Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Oviksen jälkeen ehkä noin viikko ennen plussaa rinnat näyttivät vähän suuremmilta, mutta ei mitään kipuja niissä ollut eikä edelleenkään. Hajut ja erityisesti miesten deodorantit alkoi haisemaan nenään tosi vahvasti muutama päivä ennen plussaa. Pahoinvointi alkoi kun plussasin.
Nyt menossa 4+3 ja suu kuivaa kokoajan. Tää on kyllä ihme oire kun ei ollut esikoisesta mitään tällaista oman muistin mukaan
 
En uskonut raskautumiseen tässä kierrossa. Menkkoja ei alkanut kuulua ja ne oli pari päivää myöhässä, kun tein eilen testin. On sellainen tunkkainen olo (mitä edellisessäkin raskauksissa) ja pientä etomista ruokien suhteen. Ja väsymys on kova.
 
Muokattu viimeksi:
Plussa-aamuna, eli eilen kp 24/27 tuli rinnat aroiksi, siitä jo tiesin ennen testiä.
Tänään taas edellisestäkin raskaudesta tuttu pieni etova olo kun tulee nälkä.
 
Hirveästi ei vielä mitään tuntemuksia ole, vatsassa ehkä sellainen paine ja ’muljahduksia’ ja ajoittain rinnat hieman arat. Esikoisesta en muista yhtään koska alkasi oikeen mutta niitä oli todella paljon ja voimakkaasti... toissapäivänä plussattu ja tänään 4+1. Todella kovaa jännittää enkä uskalla yhtään toivoa mitään kyllä, takana vappuna keskenmeno viikoilla 11+3 mutta sikiö oli jäänyt about viikolle kuusi. Silloin mulla ei ollut käytännössä ensimmäistäkään raskausoiretta ja oli paha aavistus koko ajan että kaikki ei ole hyvin. yhdet kuukautisten ehti tulla ja nyt uudelleen raskaana. Toivon todella että nyt olisi parempi onni :Heartred En jaksaisi perään heti melkein uudelleen käydä keskenmenoa läpi..
 
Hirveästi ei vielä mitään tuntemuksia ole, vatsassa ehkä sellainen paine ja ’muljahduksia’ ja ajoittain rinnat hieman arat. Esikoisesta en muista yhtään koska alkasi oikeen mutta niitä oli todella paljon ja voimakkaasti... toissapäivänä plussattu ja tänään 4+1. Todella kovaa jännittää enkä uskalla yhtään toivoa mitään kyllä, takana vappuna keskenmeno viikoilla 11+3 mutta sikiö oli jäänyt about viikolle kuusi. Silloin mulla ei ollut käytännössä ensimmäistäkään raskausoiretta ja oli paha aavistus koko ajan että kaikki ei ole hyvin. yhdet kuukautisten ehti tulla ja nyt uudelleen raskaana. Toivon todella että nyt olisi parempi onni :Heartred En jaksaisi perään heti melkein uudelleen käydä keskenmenoa läpi..

Mulla myös viime raskaus todettiin menneen kesken np ultrassa 11+6. Sikiö oli mennyt kesken jo rv 8-9. Tsemppiä tähän odotukseen ja toivotaan että pieni tarrasi nyt lujaa kiinni❤️
 
Mulla myös viime raskaus todettiin menneen kesken np ultrassa 11+6. Sikiö oli mennyt kesken jo rv 8-9. Tsemppiä tähän odotukseen ja toivotaan että pieni tarrasi nyt lujaa kiinni❤️

Kyllä se on kun keskenmeno edellä niin pistää paineet seuraavaan raskauteen :sad001 Toivotaan että kaikki menisi hyvin, ei auta kun yrittää olla stressaamatta ja päivä kerrallaan ..
 
Kyllä se on kun keskenmeno edellä niin pistää paineet seuraavaan raskauteen :sad001 Toivotaan että kaikki menisi hyvin, ei auta kun yrittää olla stressaamatta ja päivä kerrallaan ..

Niimpä..täytyy vaan yrittää ajatella että itse ei voi liiemmin tehdä mitään estääkseen keskenmenon, kunhan vaan syö hyvin ja ottaa suositukset huomioon, lepää ja pitää itsestään huolta, niin se on tarpeeksi❤️ tsemppiä meille!
 
Niimpä..täytyy vaan yrittää ajatella että itse ei voi liiemmin tehdä mitään estääkseen keskenmenon, kunhan vaan syö hyvin ja ottaa suositukset huomioon, lepää ja pitää itsestään huolta, niin se on tarpeeksi❤️ tsemppiä meille!
Niinjuuri ❤️ Tsemppiä ja toivotaan parasta ❤️
 
Ei oikein mitään. Pientä muljahtelua alavatsalla ja repivää kipua keltarauhasen seudulla nopeasti kääntyessä.

