Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä oon melkein itkeny näitä selkäkipuja, että miten selviän loppuun asti kun alkaa näin aikaisin vaivata. Varasin ajan äitiysfyssarille, pakko tälle on jotain tehdä asap.

Mulla on kans jo rv6-7 asti vaivannut selkäkivut! Hetkeksi meni pois, mutta taas alkanut vaivaamaan. Nyt 11+3 menossa. Oon yrittänyt jumpata ja venytellä, mut ei oo auttanut
 
Mäkin näitä selkäkipuja oon kauhistellut. Pitäis ostaa se si-tukivyö, edellinen ei enää tue riittävästi. Pelottaa vaan, että koska nää kivut leviää taas tohon symfyysille, koska sit on peli menetetty. :sorry:
 
Pakko tutustua noihin tukivöihin, jos selkä tuntuu nyt jo näin ilkeelle niin ai kauhia sitten myöhemmin.. :wacky:
 
Oksennus herkässä ruokaa laittaessa tai kun nousee sängystä/sohvalta ylös. Pissalla täytyy ravata hieman useammin. Väsymystä oli viikoilla 6-9. Nyt olen viikolla 11 ja väsymys on takana mutta laatta lentää vielä silloin tällöin.
 
Nyt tullut hirvee hikoileminen. Muutamana päivänä ollu tosi vaikee valita mitää päälle ku hikoaa hirveesti. Kelit kuitenkin viilenee eikä liian pienellä viiti mihinkään lähteä, mutta ärsyttää ku otsa, maha ja tissiväli hiessä kokoajan vaikkei mitää tekiskää:bag:
 
Alkuraskaus ollut kyllä jotenkin rankempaa kuin aikaisemmin. Toki onhan tässä vierähtänyt kohta 10v kun edellisen kerran olin raskaana Jatkuva paha olo vaivaa, onneksi ei ole tarvinnut vielä halailla pönttöä, mutta olo aivan karmea. Onneksi kotona etätöissä, niin ei tarvitse töissä selitellä viimeiset kolme päivää vaivannut kova päänsärky. Pitää olla yhteydessä neuvolaan, kun ei tunnu helpottavan millään.
 
Huomenna alkaa RV 13 ja krapula olo vaivaa edelleen. Etenkin pari edellistä päivää on ollut melko raskaita. Väsymys ei myöskään ota väistyäkseen.
 
Päänsärky vaivannut nyt kaks päivää lakkaamatta ja toivon ettei tullut nyt jäädäkseen. Aiemmin on ollut päänsärky joka loppui vasta synnytykseen ja sen kanssa ei ollut mukava olla.
 
Mulla on myös pää kipeä nyt ihan joka päivä. Alkoi pari viikkoa sitten ja yleensä iltapäivällä kipeytyy. Todella inhottava jomotus keskellä otsaa, mutta en ole kehdannut ottaa särkylääkkeitä. Yleensä päiväunet vähän auttaa tai jos makoilee silmät kiinni pimeässä. Silloin helpottaa hetkeksi. Tietokoneella työskentely ei todellakaan auta asiaa :banghead:
 
Mulla myls harmittaa tuo päänsärky lähinnä opiskelujen kannalta, kun yleensä sujuu hyvin mutta jomotuksessa ei huvita edes konetta avata ja kun avaa ni melko vähän saa aikaiseksi kun kokoaikainen jomotus häiritsee.
Täytyy toivoa ettei tällä kertaa menis loppuun asti tämän kanssa:nailbiting:
 
Kyllä niiiiin komppaan kaikkia päänsärystä kärsiviä. Mä olen normaalisti tosi touhukas ja ihan outoa, etten jaksa tehdä yhtään mitään. Toivon että olot helpottaa kunhan tuo maaginen vko 12 on ohi
 
Täällä väsymystä ja vetämättömyyttä ollut jonkin verran, muita oireita ei juurikaan oo ollu. Pieniä repäisykipuja, jos tekee nopeita liikkeitä. Oon ollu onnekas ja välttynyt kahdessa viimeisessä raskaudessa pahoinvoinnilta. :Heartred Kiitän eteerisiä öljyjä ja gojimarjajuomaa, ne on ollu mukana näissä kahdessa pahoinvoinnittomassa raskaudessa. Aiemmissa neljässä oli rv 6-12 jatkuvaa etomista.

