Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä oon ollu pari pvä ihan super väsynyt! Meinaa yksinkertaisesti nukahtaa pystyyn :D Mahassa kans sellanen täysinäinen olo lähes koko ajan, jännä tunne. :) Eipä oo koko ajan nälkä :happy:
 
Huh, nyt tuntuu että pahoinvointi ottaa kierroksia lisää. Iltaa kohden olo pahenee mut aamulla ei niin paha. hmmmm....
 
Mä oon ollu nyt viimesen kuukauden niiiiin väsynyt. Yleensä oon aamuvirkku ja nukun kevyesti 10h yöunet -> nyt herään joka yö pissille tai nälän tunteeseen vähintään pari kertaa ja päiväunia pakko ottaa kun on vain niin järkyttävä väsymys. Kesäloma on mennyt päikkäreiden parissa :D

Muuten oon säästynyt pahoinvoinnilta aika hyvin, mutta mä oireilen jotenkin niin että koko ajan on kauhea nälkä ja tekee mieli jotain tiettyä ruokaa. Sitten kun alkaa syömään niin yhtäkkiä ei maistukaan ja ällöttää kyseinen ravinto eikä pystykään syömään. Ihan raivostuttava oire!
 
Tää pissahätä alkaa olla ihan mahdoton. Jatkuvasti saa 15min välein käydä kokeilemassa ja aina ei edes oikein tule mitään. Pitää varmaan soittaa neuvolaan oliko niissä ekoissa veri- ja virtsakokeissa myös se virtsatietulehdus katsottu, tai voisiko sen lisätä siihen samaan. :sorry:
 
Tää pissahätä alkaa olla ihan mahdoton. Jatkuvasti saa 15min välein käydä kokeilemassa ja aina ei edes oikein tule mitään. Pitää varmaan soittaa neuvolaan oliko niissä ekoissa veri- ja virtsakokeissa myös se virtsatietulehdus katsottu, tai voisiko sen lisätä siihen samaan. :sorry:

Mulla on ihan sama, esikoisenkin odotusaikana ravasin yhtenään vessassa. Välillä vaikea saada mitään tulemaan, vaikka selvästi on hätä ja rakko ei tyhjene kunnolla. Mulle ainakin eka neuvolassa lyötiin jo purkki käteen, että vien labraan silloin kun ottavat verikokeet. Sanoi että rutiinina kaikilta tsekataan ettei oo tulehdusta. Mutta jos ei maininnut mitään, niin ehkä hyvä tarkistaa.
 
Mulla on ihan sama, esikoisenkin odotusaikana ravasin yhtenään vessassa. Välillä vaikea saada mitään tulemaan, vaikka selvästi on hätä ja rakko ei tyhjene kunnolla. Mulle ainakin eka neuvolassa lyötiin jo purkki käteen, että vien labraan silloin kun ottavat verikokeet. Sanoi että rutiinina kaikilta tsekataan ettei oo tulehdusta. Mutta jos ei maininnut mitään, niin ehkä hyvä tarkistaa.

Antoi sen purkin mukaan, mutta muistaakseni ohjeisti viemään sen näytteen vasta olikohan 12-16 viikoilla. Ei ole nyt neuvolapapereita lähellä, niin pitää vielä tarkistaa se näytteenottoaika sitten kotona. Ekoissa veri- ja virtsakokeissa taisi olla vain ne tartuntataudit. :bookworm:

Voihan tämä olla normaalia, mutta tuntuu vaan niin kauhealta ja varsinkin töissä ollessa. :arghh:
 
Antoi sen purkin mukaan, mutta muistaakseni ohjeisti viemään sen näytteen vasta olikohan 12-16 viikoilla. Ei ole nyt neuvolapapereita lähellä, niin pitää vielä tarkistaa se näytteenottoaika sitten kotona. Ekoissa veri- ja virtsakokeissa taisi olla vain ne tartuntataudit. :bookworm:

Voihan tämä olla normaalia, mutta tuntuu vaan niin kauhealta ja varsinkin töissä ollessa. :arghh:

Mulla ei ollu erikseen mainintaa missään papereissa, mut sanoi vaan, että vie verikokeiden yhteydessä labraan. Ens viikolla olis tarkoitus käydä.

Mutta tsemppiä! Eihän tää kivaa ole ja omalta osalta tiedän, ettei tää ainakaan ihan hirveästi tuu jatkossakaan helpottamaan.
 
Onko muilla sitä, että päikkäreiden jälkeen on kauhean etova olo?
Lisäksi pitänyt alkaa kieltämään esikoista hyppimästä mahan päällä, kun alkaa olemaan vähän arka tuo alavatsa.
 