Oon nyt toista kertaa raskaana, toukokuussa oli km 7+0. Sen jälkeen oli yhdet menkat ja nyt taas tärppäsi. Tuon km päätyneen plussasin heti pillereiden lopetuksen jälkeisestä ekasta luomukierrosta.
 
Yövuorossa oli todella vaikea pysyä hereillä. Normaalisti ei valvomisen kanssa ole ollut ongelmia.

Jatkuva nälkä on täälläkin :angelic:
 
Mulla ei oo enää pahoinvointia. Väsy on mutta en saa nukuttua kun mielessä pyörii tämä raskaus ja huoli siitä.
Rinnat ei arista mutta välillä niitä pistelee ja on ne turvonnut.
Jotenki mulla on semmoinen olo ja että tää raskaus on viikon perässä mitä 28 pv kierron mukaan.
 
Rinnat on kipeät ja turvonneet, ja alavatsaa juilii menkkamaisesti säännöllisen epäsäännöllisesti. Vähän hirvittävät nuo kivut, mutta kerran mitään vuotoa ei ole niin kai se täytyy vain olettaa että kuuluu asiaan.

Oksennuspelkoisena pelottaa, milloin pahoinvointi alkaa. Te, joilla aiempia raskauksia takana, milloin teillä on alkanut pahoinvointi?
 
Rinnat on kipeät ja turvonneet, ja alavatsaa juilii menkkamaisesti säännöllisen epäsäännöllisesti. Vähän hirvittävät nuo kivut, mutta kerran mitään vuotoa ei ole niin kai se täytyy vain olettaa että kuuluu asiaan.

Oksennuspelkoisena pelottaa, milloin pahoinvointi alkaa. Te, joilla aiempia raskauksia takana, milloin teillä on alkanut pahoinvointi?
Mulla on alkanut pahoinvointi aina rv 5+. Oksentanut en ole kertaakaan missään raskauksissa.
 
Moi maaliskuisille!

En olisi uskonut että nyt tähän tilanteeseen joudun. Minulla ennestään lapsia ja oli pieni vahinko käynyt ja jälkiehkäisypillerin käytin mutta plussaa kovasti näyttää ja aborttia en pysty millään tekemään. Siis ihmettelin kovasti ennen kuin kuukautiset edes alkaisivat jotain 4-5 päivää ennen kuukautisten alkavaa päivää kärsin ripulista joka päivä. Aloin jo miettimään että jotain on pahasti vialla. Raskaus oireet eivät koskaan ole alkaneet noin rankasti ennen plussa testiä. Yhdessä raskaudessa kärsin samasta oireesta ja kuukautiset kun eivät alkaneet normaalisti niin yllätys oli melkoinen. Minä uskaltaudun tulla horisemaan vaikka huonoja kokemuksia raskauksista onkin, mutta hei vertaistuki on aina kiva vaikka tässä alussa voi mitä vaan käydä. En tiedä pieni aavistus on että tämä jatkuisi. Uskomatonta odotan ystäväni kanssa parin viikon erolla. Odotimme ensimmäisiä lapsiamme yhdessä ja nyt neljänsiä yhdessä.
 
Täällä omien laskujen mukaan 5+0 ja aamulla oli ekaa kertaa kunnolla etova olo. Eilen illalla oli menkka jomottelua varsinainen oikealla puolella ja melkeen otin särkylääkkeen kun niin tuntui. Jospa nää oireet tästä alkais
 
Aavistin ennen plussaa että nyt varmaan pärähtää se plussa,parin päivän oireiden perusteella. Raudan maku suussa, silmien kuivuus/aamulla huonompi näkö mitä normaalisti ( joka raskaudes näkö huonontunu ) , useammin pissahätä viimesen vko aikana, rintojen arkuus, ja paras : itkunauraminen, saan kauheita kohtauksia. Se on ollu vakio kaikissa raskauksissa. Ei meinaa naurulle tulla loppua kun se alkaa
 
Siis missä mun oireet on?Mul ei ole mitään. Olo on yhtä hyvä ku ennenki. Ei okseta,ei kiristä,purista tai jomota. Ei väsytä eikä paneta normaalia enempää.Heräs jo ajatus et oonko sittenkää rasjaana, mut viimene testi kaapissa näytti niiselkeetä plussaa et ei epäilystäkää. Vaan menkkojen poisjäänti siis oireena.
 
Takaisin
Top