkäreille ….:hungover::sleep011
 
Eilis illasta asti ollut karmea olo. Just kun sanoin neuvolassa, että pahoinvointi ei oo ollut vielä niin pahaa kuin esikoisen aikana. Tekis vaan mieli imeskellä salmiakkia :hungover:

Äh, ei saa mainita salmiakkia. Miten pärjään tämän ajan ilman sitä. :sorry::hilarious: heelp
 
Minua vähän huolestuttaa että tuntuu pienetkin oireet kadonneen :nailbiting: tosin alavatsaa edelleen juilii. Välillä jonkun ruuan ajatteleminen vähän etoo, mutta se voi olla kyllä "toiveajattelua" (en nyt kyllä varsinaisesti toivo pahoinvointia, mutta...). No, viikon päästä on ultra, joten josko silloin saisi vihdoin varmistuksen että joku todella on kyydissä mukana. Pitkältä tuntuu kyllä odottaa.varmistusta!
 
Äh, ei saa mainita salmiakkia. Miten pärjään tämän ajan ilman sitä. :sorry::hilarious: heelp

Mä tilasin hirveen läjän namituvalta sitä salmiakkia missä ei oo sitä glykyrritsiiniä eli saa raskaana syödä :grin ei oo vaan vielä saapunu postiin
 
Tänään jysähti väsymys tännekin. En meinaa pysyä hereillä ja töissä vain haukottelen ja jos pääsisin makuulle ja laittaisin silmät kiinni, nukahtaisin heti.
 
Moi kaikki! Täällä menossa rv 7+5. Varhaisultrassa kävin viime vkolla ja pieni toukka sieltä löytyi sykkeen kera:Heartred Aaltoileeko teillä raskausoireet vai pysyykö vakiona päivästä toiseen? Mulla alkoi pahoinvointi pari viikkoa sitten, oksentelin monta kertaa päivässä ja tosi heikko olo. Vieläkin etova olo ja en saa syötyä paljoa, mutta oksentelu on vähentynyt nyt ainakin parina päivänä.. Tulee kuulosteltua itteään tosi tarkkaan ja heti säikähtää. Väsymys ja tissien arkuus on tallella.
 
Täällä todellakin aaltoilee melkein vuoropäivin! Eilen olo oli epäilyttävän hyvä mutta tänään onkin ollut huono olo koko päivän ja oksensinkin pari kertaa.

Syöminen tuntuu aika mahdottomalta tehtävältä tällä hetkellä. Vain keksit ja hedelmät menevät.
 
Tämä on minun kuudes raskaus. Kolme raskautta on mennyt loppuun asti ja minulla on kahdessa aiemmassa normaalissa raskaudessa ollut verenvuotoa alkuraskaudessa tai ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Vielä ei ole tullut yhtään verta mistä kai olen vähän ihmeissäni, vielä tosin kyllä ehtii tulemaan jos on tullakseen ja vähän odottelen ensi viikkoa kun alkuraskaudessa keskenmeno tapahtunut kerran 8+ viikoilla.nyt tänään 7+4. Väsymystä ollut kovasti pari viikkoa jo ja edelleen jatkuu ja olot aaltoilee pahoinvoinnin kanssa ym.. Kyllä se vähän jännittää miten tämän raskauden kanssa lopulta käy nt-ultrassa.
 
Täällä todellakin aaltoilee melkein vuoropäivin! Eilen olo oli epäilyttävän hyvä mutta tänään onkin ollut huono olo koko päivän ja oksensinkin pari kertaa.

Syöminen tuntuu aika mahdottomalta tehtävältä tällä hetkellä. Vain keksit ja hedelmät menevät.

Lohduttavaa kuulla että sullakin aaltoilee! Mulla toi syöminen kans on aika vaikeaa, tuntuu että mikään lämmin ruoka ei maistu. Viime viikolla meni nuudelit alas mut nyt ajatuskin niistä oksettaa:angelic:
 
Minullakin aaltoilee. Eilen oli kaikin puolin hyvä olo. Tänä aamuna hieman etova ja närästää. Tissikipu kans vaihtelee. Aikaisemmin ei maistunut yhtään mikään ruoka ja nyt taas etsin ruokaa koko ajan. :bored:
 
Äh, ei saa mainita salmiakkia. Miten pärjään tämän ajan ilman sitä. :sorry::hilarious: heelp

On huojentavaa lukea kuinka moni muukin on epätoivoinen salmiakkikiellon kanssa:biggrin Mä kun luulin olevani harvoja ihmisiä jotka rakastavat salmiakkia niiiin paljon. Taitaa olla että lähipiirini ei sitten vain tykkää hirveästi. Mutta kyllä: kun(jos) vauva syntyy :Heartred Osta. PALJON salmiakkia:taunt014
 
Mulla itellä on vaan kauhee sushin himo. Tai ei oikeastaan nyt sitäkään, ei tee mieli niin mitään. Pillimehut on pop. Eilen yöllä lenti oksennus kaaressa kun söin nektariinin ja tänään aamulla jugurtti ei kauaa pysynyt sisällä.. Nyt onneksi ok olo. Eli näköjään mulla aamut ja illat/yöt pahimpia pahoinvoinnin kannalta:wacky:
 
Mulla on 8+0 ja tällä viikolla ollut yllättävän hyvä ja oireeton olo. Toivottavasti jatkuisi samaan malliin kun ensi viikolla paluu töihin kesäloman jälkeen. Sushista bongasin eilen somessa että kyllähän sitä voi itselleen tehdä vaikka nigirejä paistetusta lohesta, purkkitonnikalasta ja sitten kasvisversioita. Meni heti itselle kokkailulistalle.
 
Takaisin
Top