Onko muilla sitä, että päikkäreiden jälkeen on kauhean etova olo?
Lisäksi pitänyt alkaa kieltämään esikoista hyppimästä mahan päällä, kun alkaa olemaan vähän arka tuo alavatsa.

Kyllä vain! Ihan karsea olo aina päiväunien jälkeen.
 
Mulla oli tänään eka päivä kun ei päässä pyörinyt ja oksennus lentänyt heti aamusta. Viimeset pari viikkoa ollut todella pahoinvoivat. Onneksi olen ollut kesälomalla, että ei ole edes tarvinnut yrittää pärjätä töissä. :angelic:

Mieliala on todella ailahteleva, suututtaa ihan normaalia enemmän kaikki asiat.

Repäisykipuja on jonkin verran, näitä ei aiemmissa raskauksissa ole ollut ollenkaan. Ja rinnat on ollut hirveän kipeät jo kuukauden. Koko heinäkuu meni nukkuessa ja oksentaessa. Tänään tuntui ekaa kertaa siltä, että elämä voittaa. :grin Tää muutenkin on ihan hullun myllyä aiempiin raskauksiim verrattuna, en mä aiemmin ollut edes kokenut mitään aamupahoinvointia. :hilarious:
 
11. viikko käynnissä ja oon huomannut, että se loputon väsymys on alkanut kadota vihdoin. Jatkuva vessahätä sen sijaan ei ole kadonnut ja nyt tarvitsee nousta jo vähintään kahdesti vessaan yöllä. :hilarious:Töissä on yhtä vessassa ramppaamista ja alkaa jo olla hieman vaikea salailla.

Samoin hiuksia ei tarvitse pestä läheskään niin usein, kun yleensä on tarvinnut vähintään joka toinen päivä. Aikuisiän lievä akne silti on ja pysyy, vaikka hiukan olen toivonut, et voisi sekin alkaa raskauden myötä helpottamaan. :angelic:
 
Täällä vaihtui 11.viikko ja tänään ollut yllättävän hyvä olo! Aamulla piti halata pönttöä mutta ei ollenkaan päivällä tai illasta. Alko jopa epäilyttämään että onko kaikki kunnossa kun yhtäkkiä parempi olo:angelic:
 
Siis kauheeta! Näin alussa ja häpyluu ja liitoskivut.. huh huh. Mitä lie loppua kohden jos nämä kivut jatkuu. Olen ihmeissäni. :D Hiukset likastuu 1,5 päivässä ja nassu rasvottuu. Mutta muuten olo on hyvä :)
 
Täällä kanssa oireet lieventyneet. Enää satunnaisia pahoinvoinnin aaltoja tulee ja väsymyskään ei enää niin lamaannuttavaa. Kaikkialla toitotetaan miten kaksosista oireet tulee tuplana, mutta minulla kyllä ovat olleet alusta asti lievemmät oireet kuin esikoisesta. Sitten sitä tietty huolestuu siitäkin :hilarious:
 
Mulla tuntuu aina alkavan uusiks pahoinvointi, kun ehdin huokaista että nyt se loppui.

Tää kun on mun kuudes raskaus jo, vaikkakin kolmas lapsi (toivottavasti), niin toi mahan kasvu on aika erikoisen voimakasta. Onhan toi kohtu toki venynyt jo useasti, mutta vähän oon naureskellut että onko siellä a)ketään b) yksi vai c) kaksi. :rolleyes:

Kahvia en vieläkään pysty juomaan. Aamuvuoroon mennessäni yökkö ilmoitti että menee keittämään mulle kahvit. Ei voinut sanoa, että ei kiitos. Olisi liian paljastavaa.
 
Enemmänkin iltapainoitteista pahoinvointia. Auttaa, jos tekee jotain ja keskittyy tekemiseen. Energiaa ei kuitenkaan tahdo riittää. Aika uupunut olo ja ruokailujen jälkeen huono olo. Nyt 8+3
 
Ei oo muuta oiretta kun lähes jatkuva joulupukki olo. Kokoajan pötikkä olo mikä on poissa vaan pieniä hetkiä. Vois luulla että on yli puolenvälin..
 
Pahoinvointia aamusta iltaan. Väsymys on ihan järkyttävä ja tissit on todella kipeät.. :bored:
 
Mulla on kamalia repäsykipuja.. kyljen kääntäminen on kamalaa, vaikka kuinka varovasti koittaa.. ja muutama aivastus ollu kans tosi ilkeen tuntunen..
 
Mä oon melkein itkeny näitä selkäkipuja, että miten selviän loppuun asti kun alkaa näin aikaisin vaivata. Varasin ajan äitiysfyssarille, pakko tälle on jotain tehdä asap.
 
Takaisin
Top