Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä 6+6 ja pahoinvointi alkanut viime viikonloppuna, tuntuu että pahenee vaan päivä päivältä. Mikään ei maistu, kaikki etoo. Pakko yrittää syödä usein jotain. Oksenteluakin ollut nyt muutamasti. Väsyttää. Viikonloppuna olis ystävän häät ja pitäis selviytyä kampaajalle klo 12.30. Ihan jo pelottaa, kuinka päivästä selviää kunnialla..
 
Täällä 5+5. Satunnaista lievää pahoinvointia on ollut ja välillä aika koviakin kipuja alavatsassa. Suurin oire on väsymys ja saamattomuuden tunne, töistä ei meinaa tulla mitään!
 
Tällä hetkellä ei juurikaan mitään, 7+1. Ainut minkä huomaan on, että nälkä saattaa yllättää yhtäkkiä ja silloin on pakko saada ruokaa heti. Normaalisti pystyn helposti elämään kasin aamupalalla sinne kahteen tai kolmeenkin asti ilman lounasta, mutta nyt ei puhettakaan. Tää helle kyllä sekottaa mulla myös kroppaa, mutta se pien viime viikon orastava pahoinvointi on onneks poissa. :)
 
Tuntuu että mulla oireilut on laimentuneet. Edelleen on kuitenkin jatkuva pieni pahoinvointi ja nälkä.
 
6+4 ja väsymys on pahin oire. Kaikki tuntuu niin raskaalta että yhtä selviytymistä on elämä :sad001 Pahoinvointi ollut vielä lievää etomista mutta esikoisesta taisi olla pahimmat ajat joskus rv8-10.
 
Minulla ekana raskausoireena oli ripuli joka alkoi jo ennen kuukautisten pois jääntiä. Tämä raskaus oli yllätys. Minulla on kolme poikaa ennestään ja nuorin on 3v. Olisin vielä voinut odottaa neljännen kanssa ja todennäköisesti on kyllä viimeinen lapsi myös. En eläissäni ole ottanut jälkiehkäisypilleriä mutta nyt kun ainut kerta oli tarvis niin ei se vain auttanut. Tämä vain taitaa olla tarkoitettu näin jos tämä jatkuu. Kärsin huimauksesta, pahoinvoinnista ajoittain ja suunnattomasta väsymyksestä, ikinä aikaisemmin en ole näin väsynyt ollut raskauden aikana. Kotitöiden tekeminen on suunnatonta tuskaa. Skippaisin mieluusti tämän alkuraskauden. Ei ole mun lempi aikaa ollenkaan. :meh:
 
Ummetus! Herrajestas! Mitään ei tuu ulos vaik oon nyt litran latkinut luumumehuaki jo. Huomenna pitää hakea apteekista jotakin.
Grillimakkaran haju ällöttää ja mielitekoihin taas lisäyksenä maito. Tolkuttomasti tekee mieli maitoa.
Rintoja alkanut kiristää ja tuntuu,et ne ei ole omat.
 
Mulla tuli tänään kyyneleet silmiin, kun luin huvikseen yhden yrityksen brändi-kuvausta. Mies katto vieressä että et oo tosissas. Yllätyin kyllä kieltämättä itsekin, mut oli vissiin sit niin koskettavasti kirjoitettu (ei ollu), en uskaltanu lukee loppuun :grin Tää on ehkä selkein oire tähän mennessä.
 
Mulla on kans toi herkkyys tai sit alan nauraa niin paljon jotain asiaa että itken samalla :laughing001
 
oon muutenkin herkkä ja tää raskaus saa tuplaherkäksi. olin tänään hautajaisissa ja kyllä piti kyyneliä vuodattaa:sad010 karua miettiä elämää, toisen matka päättyi ja samalla toisen uusi elämä kasvaa masussa
 
Täällä ollaan noin viikolla 5. Muutaman viikon jo tissit on olleet turvonneet ja raskaat. Alavatsa menkkajomoilee tasaiseen. Kahvi ei oo maistunu enää entiseen malliin. Stressi, ahdistus ja muut ei niin positiiviset tunteet tahtoo mennä ihon alle herkemmin.
 
7+2 tänään. Oli kahden viikon raju pahoinvointi jakso, joka nyt hellittänyt. Oireita tällä hetkellä kova väsymys, voisin nukahtaa heti tunnin päästä heräämisestä...tissit arat ja hieman isontuneet, yöllä joutuu heräämään vessaan ja en saa unta helposti enää sen jälkeen. Myös tietyt ruuat ällöttää ja tällä hetkellä meneekin lähinnä hedelmät ja marjat, jugurtit, hapankorppu, jäätee ja salaatti.
 
Siis en muistanutkaan edellisessä viestissä mainita että jotkut hajut ällöttää, niinkuin vaikka jotkut tosi hyvätkin hajut. Mulla on ollut hajuherkkyyttä ennenkin raskauksissa, mutta ei niin että tulen siitä pahoinvoivaksi. Aivan uusi oire vaikka useampi raskaus takana.
 
Rupee huomaamaan, kun viivat tikuissa vahvistuu, alkaa tuntemuksetkin voimistua. :grin Pari yötä nähnyt nyt aika eloisia unia, viime yönä tosin painajaisia menkkojen alkamisesta. :sad001 Liittyy varmaan noihin jatkuviin alavatsakipuihin.

Eilen en jaksanut tehdä yhtään mitään, töissäkin nuokuin vaan. Aikasin menin nukkumaan ja kunnon yöunet nukuinkin.

Mieli on koko ajan vähän maassa. Se oli viimekskin ehkä ärsyttävin oire. Olo niin kuin maailma potkis päähän, vaikka oikeesti on kaikki asiat ihan hyvin. :facepalm: Ja kiukkua riittäis kans!
 
Täällä vasta plussattu, viikot 4+, mutta ilman testiäkin tiesin olevani raskaana, koska mulla on todella kylmä ihan koko ajan, huvittavaa näillä helteillä [emoji28]
 
Täällä edelleen aika hiljaista oireiden suhteen. Välillä etoo. Selkeimpänä se, että alavatsalla tuntuu möykky, sisäisesti siis. Kohtu tuntuu painavalta ja välillä kiristävältä. Ja pissalla saa juosta tiheään.
 
Täällä rv 6+ ja ainakaan vielä ei ole oireita tullut muuta kuin eka isompi migreenikohtaus. Kiitos hormonien.
 
Mä ramppaan 20-40min välein vessaan. Ihan sama onko yö vai päivä ja olenko juonut paljon vai vähän. Iltaa kohden tuntuu, et maha turvottaa ihan hitokseen. En nuku juurikaa enkä syökää juurikaa ku kaikki etoo ja laatta lentää liianki helposti. :bag:
 
On kyllä pakko kysyä, kun mulla on niin kauhee väsymys, että onko kellään niin ettei jaksaisi mitään tehdäkään? Niin saamaton olo on ja kämppä on kuin pommin jäljiltä (ehkä vähän liioittelen) huimaa ja heikottaa vaikka jatkuva nälkä ja pystyn syömään pahoinvoinnista huolimatta. Niin harmittaa, kun lapset vaatimassa kaikenlaista ja äiti ei vaan jaksaisi. :sad001
 
Takaisin
Top