Tsemppiä teille, joilla pahoinvoinnit jatkuu ja on muita elämää haittaavia oireita. :Heartred
 
Täällä aletaan pikkuhiljaa olla voiton puolella, ensimmäinen kolmannes ns. ohi. Pari päivää nauttinut siitä ettei päätä särje, eikä ole enää niin paha olo. Mutta tuntuu, että maha turpoaa ihan järkyttäväksi palloksi kun syö ja vatsa ei oikein toimi. Näyttäisi että olen huomattavasti pidemmällä raskaudessa kuin vko 13. Tosin alkaa vähitellen maha jo näkyäkin, sama oli toisen lapsen kanssa, että näkyi tosi aikaisin. Mä olen aina ollut sitä mieltä, ettei tää raskausaika kovin hehkeetä ole, ainakaan minulla :laughing002
 
Mullakin alkaa olla vaikeuksia jo peitellä mahaa. Iltaisin varsinkin ja töitten jälkeen on jo aika hyvä kumpu. Ens viikolla onneksi nt-ultra ja lomaakin pari viikkoa, sit voikin jo esim. työkavereille kertoa. Ihmettelen kyllä, että ei oo kukaan vielä sanonu mitään, vai eivätkö oo vaan kehdanneet, sen verran isoksi tuo masu tahtoo jo pullahtaa.
 
Mullakin alkaa olla vaikeuksia jo peitellä mahaa. Iltaisin varsinkin ja töitten jälkeen on jo aika hyvä kumpu. Ens viikolla onneksi nt-ultra ja lomaakin pari viikkoa, sit voikin jo esim. työkavereille kertoa. Ihmettelen kyllä, että ei oo kukaan vielä sanonu mitään, vai eivätkö oo vaan kehdanneet, sen verran isoksi tuo masu tahtoo jo pullahtaa.
Harvempi uskaltaa kysyä, ennen ku on jo niin selvä, ettei voi enää erehtyä. On kovin noloa kysellä, jos toisella onki joku muu syy vatsan pullahtamiselle. Anoppi totes tyttärelleen "Nyt sää kyl oon selkeesti raskaana." No eipä ollu, hän vaan on sen mallinen, että vatsa pullahtaa ihan vauvamahan malliseksi jos herkut maistuu reilulla kädellä. Muuten tosi laiha.
 
Mulla on myös ollu nuita päänsärkyä ihan urakalla ja nyt on taas pahoinvointi nostanut päätään.. Luulin sen jo loppuneen. :wtf:

Raskaus mahasta ei ole vielä tietoakaan. Lähinnä näyttää siltä että olen vaan lihonut. Mutta eihän mulla muita viikkojakaan ole vasta kun 11+0 :happy:
 
Mulla oireet häippässyt,ei ollut eilen enää mitään. Töissä kolme ihmistä kysy oonko raskaana joten pömppö lienee alkanut erottua
 
Olis kiva jos näkyisi pieni mahakin jo, mutta ei niin mitään muuta kuin löysä kenguru pussi. Rv 14. Ehkä kahden viikon päästä niinkuin kuopiksesta. Saapi nähdä. Tai sitten tämä tykkää kasvaa selkää päin niinkuin keskimmäinen ja ei näy kuin reilusti puolen välin jälkeen. No kasvua odotellessa ja jotain elonmerkkejä. Tuntuu lähinnä vain oudolta ja että onko sitä edes raskaana vaikka todistettavasti nt-ultrassa oli elävä vauva. Oireet eivät ole vielä täysin loppuneet mikä on harmillista. Raskasta oloa, väsymystä, jatkuvaa janoa. Pahoinvointia ei enään juurikaan enään ole mikään on kyllä hyvä.
 
Onko muilla ollut ongelmana ummetus?

Mulla se on ihan älytön ongelma. Ei aiemmissa raskauksissa ole tarvinnut miettiä vatsanpehmikkeitä mutta nyt tuntuu ettei muuta vaihtoehtoa ole, koska tulinen ruoka ei auta eikä luumut tai runsas veden juonti... Ruokavalioni on monipuolinen joten ei sen siitäkään pitäisi olla kiinni. :confused004
 
Onko muilla ollut ongelmana ummetus?

Mulla se on ihan älytön ongelma. Ei aiemmissa raskauksissa ole tarvinnut miettiä vatsanpehmikkeitä mutta nyt tuntuu ettei muuta vaihtoehtoa ole, koska tulinen ruoka ei auta eikä luumut tai runsas veden juonti... Ruokavalioni on monipuolinen joten ei sen siitäkään pitäisi olla kiinni. :confused004

Jos normikeinot ei oo auttanu, niin ite oon saanut avun magnesiumsitraatista. Oon käyttäny jo ennen raskauksia kausittain, kun on ollut tarve. Annostuksen oon saanu kohdilleen lisäämällä annostusta hiljalleen, kunnes maha taas toimii. Itellä ollut aina varma keino ja käytössä nytkin.
 
Takaisin
Top